abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:58:06 #226
111528 Viajero
Who dares wins
pi_66647342
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
Who gives a shit about a name. Het gaat hier om kolonisatie door Israël van bezet gebied. Uit daar eens kritiek op, of is dat not done?
Inderdaad, die discussies over hoe het daar 3000, 1000, 200 of 50 jaar geleden heette dragen niet veel bij. De grote meerdeheid van zowel de Joden als de Arabieren daar zijn ook daar geboren, dat lijkt mij het belangrijkste. Als beide groepen elkaars aanwezigheid ook kan accepteren dan zijn we al een heel stuk verder.

En ik uit zeker kritiek op de bezetting, Israel zou zich gewoon terug moeten trekken uit alle bezette gebieden. Dat zal mijns inziens helaas wel leiden tot een toename van geweld van Palestijnse zijde, zoals ook bij de terugtrekking uit Gaza te zien was. Vergeet niet dat veel Palestijnen heel Palestina willen, niet alleen de Westbank en Gaza. Maar ik denk ook dat als de Palestijnen niet meer kunnen klagen over de Westbank en Gaza dat ze dan veel sympathie verliezen in de wereld publieke opinie. En dat als Israel hard terugslaat na elke aanval het uiteindelijk wel rustig zal worden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_66647796
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:34 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

klopt, de namen Judea en Samaria werden veel langer nog gebruikt.
je bedoelt dat zij veel langer niet werden gebruikt, iig niet door mensen die niet van joodse komaf zijn ..
waarbij Samaria in eerste instantie die hoofdstad was van koninkrijk Israël en pas na het verdwijnen daarvan de naam van een gebied werd, dat samen met Galilea zo ongeveer het vroegere koninkrijk Israël omvatte. Judea was het koninkrijk Juda, en die waren nogal strikt in de leer, die vonden het dus ook onvergeeflijk dat het koninkrijk Israël haar bewoners toestond naast Jaweh de oude goden te aanbidden. En het is het koninkrijk Israël dat volkomen verdwenen is, niemand die weet wat er met die stammen is gebeurd, hetgeen wij tegenwoordig Israël noemen wordt bevolkt door de nazaten van het koninkrijk Juda
pleased to meet you
pi_66647838
quote:
Who gives a shit about a name. Het gaat hier om kolonisatie door Israël van bezet gebied. Uit daar eens kritiek op, of is dat not done?
Ben je mal man. Het gaat hier over de kolonisatie en islamisering van betwist gebied door palestijnse arabieren die er niets te zoeken hebben behalve dan dat hun opa's en oma's er in de jaren 1930 massaal zijn neergestreken. Ik heb niets tegen allochtonen maar ik krijg wel spontaan kotsneigingen van mensen die beweren dat joden er niet mogen wonen
pi_66647900
quote:
het is helaas een van de veel gebruikte argumenten om de rechten van de Palestijnen te ontkennen .. dat Palestina niet bestond/bestaat
pleased to meet you
pi_66647922
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:16 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ben je mal man. Het gaat hier over de kolonisatie en islamisering van betwist gebied door palestijnse arabieren die er niets te zoeken hebben behalve dan dat hun opa's en oma's er in de jaren 1930 massaal zijn neergestreken. Ik heb niets tegen allochtonen maar ik krijg wel spontaan kotsneigingen van mensen die beweren dat joden er niet mogen wonen
de oma uit Rusland heeft er wel wat te zoeken ?
pleased to meet you
pi_66648035
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:19 schreef moussie het volgende:
de oma uit Rusland heeft er wel wat te zoeken ?
Als die oma uit Rusland zich in Israel wil vestigen en ze wordt toegelaten dan zie ik niet in waarom ze terug zou moeten naar rusland inderdaad.
pi_66648075
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:18 schreef moussie het volgende:

het is helaas een van de veel gebruikte argumenten om de rechten van de Palestijnen te ontkennen .. dat Palestina niet bestond/bestaat
Dat is inderdaad een veel gebruikt argument om de aanspraak van de palestijnen op het 20% israelisch grondgebied in Palestina te ontkennen inderdaad, en terecht!
pi_66648120
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:23 schreef buachaille het volgende:

[..]

Als die oma uit Rusland zich in Israel wil vestigen en ze wordt toegelaten dan zie ik niet in waarom ze terug zou moeten naar rusland inderdaad.
Dat is het nou juist, zij werd niet toegelaten en is daarom maar illegaal het land binnen gekomen .. of had je dat gemist, de imigratiestop van de Britten nadat de Arabieren een beetje gek werden door die 'tsunami' ?
pleased to meet you
pi_66648194
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:25 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een veel gebruikt argument om de aanspraak van de palestijnen op het 20% israelisch grondgebied in Palestina te ontkennen inderdaad, en terecht!
Dus het volk dat er al die eeuwen gewoond heeft moet maar oprotten want die oma uit Rusland heeft meer recht op die grond .. pff
pleased to meet you
pi_66648210
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:27 schreef moussie het volgende:

Dat is het nou juist, zij werd niet toegelaten en is daarom maar illegaal het land binnen gekomen .. of had je dat gemist, de imigratiestop van de Britten nadat de Arabieren een beetje gek werden door die 'tsunami' ?
Ik ga hier geen anti-israel discussie voeren over de rug van een russische oma
pi_66648281
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:30 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik ga hier geen anti-israel discussie voeren over de rug van een russische oma
je wil wel een anti-palestina discussie voeren over de rug van een palestijnse opa of oma
pleased to meet you
pi_66648309
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:29 schreef moussie het volgende:

Dus het volk dat er al die eeuwen gewoond heeft moet maar oprotten want die oma uit Rusland heeft meer recht op die grond .. pff
Het is moeilijk je het aan je verstand te brengen in je zwart-wit denken maar de palestijnen hebben er helemaal niet eeuwen gewoond. De meesten zijn gewoon allochtoon. Een bekend voorbeeld is Yassar Arafat die een egyptenaar was, maar zelfs de hamasextremisten hebben als je een beetje teruggraaft buitenlandse voorouders. Rond 1920 was de verhouding palestijnen / joden ongeveer 80 - 20% en laat nou net de VN besloten hebben Palestina op te delen in een gebied van 80% voor de arabieren en 20% voor de joden.

Iedereen die die 20% wil opdelen pleit voor massamoord.
pi_66648357
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:32 schreef moussie het volgende:

je wil wel een anti-palestina discussie voeren over de rug van een palestijnse opa of oma
Nee, want die palestijnse opa's en oma's die al in het gebied woonden die zitten er nog steeds. 1 miljoen arabieren in Israel mevrouw! 0, nul, nada, niks, nopes aan joodse opa's en oma's in de palestijnse gebieden.
pi_66648824
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het is moeilijk je het aan je verstand te brengen in je zwart-wit denken maar de palestijnen hebben er helemaal niet eeuwen gewoond. De meesten zijn gewoon allochtoon. Een bekend voorbeeld is Yassar Arafat die een egyptenaar was, maar zelfs de hamasextremisten hebben als je een beetje teruggraaft buitenlandse voorouders. Rond 1920 was de verhouding palestijnen / joden ongeveer 80 - 20% en laat nou net de VN besloten hebben Palestina op te delen in een gebied van 80% voor de arabieren en 20% voor de joden.

Iedereen die die 20% wil opdelen pleit voor massamoord.
pak je geschiedenisboek er even bij .. het voorstel dat jij nu bedoelt, die 80/20 verdeling, stamt uit 1937, heeft niets met de VN te maken en is door de Arabieren afgewezen omdat het zou betekenen dat een groot gedeelte van de bevolking zou moeten verhuizen (onderdeel van dat voorstel, geen Joden op Palestijnse grond en vice versa) .. het VN voorstel uit 1947 zag er zo uit

en dat dat geen 80/20 is nogal duidelijk
pleased to meet you
pi_66649113
Poeh, over geschiedvervalsing gesproken, je ziet in de loop der jaren het arabisch gebied steeds verder uitbreiden.

Als je eerlijk zou zijn dan zou je het plaatje erbij zetten voordat Israel al 80% van haar grondgebied heeft moeten afstaan aan de arabieren in Jordanie.
pi_66649315
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:35 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nee, want die palestijnse opa's en oma's die al in het gebied woonden die zitten er nog steeds. 1 miljoen arabieren in Israel mevrouw! 0, nul, nada, niks, nopes aan joodse opa's en oma's in de palestijnse gebieden.
tuurlijk joh, ze zijn niet verdreven, ze zitten voor de lol in vluchtelingenkampen ..
en ja, daar zitten mensen tussen die nog niet al te lang op die plek woonden, maar die zijn dus intern verhuisd in hetzelfde land, het gebied waar zij vandaan kwamen viel in die periode onder hetzelfde bestuur, of Ottomaans of Brits ..
pleased to meet you
pi_66649372
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:58 schreef buachaille het volgende:
Poeh, over geschiedvervalsing gesproken, je ziet in de loop der jaren het arabisch gebied steeds verder uitbreiden.

Als je eerlijk zou zijn dan zou je het plaatje erbij zetten voordat Israel al 80% van haar grondgebied heeft moeten afstaan aan de arabieren in Jordanie.
[ afbeelding ]
haar grondgebied .. waar haal je dat vandaan .. uit de Bijbel ?
pleased to meet you
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:27:28 #243
111528 Viajero
Who dares wins
pi_66650105
Ja, heel interessant om te discussieren over wat 120-60 jaar geleden is gebeurd.

Hebben jullie zelf je oma gekozen of ben je ergens geboren waar je zelf geen keuze in had?

Kunnen jullie in elk geval accepteren dat het grootste deel van de Joden en van de Arabieren tussen de Jordaan en de Middellandse zee daar gewoon geboren is?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_66650544
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:27 schreef Viajero het volgende:
Ja, heel interessant om te discussieren over wat 120-60 jaar geleden is gebeurd.

Hebben jullie zelf je oma gekozen of ben je ergens geboren waar je zelf geen keuze in had?

Kunnen jullie in elk geval accepteren dat het grootste deel van de Joden en van de Arabieren tussen de Jordaan en de Middellandse zee daar gewoon geboren is?
ikke wel hoor, helemaal geen problemen mee .. waar ik wel problemen mee heb is dat een volk dat ik een warm hart toedraag de ene oorlogsmisdaad na de andere begaat (bouwen op bezet gebied) en ondertussen de wereld in de maling neemt met verhalen dat het zich wel 'moet' verdedigen ..
zij zijn de agressor, diegene die andermans land heeft ingepikt en de plaatselijke bewoners heeft verjaagd, toen en nu .. dat zij zich toen moesten verdedigen omdat zij door alle omringende landen aangevallen werden is begrijpelijk en normaal, ze konden geen andere kant meer op, zelfs als ze dat gewild hadden, maar dat zij zich nu nog moeten verdedigen is te danken aan het feit dat de bouw van nederzettingen maar door blijft gaan
pleased to meet you
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:55:23 #245
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66650991
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:58 schreef buachaille het volgende:

Zullen we maar eens beginnen over de kruistochten dan?
Dasvidanja
pi_66651157
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:27 schreef Viajero het volgende:

Dat kan ik wel accepteren, ik weiger echter te accepteren dat ik figuren zoals hierboven in de reactie van Monidique Israel & omstreken #56: Na de oorlog, wat nu? moet toestaan om hun al dan niet opzettelijke leugens te vertellen en zonder ook maar één tegenwoord hun gang zou moeten laten gaan. Ik weiger ook te accepteren dat ik iemand als moussie die zegt "dat ze het israelische volk een warm hart toedraagt" opzettelijk de ene na de andere leugen zie uiten op dit forum. Bijvoorbeeld door de betwiste gebieden bezet te noemen, het is ongelooflijk hoe men elkaar als blinde kippen napraat.

Dat Verluste begint over de kruistochten kan ik accepteren met excuses voor de voor dubbele uitleg vatbare eindzin.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:03:10 #247
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66651181
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:55 schreef Verluste het volgende:

[..]

Die legden het uiteindelijk ook af tegen Islamitische gebiedsuitbreiding.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_66651243
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:55 schreef Verluste het volgende:

[..]

Nah, laten we het liever hebben over de afstammelingen van de Joden die er wel al hebben gewoond, 120 jaar en langer geleden, en vaak gebruikt worden als reden voor dat 'onvervreemdbare recht' op die grond, een groot deel daarvan is zover ik weet fel anti-zionistisch en ziet de staat Israël liever vandaag dan morgen opgeheven worden
pleased to meet you
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:06:35 #249
39581 Salvad0R
universal
pi_66651266
Former UK prime minister Tony Blair has said he is appalled by the destruction caused by the recent fighting in Gaza.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/7917326.stm
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:08:12 #250
121310 venomsnake
El Saltador
pi_66651316
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Israelische definitie van Peace.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')