abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66068068
Karin, wat fijn! SUPER er zit echt een kindje in je buik!
Dat gedichtje is echt lief zeg
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 14 februari 2009 @ 22:25:01 #152
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66068428
Karin
En Miss_Sly

Ik heb gistermiddag trouwens een tijd lang om de 5 à 7 minuten harde buiken gehad en mijn buik voelt (en ziet er ook) nu heel anders (uit).
(foto's staan in het buikentopic)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zondag 15 februari 2009 @ 09:17:14 #153
245378 Sudara
Do Be Do Be Do
pi_66076038
hoihoi allemaal,

ben nieuw hier dus stel me even voor , ben een mama van 27, heb een dochter van 4 , een zoontje van 2 en 27 weken zwanger van de derde (uitgerekend 16 mei) , afgelopen week een 3d echo gehad en daar erg van genoten Had ik bij de eerste 2 niet gedaan en nu best spijt van! Maar goed dit ben ikke dus Gefeliciteerd aan alle zwangeren!

Liefs Sudara
  zondag 15 februari 2009 @ 09:55:44 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66076273
Hoi! Welkom!
  zondag 15 februari 2009 @ 10:12:53 #155
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66076410
Welkom Sudara!
Voorkruipert
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66077475
Sudara, welkom en gefeliciteerd!

Ik zit al weer op de 4,5 week, volgens de medische tellers 6,5
Mijn vader gaat het ledikantje maken, heeft hij ook gedaan voor mij en mn broer toen we baby's waren. Mag gelukkig wel zelf zeggen hoe ik het wil hebben, maar wat is dat moelijk zeg. Er zijn zoveel mooie dingen.

Heb een 9 maanden dagboek waar per dag beschreven staat hoe puk groeit. Moest gister mn taile weer opmeten, ben al 1 cm gegroeid ... en ik ben niet aangekomen, juist afgevallen. Dus denk echt dat het door puk komt. Mijn borsten zijn een heel stuk gegroeid, heb gister maar nieuwe bh's gehaald, want ik pas echt niet meer in die oude. Heb nu van die zwangersschaps bh's gekocht, daar zit nog een beetje rek in, en ze waren in de aanbieding 70% korting....

Nog 3 weken en 2 dagen, dan mag ik naar VK... kan bijna niet wachten
  zondag 15 februari 2009 @ 11:39:56 #157
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_66077607
Nog geen verse babies?
Hier ook nog niet, nog even geduld...
pi_66077693
Welkom en gefeli Sudara!!

Martine waarom hou je eigenlijk niet die 'medische tellers' aan? Dat is toch wel de meest gebruikelijke manier van tellen toch? Je VK telt ook zo en de meeste boeken en dergelijke houden toch ook dat aan?
Wat lief van dat ledikantje! wij hebben een mooie bij Ikea gezien, n witte, over n maandje of twee ofzo maar es kopen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 11:55:00 #159
5428 crew  miss_sly
pi_66077950
Het is echt wel al erg lang stil rondom Koningin...Hoe zou het zijn?

Welkom Sudara

En inderdaad Martine, de mediscshe tellers zijn de gewone standaard tellers. Jij wijkt er met jouw telling juist vanaf
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66079523
Welkom Sadura!

Vanaf wanneer krijg je eigenlijk ´last´ vast nesteldrang? Ik heb nu continu behoefte om op te ruimen en schoon te maken enzo (en dat terwijl ik écht zo niet ben normaal), maar ik dacht altijd dat dat pas veel later in de zwangerschap kwam?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_66079854
Welkom Sudara!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 15 februari 2009 @ 13:48:20 #162
190853 RockabeIIa
pi_66082011
huup, het 9 maanden dagboek telt niet zo (en dat is een heel fijn boek te hebben... ik heb em dit keer weer gekocht)
  zondag 15 februari 2009 @ 13:49:07 #163
190853 RockabeIIa
pi_66082038
tessie, op het eind van de zwangerschap, als je alles in orde wilt hebben voor de bevalling
(Heb het zelf niet zo erg gehad trouwens, mijn tas was niet eens gepakt toen ik naar het ziekenhuis moest )
pi_66082327
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:48 schreef RockabeIIa het volgende:
huup, het 9 maanden dagboek telt niet zo (en dat is een heel fijn boek te hebben... ik heb em dit keer weer gekocht)
okay ja ik vroeg het me gewoon af omdat k het nu al een paar keer voorbij had zien komen, maar misschien is het wel goed om te weten dat de 'medische telling' toch wel de meest gebruikte is.
Ik heb een ander boek en daar wordt volgens mij ook pas vanaf conceptie geteld.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 15 februari 2009 @ 13:59:08 #165
190853 RockabeIIa
pi_66082489
over dag 1 t/m 14 ergens kun je ook weinig vertellen Dat 9 maanden dagboek vertelt precies wat er elke dag aan ontwikkelingen zijn. En dat is, vooral in het begin, erg boeiend.
pi_66082652
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:49 schreef RockabeIIa het volgende:
tessie, op het eind van de zwangerschap, als je alles in orde wilt hebben voor de bevalling
(Heb het zelf niet zo erg gehad trouwens, mijn tas was niet eens gepakt toen ik naar het ziekenhuis moest )
Dan ben ik nu officieel gek geworden door hormonen Ik blijf maar rondrennen met een bezem en glasex doekjes enzo....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_66084707
Welkom Sudara!!

Ik gooi er maar een paar tegenaan voor Koningin!

Ik ben geloof ik af en toe een behoorlijk hormonster Heb soms medelijden met man en kind...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66086315
Welkom Sudara!

Ik heb hier deze week een vriendinnetje uit NL logeren en die had de eerste echte beebie-cadeautjes meegenomen! 2 Jip en Janneke rompertjes, een rompertje met 2 egeltjes en een hertje erop, een slabbetje met Mama's kanjer en één met Papa's kanjer en toen we aan het winkelen waren gister kreeg ik ook nog een heel erg lief spijkerbroekje maat 56, wat een heel erg leuk setje vormt met een truitje dat ik al had van de Zara...Ben helemaal blij met alles, en vooral dat spijkerbroekje is echt SUPER!
Lotte!
Noah!
pi_66087396
Welkom Sadura!

Tessie ik had ook al heel snel nesteldrang hoor, en nog steeds Ik baalde zelfs dat mijn natte swifferdoekjes op waren zodat ik niet kon dweilen

Manlief is nu bezig met een stoomapparaat de restjes behang weg te halen op de babykamer. Hij is heel gedreven

Oh ja, mss een beetje 'domme' vraag, maar wat hoort er in het babybedje, en wat niet? Ik hoor zoveel verschillende dingen? Dekbedje mag nog niet, geen plastic zeiltje, geen kussen etc heb ik gehoord... Maar wat moet er dan in, wat voor dekentjes? En hoort daar dan weer een laken bij of toch een overtrekje? En hoe maak je een babybedje goed op? Van mijn moeder heb ik wel al 2 van die slaapzakjes voor de baby Maar wanneer gebruik je die? Ik ben eind aug. uitgerekend, dan is het toch nog best warm. Sowieso hoe zit het met het aankleden van je kindje als het zomer is? Toch wat dikkere kleertjes bij een pasgeborene of juist niet?

Hoe doen/deden jullie dat?
#geen
pi_66087598
irritant is dat he Duchess...ik zit ook met van die vragen...wat trek je een baby aan alsie gaat slapen? Toch geen pyjama, want de eerste weken slapen ze zoveel, dat is geen doen met iedere keer aan en uittrekken...maar wat dan? Ik denk dan echt af en toe: hoe ga ik dat in godsnaam doen als de baby er is, als ik dat soort dingen dan al niet weet...

Ik wacht even op een antwoord van de andere mama's (to be), ben er ook wel benieuwd naar
Lotte!
Noah!
pi_66087763
Jaaaa Linda erg hé? Zulke gedachten heb ik af en toe ook... Er zijn ook zoveel verschillende kleertjes; rompertjes, boxpakjes, rompertjes, (dubbel) pyjamaatjes, 'normale kleertjes' als t-shirts, jasjes, broeken/jurken...pfff...en het is toch geen aan- en uitkleedpop

Wat leuk trouwens dat je babykadootjes hebt gekregen van je vriendin

Martine, wat is het isbn-nr van dat dagboek? Ik heb er tot nu toe alleen gevonden per week, van dag tot dag lijkt me heel interessant!
#geen
pi_66087797
ik ben ook benieuwd
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2009 @ 17:01:08 #173
135305 beequeen
Lost.
pi_66088651
Ik ben inmiddels oma maar lees hier vaak mee. Op de site van Prenatal staan allerlei nuttige tips. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

http://www.prenatal.nl/Sp(...)estProduct.aspx?id=7

Deze site is ook een aanrader. Ik heb zelf bij de Geboortewinkel gewerkt, je kunt daar terecht met al je vragen.

http://www.geboortewinkel.nl/

Succes zwangere dames en a.s. papa's .
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  zondag 15 februari 2009 @ 17:10:04 #174
62233 Jelief
ikke lief!
pi_66088935
Het bedje: Op onsbedje ligt van onder naar boven: een molton over het hele matras, een moltonluier aan het voeteneind, een hoeslaken, een zachte luier(ben ff de naam kwijt zsdementie ) in een driehoek gevouwen op hoofdhoogte,een lakentje en een dekentje (nu dubbelgevouwen).Alles katoen overigens, wol is ook een optie omdat dat koel is in de zomer en warm indezomer en net als katoen goed ademt.

Ruben heeft voor de nacht een pyjama aan, omdat dat toch wat soepeler is dan 'gewone' kleertjes. Sinds gisteren heeft hij ook een slaapzak aan (3 weken oud)
Ik kan mij voorstellen dat jullie jullie zomerbaby's luchtig aankleden, dus een romper en een dun pyjamatje de eerste weken en daarna een romper en dunne slaapzak. Toedekken met een lakentje en eventueel een dun dekentje lijkt mij genoeg.

Ik vind broekjes met drukknoopjes onzin, het is minder gedoe om het broekje uit te doen, pakjes met drukknoopjes in het kruis zijn overdag handig maar voor de nacht vind ik een losse broek handiger met verschonen. Probeer alle knoopjes en drukknoopjes uit als je in de winkel staat. shirtjes met capuchon ziet er schattig uit maar is met een baby die alleen nog maar ligt niet handig. Ik heb bvb een schattige tuinbroek van Nijntje maar daar zitten op de schouders dikke banden met een metalen ring, dat lijkt mij niet helemaal prettig zitten bij pasgeboren babytjes.
Voor de eerste weken is soepele zachte kleding erg prettig, maak het jezelf makkelijk het is al een hele toer om zo'n klein mensje aan te kleden als je het niet gewent bent, ingewikkelde kleding helpt daar niet bij. - in dat licht ben ik fan van overslagrompers en shirtjes, die hoeven iig niet over het hoofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 15-02-2009 17:26:21 (dat hebben jullie niet gezien hè?) ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_66089183
DuchessX. Het heet Negen maanden zwanger dagboek, geschreven door A. Christine Harris. Uitgegeven door Deltas. Er staan twee nummers op: ISBN -10 90-243-7893-1 / ISBN-13 978-90-234-7893-7

Heb hem van mijn moeder gekregen, en vind het een geweldig boek. Staat iedere dag in hoe de kleine groeit. Ik lees iedere avond voor ik ga slapen het stukje voor de volgende dag. Er zitten ook opmerkingsveldjes bij, waar je zelf wat in kunt vullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')