Zo, ook weer bijgelezen

Ardelyn, wat is maarten een knappe jongen..
Ticootje, die verlatingsangst zou ik ook niet negeren. Inderdaad kiekeboe spelen, voor het slapen gaan (en overdag) even wat extra aandacht, door even 1 op 1 een boekje te lezen, te knuffelen etc.
Wij laten Chris wel op zijn eigen kamer slapen, maar bij ergere buien, dan blijven we even een kwartiertje naast zijn bed zitten als hij gaat slapen. Dan gaan we weg, en huilt hij nog 5 minuten en slaapt dan lekker.
Chris kan ook zo heerlijk boos worden als iets niet mag. Als we geluk hebben slaat hij met zijn handen tegen het bewuste object. Als wij (of eigenlijk hij) pech hebben, dan zit zijn hoofd ertegenaan. En in sommige gevallen zoekt hij ook nog even andere dingen die niet mogen, om tegenaan te slaan (tv, kopjes op tafel etc). Ik vind het nog steeds een aandoenlijk gezicht, zo'n klein ventje, en dan zo boos
Chris is vandaag voor het echie naar de dreumesgroep. En ik heb hem gelukkig lekker spelend achtergelaten. Het wordt zo'n grote dreumes. Een paar maanden geleden vroeg ik me nog af of Chris over een klein jaar ook die dingen kon doen die de grote dreumessen konden. Dan zou hij nog zoveel moeten leren. Maar inmiddels heeft hij ook echt veel geleerd. Hij is druk bezig met zijn taal. Komt met boekjes naar ons toe om voorgelezen te worden, Kruipt om schoot als je een liedje zingt. Kan goed neeschudden als hij geen eten/drinken meer wil, kan uit een glas drinken zonder helemaal doorweekt te worden. Doopt zijn patatjes netjes in de frietsaus (1malig experiment

).etc. Echt wonderbaarlijk wat zo'n klein ventje in een paar maanden tijd leert. EN hij zal nog wel veel meer gaan leren de komende tijd..
Nog even een vraagje: heeft iemand hier DE tip tegen nachtelijk hoesten? Chris begint weer te hoesten, en de laatste 2 nachten heeft hij steeds een periode gehoest. Hij slaapt er zelf grotendeels doorheen. maar het kan niet goed zijn om een uur lang om de 3a4 minuten te moeten hoesten. We hebben hem nu tijmsiroop gegeven, en water en roosvicee te drinken. Maar dat helpt allemaal niet. Iemand nog tips?