abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65954229
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:46 schreef kwakveense het volgende:
hej, wie van jullie had hier nou een werkverleden/baan als software tester? Is daar nog een beetje werk in de vinden?
Mijn beste vreindinnetje is psycholoog en criminoloog, maar kan er echt geen werk in vinden momenteel. Ze werkt nu parttime als tester voor een hongerloon/vriendendienst bij haar neef, maar als dat ophoudt zou ze misschien wel tijdelijk in die hoek verder kunnen werken (ze heeft via haar studie namelijk wel veel ervaring met programmeertalen en programma's en nu via dit werk ook nog extra)

iemand een idee waar ze zou kunnen beginnen met zoeken/een ingangetje ergens/bedrijfsnamen?

[einde netwerk postje]
Dat is Sigme!
En Octopussy werkt ook als softwaretester.
Volgens mij is er best wel wat te vinden in die hoek!
pi_65954249
Wat doet een softwaretester precies?
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:51:53 #153
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65954362
nieuwe software testen op bugs en verbeteren/herschrijven? toch? zoiets?
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_65954720
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:48 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dat is Sigme!
En Octopussy werkt ook als softwaretester.
Volgens mij is er best wel wat te vinden in die hoek!
ik ben ook softwaretester
Ja doei.
pi_65954788
Is inderdaad goed geld in te verdienen en ook flink veel werk in te vinden volgens mij, ik zou gewoon eens op monsterboard / nationale vacaturebank kijken
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_65954789
Dus je moet het ook kunnen fixen als er een fout in zit? Da's een baantje dat niet zomaar iedereen kan.
pi_65954826
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Dus je moet het ook kunnen fixen als er een fout in zit? Da's een baantje dat niet zomaar iedereen kan.
nee dat hoef je niet

Dat is het werk van de programmeurs (het werk wat ik 10 jaar lang heb gedaan)

Programmeurs testen natuurlijk ook hun eigen code, alleen onbewust weet je wat je in moet voeren, dus gebeurde er nooit onverwachte acties, die "echte" gebruikers dus wel gaan doen.. Goed kunnen testen is echt een vak apart
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_65955505
softwaretesten is leuk

en als je er goed in wordt (door bijvoorbeeld veel voor een bepaalde markt te testen waardoor je met goede meedenkers kunt komen) is er ook goed werk en geld in te vinden

Het is een uitdaging om dingen 'stuk te maken'
Ik doe nu even verder met vertaalwerk, maar daarna weer testen

wat ook meewerkt is als je echt NIETS van het systeem afweet en het echt als nieuw gepresenteerd krijgt, zodat je ècht de nietsvermoedende gebruiker kunt zijn: de n00bs denken vaak aan meer goede dingen dan je denkt
Ja doei.
pi_65955696
Klopt het dat er in 1 sushi stukje ruim 80kcal zitten?
Dan is het maar goed dat ik niet veel gegeten heb vandaag en niet alle sushi opgegeten heb
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:36:50 #160
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65955991
kan heel goed, rijst gaat best hard...
pi_65956017
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:21 schreef motorbloempje het volgende:
softwaretesten is leuk

en als je er goed in wordt (door bijvoorbeeld veel voor een bepaalde markt te testen waardoor je met goede meedenkers kunt komen) is er ook goed werk en geld in te vinden

Het is een uitdaging om dingen 'stuk te maken'
Ik doe nu even verder met vertaalwerk, maar daarna weer testen

wat ook meewerkt is als je echt NIETS van het systeem afweet en het echt als nieuw gepresenteerd krijgt, zodat je ècht de nietsvermoedende gebruiker kunt zijn: de n00bs denken vaak aan meer goede dingen dan je denkt
Ik begrijp hieruit dat jij je bijbaan erg leuk vindt?

Ik moet ook maar weer 'ns een baantje zoeken, liefst studiegerelateerd. Al denk ik dat studiegeraleerd lastig zal zijn.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_65956070
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:36 schreef kwakveense het volgende:
kan heel goed, rijst gaat best hard...
Ik heb een site gevonden met verschillende sushi en die ik had was eerder 40kcal, dus dan valt het helemaal mee
pi_65956190
tvp
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:44:14 #164
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65956220
ik vermoed dat zalm of tonijn sashimi enzo wel meer is idd dan rijst en komkommer sushi ofzo...

ik heb gisteren andijvie gevonden dus ik ga vanavond lekker andijviestamp maken! (t heet hier escarole en t ligt bij de speciale slasoorten)

verder weer ineffectief wat betreft werk hier, maar zeer effectief een koor aan het werven geweest. ik zie een patroon... s ochtends bestuurswerk, rond lunch en begin middag biebwerk, eind van de middag dodelijk duf niksdoen. zo krijg k per saldo toch best veel werk verzet
pi_65956265
Wel fijn om een beetje je eigen ritme en routine uit te puzzelen, ofnie Kwak?
Heb je het al wat meer naar je zin?
Nog leuke dingen op de planning staan?

Ik ga ervandoor, tot later!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:48:19 #166
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65956353
ja ik voel me in elk geval beter. wel een klein knagend schuldgevoel dat ik altijd meer moet doen en harder moet werken...maar ik kán gewoon even niet meer dan dit opbrengen...

k ga vanmiddag na t werk misschien nog even naar the mall, op zoek naar ansichtkaarten. dit weekend wil ik naar collinsville of naar hartford. één van de twee wordt het.
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:49:31 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65956383
Lees net op Hyves dat m'n beste vriendin van vroeger zwanger is van haar tweede. En een andere klasgenoot van toen is ook weer zwanger (beide met vaste partner).
Als ik dat lees denk ik echt: "Waar is het misgegaan met mijn leven? ", maar dat is natuurlijk onzin .
Niet meer actief op Fok!
pi_65956393
Oh ja, ik ben dus softwaretester. Hier in het noorden hebben we wel tamelijk last van de kredietcrisis, maar het trekt al weer bij (twee sollicitatiegesprekken deze week).

Starten kan bij een detacheerder (Sogeti is een goed startpunt, Atos kan goed zijn (veel regioverschil), en Ordina werkt veel met lager gekwalificeerden)). Anders kan ze zoeken naar een traineeship, en de belastingdienst (Apeldoorn) zoekt altijd mensen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:50:51 #169
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65956415
ik denk eerder "wat is er misgegaan met hun leven" maar goed... :|
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:51:30 #170
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65956431
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:50 schreef sigme het volgende:
Oh ja, ik ben dus softwaretester. Hier in het noorden hebben we wel tamelijk last van de kredietcrisis, maar het trekt al weer bij (twee sollicitatiegesprekken deze week).

Starten kan bij een detacheerder (Sogeti is een goed startpunt, Atos kan goed zijn (veel regioverschil), en Ordina werkt veel met lager gekwalificeerden)). Anders kan ze zoeken naar een traineeship, en de belastingdienst (Apeldoorn) zoekt altijd mensen.
thnx! ik zal t doorgeven!
pi_65956454
Sigme, ik heb nee gezegd! Ik heb zelfs nog aangegeven dat ik de mevrouw aan de telefoon veel te dwingend vond, en de adviseur met wie we een gesprek hadden had dat vaker gehoord, dus hij zou het doorgeven!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:53:15 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65956468
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:50 schreef kwakveense het volgende:
Mja, ik weet niet wat het is dat ik dat denk Ik heb een fantastisch leven, kan alle kanten op, ben gebonden aan niets en aan niemand en toch heb ik het gevoel dat het leven zoals zij het leiden (met man en kind(eren)) het leven is zoals het hoort te zijn . Terwijl ik er niet aan moet denken om nu al kinderen te hebben .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:53:46 #173
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65956482
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sigme, ik heb nee gezegd! Ik heb zelfs nog aangegeven dat ik de mevrouw aan de telefoon veel te dwingend vond, en de adviseur met wie we een gesprek hadden had dat vaker gehoord, dus hij zou het doorgeven!
Wat goeoeoeoeoeoed .
Ik ben wederom fier op u .
Niet meer actief op Fok!
pi_65956488
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:49 schreef Viking84 het volgende:
Lees net op Hyves dat m'n beste vriendin van vroeger zwanger is van haar tweede. En een andere klasgenoot van toen is ook weer zwanger (beide met vaste partner).
Als ik dat lees denk ik echt: "Waar is het misgegaan met mijn leven? ", maar dat is natuurlijk onzin .
Ik zou ook echt nog niet zwanger willen zijn hoor, al hebben al meerdere mensen van mijn basisschool kinderen. Eén van de betere keuzes die ik ooit heb gemaakt is om bij m'n teenagecrush weg te gaan.
pi_65956513
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat goeoeoeoeoeoed .
Ik ben wederom fier op u .
.
pi_65956549
Ik ben nog steeds bij mijn teenage crush (al 6,5 jaar ) maar ik moet er ook niet aan denken om nu al kinderen te hebben hoor. Uiteindelijk lijkt een gezin me heel leuk maar de vrijheid die je met z'n tweetjes hebt is ook wel heel fijn.
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:56:51 #177
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65956561
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:49 schreef Viking84 het volgende:
maar dat is natuurlijk onzin
Dat is inderdaad onzin, Viking!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65956581
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:56 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ben nog steeds bij mijn teenage crush (al 6,5 jaar ) maar ik moet er ook niet aan denken om nu al kinderen te hebben hoor. Uiteindelijk lijkt een gezin me heel leuk maar de vrijheid die je met z'n tweetjes hebt is ook wel heel fijn.
Oh wat grappig, ik zou nu anders ook 6,5 jaar met hem zijn geweest. . 31-08-2002.
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:58:04 #179
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65956587
En inderdaaaaaaaaaaad: goedzo, DaD!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65956637
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Oh wat grappig, ik zou nu anders ook 6,5 jaar met hem zijn geweest. . 31-08-2002.
Hehe, wij 20-07-2002.

Wat voor opdringerige mevrouw had je aan de telefoon?
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:01:09 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65956676
Bluh, ik heb er nu echt een kutgevoel van. Waarom zit ik dan ook op Hyves te loeren? Ik ga m'n Hyves maar eens getrouwde-ex-klasgenoten-met-kinderen-vrij maken .
Niet meer actief op Fok!
pi_65956728
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:50 schreef kwakveense het volgende:
Dat is nou ook wel weer erg cru Ze zullen zo rond de 25/26 zijn?

Ik heb ook een oudklasgenootje van de basisschool die zwanger is. Verschil is alleen dat ik twintig ben. Dán heb ik die gedacht wel sneller ja
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_65956761
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:52 schreef DevilsAndDust het volgende:

En.. Oefening baart kunst!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:05:25 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65956795
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:03 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik heb ook een oudklasgenootje van de basisschool die zwanger is. Verschil is alleen dat ik twintig ben. Dán heb ik die gedacht wel sneller ja
Ik dacht eerst ook: omg tienermoeders! .
En toen: o nee, ze zijn van mijn leeftijd, dus het is normaal om dan kinderen te krijgen

In onze kringen is het normaal om rond je 30e kinderen te krijgen (zussen waren 29/30), dus veel eerder hoef ik ook geen kind .
Niet meer actief op Fok!
pi_65956797
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:59 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Hehe, wij 20-07-2002.

Wat voor opdringerige mevrouw had je aan de telefoon?
Wij wilden een gezamenlijke spaarrekening openen en we werden gebeld door de bank voor een afspraak om dat te regelen, maar daarbij is me ook tegelijk een gesprek over verzekeringen door de neus geboord, al had ik daar helemaal geen belang bij. Na al drie keer nee zeggen en nog niet van d'r af zijn, hield ik het echt niet meer vol. .
pi_65956848
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:03 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Lijkt me toch niet extreem vroeg voor kinderen, ik geloof wel dat het belangrijk is om niet te laat kinderen te krijgen (dus het liefst voor 30e)
En nu ik op mijn opleiding leer hoeveel meer kans je op allerlei afwijkingen hebt hoe ouder je wordt (zelfs net boven de 30) is dat alleen maar sterker geworden.
pi_65956869
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:50 schreef sigme het volgende:
Anders kan ze zoeken naar een traineeship, en de belastingdienst (Apeldoorn) zoekt altijd mensen.
Heb ik jaaaaaren gezeten (als tester)
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:09:23 #188
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_65956907
@DaD: way to go girl!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_65956947
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Lijkt me toch niet extreem vroeg voor kinderen, ik geloof wel dat het belangrijk is om niet te laat kinderen te krijgen (dus het liefst voor 30e)
En nu ik op mijn opleiding leer hoeveel meer kans je op allerlei afwijkingen hebt hoe ouder je wordt (zelfs net boven de 30) is dat alleen maar sterker geworden.
Haha, suggereer je nu dat het na je 30e te laat is om kinderen te krijgen? Ben je mal, joh
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:11:13 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65956964
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:10 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Haha, suggereer je nu dat het na je 30e te laat is om kinderen te krijgen? Ben je mal, joh
Nee, ze suggereert dat de kans op afwijkingen dan groter is, dus dat je bij voorkeur voor je 30e aan de kinderen moet. Klinkt logisch .
Niet meer actief op Fok!
pi_65957006
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik dacht eerst ook: omg tienermoeders! .
En toen: o nee, ze zijn van mijn leeftijd, dus het is normaal om dan kinderen te krijgen

In onze kringen is het normaal om rond je 30e kinderen te krijgen (zussen waren 29/30), dus veel eerder hoef ik ook geen kind .
Mijn zus was 19 toen ze zwanger raakte

Overigens moet ik er niet aan denken om nu al kinderen te krijgen. Eerst maar eens afstuderen, dat duurt nog een paar jaar, dan nog werkervaring opdoen.... etc.

Maar ik weet uberhaupt niet of ik wel kinderen wil.
pi_65957032
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, ze suggereert dat de kans op afwijkingen dan groter is, dus dat je bij voorkeur voor je 30e aan de kinderen moet. Klinkt logisch .
Ik heb dat ook wel vaker gelezen. Bovendien neemt na je 30ste de vruchtbaarheid bij vrouwen heel snel af.
pi_65957086
quote:

[..]

Niet te laat maar ik dacht altijd dat pas na je 40e grotere kans liep op afwijkingen bij de baby, daarom schrok ik om te zien dat het eigenlijk al veel eerder begint (natuurlijk niet zoals na je 40e maar toch).
pi_65957182
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Snap ik. Maar de zin is een beetje raar opgesteld.

Afijn, ik ga richting spinning!
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:18:28 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_65957193
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:14 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Niet te laat maar ik dacht altijd dat pas na je 40e grotere kans liep op afwijkingen bij de baby, daarom schrok ik om te zien dat het eigenlijk al veel eerder begint (natuurlijk niet zoals na je 40e maar toch).
Dat risico neem ik dan maar.
Ik ga niet op m'n 25e al aan kinderen beginnen en m'n vrijheid weggooien, omdat ik na m'n 30e een grotere kans heb op complicaties . Iedere vrouw moet natuurlijk pas aan kinderen beginnen op het moment dat zij daar aan toe is, of het nu op haar 20e, 30e of 40e is.
Niet meer actief op Fok!
pi_65957219
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat risico neem ik dan maar.
Ik ga niet op m'n 25e al aan kinderen beginnen en m'n vrijheid weggooien, omdat ik na m'n 30e een grotere kans heb op complicaties . Iedere vrouw moet natuurlijk pas aan kinderen beginnen op het moment dat zij daar aan toe is, of het nu op haar 20e, 30e of 40e is.
Het lijkt me zeker ook niet goed voor het kind als de moeder er niet aan toe is nee
En op mijn 25e ga ik waarschijnlijk ook niet redden, ben tot mijn 24e nog bezig met studeren.
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:19:37 #197
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65957221

moe! vroeg opgestaan, hard bezig geweest voor d estudie, gezwommen, van alles geregeld, wel een goeie dag vandaag. Even bijlezen, en dan koken. Linzensalade met spinazie, brocolli, kip en sinaasappel..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_65957410

René is nóg niet weg van z'n werk en hij zou kwart voor 6 thuis zijn

heb ik dus alsnog net alles staan snijden en ga ik zo maar beginnen aan het koken als hij smst dat hij eindelijk wél weggaat

kan d'r ook nog wel bij
Ja doei.
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:27:23 #199
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65957488
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

tsja, ik wilde ook altijd voormn dertigste kinderen. maar dat zit er niet echt in, gezien het gebrek aan relaties en ook het punt waarop mn leven zich nu bevindt...

Ik vind 25/26 best jong voor kinderen, maar dat komt misschien ook omdat ik me als 2526 ik vergis me serieus! jarige meer identificeer en meer omga met veel jongere mensen, begin twintigers, en veel studenten enz, die echt niet in die fase zijn nog...

en kutver, ik kom er net achter dat ik een Social Security Number moet aanvragen hier, en dan moet ik naar de grote stad en ik vind t echt een verschrikkelijk vooruitzicht. ik begin hie rgewoon weer net zo rij-angstig te worden als vroegah thuis! bah ik moet er echt doorheen zien te komen... kan wel janken nu..
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:30:03 #200
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_65957560
quote:

[..]

je mag wel opschieten zeg! Oh, ik ook. Vandaag nog over bilangual en trilangual kinderen gehad. Kans is groot hier!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')