abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:01:20 #226
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68379541
Thanks zwemmer, maar djeez... is dat alleen voor reinigen of ook voor het herstellen van scheuren? Wat een bedrag. Hoe groot is jullie hal?

Op onze vloer is het een gevalletje tapijtlijm van tientallen jaren. Er zit wel een scheur in de vloer maar die loopt vlak langs de muur in het zwarte deel.

Zal onze vloer nog eens plaatsen:

De scheur hier langs de muur:

zaterdag 25 april 2009 @ 23:17:11 #227
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_68379925
Oooh, dat is erg .
Gaan jullie die zooi er nog netjes vanaf krijgen?
Echt doodzonde .
Ga heel voorzichtig aan de gang met chemische rommel om die zooi eraf te krijgen.
Bij ons is er een fles cementsluier verwijderaar omgevallen op de granito vloer }:( en je ziet nog steeds een witte poederachtige vlek waar het spul op de vloer heeft gezeten.
pi_68380180
wat betreft het restaureren van een granitovloer: vorige week zag ik het bij iemand en het zag er schitterend en als nieuw uit.
Eén stuk was nieuw gemaakt en niet te onderscheiden van de oude vloer: zelfde verhouding kleuren grijs zwart en wit.

Ms. ben ik gewend (geraakt) aan de (laten) klussen prijzen.
De 1300 euro lijkt het mij alleszins waard ! volgens mij heb je daar niet eens vloerbedekking oid voor !
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:37:19 #229
36431 bleiblei
pi_68380383
Ik denk trouwens dat je maar wat blij mag zijn dat de originele plafonds eruit zijn .
De jaren 30 fetishisten hier zullen me waarschijnlijk tegenspreken, maar stuc op riet is echt gigantisch klote. Voornamelijk dat je er dan vrijwel zeker van bent dat de originele bedrading er dan ook nog in zit. En dan woon je simpelweg in een brandbom. Als je er gipsplaat tegenaan jast en dat stuct zie je er niets meer van en het resultaat is net zo origineel als het origineel .

Maareh, ben heel erg benieuwd wat jullie er van maken.
Dat mozaiek is niet mijn smaak, maar het project heeft wel potentie!

Zo een "vorige bewoner" cadeau is idd denk *hoop* ik wel tof .
Heb het zelf nog niet eerder gekregen, maar heb bij de verkoop van mijn flatje een fles champagne + 2 goedkope glazen achter gelaten, omdat ik denk dat het toch wel een leuke verrassing is als je de sleutel hebt en je vindt zoiets .
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:44:19 #230
36431 bleiblei
pi_68380556
Oh! Enne *spam*, in Oldenzaal zit er een houtzagerij, De Volharding *ff reclame. die is nml, van mijn opa geweest*, als je goed hout zoekt (eikenhout e.d.), bel hun eens op . Prijzen zijn altijd vrijblijvend en wie weet ben je voor beter hout, minder kwijt dan bij een vloerenboer of Gamma .
In ons topic kan je bijv. de salontafel zien, die kost aan houtprijs +/- 300 tot 400 euro, terwijl zo een tafel in een meubelzaak het 4 voudige kost .
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:48:41 #231
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68380646
Thanks voor jullie reacties!

Ik hoop echt enorm op een geslaagde restauratie van die vloer (voor 1300 euro krijg je overigens in zo'n klein halletje vreselijk luxe vloerbedekking Anne ;-)). Als het moet, dan moet het, dan maar wat geld er tegenaan, want die vloer hoort gewoon bij dit huis!

Wat de plafonds betreft bleiblei, ik ben ook heel blij dat er geen brandbomelektra inzit. In 1986 hebben de vorige bewoners de bovenverdieping opnieuw ingedeeld en daarbij ook alles opnieuw aangelegd. Mijn vriend heeft nu het plan opgevat om zelf een variant op het plafond in de hal te maken voor de slaapkamers. Een rustige variant that is. Ik ben benieuwd.

En dat Bolletje-pakket vonden we inderdaad super om te krijgen! Die koekjes komen ook vast op tijdens de verbouwing :-).
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:51:03 #232
36431 bleiblei
pi_68380695
Blijf ook vooral dit topic regelmatig updaten met de vorderingen.
Stem ik volgend jaar op jullie .

Dat recoveren van Granitovloer kost geloof ik iets van 100 tot 200euro per m2.
Is het zeker waard, maar alleen als je zeker weet dat je het kan betalen en je de komende jaren in het huis blijft wonen. Wij hebben het iig. op de langere baan geschoven onder het motto "dat komt nog wel".
pi_68385587
Ik ben in een tijdschrift eens het volgende advies tegengekomen (zelf nooit toegepast):

'Hebben jullie tips voor het veilig schoonmaken van een granitovloer? Kalkreiniger tast zo'n vloer aan. Ik heb nog geen middel gevonden dat net zo effectief is en toch veilig voor de vloer'. B. Weuthen

Granitovloeren zijn gemaakt van kalkhoudende materialen. Door de vloer te reinigen met een zure kalkreiniger, tast je de vloer aan en wordt hij dof. Een granitovloer moet je eens per drie maanden insmeren met een groenezeepoplossing en laten intrekken. Dat beschermt het oppervlak en geeft een zachte glans. Uitgebeten vlekken van bijvoorbeeld azijn of fruitzuur kun je behandelen met vloeibare bijenwas.

Wees in ieder geval héél voorzichtig met bijtende middelen, want ik heb mijn douchevloer ermee verpest. Die is nu wit en dof uitgeslagen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_68385768
ik heb ook nog zo een stuk granito vloer liggen, helemaal vol met alles en nog wat en het is echt een klein oppervlak, zo een 2.30 x 90 dus bleiblei, als je denkt dat dit slecht 100 euro kost per m2 zou ik graag het adres willen weten van jou

Twentemeisje , ik blijf het volgen !!!
pi_68385788
Wat een prachtige entree in dat huis! Wordt echt fantastisch met een mooie schone granitovloer en alles nieuw in de verf.
En inderdaad voorzichtig zijn met granito. Bij mijn kleine granitovloertje zat er ook zeil met viltstructuur op gelijmd. Ik heb het met Dreft en en een afwasborstel en lauwwarm water eraf gehaald. De lijm was gelukkig op waterbasis. Foto staat in mijn topic. Ik ga het met groene zeep verder afmaken, heb die tip inderdaad al eerder gelezen. Kan alleen geen groene zeep vinden of ik vergeet er voor te kijken elke keer.
  zondag 26 april 2009 @ 11:32:05 #236
36431 bleiblei
pi_68386234
quote:
Op zondag 26 april 2009 11:04 schreef Charisma het volgende:
ik heb ook nog zo een stuk granito vloer liggen, helemaal vol met alles en nog wat en het is echt een klein oppervlak, zo een 2.30 x 90 dus bleiblei, als je denkt dat dit slecht 100 euro kost per m2 zou ik graag het adres willen weten van jou

Twentemeisje , ik blijf het volgen !!!
Eh, ik heb dat ergens gelezen hier op Fok! .
Heb hier in de buurt wat van die granitolui gemaild, maar er heeft nog niemand gereageerd.
Wij maken de vloer overigens ook schoon met groene zeep. Tis alleen zo een kutklus en we zijn er zeer gematigd consequent in .
  zondag 26 april 2009 @ 12:41:40 #237
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68388005
Thanks voor alle granito-input mensen!

Net via Marktplaats voor 50 euro 10 setjes (ja, je leest het goed: TIEN) oud bakelietten deurbeslag van Philips gekocht!

En ik krijg ze vanmiddag al, die mensen kwamen hier toevallig vanmiddag in de buurt en voor hij zich kan bedenken heb ik ze al in handen

pi_68388088
Jeee goed bezig!! Weer n idee erbij
Dat wordt echt tot in de puntjes en details bij jullie
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 26 april 2009 @ 12:50:43 #239
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68388299
You're welcome ;-).

Er zit nu van dat vreselijke (althans, dat vind ik) messing deurbeslag op. Die ga ik oppoetsen en weer op Marktplaats gooien. Wie weet is er iemand die het wel mooi vind.
  zondag 26 april 2009 @ 13:06:43 #240
36431 bleiblei
pi_68388726
Ik vind dat bakelieten spul niet heel gaaf. Ziet er zo plastic uit (is het eigenlijk ook ).
Maar ik mag het er hier niet vanaf schroeven .
Wel tof dat je het nog gevonden hebt!
  zondag 26 april 2009 @ 13:13:38 #241
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68388910
Het is best nog ruim verkrijgbaar, alleen willen ze er dan de hoofdprijs voor hebben, denk aan 20 euro per setje (per deur dus).... Daarom is die 50 euro ook waanzinnig goedkoop. En dan kunnen we het ook nog eens wisselen als we het zat zijn ;-). Wat ik me niet echt voor kan stellen, hoe vaak kijk je immers naar je deurbeslag...
pi_68407270
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 18:32 schreef twentemeisje het volgende:
We hebben gisteren besloten om toch niet voor de gietvloer te gaan. Na een aantal ervaringsverhalen uit onze omgeving over verkleuren en barsten durf met name ik het niet aan. We zijn vandaag wezen kijken bij Africa Slate & Tile en zijn helemaal weg van hun leistenen vloeren uit Afrika .

Het staat ook erg mooi bij de keuken en het ziet er ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]

Wij willen de voeg niet zo licht en minder breed, dan wordt het wat rustiger. Ik vind het prachtig!
Dat had mijn schoonmama in haar woonkamer en hal, die vond het zo koud dat ze het er heeft laten uitbikken en het was zoooooooooooooooo mooi snik...
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_68408953
Jee, geweldig huis met potentie en superplannen hoor. En al volop bezig. Ik ga het lekker volgen!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 27 april 2009 @ 00:08:07 #244
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68410429
quote:
Op zondag 26 april 2009 22:26 schreef AndreaW het volgende:

[..]

Dat had mijn schoonmama in haar woonkamer en hal, die vond het zo koud dat ze het er heeft laten uitbikken en het was zoooooooooooooooo mooi snik...
Had ze er ook vloerverwarming in liggen dan? Wij laten dat in elk geval wel doen, mij lijkt het anders ook te koud. De vloerverwarming wordt tevens hoofdverwarming, in combinatie met een houtkachel genoeg warmte om alle radiatoren beneden eruit te gooien.

Nog even wat fotootjes van vandaag

"Maar lief, ik ben lopend net zo snel als wanneer ik 'm eerst in de auto moet leggen en 'm er zo weer uit moet halen!" De reservekoelkast op weg naar het nieuwe huis... (vriendlief had heel wat aanspraak onderweg )

Was het vandaag nu autoloze zondag?

We zijn er bijna!

Waar is mijn vriendje?

En tot slot nog even het huidige deurbeslag... iew...

Und jetzt naar bed! Morgen weer een nieuwe (klus)dag! We zijn de hele week vrij .
pi_68411307
Ow dat huidige beslag valt, naar mijn idee, ook nog best wel mee! Ik had het glimmender verwacht!

Wonen jullie nu zo dicht bij dat je naar je nieuwe huis kunt lopen?

Gefeliciteerd trouwens nog!
(leuk pakket hebben jullie gekregen!)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 27 april 2009 @ 07:29:44 #246
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_68413188
Beetje laat maar..... gefeliciteerd TM!!

Bij ons ging het bij de notaris wat minder vlot (naam verkeerd geschreven, mijn adres in koopakte fout..).. Wat op zich heel raar was want in de concepten stond alles goed.. Maar goed... het mocht de pret niet drukken..
Ben nu wat foto's aan het uploaden van afgelopen weekend want dat lukte gisteravond niet echt...

Super huis hoor.. En ik kan me voorstellen dat je steeds verliefder wordt op de glas-in-lood- ramen..
Succes met klussen en ik blijf volgen hoor...
pi_68414807
zo oooo het deurbeslag is wel mooi zeg, de glimmende dan , ik heb ook nog deurbeslag nodig voor 7 deuren maar sommigen hebben een slot, en heb ook al een voorstelling van wat ik wil hebben
bleiblei, bednakt voor je reactie en moeite, ben echt benieuwd na de offertes, op mijn vloer kleeft van alles , daar is groene zeep niet afdoende

twentemeisje , je hebt wel preciese voorstellingen wat je wilt hebben he ?
pi_68414922
Vanavond even kijken!
Moet bekennen dat ik geeeen idee heb van het deurbeslag in ons toekomstig stulpje Dus je bent wel goed bezig!
pi_68429994
Iewww dat deurbeslag is wel errugg glimmend en dan nog die kleur bahh.
Ga zo een zien wat er bij ons zit
Stoer vriendje hoor! Vandaag weer veel gedaan?
  maandag 27 april 2009 @ 23:01:24 #250
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_68442489
Jeetje, wat een reacties alweer! Thanks allemaal!

Ik houd me inderdaad bezig met de details, mijn vriendje is meer van het echte werk:

"Eens even kijken hoe ik dit ga aanpakken..."

Zo dus!

Het geeft een beetje rommel...

Maar weg is de keuken! (ik mis nog een overzichtsfotootje)

Om het geheugen even op te frissen:

Overigens zat er onder de keuken wederom het nodige, helaas niet herbruikbare, granito...

Vandaag verder nog een slaapkamer ontdaan van zijn schrootjesplafond, wat vrienden rondgeleid, naar de kringloop geweest op zoek naar oude stopcontacten (maar met oude boeken thuisgekomen ). Oh ja, nog wel een oude wasbak voor in de bijkeuken of schuur gevonden.

In de bijkeuken gaan we trouwens dit oude granito werkblad monteren: .

Die heb ik voor 25 euro op de kop getikt op Marktplaats .

De kastjes horen er bij, maar geen idee of die ongeschonden uit de strijd komen...

De keuken is vandaag ingemeten en morgen komt waarschijnlijk de stucadoor langs om de boel te bekijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 27-04-2009 23:15:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')