Het bedje: Op onsbedje ligt van onder naar boven: een molton over het hele matras, een moltonluier aan het voeteneind, een hoeslaken, een zachte luier(ben ff de naam kwijt zsdementie

) in een driehoek gevouwen op hoofdhoogte,een lakentje en een dekentje (nu dubbelgevouwen).Alles katoen overigens, wol is ook een optie omdat dat koel is in de zomer en warm indezomer en net als katoen goed ademt.
Ruben heeft voor de nacht een pyjama aan, omdat dat toch wat soepeler is dan 'gewone' kleertjes. Sinds gisteren heeft hij ook een slaapzak aan (3 weken oud)
Ik kan mij voorstellen dat jullie jullie zomerbaby's luchtig aankleden, dus een romper en een dun pyjamatje de eerste weken en daarna een romper en dunne slaapzak. Toedekken met een lakentje en eventueel een dun dekentje lijkt mij genoeg.
Ik vind broekjes met drukknoopjes onzin, het is minder gedoe om het broekje uit te doen, pakjes met drukknoopjes in het kruis zijn overdag handig maar voor de nacht vind ik een losse broek handiger met verschonen. Probeer alle knoopjes en drukknoopjes uit als je in de winkel staat. shirtjes met capuchon ziet er schattig uit maar is met een baby die alleen nog maar ligt niet handig. Ik heb bvb een schattige tuinbroek van Nijntje maar daar zitten op de schouders dikke banden met een metalen ring, dat lijkt mij niet helemaal prettig zitten bij pasgeboren babytjes.
Voor de eerste weken is soepele zachte kleding erg prettig, maak het jezelf makkelijk het is al een hele toer om zo'n klein mensje aan te kleden als je het niet gewent bent, ingewikkelde kleding helpt daar niet bij. - in dat licht ben ik fan van overslagrompers en shirtjes, die hoeven iig niet over het hoofd.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 15-02-2009 17:26:21 (dat hebben jullie niet gezien hè?) ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.