Weekendje bleek dus Gent te zijn! Had niet verwacht dat we het land uit zouden gaan

's morgen heengereden, stadswandeling gemaakt die Soemp had uitgestippeld, kasteel bezocht enzo, en na de wandeling hebben we een frietkotje gezocht en echte vlaamse frietjes gegeten. Daarna met de bus naar een buitenwijk alwaar wij de bioscoop vonden, en daar hebben we 'Bolt' gezien. Daarna zijn we met de bus terug naar het centrum gegaan en hebben we mijn favoriete cafeetje 'het velo'tje' opgezocht. Soempie kende dit alleen maar van verhalen van mij, en wist niet wat ze aantrof

Als je aankomt in de 'kalversteeg' vind je buiten een hoop rotzooi. Als je goed kijkt zie je een deur in het midden. Na de deur volgt een hangkleed waar je langs moet kruipen, en dan kom je in een hokje terecht van een goeie 8 bij 7 meter, waar een paar campingbanken/tafel staan en nog 2 losse tafeltjes. De rest van de ruimte is volgeramd met de grootste rotzooi die je maar kunt verzinnen. Vooral fietsen en olielampen, maar ook echt waardeloze rommel en kleding die hij gewoon weigert op te ruimen.
De grote open haard spant bijna de breedte van een hele muur en hij zit ernaast op een soort van troon. Achterin is een stoffig keukentje met een paar kratten bier en wat cola.
Je moet je er tussenin wringen, gelukkig zijn de mensen die het bezoeken altijd vriendelijk en praatgraag en je komt er gauw genoeg in een leuk gesprek terecht, met mensen uit alle lagen van de bevolking. De eigenaar genaamd 'Lieve' wil soms nog wel eens een harmonica ter hand nemen en vertellen of zingen. Gisteren was hij moe helaas, en hebben we hem niet gehoord.
Beter kan ik het niet uitleggen, Soempie heeft nog wat foto's online gevonden, vraag haar maar er eentje te posten als je een indruk wilt