abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:17:31 #26
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_66003690
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:12 schreef jna het volgende:

[..]

Die laatste aflevering met alle mollen streken zit je echt contant: D'OH Hoe kan ik dat nou niet hebben gezien
leuk is dat altijd ja
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_66003865
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:15 schreef Irving het volgende:

[..]

Ja ik zat vorig jaar ook af te vragen hoe ik niet kan hebben gezien dat Dennis Weening al de enveloppen in het water gooide Dit jaar zal een deel van de molacties vast ook niet uitgezonden zijn (zal vast wel een molactie geweest zijn in dat oude scheepswerf met die enveloppen).
Yvonne Jaspers had ook zoiets. Die moest toen een X aantal mensen met ene bepaalde naam vinden, maar kwam terug zonder ook maar een gevonden te hebben. In de laatste aflevering zag je haar op een terras zitten, vele mensen met die naam aanspreken en even een flesje water in haar gezicht leeggooien toen ze begon te rennen, zodat het leek alsof ze dat de hele tijd had gedaan.
pi_66003914
Haha inderdaad ja, dat met Yvonne was echt prachtig, ik kon ook niet geloven dat ik niet gezien had dat ze 'mol' schreef in het eten
Laatst nog even teruggekeken, Marc-Marie die op het strand naar Isabelle stond te schreeuwen

De banner mag trouwens nodig een update, nu staan alleen nog Vera en Hans in het grijs..
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:24:03 #29
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_66003963
Mjah, vandaag werd Anniek zo verdacht gemaakt, dat die het in ieder geval wel níét zal zijn...
pi_66004240
Ik vond Rick wel verdacht relaxed deze aflevering
pi_66004295
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:25 schreef Oplaatbatterij het volgende:

[..]

Hij is niet irritant, hij was leuk!
Ik kan 'm niet uitstaan. Ik baseer het puur op zijn eigen programma's, of liever, promootjes, die zijn voor mij al genoeg.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_66004354
"Niet rennen, we hebben nog tijd" van Anniek vind ik overigens wel veruit de verdachtste uitspraak deze aflevering en misschien wel de hele serie. Als ze het is, vind ik het stom dat ik haar heb weggestreept want er is nadrukkelijk door de regie gezegd dat de Mol nooit een rood scherm krijgt -.- Wie stonden er trouwens op de foto's op die trappen?
pi_66004358
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:33 schreef booo het volgende:
Ik vond Rick wel verdacht relaxed deze aflevering
Hij is mijn mol, maar ik begin weer wat te twijfelen ja. Zeker omdat Sebastiaan ook (deels) op hem zat...
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_66004427
Ik heb vanaf het begin af aan Sebestiaan en Dennis het meest verdacht gevonden. Nu is Sebastiaan weg en blijft Dennis dus over. Het enige dat me dwars zit is het binnenhalen van die ¤ 2.500 bij het kasteel en de theoriën rondom Rick, waarvan sommige redelijk plausibel klinken.
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:39:41 #35
112545 Muck
pi_66004433
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:36 schreef Irving het volgende:
"Niet rennen, we hebben nog tijd" van Anniek vind ik overigens wel veruit de verdachtste uitspraak deze aflevering en misschien wel de hele serie. Als ze het is, vind ik het stom dat ik haar heb weggestreept want er is nadrukkelijk door de regie gezegd dat de Mol nooit een rood scherm krijgt -.- Wie stonden er trouwens op de foto's op die trappen?
deelnemers van de vorige edities volgens mij
pi_66004454
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:06 schreef Irving het volgende:
Volgens mij is het bijna zeker dat Dennis loog toen aan hem gevraagd werd op wie Froukje zat. Hij zei "Jon", maar Dennis zelf doet daarna alsnog zijn test op "Jon", dus volgens mij probeert hij andere mensen (en de regie misschien dus ook de kijker) op een verkeerd spoor te zetten. Zou het wel bijzonder vaag vinden mocht Jon het zijn gezien zijn acties -.-
Dat zou goed kunnen. Hij is erg open, komt ook oprecht over waardoor je hem makkelijker gelooft. Ik geloof bv echt dat hij een andere naam heeft ingevuld in de eerste aflevering (anniek?). Als hij de mol is, heeft hij een enorm acteertalent. (maar ja , dat kon ik van de andere dennis van vorig seizoen eigenlijk ook wel zeggen ). Overigens word er in een ander forum vermeld dat er iets in de test stond waaruit kan worden opgemaakt dat Dennis de mol niet kan zijn. (of je moet de test nooit 100% hebben kunnen invullen, maar laten we aannemen dat dit wel mogelijk moet zijn)

Wat betreft de opdrachten van dit seizoen vind ik ze erg goed en creatief, maar minder goed dan vorig seizoen. Soms zitten mensen aan de kant niks te doen (Seb, Hans bij het onderhandelingsspel, Froukje bij het levend ganzenbord), of kun je als mol niet zoveel mollen (opdracht : naam noemen van degene waarvan je denkt dat hij/zij er uit gaat, opdracht met de bus met 100 kledingstukken). Zelf kan ik er als kijker ook niet zoveel uit halen, wat het 'speurwerk' des te lastiger maakt.

Edit: even wat dingen op een rijtje: Anniek kwam bij aflevering 1 wel erg geloofwaardig over, en volgens mij heeft ze ook daadwerkelijk het aanbod om mol te zijn voor dit seizoen afgeslagen. Ik neem aan dat de ex-mollen geen kandidaat uitkiezen die zelf geen mol wil zijn. Maar, zelfs al mocht de mol van te voren bekend zijn (en dus niet door de ex-mollen zijn gekozen) dan heb je met je 'Nee'-antwoord geld verdient, terwijl je dit als mol juist niet wilt doen.
Dezelfde ex-mollen hadden twijfels bij Jon en ik vond hem als mol tactisch gezien niet handig bij het ganzenbordspel.
Verder lacht Vivienne altijd zeer verdacht, en Rick verdenk ik op gevoel. (die tot nu toe nooit juist is)

[ Bericht 1% gewijzigd door Clyde_Frog op 12-02-2009 22:56:13 ]
pi_66004561
Heb de wiki nog even aangepast: Sebastiaan in het rood en de nieuwste prono erbij
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_66004625
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:39 schreef Muck het volgende:

[..]

deelnemers van de vorige edities volgens mij
Ik kreeg wel sterk het gevoel dat daar ergens een aanwijzing in te vinden moet zijn, zeker ook omdat sommige foto's/traptredes meerdere malen voorbij kwamen bij verschillende kandidaten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_66004640
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:44 schreef Leandra het volgende:
Heb de wiki nog even aangepast: Sebastiaan in het rood en de nieuwste prono erbij
OP van dit topic is ook bijgewerkt!
pi_66004666
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:40 schreef Clyde_Frog het volgende:
Wat betreft de opdrachten van dit seizoen vind ik ze erg goed en creatief, maar minder goed dan vorig seizoen. Soms zitten mensen aan de kant niks te doen (Seb, Hans bij het onderhandelingsspel, Froukje bij het levend ganzenbord), of kun je als mol niet zoveel mollen (opdracht : naam noemen van degene waarvan je denkt dat hij/zij er uit gaat, opdracht met de bus met 100 kledingstukken). Zelf kan ik er als kijker ook niet zoveel uit halen, wat het 'speurwerk' des te lastiger maakt.
Dat vind ik ook. Bij veel opdrachten is het nagenoeg onmogelijk te beredeneren wat de beste tactiek zou zijn om het te verpesten, welke rol de Mol op zich zou moeten nemen.
pi_66004683
Wat is overigens de toevoeging van al die oude beelden aan die ondervragingsopdracht? Het ging alleen om drie vragen stellen aan de Mol, en er zitten allemaal beelden omheen die er vrij weinig mee te maken hebben volgens mij.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik kreeg wel sterk het gevoel dat daar ergens een aanwijzing in te vinden moet zijn, zeker ook omdat sommige foto's/traptredes meerdere malen voorbij kwamen bij verschillende kandidaten.
Dus dit denk ik ook.
pi_66004851
Ik ga voor rick of jon.
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:06:52 #43
88233 Steve
Still the best.
pi_66005355
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:58 schreef peaceman het volgende:
Interessante vraag: krijgt iedereen exact dezelfde vragenlijst?
Ja.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:14:33 #44
112545 Muck
pi_66005643
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

ik was ook heel benieuwd wat er allemaal te zien was
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:27:15 #45
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_66006091
De nep-Mol naar huis Hij stemde voornamelijk op Rick, dus tenzij Sebastiaan heel suf is, zou Rick de Mol niet kunnen zijn.
Had broer trouwens gelijk dat het gestolen geld uit de pot nog wel te voorschijn zou komen...
Trouwens raar dat Rick de Mol van Dennis zou zijn; Dennis heeft niet één keer op Rick gestemd
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_66006157
in het dagboek van de mol staat: "ik heb mijn mol gezien vandaag". In de spiegel dus tijdens de ontmoeting met de Mol.

Dat sluit dan toch Dennis en Viv (en Sebastiaan) uit?
Eeuwig vijfentwintig
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:30:24 #47
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_66006212
Ik heb trouwens wel weer nieuwe aanwijzingen gezien dat Rick de mol is.

Opdracht 1:
Rick is de molverdachte van zowel Sebastiaan als Dennis.

Opdracht 2:
Dennis zorgt dat hij in de taxi komt met Rick, zijn grote verdachte. Rick doet vervolgens zo z'n best bij de opdracht, dat Dennis hem niet meer verdenkt (of iig een stuk minder).

Als Rick niet de Mol is, dan heeft hij dit stom gespeeld. Hij weet dan immers net dat 2 mensen denken dat hij de Mol is. Een beetje mollen in de taxi zal de verdenking dan alleen maar versterken en dat is wat je wil, natuurlijk. Als kandidaat.

Als Rick wel de Mol is, dan heeft hij dit briljant gespeeld! Hij weet dan immers (allang) dat Dennis hem verdenkt en door zich hierbij even koest te houden, vaagt hij die verdenking in 1 klap weg. En vervolgens gaat hij ook nog heel fanatiek Jon en Anniek aanmoedigen om op tijd binnen te komen. Wie weet heeft dat Sebastiaan ook wel op het verkeerde been gezet.
Dat hij daarna bij de 3e opdracht ineens weer ontzettend vaag staat te puzzelen, dat vergeven ze hem dan wel weer.

Ik geloof niet dat Rick een domme kandidaat is. Wel dat hij de Mol is.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_66006362
Viv blijft mijn mol
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_66006475
Ik denk definitief dat het Rick of Vivienne is. Valt het iedereen trouwens op dat Dennis eerst erg zat te mollen in het begin, en zich nu meer op de vlakte houdt? Of houdt de regie van het programma ons dat weer voor... Anniek en Jon zijn té opvallend bezig, jammers als één van hun het zou zijn.
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:38:57 #50
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_66006515
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:27 schreef Wickedangel het volgende:
Trouwens raar dat Rick de Mol van Dennis zou zijn; Dennis heeft niet één keer op Rick gestemd
Hoe weet je dat? Ze laten toch niet zien wie op wie stemt? En die uitspraken die ze tijdens de test laten horen hebben ze al vaak gebruikt om de kijker op het verkeerde been te zetten. Dan zegt iemand "Ik verdenk Jan... maar ik stem toch op Piet" en dan laten ze alleen het eerste gedeelte horen o.i.d..

Het was mij wel duidelijk dat Dennis Rick verdacht hoor. Die uitspraak bij de kistjes ("Rick doet raar!") bijvoorbeeld, en het feit dat hij bij het ganzenborden Vivienne de meeste, zo niet álle, vragen voor zijn team liet beantwoorden, vond ik duidelijke tekenen dat hij Rick niet vertrouwde.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')