abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68448845
Zoek je ook nog een oude lichtschakelaar? Ik heb nog zo'n ronde.
  dinsdag 28 april 2009 @ 08:32:18 #252
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68448895
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:28 schreef Syytön het volgende:
Zoek je ook nog een oude lichtschakelaar? Ik heb nog zo'n ronde.
Indien ie zwart is... Ja Wil 'm dan wel van je overnemen.

Heb je een fotootje?
pi_68449233
Nee, hij is helaas wit. Ik heb ook geen idee of het een originele schakelaar is, maar het is de enige van zijn soort dat ik nog in mijn huis heb, en het is rechtstreeks op een originele inbouw elektrabuis geplaatst. Ik heb er nu geen foto van, zit op mijn werk. Heb ook nog van die metalen opbouwdozen maar ik denk niet dat je opbouwelektra gaat laten aanleggen.
Heb je trouwens de Berker 1930 serie gezien? Het is natuurlijk niet authentiek, maar wel in de oude stijl.
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:07:16 #254
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68449445
Thanks toch voor het meedenken Syyton!

Wij gaan boven wel voor ouderwetse opbouwdozen . Ik vind het zelf erg mooi en nostalgisch staan.

Beneden gaan we wel voor inbouw van bakeliet (nieuw):

dinsdag 28 april 2009 @ 09:09:31 #255
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68449489
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:55 schreef Syytön het volgende:Heb je trouwens de Berker 1930 serie gezien? Het is natuurlijk niet authentiek, maar wel in de oude stijl.
Dit laatste las ik dus pas nadat ik mijn post daarnet plaatste Dit bedoel ik dus inderdaad!

En wat die opbouw betreft, op de bovenverdieping zitten nu ook opbouwdozen, we gaan dus niet inbouw naar opbouw omzetten hoor .
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:23:07 #256
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68449821
Voor ik het vergeet, ik heb een klacht! Waarom moet onze vaatwasser uitgerekend nu in staking gaan???

Alles net helemaal spik en span hier (gisteren twee bezichtigingen gehad en vandaag weer eentje op het program), moet er weer zo'n bende ontstaan (plus een monteur die met zijn baggerpoten door de keuken gaat stampen in ongetwijfeld vies water van de vaatwasser)

Happy thoughts, happy thoughts!
pi_68450852
Oooh wel lekker zoveel bezichtigingen, ook serieus??
Wel balen van de vaatwasser.
Vanavond je pics bekijken .
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:24:42 #258
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_68451263
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:07 schreef twentemeisje het volgende:

Wij gaan boven wel voor ouderwetse opbouwdozen . Ik vind het zelf erg mooi en nostalgisch staan.

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Eigenlijk zijn die wel vet tof .
We hebben alleen net al het schakelspul vervangen bij ons thuis .
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:28:43 #259
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68451376
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn die wel vet tof .
We hebben alleen net al het schakelspul vervangen bij ons thuis .
Bleiblei, wat maak je nu? Een beetje bakeliet mooi lopen te vinden .

Maar inderdaad, ze zijn echt heel mooi!
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:30:20 #260
36431 bleiblei
pi_68451420
Die draai knoppen enzo zijn zekers wel vet .
Al weet ik zo niet of het bij onze keuken zou passen.
Maar ja, wat ik al zei, we hebben alles al vervangen .
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:33:12 #261
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68451498
Dat zal altijd wel zo blijven, dat je net als alles klaar is ineens nog iets anders moois tegenkomt. Zal hier straks niet anders zijn I guess.

De monsterafwas is achter de rug!
pi_68451784
Jahoor of zoals nu in mijn topic aan de orde is verhuizen dan wil je toch al die uitgezochte spulletjes meenemen (euhh dat zeg ik nu)
pi_68465078
Eff n risje vragen;
- hoe komt je spoelbak van je nieuwe keuken eruit te zien?/ Die van de granito is wel gaaf hoor!
- Je oude keuken is wel heeel anders zeg (oh das meer n opmerking) ennuh Blond servies!!
- Kon je voor de oude keuken geen koper vinden? (wij hebben het geprobeerd op MP en dan gewoon al bieders hebben toen schaamde ik me ook wel weer )

Ben benieuwd wat er vandaag allemaal gedaan is en bovenal wanneer is de plaatsing van de keuken???
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:57:02 #264
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68472248
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:07 schreef twentemeisje het volgende:

(foto's geknipt)

Ik geloof dat mijn huis helemaal vol zit met bakeliete stopcontacten / schakelaars. Schoonmams heeft er foto's van gemaakt, wachten is even tot ik die heb. Dan zal ik ze eens posten en misschien is het ook wel wat je zoekt... Zo ja... ik heb er 2 verdiepingen en alle kamers vol mee...
  dinsdag 28 april 2009 @ 22:33:50 #265
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68479386
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:43 schreef Ml-etje het volgende:
Eff n risje vragen;
- hoe komt je spoelbak van je nieuwe keuken eruit te zien?/ Die van de granito is wel gaaf hoor!
- Je oude keuken is wel heeel anders zeg (oh das meer n opmerking) ennuh Blond servies!!
- Kon je voor de oude keuken geen koper vinden? (wij hebben het geprobeerd op MP en dan gewoon al bieders hebben toen schaamde ik me ook wel weer )

Ben benieuwd wat er vandaag allemaal gedaan is en bovenal wanneer is de plaatsing van de keuken???
Spoelbak in de nieuwe keuken is de vlakinbouw Kubus KBX 210.55 T van Franke. Een mooie diepe bak, met designoverloop (waarom heet alles tegenwoordig design?) en "turboplug" (??). Deze zat ook in de showroomopstelling van Karakter.

De oude keuken is echt heel anders, die zat er al in toen ik dit huis kocht en ik heb deze toen voorzien van een nieuw blad, nieuwe tegels en deurgreepjes.

Ik had kopers voor de oude keuken, maar deze is gesneuveld tijdens het slopen... Heb het systeemplafond wel verkocht via Marktplaats.

De nieuwe keuken wordt zo uit mijn blote hoofd geplaatst in week 28/29, ze hebben 'm gisteren ingemeten. Jij bent natuurlijk extra benieuwd hoe het eruit ziet! :-)

Morgen plaats ik de foto's van vandaag, ben helemaal munt van een hoop gesjouw heen en weer vandaag. De plafonds zijn er nu allemaal uit, het water is van de radiatoren af en mijn lief heeft een tijdelijk wasbakje geplaatst zodat we beneden makkelijk water kunnen pakken.

Welterusten!
pi_68487815
Jij was moe hé telegramstijl hihi Wel weer lekker veel gedaan!
Inmeten en dan week 28 ef zoeken..eerste week van juli. Dat duurt nog wel even hoor
Alhoewel dat riep ik in januari ook .
Wij hebben ook een franke alleen één waar een extra los bakje bij zit kan ik mooi de boontjes in mikken oid wel een ander model als ik de foto's zo zie. Maar de tekeningen liggen beneden.
Nou klusze vandaag!
  woensdag 29 april 2009 @ 09:42:03 #267
36431 bleiblei
pi_68488289
Waarom zijn die spoelbakken zo duur? .
Heel erg bijzonder vind ik ze eerlijk gezegd niet .
Qua vorm & looks dan.
pi_68488434
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:42 schreef bleiblei het volgende:
Qua vorm & looks dan.
Volgens vriendlief is het de kwaliteit en in ons geval het losse bakje.Je ziet geen krassen enz. maarrr is TM's topic duss ..
  woensdag 29 april 2009 @ 13:16:54 #269
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68495623
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:42 schreef bleiblei het volgende:
Qua vorm & looks dan.
Ik heb ook nog gezocht naar een andere foto, waarbij je er vanaf een andere hoek inkijkt. Ik vond 'm, voor zover een spoelbak mooi kan zijn, wel mooi ogen. Vooral door de hoeken en het overloopje,. Maar het is en blijft natuurlijk gewoon een spoelbak . Waar ik ook niet de adviesprijs voor heb betaald overigens, volgens mij ging er nog zo'n 40% af.

Dit is 'm, maar nog niet echt goed zichtbaar.
  woensdag 29 april 2009 @ 19:19:42 #270
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68508081
Morgen weer foto's (ben camera vergeten, ga heel misschien zo nog ff terug), maar wel even een melding van heel goed nieuws...

We hebben ons huis verkocht!!! Natuurlijk wel met het bekende "onder voorbehoud van financiering", maar het begin is er! Fingers crossed!
pi_68513768
keeping fingers crossed !

Goed zeg, in deze barre tijden.

als je het oude huis - so to speak - net zo hebt verzorgd, als de aanpak nu ! no wonder.
pi_68515761
Super joh! Dat is weer mooi meegenomen!
  donderdag 30 april 2009 @ 22:54:18 #273
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68543312
Gefeliciteerd TM!
Wij duimen mee dat het onder voorbehoud snel definitief wordt
  vrijdag 1 mei 2009 @ 10:22:55 #274
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68551392
Thanks allen!

Zo, eindelijk even tijd voor een klusupdate!

Het breekwerk schiet op. Groot deel van de vloerbedekking, plafonds en radiatoren zijn er uit! De douche wordt momenteel vakkundig gedemonteerd (sloooooooopen!) en ik, ik maak foto's, zet koffie, haal taartjes en doe boodschappen .

Dankzij de hulp van deze sterke vent schoot het aardig op!

zoontje van vrienden had zijn klustools meegenomen om ons te helpen

Jemig, wat zit er veel water in deze radiatoren, en wat duurt het lang voor het er uit is...

De schrootjesplafonds zijn exit!

Doorkijkje...

Het oude (prachtige) plafond in onze slaapkamer is ook vakkundig vernaggeld helaas...

De deurposten zijn nog wel in oude staat.

Heb jij de boormachien gezien schat?

Her en der misschien een nieuwe vloerplank?

Geen weg terug, op naar vloerverwarming!

Dat schept ruimte in de erker .

Er was eens een bad....

...en een douchecabine.

Eindelijk een vlaggemast, dus driewerf hoezee voor onze majesteit (toen nog niets bekend over het drama in Apeldoorn ).
pi_68556102
ik zag gisteren op de vrijmarkt een zwarte bakkelieten telefoon met draaischrijf en moest gelijk aan je denken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')