Kijk... je begint het te begrijpen.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:29 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Tsja, een jaartje in een callcenter ofzo aan de slag moet, dan moet het maar. Maar wat daarna?
Als je je eerste jaren na het afstuderen jezelf niet kunt ontwikkelen zul je nooit meer van je leven een fatsoenlijke baan krijgen.
Ik zal hem eens gaan kijken, interessant.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:34 schreef Goverman het volgende:
een paar weken terug hadden ze in "Andere Tijden" een docu over de jaren 80. Een discussie tussen een groep jongeren (de ene: uitkeringen trekken en tegelijk zwart werken is parasiteren op de samenleving, een ander: ik heb recht op werk, ongeacht mijn uiterlijk). Nu laten ze de mensen weer zien... Tussendoor wat sfeerbeelden.
Het 'mooiste' om te zien was de radeloosheid van de jongeren: sommigen wisten dat ze zelfs met universiteit geen kant op konden... Op zich een aanrader voor degene die wat sfeerbeelden uit de jaren 80 problematiek wil proeven (inclusief "De Bom..." en krakersrellen) en wellicht wat inspiratie opdoen voor de komende jaren. Check deze voor het programma en wat achtergronden.
Ik begrijp het sowieso wel, maar ik vind niet dat je dat niet zo kan laten gebeuren. Volgens dat principe kan iedereen die nu studeert net zo goed zelfmoord plegen aangezien je een kansloos leven gaat hebben.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kijk... je begint het te begrijpen.
Nou... ga wereldwijd een paar banken overeind houden dan zou ik zeggen.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:13 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Ik begrijp het sowieso wel, maar ik vind niet dat je dat niet zo kan laten gebeuren. Volgens dat principe kan iedereen die nu studeert net zo goed zelfmoord plegen aangezien je een kansloos leven gaat hebben.
Welcome to the eighties. Je komt er wel alleen niet meer zo makkelijk als de afgelopen tien jaar, waarbij iedereen die de start knop in windows wist te vinden gedetacheerd werd door een groter ICT toko. Uiteraard met mobieltje en leasebak.quote:Alles voor je en alles na je komt wel weer goed terecht maar jij niet aangezien je straks een 30-er bent zonder enige ervaring op je vakgebied. De generatie na je is jonger en goedkoper en leeft weer in betere tijden en de generatie voor je heeft al veel ervaring en kan nog weer een 'comeback' maken als het beter gaat.
Gezien de voorgaande periode valt dat wel mee dus. Ik denk dat het ook wel eens louterend kan werken als mensen weer eens inzien dat niet alles zomaar aan komt waaien. Er groeit nu een hele generatie op met het idee dat het allemaal niet op kan. En als je eens een keer een slechte jaartje heb maar je wilt TOCH die LCD tv ga je toch gewoon naar lenen.nl?quote:Ik snap niet hoe men een hele generatie (kennis) weg kan gooien, dat is het domste wat je kunt doen met oog op de toekomst.
Ja... de omslag zal voor velen hard zijn. Eerst jaren lang door babyboomende ouders onderhouden, vervolgens de vooruitzichten van al cruisend met easy money een vroegtijdig pensioen bereiken en nu opeens deze zwarte wolken! Dat het leven zulke nare geintjes uithaalt zeg!quote:Op zondag 15 februari 2009 22:31 schreef Le_Grand het volgende:
Elke 2 jaar een nieuwe dikke plasma-TV en 3 keer per jaar op vakantie is wat anders dan kansloos richting je 30e gaan terwijl je met goedkope Polen moet concurreren natuurlijk.
Jij vond zelf ook al dat je 'recht' had op een eigen woning?quote:Op zondag 15 februari 2009 22:31 schreef Le_Grand het volgende:
Elke 2 jaar een nieuwe dikke plasma-TV en 3 keer per jaar op vakantie is wat anders dan kansloos richting je 30e gaan terwijl je met goedkope Polen en Roemenen moet concurreren om een klote-baantje natuurlijk.
Een kamer/appartement op je 26e vind ik nou niet echt luxe.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:38 schreef E.T. het volgende:
[..]
Jij vond zelf ook al dat je 'recht' had op een eigen woning?
De enige die ik mensen door het slijk zie halen ben jij hoor met je denigrerende toontje over goedkope Polen.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:39 schreef Le_Grand het volgende:
Doe er niet zo grappig over, een iets minder verwende jeugd kan natuurlijk geen kwaad, maar om het nu leuk te vinden om een hele generatie door het slijk te halen...
Wat heb je in de afgelopen 26 jaar dan gepresteerd om dat te verdienen?quote:Op zondag 15 februari 2009 22:40 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Een kamer/appartement op je 26e vind ik nou niet echt luxe.
Geen idee, 26 jaar geleden bestond ik nog lang niet.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat heb je in de afgelopen 26 jaar dan gepresteerd om dat te verdienen?
Nee dat moet je niet. Er bestaat geen universeel recht ofzo. Je gaat een crisis tegemoet. Jammer voor jou als je geen werk vind, maar liever jij dan ik met een gezin met 3 kinderen nadat ik 20 jaar gewerkt heb om te komen waar ik nu ben.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:44 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Geen idee, 26 jaar geleden bestond ik nog lang niet.Maar ik moet wel een kans krijgen om het te verdienen natuurlijk.
Je hebt een punt daarin, maar als volgens jou toch niemand 'rechten' heeft zie ik niet waarom je nog mee zouden helpen aan rechten voor anderen (uitkering, zorg, etc.) Dat is dus even volgens jouw redenering hé?quote:Op zondag 15 februari 2009 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat moet je niet. Er bestaat geen universeel recht ofzo. Je gaat een crisis tegemoet. Jammer voor jou als je geen werk vind, maar liever jij dan ik met een gezin met 3 kinderen nadat ik 20 jaar gewerkt heb om te komen waar ik nu ben.
Snap je. Iedereen wil werk. En vertel me, wat is er erger. Jij nog 2 jaartjes bij je ouders of iemand als ik met een gezin werkloos en geen enkele ruimte meer voor de kinderen voor alle dingen die jij wel had toen je jong was. Voetbal clubjes, zwemles, etc.
Er wordt gezorgd voor mensen die het nodig hebben. Schoolverlaters kunnen door de ouders verzorgt worden.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:53 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Je hebt een punt daarin, maar als volgens jou toch niemand 'rechten' heeft zie ik niet waarom je nog mee zouden helpen aan rechten voor anderen (uitkering, zorg, etc.) Dat is dus even volgens jouw redenering hé?
Wat lul je nou, de helft van je studie wordt 'verzorgt'. Of denk je dat die paar honderd euro die je bijdraagt (na een beurs en een (gedeeltelijk) rentevrije lening van de staat) de kosten dekken?quote:Ik vind dat er voor iedereen een beetje 'gezorgd' moet worden, en ik zie niet in waarom ik als ik eenmaal werk heb (vroeg of laat) dan wel voor anderen zal zorgen als niemand dat destijds voor mij deed. Overigens doe ik dat al een klein beetje, met m'n bijbaan van 12 uur.
je gaat eerst een jaartje lekker backpacken?quote:Op zondag 15 februari 2009 22:49 schreef Wheelgunner het volgende:
tvp., derdejaars WO, maar ik ben toch niet van plan in loondienst te gaan.
Lijkt me heerlijk.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:02 schreef Dulk het volgende:
[..]
je gaat eerst een jaartje lekker backpacken?
Ik zou er niet op rekenen. Ook weer zoiets uit de jaren '90.quote:Op zondag 15 februari 2009 @ 23:06 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk.Als die optie er dan is...
Kan ook niet altijd. Als die er niet meer zijn of als ze werkloos zijn?quote:Op zondag 15 februari 2009 22:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er wordt gezorgd voor mensen die het nodig hebben. Schoolverlaters kunnen door de ouders verzorgt worden.
Die opleiding is waardeloos natuurlijk als je er niets mee kan.quote:Wat lul je nou, de helft van je studie wordt 'verzorgt'. Of denk je dat die paar honderd euro die je bijdraagt (na een beurs en een (gedeeltelijk) rentevrije lening van de staat) de kosten dekken?
Klopt, maar er zijn dus wel degelijk rechten.quote:En je kan zoveel niet willen, maar we hebben in dit land nu eenmaal wetten. En zodra je geld gaat verdienen moet je daar een deel van afstaan.
Gelul. In m'n ouders tijd (de jaren 70) deden ook veel studenten dat al.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik zou er niet op rekenen. Ook weer zoiets uit de jaren '90.
Ik ga gewoon door met mijn eigen zaakje.quote:Op zondag 15 februari 2009 23:02 schreef Dulk het volgende:
[..]
je gaat eerst een jaartje lekker backpacken?
Toen was de economie een heel stuk beter dan nu.quote:Op zondag 15 februari 2009 @ 23:09 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Gelul. In m'n ouders tijd (de jaren 70) deden ook veel studenten dat al.
Wat voor zaak?quote:Op zondag 15 februari 2009 @ 23:09 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik ga gewoon door met mijn eigen zaakje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |