vraagje, waarom bel je ze zelf niet op? Ben je bang dat ze terugpraten?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:39 schreef kadeya het volgende:
Wil iemand even bij de douane vragen wat ze met mijn schoenen aan het doen zijn.
nee niet bellen, ik wil dat iemand persoonlijk langs gaat. zo'n steve brown type.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:29 schreef SHOOOTO het volgende:
[..]
vraagje, waarom bel je ze zelf niet op? Ben je bang dat ze terugpraten?
Ja, dat heet inklaringskosten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:44 schreef McTasty het volgende:
yo mensen even een vraagje he ik heb laatst schoenen van www.pickyourshoes.com gekocht duurde ten eerst al een hele maand voordat ik ze had. en dan moest ik ook nog eens betalen toen die knakker bij mij aan de deur stond. ik heb dus 1 de schoenen betaald, 2 verzendkosten, 3 toen ze werden afgeleverd 70 euro...
is dit normaal ?
hmmm, lelijk. Maar wat is jouw mening erover?quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:39 schreef TIM-846 het volgende:
Wat vinden jullie van die pegasus?
[ afbeelding ]
Ze schatten de waarde van het pakket.quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:17 schreef McTasty het volgende:
damn dus dit gebeurt altijd no mather what of is er een bepaalde grote/gewicht aan gekoppeld?
hmm dat kan inderdaad kloppen ja ik heb zon brief thuis gehad ja. ik heb zelfs de douane gebeld toen xD.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:55 schreef SunBoom het volgende:
[..]
Ze schatten de waarde van het pakket.
Als er een brief of iets bijzit met de waarde willen ze dat ook nog wel eens aannemen. En als het als "gift" (kado) verzonden is zitten er soms geen kosten aan verbonden. Maar je begrijpt wel dat veel mensen hem dus als gift laten versturen en dit truukje weinig kans van slagen meer heeft.
En als ze de waarde niet kunnen schatten, dan krijg je een brief thuis. Daar moet je wat informatie op invullen (wat is de waarde, etc.). Veel mensen vullen dus een lagere waarde in en als je door de mand valt zijn de consequenties voor jouw (maar gebeurd niet veel).
En de kosten zijn BTW (19% en nog een x aantal procent inklaringskosten ofzo). Dus de extra kosten worden aan de hand van de waarde van het pakket berekend. Gaat allemaal naar deze kutstaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |