Ik heb dit eerder van mensen gehoord. Opzich ben ik het eens met jou, alleen zegt het eigenwijze persoontje in mij dat het opzich een mooie kans is, om in 1 keer het hele pakketje door te kunnen werken in rap tempo.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:49 schreef geelkuikentje het volgende:
Ga eerst je open water halen. Dan ervaring op doen (heel belangrijk) en na een duik of 20 kan je gaan beginnen aan je advanced. Zou niet open water + advanced in een keer doen zelf. Dan ga je naar bijvoorbeeld 40 meter toe met 10 duiken ervaring. Lijkt me niet echt handig zeg maar.
quote:PADI OPEN WATER DIVER COURSE (FASTRACK OPTION)
This program is specifically designed for busy people who don’t wish to spend too much time in a classroom learning the “theory” part of a diving course. We will send you the PADI Open Water Manual (incl. RDP table & instructions) along with the Video/DVD and you then complete the theory as “homestudy” in the comfort of your own home. On arrival in resort you will go through your completed knowledge reviews with your Instructor to ensure that you fully understand everything and then complete the confined and open water training all in a three day period. You will also need to complete water skills including a 200 metre swim and a 10 minute float.
We recommend booking this course at least 3 weeks prior to your arrival to allow enough time for us to order the materials, have these delivered to your home and for you to pre-study before your holiday. You will need to watch the videos/DVD, read the manual and complete all knowledge reviews before joining your instructor in resort.
We sell the course and three days of “fun” diving as a package to complete your one week holiday. As you will be coming between 1st January and 15th March the total cost will be 368 Euro per person, including full equipment for all 6 days. This is also available as a 3 day course only or with just 1 or 2 days diving for on completion.
Duiken is net als autorijden, een papiertje halen zegt alleen dat je mag duiken. Daarna moet je oefenen om het onder de knie te krijgen. Ik zou zowiezo kijken of het wat voor je is voordat je verder gaat. Daarbij, je kan beter een paar leuke vrije duikjes erbij maken dan alleen maar leren en leren.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:26 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik heb dit eerder van mensen gehoord. Opzich ben ik het eens met jou, alleen zegt het eigenwijze persoontje in mij dat het opzich een mooie kans is, om in 1 keer het hele pakketje door te kunnen werken in rap tempo.
Misschien is het handiger als ik inga op een ander pakket; 3 dagen voor OW en dan 1 of 2 dagen een paar fundives..
Goed punt. Verder heb ik enige ervaring met duiken (gedoken in Turkije en 1x in zwembad met paar truckjes in NL. Denken aan bril afdoen en opzetten, mondstuk uit -en indoen etc.)quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:16 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Duiken is net als autorijden, een papiertje halen zegt alleen dat je mag duiken. Daarna moet je oefenen om het onder de knie te krijgen. Ik zou zowiezo kijken of het wat voor je is voordat je verder gaat. Daarbij, je kan beter een paar leuke vrije duikjes erbij maken dan alleen maar leren en leren.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:49 schreef geelkuikentje het volgende:
Ga eerst je open water halen. Dan ervaring op doen (heel belangrijk) en na een duik of 20 kan je gaan beginnen aan je advanced. Zou niet open water + advanced in een keer doen zelf. Dan ga je naar bijvoorbeeld 40 meter toe met 10 duiken ervaring. Lijkt me niet echt handig zeg maar.
Vraag de modjes om het aan te passen. Ben er niet zo moeilijk inquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:07 schreef cressisub het volgende:
PADI halen ?
Professional Association of Diving Instructors halen ; hoe laat pik je me op ?
Ondanks dat PADI heel graag zou willen dat PADI halen het begrip word voor duikopleidingen , zijn er nog veel meer opleidings mogenlijk heden.
Misschien zou je de titel willen veranderen in duik brevet halen of zo ?
Dit om NOB, SSI, IDD, CMAS, BSAC, IANDT, etc. niet voor het hoofd te stoten.
AVDD is de minst populaire
Details, details, ook al heb je 100% gelijkquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:07 schreef cressisub het volgende:
PADI halen ?
Professional Association of Diving Instructors halen ; hoe laat pik je me op ?
Ondanks dat PADI heel graag zou willen dat PADI halen het begrip word voor duikopleidingen , zijn er nog veel meer opleidings mogenlijk heden.
Misschien zou je de titel willen veranderen in duik brevet halen of zo ?
Dit om NOB, SSI, IDD, CMAS, BSAC, IANDT, etc. niet voor het hoofd te stoten.
AVDD is de minst populaire
Wordt het niet opgestuurd dan?quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:57 schreef Bootje84 het volgende:
Iemand een aanrader die scherpe prijzen heeft voor het studiemateriaal?
Alleen als je 3 weken van tevoren boekt. We hebben er nog 2 overquote:
Ben ik nou blond of kan ik het niet vinden op die website?quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:38 schreef cressisub het volgende:
OWD DVD kit ( manual, RDP, DVD en logboek) is 46,35 euro, direct van Padi
Bij een duikcentrum zul je er +/- 60 tot 75 euro voor moeten neerleggen.
In Hurghada schijnt het rond de 27-28 graden te zijn met 23-24 graden waterquote:Op woensdag 18 februari 2009 08:39 schreef cressisub het volgende:
Voor mij is het vandaag even vliegen en rond 12 uur vanavond zijn we in het altijd prettige Dahab.Graadje of 25, watertemp. 22 graden
Zeg maar jij tegen u, want ik heb een hekel aan uquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:25 schreef Keios het volgende:
Ik krijg er zin in in uw plaats! Voor mij ist maar 3 maandjes meer wachten en dan ook duikreisje...
Ah je bent Belg, ok dan begrijp ik hetquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:18 schreef Keios het volgende:
Ik zal het proberen onthouden. Maar voor mij is ge/u/uw veel meer spreektaal dan je/jouw.
Maakt niet uit: ik word beetje per beetje jaloerser![]()
Klopt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:15 schreef Bootje84 het volgende:
Heb nu Open water diver DVD kit gehaald. Ik neem aan dat de dvd als ondersteuning is, en niet als instructies zoals het boek?
Maw, door de dvd te kijken weet ik nog niet alles toch?
Idemquote:
Ach, je moet er wat voor over hebbenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:34 schreef Keios het volgende:
Auw, das wel erg vroeg maar als het duiken u ligt, zul je er alles voor over hebben...
Tof dat je aan me denktquote:
Tijdens onze liveaboard sprongen wij tegen 6am al het water in voor onze eerste duikquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:29 schreef Bootje84 het volgende:
Wel ff 4 dagen vroeg opstaan (word opgehaald om 7.10 uur vanaf hotel..)
Fluitbekzeenaalden 4EVER!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:51 schreef cressisub het volgende:
Hoe is de fluitbekzeenaald situatie rond Hurgada ?
Is dat in het Engels de Cornetfish? Daar stikt het van in de Rode Zee.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:51 schreef cressisub het volgende:
Hoe is de fluitbekzeenaald situatie rond Hurgada ?
Ze zijn wel familie van elkaar. De trompetvis (Aulostomus maculatus) en de fluitbekzeenaald (Fistulariidae) vallen beide in de orde der Zeenaaldachtigen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:12 schreef Bootje84 het volgende:
Volgens mij heb ik ze niet gezien..
Of zijn dat die soort trompetvissen..?
Waar woon je?quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om mijn PADI Open Water Diver te halen. Van de zomer gaan we voor de 3de keer richting Curacao. Nu wil ik ipv snorkelen daar gaan duiken. Om maximaal van mijn vakantie te genieten wil ik de cursus hier in Nederland doen.
Wat kost zo'n cursus in Nederland?
180 euro is wel heel erg goedkoop, ben je voor de allergoedkoopste gegaan? Welk duikcentrum had je?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:33 schreef Elkafila het volgende:
Ik heb 3 weken geleden mijn PADI gehaald in Egypte; Dahab. Zeker een aanrader. 180 pleuro voor 5 deuken en de hele mikmak daaromheen. Daarbij was de 3 pers kamer voor 10 euro pp ook prima te doen en als je even rondzoekt zijn er meer dan uitstekende restaurantjes te vinden.
Super.
Arnhem/Nijmegenquote:Op vrijdag 17 april 2009 17:23 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Waar woon je?
Heb verschillende prijzen gezien waar ik woon:
349 euro bij DCC
375 euro bij Lucky Divers
365 euro bij Blue Sea Divers
399 euro bij Velvet Globe Divers
349 euro bij Moby Dick
Ik denk dat je de cursus daar goedkoper kan doen, maar ligt eraan hoe lang je er naartoe gaat..quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om mijn PADI Open Water Diver te halen. Van de zomer gaan we voor de 3de keer richting Curacao. Nu wil ik ipv snorkelen daar gaan duiken. Om maximaal van mijn vakantie te genieten wil ik de cursus hier in Nederland doen.
Wat kost zo'n cursus in Nederland?
Wat moet ik mij daar bij voorstellenquote:Op zondag 19 april 2009 04:50 schreef cressisub het volgende:
vissen waaronder een poets vis die op verzoek je tanden reinigd en natuurlijk diverse FLUITBEKZEENAALDEN![]()
Ik zat in Hurghada en heb in totaal 1 muggenbult gehad. We waren in februari/maart gegaan.. Je kan idd iets als citronella meenemen..quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:41 schreef French het volgende:
Ik heb in november OW gehaald (na deze ervaring krijg je mij de Nederlandse wateren niet meer in wat betreft temperatuur) en ga in mei in Dahab mijn advanced halen (nul gelogde duiken tot nu toe). Weet iemand of ik bescherming tegen muggen mee moet nemen? Open wonden van het krabben en zout water word je niet blij van....
DAN (divers alert network)quote:Op woensdag 22 april 2009 12:29 schreef French het volgende:
Wat voor kortlopende reisverzekering adviseren jullie? Wij nemen alle duikspullen zelf mee, behalve lood en fles.
Dit ligt aan de duikschool. PADI boeken zijn ook in het Nederlands verkrijgbaar. Heb je een beetje goeie duikschool dan krijg je al het materiaal daar ter plekke uitgereikt in de taal die je wilt (Nederlands hopelijk, of Engels). Je kan het treffen dat je een Nederlandse instructeur krijgt. Zelf heb ik mijn theorie in Nederland geleerd en mijn Open Water brevet in Egypte gehaald tijdens een vakantie. Je krijgt wel les in de theorie. Je moet bijvoorbeeld de duiktabellen kunnen gebruiken en zo.quote:Op zondag 10 mei 2009 20:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik zit te twijfelen om het te halen tijdens mijn vakantie in Spanje van de zomer. Op dat strand daar zit ook een duikschool. Nu vraag me af hoe dat gaat met de theorie die je moet halen. Krijg je daar les, of moet je je eigen lesmateriaal mee nemen? Worden de examens dan in het Spaans, Engels of Nederlands afgenomen?
Ik heb fasttrack course gedaan in Hurghada.. Thuisstudie en dan daar de toetsen gaan doen en dan gaan duiken. 1e dag 2 hoofdstukken getoetst, dan duiken in de zee. 2e dag 3-5 getoetst en gaan duiken. 3e dag examen gedaan en gaan duiken. Daarna had ik mijn brevet. Betreft dat shabby verhaal zou ik idd ook ff nakijken...quote:Op zondag 10 mei 2009 21:23 schreef French het volgende:
Wil je je open water halen? Dan zou ik in Nederland bij een goede duikschool je theorie en zwembadlessen gaan doen, zodat je in Spanje maar 4 buitenduiken hoeft te doen (lees: max. 2 dagen zoet met duiken en de rest lekker doen waar je zin in hebt).
Je kan in het buitenland ook prima de hele cursus doen hoor, maar daar zitten een aantal nadelen aan.
- in de zinderende hitte in de boeken;
- je weet nooit wat voor duikschool je hebt, er zijn in het buitenland duikscholen waarbij je je open water zowat bij een pakje boter krijgt. 'Fijn', zal je denken. Maar wat betreft duiken wil je echt wel verstand hebben van zaken en binnen de limieten blijven. Als je geen idee hebt waar de grenzen liggen en wat je moet doen in bepaalde situaties, is het niet veilig. Duikscholen in die gebieden zijn veelal gericht op toerisme (= cashen) ipv mensen daadwerkelijk goed opleiden om het duiken verstandig te beoefenen. Een duikschool 'op het strand daar' in het hoogseizoen komt op mij nogal shabby over.
Ik wil idd voor open water gaan. Ik ga aankomende zomer 2 weken naar Spanje en een paar weken later naar Curacao. Het lijkt me ideaal om daar in Spanje het brevet te halen en er dan in Curaçao optimaal gebruik er van makenquote:Op zondag 10 mei 2009 21:23 schreef French het volgende:
Wil je je open water halen? Dan zou ik in Nederland bij een goede duikschool je theorie en zwembadlessen gaan doen, zodat je in Spanje maar 4 buitenduiken hoeft te doen (lees: max. 2 dagen zoet met duiken en de rest lekker doen waar je zin in hebt).
Je kan in het buitenland ook prima de hele cursus doen hoor, maar daar zitten een aantal nadelen aan.
- in de zinderende hitte in de boeken;
- je weet nooit wat voor duikschool je hebt, er zijn in het buitenland duikscholen waarbij je je open water zowat bij een pakje boter krijgt. 'Fijn', zal je denken. Maar wat betreft duiken wil je echt wel verstand hebben van zaken en binnen de limieten blijven. Als je geen idee hebt waar de grenzen liggen en wat je moet doen in bepaalde situaties, is het niet veilig. Duikscholen in die gebieden zijn veelal gericht op toerisme (= cashen) ipv mensen daadwerkelijk goed opleiden om het duiken verstandig te beoefenen. Een duikschool 'op het strand daar' in het hoogseizoen komt op mij nogal shabby over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |