Ja dat is dus een van de kritiekpuntenquote:Op maandag 16 februari 2009 17:24 schreef Colnago het volgende:
[..]
Je bedoeld dat je op de site kunt kijken?
Dat kan met de strippenkaart dus ook en ook nog eens bij de halte.
Ik vraag me verder wel af hoe je straks met de streekbus kunt zien hoeveel je nog op je kaart hebt staan en waar je die kaart kunt opladen als je in de min staat op een eenzame polderweg om 6 uur 's ochtends.
Daar komt ook nog bij dat er in bussen geen poortjes zitten maar alleen kaartlezers.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is dus een van de kritiekpunten
Te weinig punten waar je dat kan checken c.q. opladen
Ook te weinig verkooppunten, volgens Rover wordt dat landelijk zeker gehalveerd
nou de chipkaart is niet voor niets nog niet verplicht ingevoerd in de bus en tram bij RETquote:Op maandag 16 februari 2009 17:37 schreef Colnago het volgende:
[..]
Daar komt ook nog bij dat er in bussen geen poortjes zitten maar alleen kaartlezers.
Zou dat wel gaan werken denk je?
Volgens mij wordt dat 1 groot drama met al die drommen mensen die in en uitstappen.
Ik heb wel het vermoeden dat de RET nu alle problemen die er zijn niet naar buiten brengt omdat het een succes MOET worden.
Zoiets zal het ook wel zijn, alleen maakt het dat dubbel triest omdat er al jarenlang een lijst is met problemen.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:37 schreef Colnago het volgende:
[..]
Daar komt ook nog bij dat er in bussen geen poortjes zitten maar alleen kaartlezers.
Zou dat wel gaan werken denk je?
Volgens mij wordt dat 1 groot drama met al die drommen mensen die in en uitstappen.
Ik heb wel het vermoeden dat de RET nu alle problemen die er zijn niet naar buiten brengt omdat het een succes MOET worden.
Volgens wethouder Baljeu moet de RET het percentage zwartrijders laten dalen onder de 4% voordat er gesproken kan worden van een succes.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:47 schreef macca728 het volgende:
Overigens is het wel een stuk stiller in de metro.
Je kan gewoon zitten in de ochtenspits, dan kon vroeger echt niet. !! Als je bij station Zuidplein instapt.
Of dat komt door minder zwartrijders, ja dat zal zeker meespelen.
dat zal dan volgende maand wel bekend worden gemaaktquote:Op maandag 16 februari 2009 18:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens wethouder Baljeu moet de RET het percentage zwartrijders laten dalen onder de 4% voordat er gesproken kan worden van een succes.
maar de daling lijkt me niet alleen te komen door minder zwartrijders.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens wethouder Baljeu moet de RET het percentage zwartrijders laten dalen onder de 4% voordat er gesproken kan worden van een succes.
Of wanneer zwervers zich meer zullen toeleggen op zakkenrollerij c.q. roof en wat chipkaarten weten te veroveren.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar de daling lijkt me niet alleen te komen door minder zwartrijders.
En die komen na een paar maanden even hard weer terug, als het evel personeel van de RET weer weg is en men weet hoe men zwart moet rijden
ja dat hebben ze vorige week zaterdag gedaan na het stappen. Bij 3 metrostations Beurs, Stadhuis en Leuvehavenquote:Op maandag 16 februari 2009 18:25 schreef m3nster het volgende:
Die poortjes in 020, zijn die net zo gemakkelijk te openen als in 010 ?
Of is dit gewoon een standaard protocol? In Parijs trap je ze ook zo open, zelf een beetje duwen doet de truc al
Den Helder is de kop van N-H toch? Das dan wel een flinke voordeel zeg! Hoe kan dat zo dan. Want ik ga ervanuit dat reis-prijzen niet lager worden na de invoering van de OV-chip. Of toch wel?quote:Op maandag 16 februari 2009 09:33 schreef SCraane het volgende:
Las eerder dat mensen zich af vroegen of je nog wel kon ichecken als je niet genoeg op je chip had staan..
Antwoord ja. Zolang je niet negatief staat kan je inchecken. Je moet dus minimaal 0,00 euro op je chip hebben. Kan je met 0,00 nog inchecken? JA dat kan. (heb ik gedaan)
Heeft dus wel wat voordelen. Ik stap straks in de trein in den helder met een nieuwe kaart van 7,50 euro. Ik stap in maastricht uit en check uit. Gooi kaart weg. Hele reis heeft dus maar 7,50 gekost. Dit terwijl een enkeltje nu 36 euro kost!
Je hebt dan wel 1 overstap op alkmaar, maar die is op het zelfde spoor. Je hoeft dus niet uit te checken in de tussentijd.
Je schijnt zelfs heel Nederland kostenloos te kunnen gaan bereizen.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:57 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Den Helder is de kop van N-H toch? Das dan wel een flinke voordeel zeg! Hoe kan dat zo dan. Want ik ga ervanuit dat reis-prijzen niet lager worden na de invoering van de OV-chip. Of toch wel?
Op de foto's leken de poortjes van Parijs toch wat steviger dan die in Rotterdam (en ook logischer omdat je er via 2 kanten doorheen kan)quote:Op maandag 16 februari 2009 18:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dat hebben ze vorige week zaterdag gedaan na het stappen. Bij 3 metrostations Beurs, Stadhuis en Leuvehaven
De aanwezige RETers schrokken zo, dat ze niets deden
meeste poortjes zijn niet te passeren door er tegen te duwen in Parijs ja.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Op de foto's leken de poortjes van Parijs toch wat steviger dan die in Rotterdam (en ook logischer omdat je er via 2 kanten doorheen kan)
Daar ben ik van op de hoogte. Maar een aantal mensen hier lopen te miepen dat je met de OV chipkaart vooraf niet kunt weten hoeveel de reis kost.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:20 schreef m3nster het volgende:
[..]
Hebben jullie mensen nog NOOIT gehoord van www.9292ov.nl Hier kun je van A naar B uitrekenen hoeveel strippen je kwijt bent.
Kon altijd al
Bij de chipkaart kun je dus al voordat je naar Groningen gaat weten wat de prijs is, dan heb je geen tegenvaller als de chauffeur zegt dat het meer zones is dan jij denkt.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
ne als ik naar Groningen wil, dan ga ik naar Groningen en stap ik gewoon in waar de buschauffeur de prijs verteld of kijk ik op de halte
Met de chipkaart betaal je altijd achteraf en weet je vooraf niet wat je betaalt.
Waarom snap je dit niet ?
Je kunt je kaart automatisch laten opladen. En ik denk ook niet dat de chauffeur jou zou weigeren als je kaart leeg is. Daar is dan vast wel een manier voor te vinden.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:24 schreef Colnago het volgende:
[..]
Je bedoeld dat je op de site kunt kijken?
Dat kan met de strippenkaart dus ook en ook nog eens bij de halte.
Ik vraag me verder wel af hoe je straks met de streekbus kunt zien hoeveel je nog op je kaart hebt staan en waar je die kaart kunt opladen als je in de min staat op een eenzame polderweg om 6 uur 's ochtends.
De strippenkaart was ook geldig in alle bussen. Krijg je nu bij de haltes in Rotterdam ook informatie over het vervoer in Amsterdam?quote:Op maandag 16 februari 2009 17:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom zou ik bij 1 systeem wat de OV chipkaart is, geen informatie kunnen zien van alle vervoerders die aan de chipkaart meedoen ?
VB Als ik bij een station kan zien hoeveel saldo ik nog heb voor de bus is dat handig.
Dat zou nou juist 1 van de voordelen zijn van de chipkaart
Bij het instappen in de bus heb je nu ook al dat mensen hun strippenkaart moeten laten stempelen of pas moeten laten zien. Dus wat dat betreft veranderd er niet veel.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:37 schreef Colnago het volgende:
[..]
Daar komt ook nog bij dat er in bussen geen poortjes zitten maar alleen kaartlezers.
Zou dat wel gaan werken denk je?
Volgens mij wordt dat 1 groot drama met al die drommen mensen die in en uitstappen.
Ik heb wel het vermoeden dat de RET nu alle problemen die er zijn niet naar buiten brengt omdat het een succes MOET worden.
Het gaat erom dat je nu geen pc nodig hebt om te zien hoeveel zones je moet reizen.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bij de chipkaart kun je dus al voordat je naar Groningen gaat weten wat de prijs is, dan heb je geen tegenvaller als de chauffeur zegt dat het meer zones is dan jij denkt.
In Rotterdam zijn de verschillende kaarten ook te koop via postkantoren en sigarenzaken.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is dus een van de kritiekpunten
Te weinig punten waar je dat kan checken c.q. opladen
Ook te weinig verkooppunten, volgens Rover wordt dat landelijk zeker gehalveerd
Je kunt nu in ieder geval zien dat je strippenkaart vol is en geld meenemen om een kaartje in de bus te kopen.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:55 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je kunt je kaart automatisch laten opladen. En ik denk ook niet dat de chauffeur jou zou weigeren als je kaart leeg is. Daar is dan vast wel een manier voor te vinden.
Wat dat betreft is het niet veel anders dan om 6 uur daar staan en zien dat je strippenkaart vol is.
Wat je saldo is kun je zien na elke keer uitchecken.
Die kunnen binnen een dag geblokkeerd worden. Dus daar zullen ze weinig plezier van hebben.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Of wanneer zwervers zich meer zullen toeleggen op zakkenrollerij c.q. roof en wat chipkaarten weten te veroveren.
Dat moet vanwege veiligheidsredenen.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:25 schreef m3nster het volgende:
Die poortjes in 020, zijn die net zo gemakkelijk te openen als in 010 ?
Of is dit gewoon een standaard protocol? In Parijs trap je ze ook zo open, zelf een beetje duwen doet de truc al
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |