Wat voor studie/opleiding doe je nu?quote:Op zondag 15 februari 2009 20:12 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
In 4 jaar moet (bij HBO) nu al hoor.Daarna kun je nog 10 jaar lenen ofzo.
En dat is nou m'n hele punt: ik WIL na m'n studie (en nu ook) ook graag werken maar dan moet er wel werk zijn.
Dat is wat anders. Jij kon de huur en boodschappen betalen neem ik aan?quote:Op zondag 15 februari 2009 20:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben ook nooit werkloos geweest. Maar ik heb wel tot mijn 30ste een baantje gehad waarbij ik eens in de 2 jaar na veel aandringen eens 50 gulden bruto opslag kreeg. Voor jou tien anderen....
Er is toch niemand die zegt dat je dat niet wil? Je schijnt het concept van economische depressie niet te willen accepteren.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:12 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
En dat is nou m'n hele punt: ik WIL na m'n studie (en nu ook) ook graag werken maar dan moet er wel werk zijn.
Ja omdat ik een van de weinige was die met mazzel werk had. De meesten van mijn vrienden waren werkloos en woonden bij hun ouders.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:13 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Jij kon de huur en boodschappen betalen neem ik aan?
Hbo Marketing en Communicatie (2e jaar)quote:Op zondag 15 februari 2009 20:13 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Wat voor studie/opleiding doe je nu?
Dan kan ik je aanraden om tijdens je stageperiodes al goed rond te kijken bij wat voor bedrijf je later zou willen werken. Bij die opleidingen heb je vaak kans om na een afstudeerstage aan de slag te gaan bij een bedrijf.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:16 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Hbo Marketing en Communicatie (2e jaar)
Waren dat de jaren '80?quote:Op zondag 15 februari 2009 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja omdat ik een van de weinige was die met mazzel werk had. De meesten van mijn vrienden waren werkloos en woonden bij hun ouders.
quote:Op zondag 15 februari 2009 20:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De perspectieven voor de toekomst zijn inderdaad 0,0
Sollicitere!!quote:Al hobse noa veul zjweite enne universitaire bul
Al boste ongerwiezer, bankwirker of psycholoog
De komende joare boste waarsjienlik wirkeloos
Doe mos sollicitere, sollicitere
refrein:
Hobste al gesjreve
Viefensevetig breeve
Den sjrief mer opnuuj
Diene daag begint mit sjloape tot ein oer of teen
Doe kiks in de gezet of d'r neet urges baane zeen
Det vilt dich vies taege, doe sjleeps de res van diene daag
Doe veuls dich flink beroerd, doe krigs zenuwe oppe maag
refrein
's Moandigs moste weer bie de sosjale deens zeen
Veur de zoveelste keer volste weer dae breef in
Zjwart wirke duiste sjtiekem, af en toe
Mer jong kiek oet want auch de kontroleur kik toe
refrein
's Aoves es 't duuster wurt beginste pas te laeve
Doe kiks ens rondj, is neet urges get te belaeve
Doe geis noa ein Punk-band, missjien waal noa ein louche tent
Missjien geiste waal kieke noa de Janse Bagge Bend
Mer doe mos sollicitere, sollicitere
Hobse al gesjreve (Viefensevetig breeve)
Hobse al gesjreve (Zesensevetig breeve)
Hobse al gesjreve (Zevenensevetig breeve)
Hobse al gesjreve (Achensevetig breeve)
Hobse al gesjreve (Neugeensevetig breeve)
Hobse al gesjreve (Sjrief den mer opnuuj)
Ik kwam in 1986 van de Mavo. Ik had ook vrienden op de LTS en die waren inderdaad werkloos. Ik kwam in 1989 van de MTS en had gelukkig werk.quote:
Dat weet iedereen die een beetje oplette bij geschiedenis natuurlijk.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:19 schreef John.Milton het volgende:
[..]
In het begin van de jaren 80 liep het ook niet zo goed met de economie.
Ging dit over 2 jaartjes of hebben die 10 jaar een kutleven gehad?quote:Op zondag 15 februari 2009 20:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik kwam in 1986 van de Mavo. Ik had ook vrienden op de LTS en die waren inderdaad werkloos. Ik kwam in 1989 van de MTS en had gelukkig werk.
De volledige jaren 80 was het slecht. Vanaf de jaren 90 is het in een sneltreinvaart omhoog geschoten.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:21 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Dat weet iedereen die een beetje oplette bij geschiedenis natuurlijk.Schwetsenegger, over een hoe lange termijn hadden we het?
Mensen eruit kieperen en geen mensen aannemen zijn natuurlijk 2 verschillende dingen.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als er al massawerkloosheid komt verwaxcht ik 't eind dit jaar of anders volgend jaar. Waarom pas over 3 jaar, bedrijven redeneren veel flexibeler in deze tijd en dat zie je nu al aan alle berichten dat ze er duizenden mensen uitkieperen.
quote:Op zondag 15 februari 2009 20:22 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Ging dit over 2 jaartjes of hebben die 10 jaar een kutleven gehad?
Lekker dan.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De volledige jaren 80 was het slecht. Vanaf de jaren 90 is het in een sneltreinvaart omhoog geschoten.
Even een correctie: 10 jaar lenen = 3 jaar lenen (met een 4-jarige studie kun je 7 jaar lenen dus). Na 10 jaar vanaf het begin van je studie moet je een diploma hebben anders ga je de 4 jaar ontvangen stufi + OV-kaart ook terugbetalen.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:12 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Ik verwacht wel binnen de gebruikelijke 4 jaar af te studeren.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:49 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Even een correctie: 10 jaar lenen = 3 jaar lenen (met een 4-jarige studie kun je 7 jaar lenen dus). Na 10 jaar vanaf het begin van je studie moet je een diploma hebben anders ga je de 4 jaar ontvangen stufi + OV-kaart ook terugbetalen.
Vast wel... of het werk aansluit bij je opleidingsniveau is nog maar de vraag.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:19 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Ik verwacht wel binnen de gebruikelijke 4 jaar af te studeren.En binnen 3 jaar werk vinden moet toch wel lukken?
Tsja, een jaartje in een callcenter ofzo aan de slag moet, dan moet het maar. Maar wat daarna?quote:Op zondag 15 februari 2009 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Vast wel... of het werk aansluit bij je opleidingsniveau is nog maar de vraag.
Dan is die leenperiode minder boeiend als je binnen 4 jaar klaar bent. Maar ik wilde gewoon even die getalletjes uit jouw stukje corrigeren.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:19 schreef Le_Grand het volgende:
[..]
Ik verwacht wel binnen de gebruikelijke 4 jaar af te studeren.En binnen 3 jaar werk vinden als Hbo'er moet toch wel lukken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |