abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:10:53 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66410058
Voor beide valt wat te zeggen. Ik vind het leeftijdsverschil tussen 0 en 4 jaar weer zo heel groot, de indeling met wat meer richting leeftijdgenootjes vind ik ook niet slecht zeg maar.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:11:10 #202
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66410071
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:31 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
of een steen met de tekst

"mijn is juf is steengoed"

"mijn juf is keigaaf "

hahahahahaa
Niet doen?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:14:42 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_66410256
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:10 schreef Brighteyes het volgende:
Voor beide valt wat te zeggen. Ik vind het leeftijdsverschil tussen 0 en 4 jaar weer zo heel groot, de indeling met wat meer richting leeftijdgenootjes vind ik ook niet slecht zeg maar.
Ik vond dat nog wel meevallen hier bij ons op de opvang. Als baby merken ze er toch geen drol van, want dan kunnen ze toch nog niet met anderen spelen. En als ze drie jaar zijn hebben ze een heel ander speelschema, want dan mogen ze 's middags naar de grote gang, waardoor de kleinere kinderen dus het lokaal voor zich hebben (en je dus niet met zo'n groot verschil zit).

En het is gewoon stoer zoals de oudere kindjes op de jongere kindjes reageren en ik hoop dat Ruben later ook zo lief is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66410359
Dat wennen bij de dreumessen was hier helemaal geen probleem. Terwijl van 100% thuis naar KDV een drama was..
Ze hebben hier op het KDV 2 lijnen. een lijn van 0-1,5 1,5-2,5 en 2,5 tot 4. En een lijn van 0-2 en 2-4.. Chris zit dus in de eerste, en dat vind ik wel fijn. Hij wordt toch wat meer uitgedaagd bij de oudere kindjes, en daar heeft hij als dreumes toch wel baat bij. En toch wordt hij niet te jong het peuter-geweld ingegooid..
Maar een groep van 0-4 lijkt me ook niet zo slecht, mits er genoeg aandacht is voor leeftijdsgebonden dingen. Die hadden ze alleen niet op dit KDV.
pi_66410786
Linde zit ook in een groep met kindjes van 1 tot 4. Ik vind het zelf leuk om te zien hoe die grote kindjes de kleinsten helpen en om te zien dat Linde weer veel van hen leert. En er is ook genoeg aandacht voor leeftijdsgebonden dingen inderdaad. Dus met de grootsten voetballen in het park of en dagje naar Artis terwijl de kleinsten naar de kinderboerderij gaan of lekker in de zandbak gaan spelen.

Bij Linde doen ze trouwens ook mee met een muziekproject. Dan komt er eens in de zoveel tijd iemand langs met een muziekinstrument en dan mogen de kindjes luisteren/zelf proberen of voelen. Laatst was er iemand met een schuiftrompet en Linde was er helemaal weg van
pi_66410960
Vergeet ik helemaal waarvoor ik hier net kwam... Linde had net allemaal bloed in haar luier. Ze had gepoept en daar zat dus slijm en bloed bij. Ze moest gisteren ook al steeds kleine beetjes poepen en dan zei ze steeds dat het zeer deed Gelukkig kunnen we om kwart over 4 bij de dokter terecht.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:14:20 #207
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66412323
He bah Stiemie, dat is schrikken. Hou je ons op de hoogte?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:20:25 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66412537
He wat eng en naar vooral idd Stiemie.
Ik hoop maar dat het gewoon wat mini-scheurtjes door harde ontlasting zijn. Ook niet fijn, maar vrij simpel op te lossen als het goed is.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:23:31 #209
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66412648
Och, Linde, hopelijk is het niets ernstigs!

Eli is over een paar weken al de oudste van de groep!
Toen hij kwam was er idd een hele tijd geen nieuw kindje geweest en was hij dus echt de enige mini-baby, maar dat gat heb je nu dus weer. zo gek! het lijkt nog zo kort geleden dat hij in de box lag te staren, en nu is hij al de "senior"!

ben benieuwd hoe het hem bevalt
hij speelt namelijk heel leuk met een ander kindje die bijna 2 wordt. dus straks is die jongen naar de grotere groep. hopelijk gaat eli zich niet te erg vervelen. en anders vragen we gewoon of hij eerder over mag naar de volgende groep
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66413346
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:11 schreef Memmel het volgende:

[..]

Niet doen?
Jawel, joh...ik zit je te pesten.
pi_66413360
Oh jeetje, Stiemie....
pi_66415947
Zo we zijn weer terug. Was een beetje vreemd bezoekje. Het was niet onze eigen huisarts (vervangster) en ze deed er echt heel luchtig over. Voelde me bijna een soort aanstelster dat ik langskwam... We hadden de bewuste luier meegenomen maar daar wilde ze absoluut niet naar kijken, we moesten het maar vertellen. Nou dat hebben we dus gedaan en volgens haar was het een virale of bacteriele infectie. We moeten het maar even aankijken en als het erger wordt moeten we terugkomen.

Begin nu echt aan mezelf te twijfelen of het zo overdreven is dat ik er erg van schrok
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:02:20 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_66416012
Wat een raar verhaal Stiemie. Hoe kan ze dat nou zeggen zonder te kijken?

(Hier al twee dagen crisis in huis. Gisteren met Ruben naar het ziekenhuis geweest voor de echo van zijn neus, sindsdien is hij ontzettend aanhankelijk en "ikwilmamanietloslaten-erig". Ok, het was geen leuke ervaring, hij is door mij en een arts echt in een houdgreep vastgehouden, maar blijkbaar heeft het hem meer gedaan dan ik verwacht had)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:02:51 #214
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66416027
Nee hoor Stiemie, slijm en bloed is voor mij ook reden genoeg om direct naar de ha te gaan hoor!
pi_66416881
Ah gelukkig dat er meer moeders zijn die dat dus zo voelen

Was trouwens ook vaag: we hadden een afspraak om kwart over 4. Komen we tien over 4 aan, zegt de dokter: 'Ah daar zijn jullie, ik was al bang dat jullie niet meer kwamen!' We waren gewoon nog 5 minuten te vroeg...
pi_66419869
Stiemie, wat een onbevredigend bezoekje aan de huisarts. Ik zou inderdaad ook gebeld hebben hoor, niks geen aanstelster. En als je er niet gerust op bent kan je misschien kijken of je van de week nog bij je eigen huisarts terecht kan? Hopelijk is ze er gauw vanaf.

Mirte laat er geen gras over groeien, die stapt parmantig de halve kamer door met zo'n zelfvoldane grijns op haar gezicht. En maar oefenen en doen.
Vanmorgen moest ze zo hard lachen dat ze gewoon door haar benen zakte echt de slappe lach dus.
Wel goed getimed trouwens, zondag deed ze haar eerste losse pasjes toen we beiden thuis waren en nu doet ze dit op de dag dat papa thuis is. Wat een voorbeeldig kind he
Fake it till you make it...
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:14:29 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66420140
Nou moe, wat raar zeg van die dokter Stiemie.
pi_66420274
Belachelijk van die arts!

Als ik dat bij Maarten in z'n luier zou vinden dan schrik ik en is het normaal dat je naar de huisarts gaat.
Is dat mens helemaal idioot!

Niet twijfelen aan jezelf hoor Stiemie!
pi_66421973
Waar heeft je eigen arts die vervangster vandaag getoverd? Lijkt me logisch dat je er even heengaat. Ik zou me ook rot geschrokken zijn.

Nijna, wat goed dat Mirte lekker aan de wandel is!
pi_66422320
Vreemde arts zeg..... lijkt mij ook reden genoeg om heen te gaan hoor.

En Thomas en Webkim komen ook al deze kant op??? Nou ja, dan moeten wij maar plaats maken he....
Mijn kleine grote dreumes...zaterdag wordt ze al "fwee"
Morgen maar eens een mooie taart bestellen voor Meike.

Weer een jaar voorbij, megasnel gaat dat toch. Maar wat een geweldig leuke leeftijd is dit. Mijn vriend zei afgelopen weekend nog: " ik wou dat ze altijd zo kon blijven...."

Trouwens, crechejuffen houden echt wel van chocola hoor!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:27:36 #221
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66427697
Ja Karin, crechejuffen wel, maar die verwende basisschooljuffen
pi_66433059
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:27 schreef Memmel het volgende:
Ja Karin, crechejuffen wel, maar die verwende basisschooljuffen
pi_66435005
Memmel

Karin Meike is gewoon alweeer bijna 2 En Thomas alweer 1 Wat gaat dat allemaal snel zeg!

Pff heb het doktersgebeuren maar een beetje naast me neergelegd. Heeft toch geen zin om me druk te maken. Linde heeft er trouwens sinds gisteren geen last meer van gehad, dus dat is goed nieuws.

Pff ik ben al sinds vrijdag thuis met griep, maar steeds als ik denk dat hetw eer beter gaat, voel ik me de dag daarna weer zo beroerd. Gisteren ben ik even naar buiten geweest en dat ging prima en vannacht had ik ineens weer koorts en nu knallende koppijn Ik heb het er zo ondertussen wel een beetje mee gehad eigenlijk.

Hahaha Linde staat ondertussen voor de tv en zegt de Teletubbies gedag Daaag Lala! Kusje!
  woensdag 25 februari 2009 @ 09:47:34 #224
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66435055
Thomas en Webkim, welkom hier en gefeliciteerd!
  woensdag 25 februari 2009 @ 09:49:13 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66435087
Troel, hoe is het vandaag met Ruben? Gaat het al weer een beetje beter? Wel sneu hoor, dat hij zo aangedaan is door dat gedoe.
pi_66435114
Saartje en Thomas, gefeliciteerd met jullie 1e verjaardag

Stiemie, fijn dat het niet meer bloed. Dan zou ik toch eerder denken aan een geknapt haarvaatje, ipv een virus/bacterie.. Maar ja, als het maar over gaat
Dag linde
pi_66435367
Welkom Saartje en Thomas!

Hier heeft Yara ontdekt dat het niet nodig is om meer woorden te leren. Ze wijst met haar vinger en roept gewoon 'daar!' naar alles wat ze wil hebben, of wat ze wil zien. Handig
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 25 februari 2009 @ 10:30:21 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_66436157
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, hoe is het vandaag met Ruben? Gaat het al weer een beetje beter? Wel sneu hoor, dat hij zo aangedaan is door dat gedoe.
Ik heb nog niet van Bert gehoord dat het niet gaat. Op de opvang is er natuurlijk ook veel meer te zien en te beleven, dus misschien dat het daar wel beter gaat dan alleen met mama thuis? Ik hoop het tenminste en dat hij niet de hele dag een van de leidsters opeist.

Hij is vannacht echt gewoon een flink aantal keer wakker geweest. Ergens vermoed ik dat er ook een combinatie met een groeispurt ofzo is hoor, het duurt wel erg lang (al wel twee dagen, is niets natuurlijk, maar een kindje wat normaal niet veel huilt en nu ineens wel heel veel en heel veel aandacht vraagt is iets wat niet in je koude kleren gaat zitten).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 25 februari 2009 @ 10:35:45 #229
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66436339
En Saartje en Maneki natuurlijk ook welkom en gefeliciteerd! Ik ben benieuwd wat voor prachtig gedecoreerde taart er op tafel verschijnt.
pi_66438252
Saartje en Thomas (en mama's natuurlijk), welkom en van harte met jullie verjaardag!
pi_66438388
Saartje ook al 1?

Welkom Saartje en Thomas!
pi_66438461
Wat kleine Saartje ook al 1 ????

Gefeliciteerd
pi_66442529
Saartje en Thomas gefeliciteerd! Welkom hier! Gezellig
Ik dacht er hier vanuit mn vakantieadresje aan!

Zit in Engeland met Floortje en haar tante en opa en oma, hebben gisteren lekker geshopt voor haar
(kwam langs de GAP kids in Bath en die hadden nog korting ook )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot gauw weer volgende week!

[ Bericht 19% gewijzigd door DeLiedje op 25-02-2009 13:22:16 ]
  woensdag 25 februari 2009 @ 13:20:05 #234
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66442879
Stiemie, wat raar van die arts! Helemaal niet gek dat je bent gegaan, hoor! Zo vaak ga je toch niet? En slijm in de ontlasting is wel iets waarbij je alert moet zijn.

Beppie/Saartje en Thomas, van harte gefeliciteerd met jullie eerste verjaardagen!

Mirte loopt ook al helemaal goed! Wel schattig als ze dan door de knietjes zakt van het lachen

Hier hebben we al de tweede hoektand! zo geniepig even doorgebroken, geen bult, niet niks, maar met een witte punt!
doe mij ook de rest van zijn gebit zo
Hoe gaat het eigenlijk met pepijns gebitsontwikkelingen?
  woensdag 25 februari 2009 @ 13:21:13 #235
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_66442930
Joehoe vakantieganger!!!

Saartje en Thomas, gefeliciteerd!! Ook aan de ouders natuurlijk!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_66448733
Oh dat shirtje.....lief!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66449798
DeLiedje, wanneer krijgen we spam met kind erin?
pi_66464537
Hallo hier ben ik Met een 1-jarige dochter
Bedankt voor het welkom
Saartje
  donderdag 26 februari 2009 @ 09:16:59 #239
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66470705
Ik vond de foto's van de jarige dreumessen echt heel leuk! Welkom!
pi_66485332
Hallo nieuwe dreumesjes en moeders !!!

P en F vinden warme melk 's avonds nog erg lekker. Hoeveel melk (van de ) geven jullie eigenlijk ?
Zit er een soort max aan zuivel op een dag ?
pi_66485631
300ml zuivel is de (maximale) aanbevolen hoeveelheid zuivel per dag. Dat is ook incl yoghurt en kaas etc.
pi_66489907
Wij geven tegenwoordig thee 's avonds, omdat melk het slijm in de keel nogal opwekt/verdikt/taai maakt. En dan hoor je Chris tijdens een verkoudheid helemaal moeizaam ademhalen.

Maar die 300 cc kunnen we hier makkelijk halen. Maar we proberen er niet overheen te gaan. Dus vaak 2 bekers (zo'n 125cc?) en 1 keer toetje..
pi_66493009
Deepfreeze we geven Linde geitenmelk omdat dat minder slijmopwekkend zou zijn. Ze is er helemaal aan gewend en vindt het in ieder geval erg lekker.

Net aten we pasta-ovenschotel en daar zat ook verse basilicum door. Haalt Linde tijdens het eten zo'n blaadje ttussen haar pasta vandaan en zegt vastberaden: Boom! Echt zo van: Dat ga ik dus mooi niet eten he?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 26-02-2009 20:39:44 ]
pi_66493120
deepfreeze, 125cc zijn wel kleine bekertjes hoor!
als hij een volle tuitbeker wegdrinkt zit je zo op 200cc..

Goed zo linde, bomen zijn niet om te eten
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:15:02 #245
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66493265
Stiemie, hoe gaat het met met Linde? En dr ontlasting? Weer normaal geworden inmiddels?
oh dat lijkt me zo leuk als eli echt gaat praten
pi_66494619
Davinia met Linde d'r ontlasting gaat het goed. Er zit tenminste geen bloed meer in. Waarschijnlijk dus een geknapt haarvaatje ofzo geweest. Wel heeft ze nog steeds slijmerige diarree, maar we hopen dat dat snel minder gaat worden. Ze blijft in ieder geval goed eten en drinken dus ze heeft er zelf niet echt last van.

En het is inderdaad zooooo leuk als ze gaan praten Linde kletst de hele dag door: mama neus (aanwijzen) en Linne neus (ook aanwijzen) en poes neus (poes rent hard weg ) En met brood eten wil ze zelf steeds aangeven wat ze op haar brood krijgt: pinnekaas, koeke (speculoospasta), appelpeer (fruitstroop) en kaas zijn favoriet
pi_66495161
Linde, wat goed van jou zeg!!! Maar soms kan je zo'n stukje boom echt eten hoor ;-).

Die 300cc melk daar komen we hier erg makkelijk aan... ik heb al overwogen om anders ipv pap een boterham te gaan geven 's morgens zodat ik de melk wat kan minderen...
Ze eet haar pap met 100 cc melk, maar drinkt daarna de andere 100 cc ook nog op. Ze drinkt tussen de middag bij haar boterham ook nog 140cc melk. En dan na het eten nog een beetje yoghurt.
Hoe doen jullie dat met ander drinken? Mirte drinkt water eigenlijk bijna niet, ik zet vaak wel een beker water neer zodat ze dat kan drinken als ze dorst heeft...
Diksap drinkt ze redelijk en appelsap vind ze blijkbaar heerlijk. Maar ik wil haar niet de hele dag appelsap of diksap geven... Ze drinkt naast haar melk een kleine rietjesbeker appelsap (en als ik diksap geef drinkt ze dat vaak niet eens helemaal op...).
Voor mijn idee is het heel weinig, wat zouden jullie doen? Toch maar appelsap aanbieden zodat ze meer drinkt? Of gewoon stug volhouden?
Ik neig naar het laatste, als ze echt dorst heeft drinkt ze vast wel water lijkt me...
Maar ik vind het wel een beetje lastig.
Hoeveel drinken jullie dreumessen?
pi_66497053
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 20:47 schreef Stiemie het volgende:
Davinia met Linde d'r ontlasting gaat het goed. Er zit tenminste geen bloed meer in. Waarschijnlijk dus een geknapt haarvaatje ofzo geweest. Wel heeft ze nog steeds slijmerige diarree, maar we hopen dat dat snel minder gaat worden. Ze blijft in ieder geval goed eten en drinken dus ze heeft er zelf niet echt last van.

En het is inderdaad zooooo leuk als ze gaan praten Linde kletst de hele dag door: mama neus (aanwijzen) en Linne neus (ook aanwijzen) en poes neus (poes rent hard weg ) En met brood eten wil ze zelf steeds aangeven wat ze op haar brood krijgt: pinnekaas, koeke (speculoospasta), appelpeer (fruitstroop) en kaas zijn favoriet
hihi geweldig! hier worden ook alle lichaamsdelen aangewezen, en dan het liefst ook bij de mensen in de tram, maar die zitten niet altijd te wachten op zo'n jochie wat aan hun oren wil zitten
"oor, wang, haar, neus, oog, tanden etc"
ow en zijn Pepijn, begint steeds meer te lijken, het was Pepa (echt nuanceverschil met papa) en is nu Pepij
pi_66497408
En kruidenthee Nijna? Je hebt bv van pickwick kruidenthee met frambozensmaak die is best zoet. En soms doen we er een klein scheutje melk door dat vindt ze ook erg lekker. Misschien dat eens proberen? Krijgt Mirte in ieder geval niet meteen een hele beker melk binnen.

Pepij Linde noemt zichzelf Linne of linnepinne En inderdaad soms vinden mensen het totaal niet grappig als je uk ook wil bewijzen dat ze echt een neus hebben.
pi_66497825
Stiemie, wat een heerlijke meid heb je toch..
Ik wacht nog met smart op fatsoenlijke woorden naast hap en hebbuh

P_iglet, Chris drinkt zijn tuitbekers melk vaak niet leeg.. Er blijft regelmatig een halve staan. Ik denk dat we zo'n 150cc melk erin doen, dus als hij elke dag 1 hele, en 1 halve drinkt, zit je op 225cc.. Nog genoeg over voor toetje

Chris krijgt verder nog wat diksap/roosvicee, verse sinaasappelsap, thee (met honing of melk, of zonder), appelsap (pakjes onderweg) of gewoon lekker water..
Nijna, als ik een beetje mag gokken, dan denk ik dat hij gemiddeld naast die 225 cc melk nog 300 cc aan zoete dranken (2 bekers) en nog eens 150cc thee, en verder naar behoefte een beker/glaasje water.

We geven tegenwoordig wel meer uit een gewoon glas. En dat gaat best goed. Ook zelf vasthouden, en doseren.. Alleen het terugzetten gebeurd af en toe nog voordat het glas weer recht staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')