abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66074161
grachtrap
pi_66074182
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:41 schreef IBAZ het volgende:
grachtrap
Osdorp Posse is grachtrap.
  zondag 15 februari 2009 @ 01:59:35 #28
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_66074481
Eigenschuld dikke bult,

Nee daarom heet het een ongeluk.

Niemand is schuldig (op je broer na misschien omdat ie zat was)
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_66074861
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:27 schreef supersteve het volgende:
Nog steeds een jaarlijks terugkerend onderwerp over wat 5 jaar geleden met mijn broer is overkomen... en het zit mij nog steeds niet lekker als ik eraan terugdenk..
Waarom ben je er na 5 jaar nog steeds mee bezig?
quote:
Het is in mijn inziens toch gewoon letterlijk vragen om problemen? Of zie ik dat verkeerd?
Met een zatte kop dwars door een raam lazeren is inderdaad vragen om problemen.
quote:
vinden jullie dat mijn broer (nog) een vorm van schadevergoeding kan krijgen aan de hand van deze gegevens, of is het gewoon letterlijk een kwestie van: je kan het niemand kwalijk nemen, hij was daar op het verkeerde moment onder de verkeerde omstandigheden...
Wie is er schuldig aan het feit dat je broer zo zat is als een aap. De woningbouwvereniging?
  zondag 15 februari 2009 @ 10:45:33 #30
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_66076751
quote:
Op zondag 15 februari 2009 02:24 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Waarom ben je er na 5 jaar nog steeds mee bezig?
[..]

Met een zatte kop dwars door een raam lazeren is inderdaad vragen om problemen.
[..]

Wie is er schuldig aan het feit dat je broer zo zat is als een aap. De woningbouwvereniging?
Als ik TS was, zou ik de barman aansprakelijk stellen.
Die had immers beter moeten opletten en die gozer niet meer moeten schenken.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_66076869
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:27 schreef supersteve het volgende:
1je had deze balkon als het ware 1,5 meter naar links kunnen verplaatsen..
2je had niet prese de balkondeur hoeven voorzien van glas,
3je had de trap kunnen doen laten ombuigen...
4je had de ruit kunnen laten voorzien van veiligheids glas
1 kan bouwkundig waarschijnlijk niet zomaar, bij 3 is de vraag of het praktisch uitvoerbaar is. Beide zijn sowieso vrij kostbaar.
2 en 4 heb je een punt mee.

5 Jaar na dato nog eens schadevergoeding vragen is wel een beetje laat, maar ik weet niet hoe het zit met verjaring.
pi_66076937
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:31 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Als je broer niet had gezopen, was ie niet van de trap gepleurd
  zondag 15 februari 2009 @ 10:57:00 #33
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66076939
5 jaar na dato ben je een beetje aan de late kant denk ik. Verder neem ik aan dat er een reden is waarom die deur precies daar zit en nergens anders en het wordt in ieder geval een kostbare zaak als elk huis anders gebouwd moet worden.

Als een trap onder normale omstandigheden gebruikt wordt kan er ook weinig mis gaan, maar met een zatte kop een trap oplopen is inderdaad vragen om problemen. Los daarvan had er inderdaad wel veiligheidsglas o.i.d. in die deur moeten zitten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66076954
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:34 schreef supersteve het volgende:
Ja maar luister..
eigenlijk doet drank er weinig aan toe.. als je van de trap valt onder welke omstandigheden dan ook, dan ben je gewoon voor de rest van je levne getekend! Je kan uitgleiden, je kan flauwvallen noem maar op..
Een glazen deur onder een stijle trap.. dat is toch gewoon niet slim om te bedenken?
Ja dus? Ik kan ook achterover vallen van de trap en doodgaan, moet ik dan maar geen trap hebben in mijn huis? Wat een onzin redenatie zeg. Tis heel erg van je broer, maar je bent op zoek naar een schuldige partij buiten je broer wat domweg niet gaat gebeuren.
pi_66076984
Trouwens TS, aangezien je toch in de 'als dat er niet was geweest was het niet gebeurt' - mood, de enige schuldige volgens jouw redenatie is je broer; hij is degene die door teveel te drinken een ongeluk veroorzaakt.
Dat hij zelf degene is die het slachtoffer is maakt het geheel des te tragischer.
  zondag 15 februari 2009 @ 13:43:37 #36
152789 karr-1
pi_66081805
quote:
Op zondag 15 februari 2009 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja dus? Ik kan ook achterover vallen van de trap en doodgaan, moet ik dan maar geen trap hebben in mijn huis? Wat een onzin redenatie zeg. Tis heel erg van je broer, maar je bent op zoek naar een schuldige partij buiten je broer wat domweg niet gaat gebeuren.
Het is inderdaad een zinloze redenatie. Met een "als dit niet gebeurt was, was dat ook niet gebeurd" redenatie, kom je niet heel ver in een rechtbank denk ik.
pi_66082227
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:34 schreef supersteve het volgende:
Ja maar luister..
eigenlijk doet drank er weinig aan toe.. als je van de trap valt onder welke omstandigheden dan ook, dan ben je gewoon voor de rest van je levne getekend! Je kan uitgleiden, je kan flauwvallen noem maar op..
Een glazen deur onder een stijle trap.. dat is toch gewoon niet slim om te bedenken?
Jij schreef dat hij achterwaarts van de trap aflazerde. Dat gebeurt echt zelden als je nuchter bent (als je niet goed wordt of zo).

Was hij nuchter geweest , dan had hij zijn val waarschijnlijk gebroken op de één of andere manier.\

Ten tweede moet je niet overdrijven: als hij 4 a 5 liter bloed verloren is is hij gewoon dood namelijk, dus zoveel zal het niet geweest zijn.
pi_66082696
Er is geen enkel causaal verband. Of is je redenatie "mijn broer is van de trap gevallen, omdat de deur van glas was"?

Ik ben weleens van mijn fiets gereden door een auto, waarbij er een trapper in mijn kuit gedrukt werd. Nu zou ik ook graag geld van de fietsenmaker zien, want als die trapper niet van gehard staal was geweest had ik geen letsel gehad. Of zou het letsel komen door de aanrijding?
pi_66084299
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:16 schreef Fogel het volgende:
4 a 5 liter bloedverlies lijkt me een tikkeltje overdreven, een normale volwassene heeft rond de 5 liter bloed in het lichaam, dus dan zou je broer zo goed als leeg bij het ziekenhuis aangekomen moeten zijn...
Een tikkeltje overdreven.
Zeg maar gerust erg overdreven, met zoveel bloedverlies was hij zeer zeker dood geweest.
  zondag 15 februari 2009 @ 14:52:17 #40
152789 karr-1
pi_66084589
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:42 schreef klipper het volgende:

[..]

Een tikkeltje overdreven.
Zeg maar gerust erg overdreven, met zoveel bloedverlies was hij zeer zeker dood geweest.
quote:
Een volwassen mens bezit vijf à zes liter bloed, zo’n 7,5% van het totale lichaamsgewicht
Bron : http://www.sanquin.nl/San(...)jdige-Vloeistof.html
pi_66085037
quote:
Als aanvulling:
Naarmate het weefselverlies in de organen groter is, zal dit onverenigbaar zijn met het leven.
Men spreekt in dit verband dan ook over de biologische reserve of met andere woorden: Hoeveel
heb je minimaal van een orgaan nodig om je nog net te redden?
Hiervoor gelden de volgende percentages:
- lever 15%
- nieren 25%
- rode cellen (zuurstoftransporteurs) 35%
- longen 45%
- plasmavolume 70%
Zoals u ziet kunnen wij dus maximaal 1 liter plasma missen.
pi_66085531
Hoeveel bloed hij verloren heeft is niet relevant, dat heeft helemaal geen extra waarde in dit verhaal, dus de mensen die zich vervelen omdat ze toch niks beters te doen hebben gaarne ontopic te blijven.
The Hunter Will Be The Hunted
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 15:24:41 #43
45833 crew  Fogel
pi_66085625
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:22 schreef supersteve het volgende:
Hoeveel bloed hij verloren heeft is niet relevant, dat heeft helemaal geen extra waarde in dit verhaal, dus de mensen die zich vervelen omdat ze toch niks beters te doen hebben gaarne ontopic te blijven.
Natuurlijk is dat wel relevant. Als dat al zo enorm overdreven is, dan is de rest van de situatieschets waarschijnlijk ook niet in orde.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 15 februari 2009 @ 16:18:43 #44
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_66087263
Ja.Al met al had die gozer gewoon niet zoveel moeten zuipen.
Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
's avonds een vent, 's ochtends een vent.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_66091515
Índerdaad als je 4 tot 5 liter bloed schrijft wordt de rest ook wel eenbeetke ongeloofwaardig. Is Dus zeker wel van belang voor de rest van je verhaal.
pi_66092565
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:24 schreef Fogel het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat wel relevant. Als dat al zo enorm overdreven is, dan is de rest van de situatieschets waarschijnlijk ook niet in orde.
Dat inderdaad.

Wat gaat je broer eisen?

Een traphekje?
pi_66093503
Had vooraf even bedacht dat je in een dronken bui door het raam kon vallen. Dan had je er een plaat voor kunnen schroeven zodat de arm van je broer het nu nog had gedaan. Verder raad ik je aan om alles waar je aan kan blijven hangen, doorheen kan vallen, over kan vallen, je aan kan verwonden etc uit het huis te verwijderen want je zou jezelf wel eens voor het leven kunnen verwonden. En nog belangrijker verzeker je voor dit soort dingen want dat zou veel geld op kunnen leveren!

Nu, 5 jaar later is het makkelijk om een ander de schuld te geven van iets waar je zelf al lang wat aan had kunnen doen. Of in ieder geval de persoon die er iets aan had kunnen doen te waarschuwen dat het wel eens fout zou kunnen gaan.
pi_66094889
Als je een zodanige hoeveelheid alcohol in je bloed hebt, kom je niet in aanmerking voor een schadevergoeding.
pi_66095093
Wat een onzin. Triest voor je broer, maar had hij maar niet zo wezenloos moeten zijn. Einde verhaal.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 15 februari 2009 @ 20:26:23 #50
152789 karr-1
pi_66095777
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:22 schreef supersteve het volgende:
We blijven keurig on topic, we tonen alleen aan dat het verhaal een beetje overdreven is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')