quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:48 schreef Argento het volgende:Hij is op die fout gewezen en hij heeft zijn uitspraak toen niet willen herzien. Dat kan maar één ding betekenen, namelijk dat Fortuyn het dus inderdaad had voorzien op 1 Gw.
Volgens mij kan het ook betekenen dat hij nog steeds achter zijn opmerking stond dat een imam hem voor een homovarken moest kunnen uitmaken. Beetje raar ook dat de oorspronkelijke uitspraak al genoeg was voor zijn tegenstanders om helemaal los te gaan, die hadden geen enkele weigering nodig om daarop terug te komen.
quote:
Een betoog dat Fortuyn helemaal niet de bedoeling had om artikel 1 Gw aan te tasten en min of meer per ongeluk zijn pijlen op die bepaling richtte (een betoog zoals dat van jou) wordt met die wetenschap (namelijk dat Fortuyn op zijn fout is gewezen en dat hij toch achter zijn uitspraak bleef staan en er zelfs Leefbaar Nederland om verliet) wel erg wankel.
In mijn herinnering was het LN dat het vertrouwen in hem opzegde, omdat hij tegen de afspraak in zich had uitgesproken over een immigratiestop. Hij heeft daarna volgens mij ook nooit gezegd dat de overheid zou mogen discrimineren of voor opheffing van 1 Gw gepleit in een ander verband dan de vrijheid van meningsuiting. Ik kan het ook niet verenigen met zijn uitspraken dat er een stop op de immigratie moest komen juist zodat de hier reeds aanwezige allochtonen zouden kunnen integreren zodat die uit de onderklasse komen.
Zou Fortuyn dan daarna een blad voor de mond genomen hebben en stiekeme plannetjes hebben gehad welke hij niet openlijk durfde toe te geven maar zich slechts een keer over versproken had, en dat dan weer niet heeft teruggenomen? Je kunt hem een boel verwijten, maar niet dat hij de neiging had om om te zaken heen te draaien.
Dus dan lijkt het mij een stok om de hond te slaan. Het wordt uit zijn context gelicht, het staat los van wat hij bedoelde, en dat was voldoende om op hem los te gaan. Dat moet je achteraf dan niet proberen te rechtvaardigen met het feit dat hij over die opzettelijk verkeerd geinterpreteerde uitspraak niet door het stof is gegaan. Dat is gekunsteld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.