Die houding is juist wat stront irritant is. Mensen werken over het algemeen overdag, en slapen snachts. zo'n 16 uur per dag -buiten boodschappen ed. om- heeft jouw kat de tijd om ongezien tuinen vol te schijten.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:19 schreef Niara het volgende:
Ik ben eigenlijk best "careless" om het zo maar te zeggen. Onze kat loopt ook halve dagen buiten rond en doet daar ook haar behoefte. Ik heb haar eigenlijk 1x betrapt in een plantenbak aan de overkant van de straat, maar verder niet echt in andere tuinen. De meeste tuinen/terassen hebben dan ook uitsluitend tegels.
Maar mijn instelling was dat wanneer niemand klaagt er dus duidelijk niemand last van heeft, toch?
Ze weten wel waar onze kat woont en als er iets was wat hen stoorde zouden ze toch gewoon kunnen aanbellen om te vragen of ze binnen kan blijven? Want de meeste mensen bellen wel aan als de kat voro de deur zit en lopen dan door x.x w
Dat is overigens iets wat je je hond kan aanleren. Onze hond weet precies waar hij wel en niet mag kakken.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:38 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Overigens denk ik dat de kans dat je in aanraking komt met hondenpoep vele malen groter is. Ik moet van de deur naar de auto altijd erg goed opletten en in het grasveldje kun je niet eens lopen, ook hier gaat het om hoe de eigenaar er mee omgaat. Het dier moet gewoon poepen, die weet het verschil tussen park, tuin, zandbak e.d niet
En een kat is een bedreiging voor de inheemse F&F, waarmee oa. kikkers, padden en mussen het leven ontnomen wordt. Neem geen kat, of in je eigen huis/tuin, maar dump hem niet bij de buren.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:59 schreef DaBuzzzzz het volgende:
die van mij poept alleen buiten,en gek genoeg (ook gelukkig) in een nogal bebost stukje openbaar groen en anders niet. In tuinen komt Aap niet omdat dat niet nodig is met al het openbaar groen. Op het speelterrein komt Aap ook niet want hij is bang van kinderen. Op de bak gaat ie alleen als ie echt al heel lang binnen zit maar een kat binnen houden is een kat een belangrijk deel van zijn leven afnemen. Sommige kunnen er tegen, sommige katten kunnen ook uitgelaten worden maar het gros is gewoon zoals de natuur bedoelde een solitair dier dat ons als mens duld en gebruikt. Als mijn buren zoude klagen zou ik wel direct ingrijpen maar dat is tegelijk ook heel moeilijk, omdat ie het gewoon verdomd op de bak. Ik heb dus geluk met al dat groen waar verder niemand komt,
Aap:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Ik denk het niet, die enkele keer dat ik hondenpoep zie liggen weegt nog niet op tegen die tientallen keren dat ik toen ik nog een klein LHO'tje was in de zandbak een hand kattenstront te pakken had.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:38 schreef DaBuzzzzz het volgende:
In ons nieuws huis gaan we de tuin (gelukkig een flinke) ook proberen gesloten te houden en de poezels dus ook op eigen terrein. Zeker met de losse nieuwbouwgrond zullen ze zeker willen poepen in de grond. Dat kan dan maar beter onze eigen tuin zijn. Na verloop van tijd zien we wel of ze het accepteren
Die doolig foto is kewl he? zo slaapt ie echt vaak.
http://www.weetjesoverkatten.nl/uitdetuin.htm
staan wat planten genoemd waar katten niet van houden..
Overigens denk ik dat de kans dat je in aanraking komt met hondenpoep vele malen groter is. Ik moet van de deur naar de auto altijd erg goed opletten en in het grasveldje kun je niet eens lopen, ook hier gaat het om hoe de eigenaar er mee omgaat. Het dier moet gewoon poepen, die weet het verschil tussen park, tuin, zandbak e.d niet
Katten zijn juist dol op los spul...quote:Op maandag 23 februari 2009 19:25 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Volgens mij houden katten er niet van om in los spul te graven voor ze hun behoefte doen. Maar graven is wat anders dan overheen lopen.Je zal je omheining dus hoger moeten maken.
Net zo asociaal, maar wat is je punt?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:00 schreef nokwanda het volgende:
Heb anders vaak genoeg als kind op een gewoon grasveldje willen spelen waarna de stront tussen mijn tenen omhoog kwam. Hondenpoep dus.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:08 schreef nokwanda het volgende:
Ik reageerde meer op LHO.
Maar wat je zegt is wel zo. Hondenbezitters worden ook meer op de vingers gekeken.
Mijn katten komen dan ook mijn achtertuin niet uit omdat ik niet wil dat zij platgereden of mishandeld worden. Mijn buren vinden dat echter jammer omdat zij ook dol zijn op katten en ook katten hebben.
Jij hebt gewoon een hekel aan katten......of aan het levenquote:Op woensdag 25 februari 2009 13:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Of zichzelf vergiftigen door vergiftigde muizen te eten. Of kattenaids oplopen.
Daarnaast zou je je katten in de tuin moeten houden omdat ze schade veroorzaken (auto's, mussen, ...) niet omdat ze zichzelf omzeep helpen door onder een auto te rennen etc
Dat ligt niet aan de hond, dat ligt aan het baasje.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:44 schreef dralion13 het volgende:
mijn katten doen het altijd óf binnen in de kattebak óf ergens in de bosjes in de buurt. ze zijn doodsbang voor de kat van de buren, dus doen het het liefst zo verstopt mogelijk, an aangezien ik een bos achter het huis heb is het meestal diep in de bosjes waar niemand komt, maar op weg naar het winkelcentrum (aan de andere kant van het bos) moet ik wel continu opletten of ik niet in de hondenscheit stap. En vaak genoeg komen er honden zo groot als schapen door mijn tuin banjeren (verschillende honden). En als je er wat van zegt tegen de baasjes zeggen ze dat het losloopgebied is (wat niet het geval is, staat geen bordje dat het zo is) en halen ze hem niet uit de tuin, en als ik die honden zelf wil wegjagen beginnen die baasjes te schelden en de honden te grommen.
En dan zeggen jullie dat katten erg zijn![]()
Of aan de slechte opvoeding en wie hoort dat te doen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:52 schreef dralion13 het volgende:
dat grommen van die hond licht toch echt aan die hond
Natuurlijk horen katten buiten, die van mij had 2 jaar binnen gezeten, was a-sociaal zelfs en nu is het een makke beer die heel happydepappy is. Sommige katten kunnen zonder maar dat zijn uitzonderingen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:42 schreef simmu het volgende:
tsja, ik vond ook altijd dat katjes binnen horen, want je moet er een ander niet mee opzadelen (en we woonden altijd op een flat). nu wonen we in drenthe. de vorige bewoner heeft de tuin kind- en katvriendelijk gemaakt. het kattenluikje mocht blijven zitten, en de buren vroegen al na 2 weken "wanneer mogen ze nu buiten? da's toch zielig al dat binnenzitten?" en alle andere katten zagen hun kans schoon (zoals gezegd: katvriendelijke tuin, dus ja: er staat een flinke bos kattenkruid). dus nu mogen ze naar buiten
en weet je wat: mijn shinnie, die zo agro was als een kweetnietwat tegen vreemden (heeft eens een inbreker weggejaagd!) tolereert nu dus bezoek! wat een verademing dit! ze moeten trouwens wel 's nachts binnenkomen van me hoor! mickie huppelt elke dag vrolijk door de tuin en die van de buren en je ziet haar blij zijn: "mijn plantje, mijn gazonnetje, mijn vijvertje hier bij mijn buren"
Ik weet niet hoever weg een kat z'n hoop neerlegt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:47 schreef MouseOver het volgende:
Weet iemand hoe ver weg een kat z'n hoop neerlegt? En wat die beesten op zware kleigrond doen, waar het graven dus moeilijker gaat?
Als ware het een mooie bruine bloemquote:Op woensdag 4 maart 2009 22:32 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik weet niet hoever weg een kat z'n hoop neerlegt.
Mijn moeder heeft een tuin met veel bodembedekkers en klei. De katten leggen hun hoop daar op een plantje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |