abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66126591
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:24 schreef Colnago het volgende:

[..]

Je bedoeld dat je op de site kunt kijken?
Dat kan met de strippenkaart dus ook en ook nog eens bij de halte.
Ik vraag me verder wel af hoe je straks met de streekbus kunt zien hoeveel je nog op je kaart hebt staan en waar je die kaart kunt opladen als je in de min staat op een eenzame polderweg om 6 uur 's ochtends.
Ja dat is dus een van de kritiekpunten

Te weinig punten waar je dat kan checken c.q. opladen
Ook te weinig verkooppunten, volgens Rover wordt dat landelijk zeker gehalveerd
pi_66126762
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat is dus een van de kritiekpunten

Te weinig punten waar je dat kan checken c.q. opladen
Ook te weinig verkooppunten, volgens Rover wordt dat landelijk zeker gehalveerd
Daar komt ook nog bij dat er in bussen geen poortjes zitten maar alleen kaartlezers.
Zou dat wel gaan werken denk je?
Volgens mij wordt dat 1 groot drama met al die drommen mensen die in en uitstappen.
Ik heb wel het vermoeden dat de RET nu alle problemen die er zijn niet naar buiten brengt omdat het een succes MOET worden.
Audaces fortuna juvat
pi_66126846
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:37 schreef Colnago het volgende:

[..]

Daar komt ook nog bij dat er in bussen geen poortjes zitten maar alleen kaartlezers.
Zou dat wel gaan werken denk je?
Volgens mij wordt dat 1 groot drama met al die drommen mensen die in en uitstappen.
Ik heb wel het vermoeden dat de RET nu alle problemen die er zijn niet naar buiten brengt omdat het een succes MOET worden.
nou de chipkaart is niet voor niets nog niet verplicht ingevoerd in de bus en tram bij RET

Daar zijn, ook volgens de RET meer problemen, in de metro gaat het circa bij 1,5 % mis, bij de bussen ligt dat nu rond 4,7. Daar komt ook bij dat problemen bij de metro relatief snel opgelost kunnen worden door de aanwezige RET balies c.q. oplaad/verkoop automaten.

Bij de bus heb je die niet


Het voordeel is wel, dat je al eerder uit kan checken
pi_66127105
Overigens is het wel een stuk stiller in de metro.

Je kan gewoon zitten in de ochtenspits, dan kon vroeger echt niet. !! Als je bij station Zuidplein instapt.
Of dat komt door minder zwartrijders, ja dat zal zeker meespelen.
  maandag 16 februari 2009 @ 18:07:39 #55
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66127654
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:37 schreef Colnago het volgende:

[..]

Daar komt ook nog bij dat er in bussen geen poortjes zitten maar alleen kaartlezers.
Zou dat wel gaan werken denk je?
Volgens mij wordt dat 1 groot drama met al die drommen mensen die in en uitstappen.
Ik heb wel het vermoeden dat de RET nu alle problemen die er zijn niet naar buiten brengt omdat het een succes MOET worden.
Zoiets zal het ook wel zijn, alleen maakt het dat dubbel triest omdat er al jarenlang een lijst is met problemen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 16 februari 2009 @ 18:09:42 #56
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66127709
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:47 schreef macca728 het volgende:
Overigens is het wel een stuk stiller in de metro.

Je kan gewoon zitten in de ochtenspits, dan kon vroeger echt niet. !! Als je bij station Zuidplein instapt.
Of dat komt door minder zwartrijders, ja dat zal zeker meespelen.
Volgens wethouder Baljeu moet de RET het percentage zwartrijders laten dalen onder de 4% voordat er gesproken kan worden van een succes.
pi_66127849
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volgens wethouder Baljeu moet de RET het percentage zwartrijders laten dalen onder de 4% voordat er gesproken kan worden van een succes.
dat zal dan volgende maand wel bekend worden gemaakt
pi_66127901
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volgens wethouder Baljeu moet de RET het percentage zwartrijders laten dalen onder de 4% voordat er gesproken kan worden van een succes.
maar de daling lijkt me niet alleen te komen door minder zwartrijders.

En die komen na een paar maanden even hard weer terug, als het evel personeel van de RET weer weg is en men weet hoe men zwart moet rijden
  maandag 16 februari 2009 @ 18:20:10 #59
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66128014
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar de daling lijkt me niet alleen te komen door minder zwartrijders.

En die komen na een paar maanden even hard weer terug, als het evel personeel van de RET weer weg is en men weet hoe men zwart moet rijden
Of wanneer zwervers zich meer zullen toeleggen op zakkenrollerij c.q. roof en wat chipkaarten weten te veroveren.
pi_66128199
Die poortjes in 020, zijn die net zo gemakkelijk te openen als in 010 ?

Of is dit gewoon een standaard protocol? In Parijs trap je ze ook zo open, zelf een beetje duwen doet de truc al
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_66128859
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:25 schreef m3nster het volgende:
Die poortjes in 020, zijn die net zo gemakkelijk te openen als in 010 ?

Of is dit gewoon een standaard protocol? In Parijs trap je ze ook zo open, zelf een beetje duwen doet de truc al
ja dat hebben ze vorige week zaterdag gedaan na het stappen. Bij 3 metrostations Beurs, Stadhuis en Leuvehaven

De aanwezige RETers schrokken zo, dat ze niets deden
  maandag 16 februari 2009 @ 18:57:34 #62
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_66129372
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:33 schreef SCraane het volgende:
Las eerder dat mensen zich af vroegen of je nog wel kon ichecken als je niet genoeg op je chip had staan..

Antwoord ja. Zolang je niet negatief staat kan je inchecken. Je moet dus minimaal 0,00 euro op je chip hebben. Kan je met 0,00 nog inchecken? JA dat kan. (heb ik gedaan)

Heeft dus wel wat voordelen. Ik stap straks in de trein in den helder met een nieuwe kaart van 7,50 euro. Ik stap in maastricht uit en check uit. Gooi kaart weg. Hele reis heeft dus maar 7,50 gekost. Dit terwijl een enkeltje nu 36 euro kost!

Je hebt dan wel 1 overstap op alkmaar, maar die is op het zelfde spoor. Je hoeft dus niet uit te checken in de tussentijd.
Den Helder is de kop van N-H toch? Das dan wel een flinke voordeel zeg! Hoe kan dat zo dan. Want ik ga ervanuit dat reis-prijzen niet lager worden na de invoering van de OV-chip. Of toch wel?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_66132542
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:57 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Den Helder is de kop van N-H toch? Das dan wel een flinke voordeel zeg! Hoe kan dat zo dan. Want ik ga ervanuit dat reis-prijzen niet lager worden na de invoering van de OV-chip. Of toch wel?
Je schijnt zelfs heel Nederland kostenloos te kunnen gaan bereizen.

Immers je betaalt achteraf, dus als je incheckt kan je daarna reizen tot je weer uitcheckt. Dat kan theoretisch bij hetzelfde station
  maandag 16 februari 2009 @ 21:51:41 #64
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66138372
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja dat hebben ze vorige week zaterdag gedaan na het stappen. Bij 3 metrostations Beurs, Stadhuis en Leuvehaven

De aanwezige RETers schrokken zo, dat ze niets deden
Op de foto's leken de poortjes van Parijs toch wat steviger dan die in Rotterdam (en ook logischer omdat je er via 2 kanten doorheen kan)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_66138864
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:51 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Op de foto's leken de poortjes van Parijs toch wat steviger dan die in Rotterdam (en ook logischer omdat je er via 2 kanten doorheen kan)
meeste poortjes zijn niet te passeren door er tegen te duwen in Parijs ja.
Niet allemaal, bij sommige stations hebben ze ook poortjes vergelijkbaar met Rotterdam

IN Parijs is het trouwens perfect geregeld, je gaat er aan ene kant in en via een andere weg kan je eruit.

in Rotterdam lopen in en uitgaande metroreizigers elkaar vaak in de weg.
pi_66144401
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:20 schreef m3nster het volgende:

[..]

Hebben jullie mensen nog NOOIT gehoord van www.9292ov.nl Hier kun je van A naar B uitrekenen hoeveel strippen je kwijt bent.

Kon altijd al
Daar ben ik van op de hoogte. Maar een aantal mensen hier lopen te miepen dat je met de OV chipkaart vooraf niet kunt weten hoeveel de reis kost.
En ik probeer die mensen duidelijk te maken dat je dat vooraf op kunt zoeken net zoals bij de strippenkaart nodig was.
pi_66144462
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

ne als ik naar Groningen wil, dan ga ik naar Groningen en stap ik gewoon in waar de buschauffeur de prijs verteld of kijk ik op de halte

Met de chipkaart betaal je altijd achteraf en weet je vooraf niet wat je betaalt.

Waarom snap je dit niet ?
Bij de chipkaart kun je dus al voordat je naar Groningen gaat weten wat de prijs is, dan heb je geen tegenvaller als de chauffeur zegt dat het meer zones is dan jij denkt.
pi_66144547
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:24 schreef Colnago het volgende:

[..]

Je bedoeld dat je op de site kunt kijken?
Dat kan met de strippenkaart dus ook en ook nog eens bij de halte.
Ik vraag me verder wel af hoe je straks met de streekbus kunt zien hoeveel je nog op je kaart hebt staan en waar je die kaart kunt opladen als je in de min staat op een eenzame polderweg om 6 uur 's ochtends.
Je kunt je kaart automatisch laten opladen. En ik denk ook niet dat de chauffeur jou zou weigeren als je kaart leeg is. Daar is dan vast wel een manier voor te vinden.
Wat dat betreft is het niet veel anders dan om 6 uur daar staan en zien dat je strippenkaart vol is.

Wat je saldo is kun je zien na elke keer uitchecken.
pi_66144756
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

waarom zou ik bij 1 systeem wat de OV chipkaart is, geen informatie kunnen zien van alle vervoerders die aan de chipkaart meedoen ?

VB Als ik bij een station kan zien hoeveel saldo ik nog heb voor de bus is dat handig.

Dat zou nou juist 1 van de voordelen zijn van de chipkaart
De strippenkaart was ook geldig in alle bussen. Krijg je nu bij de haltes in Rotterdam ook informatie over het vervoer in Amsterdam?

Bij de verschillende stations in Amsterdam zijn er nu ook al palen waar je je saldo en laatste transacties kunt zien. Lijkt me dat ze die wel meer in gaan zetten.
pi_66144836
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:37 schreef Colnago het volgende:

[..]

Daar komt ook nog bij dat er in bussen geen poortjes zitten maar alleen kaartlezers.
Zou dat wel gaan werken denk je?
Volgens mij wordt dat 1 groot drama met al die drommen mensen die in en uitstappen.
Ik heb wel het vermoeden dat de RET nu alle problemen die er zijn niet naar buiten brengt omdat het een succes MOET worden.
Bij het instappen in de bus heb je nu ook al dat mensen hun strippenkaart moeten laten stempelen of pas moeten laten zien. Dus wat dat betreft veranderd er niet veel.

Bij het uitstappen zitten de lezers om uit te checken naar de deuren. Dus je kunt er eigenlijk niet omheen om uit te checken en aangezien het toch op de uitweg is hoef je er niet veel extra moeite voor te doen. Gewoon zorgen dat je de kaart bij de hand hebt.
pi_66144837
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Bij de chipkaart kun je dus al voordat je naar Groningen gaat weten wat de prijs is, dan heb je geen tegenvaller als de chauffeur zegt dat het meer zones is dan jij denkt.
Het gaat erom dat je nu geen pc nodig hebt om te zien hoeveel zones je moet reizen.
Als het over grotere afstanden gaat kun je gewoon een dagkaart kopen die er alle soorten en maten zijn.
En dat is meteen weer de volgende vraag, heb je die dagkaarten ook bij die OV chipkaart of komen die te vervallen.
Nu kun je namelijk bij Connexxion voor 10 euro met twee volwassenen en drie kinderen de hele dag reizen en dat kan dus niet meer met die OV chipkaart want dan kun je niet in of uit checken.
Wat moet een onderwijzer eigenlijk doen als die met een hele klas kinderen op stap gaat?
Je ziet het, er zijn nog een hoop vragen.
Audaces fortuna juvat
pi_66144875
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat is dus een van de kritiekpunten

Te weinig punten waar je dat kan checken c.q. opladen
Ook te weinig verkooppunten, volgens Rover wordt dat landelijk zeker gehalveerd
In Rotterdam zijn de verschillende kaarten ook te koop via postkantoren en sigarenzaken.

Daarnaast kun je ook automatisch opladen of via internet bepaalde zaken bestellen. Dus dan is het ook niet meer zo hard nodig om overal verkoop punten te hebben.
pi_66144905
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:55 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je kunt je kaart automatisch laten opladen. En ik denk ook niet dat de chauffeur jou zou weigeren als je kaart leeg is. Daar is dan vast wel een manier voor te vinden.
Wat dat betreft is het niet veel anders dan om 6 uur daar staan en zien dat je strippenkaart vol is.

Wat je saldo is kun je zien na elke keer uitchecken.
Je kunt nu in ieder geval zien dat je strippenkaart vol is en geld meenemen om een kaartje in de bus te kopen.
Maar dat is anders bij die OV chipkaart.
Audaces fortuna juvat
pi_66144908
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:20 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Of wanneer zwervers zich meer zullen toeleggen op zakkenrollerij c.q. roof en wat chipkaarten weten te veroveren.
Die kunnen binnen een dag geblokkeerd worden. Dus daar zullen ze weinig plezier van hebben.
pi_66144914
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:25 schreef m3nster het volgende:
Die poortjes in 020, zijn die net zo gemakkelijk te openen als in 010 ?

Of is dit gewoon een standaard protocol? In Parijs trap je ze ook zo open, zelf een beetje duwen doet de truc al
Dat moet vanwege veiligheidsredenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')