quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:20 schreef DrDarwin het volgende:
Uh ja, in Wild-restaurants staat het gewoon op het menu.
quote:
quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:05 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Dat is toch algemeen bekend dat hert gegeten wordt
Nee. Niet net als ganzelever.quote:
Mevrouw Tiemen snapt niet dat dieren in en biotoop waar ze niet in thuis horen schadelijk zijn.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:31 schreef The_Hives het volgende:
niet als het aan mevrouw Tiemen ligt
Ik heb eens kameelbiefstuk met koffiesaus gegeten, en dat was heerlijk!quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:58 schreef Soohr het volgende:
kameel (al is dat niet zo heel lekker)
Herten verdoven, transporteren naar het vasteland en dan weer uitzettenquote:Op donderdag 12 februari 2009 08:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mevrouw Tiemen snapt niet dat dieren in en biotoop waar ze niet in thuis horen schadelijk zijn.
Ach, je hebt ook wat (op je bord) als je ze afschiet.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:39 schreef staticdata het volgende:
Herten verdoven, transporteren naar het vasteland en dan weer uitzetten![]()
Kost wat maar dan heb je ook wat
quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:39 schreef staticdata het volgende:
[..]
Herten verdoven, slachten, transporteren naar het vasteland en dan op de menukaart zetten![]()
Kost wat maar dan heb je ook wat
Het smaakte bij mij erg taai,quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik heb eens kameelbiefstuk met koffiesaus gegeten, en dat was heerlijk!
En ook nog een stukje slang van mijn tafelgenote.
Niks over gelogen, laatst gegeten.quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:35 schreef Magneet het volgende:
heerlijk met een beetje rode wijnsaus
Ehh, vanwaar de verleden tijd? Hert wordt nog steeds gegeten en komt ook gewoon voor in Nederland.quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:18 schreef cablegunmaster het volgende:
gewoon een gek idee,
vroeg me af wat voor rare diersoorten er werden gegeten die in nederland voorkwamen
Ja, like, wtf?quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:05 schreef The_Hives het volgende:
[..]
hert eet ik eigenlijk het volledige wildseizoen wel 1x per week, heel normaal (en erg lekker) gerecht op een menukaart.quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:18 schreef cablegunmaster het volgende:
gewoon een gek idee,
vroeg me af wat voor rare diersoorten er werden gegeten die in nederland voorkwamen
Ik vind reerug etc. niet lekker omdat 't nogal zoetig vlees is. Ik vind varkensvlees ook niet om te pruimen.quote:
Inderdaad een bespottelijke vergelijking. IMHO is wild ook uit dierenwelzijn-oogpunt een goede keuze.quote:
Oh jaaaa, struisvogel biefstuk!!quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:56 schreef staticdata het volgende:
Hert![]()
Krokodil![]()
Struisvogel![]()
Kangaroe
Bij een poelier, als je het zelf wilt klaarmaken. En anders een restaurant uitzoeken waar het op de kaart staat.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:11 schreef cablegunmaster het volgende:
hert blijkt dus goed eetbaar ! waar kun je het kopen?
De grotere Appie's (of de Appie's in de meer welvarende buurten) hebben gewoon hertenbiefstuk en reerug enzo in het assortiment.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:11 schreef cablegunmaster het volgende:
Maar even serieus hè, had je er echt nog nooit van gehoord?quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:11 schreef cablegunmaster het volgende:
Emoequote:Op donderdag 12 februari 2009 07:56 schreef staticdata het volgende:
Hert![]()
Krokodil![]()
Struisvogel![]()
Kangaroe
Ik heb dat gegeten met kerst.quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:55 schreef Jarno het volgende:
Hertenbiefstuk. Niks mis mee!
Beweging maakt juist taai.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:54 schreef Soohr het volgende:
[..]
possum is ook wat taaiig, terwijl zo'n beestje wel heel erg in beweging is als ie leeft
Wow aardappelpuree!!!!quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:53 schreef LuKaLiKe het volgende:
Biefstuk van het hert is echt heerlijk!
Laatst bij een bedrijfsuitje geprobeerd, en het was heerlijk! samen met rode kool en aardappelpuree!
valt vast ook wel te etenquote:
quote:In de film is Bambi een witstaarthert, in het boek dat de basis vormt voor de film is hij een ree.
Klopt, in de VS heeft men namelijk geen Reeen, alleen herten.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:03 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
valt vast ook wel te eten
[..]
beide gelden.
Vind het eigenlijk helemaal niets, struisvogelvlees.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:10 schreef LuKaLiKe het volgende:
Struisvogelbief is trouwens ook goed te eten.
Al doet de naam niet eer aan, aangezien struisvogel gevogelte is....
Je moet het uiteraard niet bij een alledaagse supermarkt kopen, maar bij een speciale slager.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind het eigenlijk helemaal niets, struisvogelvlees.
* plundert diepvriesquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:16 schreef Hyperdude het volgende:
Herten Würzel/worstjes zoals bv. je in Süd Tirol tegenkomt is ook prima te eten.
Hertenbiefstuk is hier standaard aanwezig in de diepvries
Veel 'wild' wordt tegenwoordig gewoon gefokt. Zou dus eigenlijk het hele seizoen verkrijgbaar kunnen zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:02 schreef Tezz het volgende:
...
Het is gewoon een lekker stukje vlees, wat (in het seizoen) normaal verkrijgbaar is.
...
Jepquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:16 schreef Hyperdude het volgende:
Ik kom zelf oorspronkelijk uit Zwitserland. Zelfs in het jachtseizoen komt 90% (schat ik)quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:17 schreef Adfundum het volgende:
Bambi's moeder had een reetje in haar buik.
[..]
Veel 'wild' wordt tegenwoordig gewoon gefokt. Zou dus eigenlijk het hele seizoen verkrijgbaar kunnen zijn.
...
Er komt, of liever kwam, ook veel wild hert uit NZ, is een ware plaag daar geweest. Ze hebben toen enorm veel herten afgeschoten omdat het de bossen kapot maakte, echt miljoenen. Ze kwamen er toen achter dat ze niet zo veel konden schieten als dat men in Europa van ze wilde kopen dus men begon het te fokken.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik kom zelf oorspronkelijk uit Zwitserland. Zelfs in het jachtseizoen komt 90% (schat ik)
van het hertenvlees daaro uit Nieuw- Zeeland.
Heb eens in Chinatown Londen peking-eend gegeten... Wat was dat lekker! wel een beetje glibberig (normaal?) maar heel goed te nommen!quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep
Net als eend, lekker man, van het weekend nog eend met sinaasappelsaus gegeten.
Pekingeend-eend is wel een ander soort eend dan de tamme europese eend (das een Barbarie eend) de klassieke canard a L'orange eend. De wilde eend is weer een ander soort, en de enige watervogel die je nog mag jagen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:27 schreef LuKaLiKe het volgende:
[..]
Heb eens in Chinatown Londen peking-eend gegeten... Wat was dat lekker! wel een beetje glibberig (normaal?) maar heel goed te nommen!
dus 1 er werd veel afgeschoten omdat ze een plaag werdenquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er komt, of liever kwam, ook veel wild hert uit NZ, is een ware plaag daar geweest. Ze hebben toen enorm veel herten afgeschoten omdat het de bossen kapot maakte, echt miljoenen. Ze kwamen er toen achter dat ze niet zo veel konden schieten als dat men in Europa van ze wilde kopen dus men begon het te fokken.
Sindsdien is kweekhert een belangrijk export product, worden ze nauwelijks meer geschoten en wordt het weer een plaag.
Kweken en een plaag?quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:02 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
dus 1 er werd veel afgeschoten omdat ze een plaag werden
2 in europa verkocht het goed?
3 ze kweekten ze en er komt een nieuwe plaag ?
je schiet een hert toch niet met hagelquote:Op donderdag 12 februari 2009 08:53 schreef staticdata het volgende:
[..]scheelt weer wat hagel op je bord
1 er werden herten geimporteerd door de engelsen om wat te jagen te hebbenquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:02 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
dus 1 er werd veel afgeschoten omdat ze een plaag werden
2 in europa verkocht het goed?
3 ze kweekten ze en er komt een nieuwe plaag ?
De wilde populatie is een plaag, niet de kweekpopulatie.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:04 schreef LuKaLiKe het volgende:
[..]
Kweken en een plaag?
Hetgeen wat je kweekt wordt verkocht aan klanten, dus van een plaag is geen sprake.
Hoe kom je daar bij?
In sommige delen van Schotland worden de hamburgers gemaakt van herten vlees omdat er zo veel van voorhande is. Smaakt wel stukken lekkerder!quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:16 schreef Hyperdude het volgende:
Herten Würzel/worstjes zoals bv. je in Süd Tirol tegenkomt is ook prima te eten.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:07 schreef LuKaLiKe het volgende:
[..]
Sarcasme? Of gewoon liefhebber van het welbekende prakje?
Dat dus!quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:35 schreef Magneet het volgende:
heerlijk met een beetje rode wijnsaus
No way! Cranberry rules....quote:
Wat een domme vergelijking.quote:
o god..... ben ik aan de beurtquote:Op maandag 9 maart 2009 02:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat een domme vergelijking.![]()
OT: Hert is lekker.
Als je Hert lekker vindt moet je het gewoon eten, ikzelf zou niet weten hoe het smaakt,quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:05 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Ik heb wel eens struisvogel en kangoeroe biefstuk gehad. Best lekker, zit echt zo'n typische wild smaak aan.quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:56 schreef staticdata het volgende:
Hert![]()
Krokodil![]()
Struisvogel![]()
Kangaroe
quote:
Ganzenlever is echt een totaal ander geval. Door diequote:Ik bedoel ja het is bekend dat Hert gegeten net zoals het bekend is dat ganzelever wordt gegeten.
het was gewoon een ractie op dit bericht........
Ja ik weet dat ganzenlever een heel ander geval is en ik weet dat ganzen worden mishandeld ikquote:Op maandag 9 maart 2009 09:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ganzenlever is echt een totaal ander geval. Door diesmilie doe je net of het even zielig is en de behandeling ongeveer gelijk is en dat is gewoon niet zo. Ganzen worden mishandeld voor die ganzenlever terwijl hert een van de weinige stukken vlees is waarvan het dier (vaak) nog echt vrij heeft geleefd.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:56 schreef staticdata het volgende:
Hert![]()
Krokodil![]()
Struisvogel![]()
Kangaroe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |