Bron: Wilders gaat confrontatie met Britten aanquote:Wilders gaat confrontatie met Britten aan
PVV-leider Geert Wilders heeft definitief besloten donderdag naar Groot-Brittannië te reizen. Het Tweede Kamerlid heeft dat woensdag laten weten, een dag nadat de Britse regering hem de toegang tot het land had ontzegd.
Wilders was er dinsdag nog niet helemaal uit of hij de confrontatie met de Britse autoriteiten aangaat. Maar inmiddels staat zijn besluit vast toch gewoon in het vliegtuig naar Groot-Brittannië te stappen. "We zullen wel zien of ze me in de boeien slaan", zei hij dinsdag al.
Wilders zou donderdag op uitnodiging van een lid van het Britse Hogerhuis de anti-Koranfilm Fitna vertonen in het parlementsgebouw. Volgens de Britse regering vormt Wilders vanwege zijn ideeën over de islam en moslims echter een bedreiging voor de publieke veiligheid en is hij daarom niet welkom. "Groot-Brittannië offert de vrijheid van meningsuiting op", aldus Wilders.
Laat die moslims daar zich dan even heel gauw mobiliseren...quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:59 schreef Elfletterig het volgende:
Was dit al gemeld?
[..]
Bron: Wilders gaat confrontatie met Britten aan
Je kunt zeggen wat je wilt, maar Wilders weet de aandacht wel weer op zich te vestigen. Als Wilders geen mens maar een weblog was, heette hij GeenStijl....
Je kunt ook zeggen wat je wilt, hij is absoluut geen draaikont zoals Balkenende, Bos en consorten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:59 schreef Elfletterig het volgende:
Was dit al gemeld?
[..]
Je kunt zeggen wat je wilt, maar Wilders weet de aandacht wel weer op zich te vestigen. Als Wilders geen mens maar een weblog was, heette hij GeenStijl....
Het lijkt alsof Wilders een ruggengraat heeft omdat Balkenende en Bos ook grote verantwoordelijkheden met zich mee dragen als bestuurders. Dat is het voordeel van fractievoorzitter zijn van een nieuwe populistische partij: je hoeft je nergens voor te verantwoorden en daardoor lijk je veel dapperder dan de zittende macht.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen wat je wilt, hij is absoluut geen draaikont zoals Balkenende, Bos en consorten.
Hij toont ruggengraat dat hij de confrontatie aandurft.
En als hij geen Nederlander was die naar Engeland wilde, maar een Iranees die naar Nederland wil, dan was hij een ongewenste vreemdeling. En was het volstrekt logisch (volgens zijn beredenering dan he) dat hij het land niet in zou komen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:59 schreef Elfletterig het volgende:
Was dit al gemeld?
[..]
Ja, wie weet wordt Lord Ahmed neergestokenquote:Op woensdag 11 februari 2009 12:14 schreef trifko het volgende:
Er zijn de laatste tijd veel steekpartijen in London..
Allemachtig wat een kromme vergelijking.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En als hij geen Nederlander was die naar Engeland wilde, maar een Iranees die naar Nederland wil, dan was hij een ongewenste vreemdeling. En was het volstrekt logisch (volgens zijn beredenering dan he) dat hij het land niet in zou komen.
is die gast nou echt een Lord of is dat zijn rapnaam..quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:16 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ja, wie weet wordt Lord Ahmed neergestoken
Nouja, het lijkt me geen toeval dat de criminele Marokkaanse jeugd niet in de betere wijken wonen, dat hun ouders niet zelden totaal geen 'autochtonen' in hun kennissen en vriendenkring hebben, of zelfs geen Nederlands spreken. Hebben ze de kans dat wel te doen? Vast wel, weet ik niet, maar feit is dat het niet gebeurt. Is dat uit pure onwil omdat het slechte of domme mensen van aard zijn? Natuurlijk niet. Daarbij schijnen steeds meer Marokkaanse meiden en uberhaupt allochtone jongeren hogeropgeleid te worden, het verbeterd dacht ik wel degelijk, dat is tenminste wat je hoort en leest in actualiteitsprogramma's of bladen. Het is een dooddoener, omdat mensen die reden niet meer willen horen (ongelijke kansen), het is ook minder spannend en minder bevredigend, want waar moet je dan heen met je woede over het feit dat je vriendin is lastig gevallen in het plaatselijke zwembad, of dat er weer fietsen zijn gesloopt in je straat door de Marokkaanse jochies uit de achterbuurt. Dus ik begrijp wel dat dat een dooddoener is, maar dat maakt het niet minder waar. Ik hoef nergens mee weg te komen, ik bekijk alleen waar het probleem vandaan komt, en dat is niet hun religie of hun afkomst, maar hun situatie. En die situatie zou veranderd moeten worden, land uitzetten is wat mij betreft geen optie.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:08 schreef Mdk het volgende:
[..]
Om het meteen maar even duidelijk te maken. Ik ben niet pro-Wilders ofzo hoor, ik zou ook nooit op hem stemmen. Dus wat hij zegt maakt me niet veel uit verder.
Dat ongelijke kansen gedoe is trouwens een dooddoener, kon je misschien 10 jaar geleden mee weg komen maar iedereen heeft nu gewoon de kans een opleiding en vervolgopleiding te doen en daarna een baan te vinden. Dat heeft dus niks te maken met het wel of niet crimineel zijn/worden. Maar ja daar verschillen we dan verder in mening. Als jij naar Amerika gaat met het doel om snel geld te verdienen met illegale business mag je in je handjes knijpen dat je niet terug naar NL gestuurd wordt.
Nee hoor. Het is gewoon een gevalletje goes around comes around.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Allemachtig wat een kromme vergelijking.
Je vergelijking klopt nog steeds van geen meter.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is gewoon een gevalletje goes around comes around.
Als dat populistische gezwets hem geen aandacht zou opleveren, maar in zn blote reet door Venlo rennen wel, dan had hij dat gedaan.
Yep.quote:
Ja, in de cel.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:26 schreef trifko het volgende:
woont deze gast nog in London.. Abu Hamza..
[ afbeelding ]
Is dat een kwaliteitsoordeel?quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:59 schreef Elfletterig het volgende:
Was dit al gemeld?
[..]
Is ook zo. Dat slaat nergens op inderdaad. Maar de vergelijking met imams die volgens Wilders in Nederland moeten worden geweigerd klopt natuurlijk wel.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je vergelijking klopt nog steeds van geen meter.
beter zoeken:quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:45 schreef snowgoon het volgende:
In Engeland is het helemaal geen nieuws dat Wilders het land niet binnenkomt of de onrust daaromheen. Ik kan in ieder geval niks vinden op de BBC en Sky news sites.
Daar is Hiddink de Nederlander die in het nieuws is.
De dreigementen en beveiligingskosten worden als smoesje gebruikt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:32 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp heel goed dat Engeland geen zin heeft om tienduizenden euro's aan beveliging en risico-analyses uit te geven voor een broddelwerkje als Fitna.
Dat BBC stuk is dus van 8 minuten na mijn postquote:Op woensdag 11 februari 2009 12:37 schreef Caesu het volgende:
[..]
beter zoeken:
Ban on Dutch MP from entering UK
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/7882953.stm
Yes, Wilders is highly controversial but freedom dies if we ban him from addressing our Parliament
http://www.dailymail.co.u(...)sing-Parliament.html
Diplomatic row after Jacqui Smith bans from Britain Dutch MP who planned to show anti-Islam film at House of Lords
http://www.dailymail.co.u(...)ilm-House-Lords.html
Nouja daar heb ik ook over nagedacht, maar het is toch echt een gedeelte van die bevolkingsgroep zelf die speciale zwemuurtjes wil, speciale behandeling qua verpleging en in ziekenhuizen, een groot deel na tig jaar nog geen Nederlands spreekt en geen niet-moslim vrienden (of aangetrouwden) toelaat. Zelfde met Christenen die daar ook steeds meer in mee gaan. Wat mij betreft zijn we daarom ook hard op weg naar een nieuwe totale verzuiling betreffende gelovigen. Ik denk ook dat de situatie waarin zij nu zitten wel degelijk te maken heeft met afkomst, immers cultuurverschillen en religie, zij leven volgens een bepaald geloof en dat heeft dus ook invloed op hoe zij in het leven staan en hun situatie. Zolang gelovigen denken dat zij anders behandeld moeten worden zal er nooit echte gelijkheid zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja, het lijkt me geen toeval dat de criminele Marokkaanse jeugd niet in de betere wijken wonen, dat hun ouders niet zelden totaal geen 'autochtonen' in hun kennissen en vriendenkring hebben, of zelfs geen Nederlands spreken. Hebben ze de kans dat wel te doen? Vast wel, weet ik niet, maar feit is dat het niet gebeurt. Is dat uit pure onwil omdat het slechte of domme mensen van aard zijn? Natuurlijk niet. Daarbij schijnen steeds meer Marokkaanse meiden en uberhaupt allochtone jongeren hogeropgeleid te worden, het verbeterd dacht ik wel degelijk, dat is tenminste wat je hoort en leest in actualiteitsprogramma's of bladen. Het is een dooddoener, omdat mensen die reden niet meer willen horen (ongelijke kansen), het is ook minder spannend en minder bevredigend, want waar moet je dan heen met je woede over het feit dat je vriendin is lastig gevallen in het plaatselijke zwembad, of dat er weer fietsen zijn gesloopt in je straat door de Marokkaanse jochies uit de achterbuurt. Dus ik begrijp wel dat dat een dooddoener is, maar dat maakt het niet minder waar. Ik hoef nergens mee weg te komen, ik bekijk alleen waar het probleem vandaan komt, en dat is niet hun religie of hun afkomst, maar hun situatie. En die situatie zou veranderd moeten worden, land uitzetten is wat mij betreft geen optie.
Klopt ook niet helemaal.quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Is ook zo. Dat slaat nergens op inderdaad. Maar de vergelijking met imams die volgens Wilders in Nederland moeten worden geweigerd klopt natuurlijk wel.
Het enige verschil is dat Wilders blank is, en dat de andere personen waar het om gaat Jood, neger, moslim, of een andere pispaal-afkomst hebben.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |