abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66412652
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:19 schreef Niara het volgende:
Ik ben eigenlijk best "careless" om het zo maar te zeggen. Onze kat loopt ook halve dagen buiten rond en doet daar ook haar behoefte. Ik heb haar eigenlijk 1x betrapt in een plantenbak aan de overkant van de straat, maar verder niet echt in andere tuinen. De meeste tuinen/terassen hebben dan ook uitsluitend tegels.

Maar mijn instelling was dat wanneer niemand klaagt er dus duidelijk niemand last van heeft, toch?
Ze weten wel waar onze kat woont en als er iets was wat hen stoorde zouden ze toch gewoon kunnen aanbellen om te vragen of ze binnen kan blijven? Want de meeste mensen bellen wel aan als de kat voro de deur zit en lopen dan door x.x w
Die houding is juist wat stront irritant is. Mensen werken over het algemeen overdag, en slapen snachts. zo'n 16 uur per dag -buiten boodschappen ed. om- heeft jouw kat de tijd om ongezien tuinen vol te schijten.

Volgens jouw beredenering mag ik dus op je stoep zitten te schijten, zolang je het zelf maar niet ziet en ik geen klachten ontvang.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:59:24 #52
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66414057
die van mij poept alleen buiten,en gek genoeg (ook gelukkig) in een nogal bebost stukje openbaar groen en anders niet. In tuinen komt Aap niet omdat dat niet nodig is met al het openbaar groen. Op het speelterrein komt Aap ook niet want hij is bang van kinderen. Op de bak gaat ie alleen als ie echt al heel lang binnen zit maar een kat binnen houden is een kat een belangrijk deel van zijn leven afnemen. Sommige kunnen er tegen, sommige katten kunnen ook uitgelaten worden maar het gros is gewoon zoals de natuur bedoelde een solitair dier dat ons als mens duld en gebruikt. Als mijn buren zoude klagen zou ik wel direct ingrijpen maar dat is tegelijk ook heel moeilijk, omdat ie het gewoon verdomd op de bak. Ik heb dus geluk met al dat groen waar verder niemand komt,

Aap:

en
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:18:27 #53
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66414659
@dabuzz, wat een heerlijk ding!!

Die van mij hebben een omheining. Dus ze kunnen op de plaats en niet verder. Dit omdat er 1 een keer goed ziek is geworden van vechten met een andere kat...
Maar TS, je kunt bij de dierenwinkel "poep weg" kopen. Dat schijnt te helpen.
Niet mieten! Door gieten!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:38:08 #54
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66415257
In ons nieuws huis gaan we de tuin (gelukkig een flinke) ook proberen gesloten te houden en de poezels dus ook op eigen terrein. Zeker met de losse nieuwbouwgrond zullen ze zeker willen poepen in de grond. Dat kan dan maar beter onze eigen tuin zijn. Na verloop van tijd zien we wel of ze het accepteren

Die doolig foto is kewl he? zo slaapt ie echt vaak.

http://www.weetjesoverkatten.nl/uitdetuin.htm

staan wat planten genoemd waar katten niet van houden..

Overigens denk ik dat de kans dat je in aanraking komt met hondenpoep vele malen groter is. Ik moet van de deur naar de auto altijd erg goed opletten en in het grasveldje kun je niet eens lopen, ook hier gaat het om hoe de eigenaar er mee omgaat. Het dier moet gewoon poepen, die weet het verschil tussen park, tuin, zandbak e.d niet
pi_66434555
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:38 schreef DaBuzzzzz het volgende:

Overigens denk ik dat de kans dat je in aanraking komt met hondenpoep vele malen groter is. Ik moet van de deur naar de auto altijd erg goed opletten en in het grasveldje kun je niet eens lopen, ook hier gaat het om hoe de eigenaar er mee omgaat. Het dier moet gewoon poepen, die weet het verschil tussen park, tuin, zandbak e.d niet
Dat is overigens iets wat je je hond kan aanleren. Onze hond weet precies waar hij wel en niet mag kakken.
pi_66434618
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:59 schreef DaBuzzzzz het volgende:
die van mij poept alleen buiten,en gek genoeg (ook gelukkig) in een nogal bebost stukje openbaar groen en anders niet. In tuinen komt Aap niet omdat dat niet nodig is met al het openbaar groen. Op het speelterrein komt Aap ook niet want hij is bang van kinderen. Op de bak gaat ie alleen als ie echt al heel lang binnen zit maar een kat binnen houden is een kat een belangrijk deel van zijn leven afnemen. Sommige kunnen er tegen, sommige katten kunnen ook uitgelaten worden maar het gros is gewoon zoals de natuur bedoelde een solitair dier dat ons als mens duld en gebruikt. Als mijn buren zoude klagen zou ik wel direct ingrijpen maar dat is tegelijk ook heel moeilijk, omdat ie het gewoon verdomd op de bak. Ik heb dus geluk met al dat groen waar verder niemand komt,

Aap:
[ afbeelding ]

en
[ afbeelding ]
En een kat is een bedreiging voor de inheemse F&F, waarmee oa. kikkers, padden en mussen het leven ontnomen wordt. Neem geen kat, of in je eigen huis/tuin, maar dump hem niet bij de buren.
pi_66434654
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:38 schreef DaBuzzzzz het volgende:
In ons nieuws huis gaan we de tuin (gelukkig een flinke) ook proberen gesloten te houden en de poezels dus ook op eigen terrein. Zeker met de losse nieuwbouwgrond zullen ze zeker willen poepen in de grond. Dat kan dan maar beter onze eigen tuin zijn. Na verloop van tijd zien we wel of ze het accepteren

Die doolig foto is kewl he? zo slaapt ie echt vaak.

http://www.weetjesoverkatten.nl/uitdetuin.htm

staan wat planten genoemd waar katten niet van houden..

Ik denk het niet, die enkele keer dat ik hondenpoep zie liggen weegt nog niet op tegen die tientallen keren dat ik toen ik nog een klein LHO'tje was in de zandbak een hand kattenstront te pakken had.

Zijn zelfs mensen geweest die klaagde over "hondenpoep in de zandbak". Was een kattenbezitster. Komt er een zandbakzandexpert en die gaf aan dat het enkel en alleen kattenstront kan zijn, want de rest wordt door het zand binnen 24 uur afgebroken ...
pi_66435054
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:25 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Volgens mij houden katten er niet van om in los spul te graven voor ze hun behoefte doen. Maar graven is wat anders dan overheen lopen.Je zal je omheining dus hoger moeten maken.
Katten zijn juist dol op los spul...
Ik heb in mijn tuin een grote " plantenbak "..die ligt nu braak omdat ik alle planten en struiken er uit gehaald heb. Deze is nu verworden tot kattenbak
Mijn eigen katten gaan hier nu poepen... voor over ik weet niet bij de buren.
Behalve mischien bij de buurman op de hoek..die heeft een leuk voortuintje met fijn grind... dat ziet er zelfs voor mij uit als een kattebak....tja dan vraag je erom....
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_66439800
Heb anders vaak genoeg als kind op een gewoon grasveldje willen spelen waarna de stront tussen mijn tenen omhoog kwam. Hondenpoep dus.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_66441809
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 12:00 schreef nokwanda het volgende:
Heb anders vaak genoeg als kind op een gewoon grasveldje willen spelen waarna de stront tussen mijn tenen omhoog kwam. Hondenpoep dus.
Net zo asociaal, maar wat is je punt?
Blijft gewoon een feit dat een hondenbezitter veel zwaarder belast is met regels en belastingen dan een kattehouder, die helemaal geen toezicht op zijn kat hoeft te houden.

Mensen die hun kat loslaten zullen van mij ook echt geen medelijde krijgen dat hun liefste beestje opeens niet meer thuiskomt om vervolgens te moeten twijfelen of het platgereden hoopje vlees op de straat niet hun schatteke was.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_66442436
Ik reageerde meer op LHO.
Maar wat je zegt is wel zo. Hondenbezitters worden ook meer op de vingers gekeken.
Mijn katten komen dan ook mijn achtertuin niet uit omdat ik niet wil dat zij platgereden of mishandeld worden. Mijn buren vinden dat echter jammer omdat zij ook dol zijn op katten en ook katten hebben.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_66443123
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:08 schreef nokwanda het volgende:
Ik reageerde meer op LHO.
Maar wat je zegt is wel zo. Hondenbezitters worden ook meer op de vingers gekeken.
Mijn katten komen dan ook mijn achtertuin niet uit omdat ik niet wil dat zij platgereden of mishandeld worden. Mijn buren vinden dat echter jammer omdat zij ook dol zijn op katten en ook katten hebben.
Of zichzelf vergiftigen door vergiftigde muizen te eten. Of kattenaids oplopen.

Daarnaast zou je je katten in de tuin moeten houden omdat ze schade veroorzaken (auto's, mussen, ...) niet omdat ze zichzelf omzeep helpen door onder een auto te rennen etc
  woensdag 25 februari 2009 @ 16:10:48 #63
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66449706
Onze portiek van de flat wordt altijd volgezeken door katten en als dr wat krols is dan krijsen die krengen de hele buurt bij elkaar.
Als je dan iets zegt tegen zo een eigenaar zegt ie "ja nou binnen is ze niet te houden, dan doe ik geen oog dicht "

Als ik met mijn honden loop ( 4 stuks ) en ik pak niet snel genoeg een zakje als dr eentje ook maar aanstalten maakt om door zn hurken te gaan om te kakken dan staan dr altijd meteen mensen met hun kop te schudden zo van tsssssssss.
Nou, ik wacht altijd ff met zakje pakken want mijn honden worden schijt-paranoia van dat geritsel met zakjes als ze ff willen poepen.
Als ze klaar zijn met downloaden pak ik een zakje , maar dat is sommige mensen niet snel genoeg.
En ja, ik heb t es een kerel in zn nek gegooid omdat ie stond te kankeren.
In een dichtgeknoopt zakje welteverstaan, maar het was wel nog warm.

Je moet niet smorgens om half 8 een grote bek tegen mij gaan staan hebben als ik niet eens de kans krijg om te doen wat ik altijd doe.
Als ik wist van wie al die katten waren die constant bij ons de portiek vol pisten ging ik die deuren wel af, maar er zitten zo veel katten op zo een klein stukje dat dat gewoon niet bij te houden is.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:00:41 #64
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66455309
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 13:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Of zichzelf vergiftigen door vergiftigde muizen te eten. Of kattenaids oplopen.

Daarnaast zou je je katten in de tuin moeten houden omdat ze schade veroorzaken (auto's, mussen, ...) niet omdat ze zichzelf omzeep helpen door onder een auto te rennen etc
Jij hebt gewoon een hekel aan katten......of aan het leven
pi_66477752
Ik heb zelf een kat en die hobbelt gewoon binnenshuis blij rond, hij heeft absoluut niets te klagen.
Echter gebruiken de katten van mensen uit de buurt wel ons achtertuintje als toilet en dat hangt me de keel uit. Ja fijn de lucht van andermans kat -.- word er niet goed van.
En kan ook niet zeggen dat het fijn is om de tuin zo bij te houden!

Of het nu een hond is of een kat, neem verantwoording voor je eigen dier en dump de troep niet in andermans tuin of op veldjes waar kinderen willen spelen oid
pi_66497783
mijn katten doen het altijd óf binnen in de kattebak óf ergens in de bosjes in de buurt. ze zijn doodsbang voor de kat van de buren, dus doen het het liefst zo verstopt mogelijk, an aangezien ik een bos achter het huis heb is het meestal diep in de bosjes waar niemand komt, maar op weg naar het winkelcentrum (aan de andere kant van het bos) moet ik wel continu opletten of ik niet in de hondenscheit stap. En vaak genoeg komen er honden zo groot als schapen door mijn tuin banjeren (verschillende honden). En als je er wat van zegt tegen de baasjes zeggen ze dat het losloopgebied is (wat niet het geval is, staat geen bordje dat het zo is) en halen ze hem niet uit de tuin, en als ik die honden zelf wil wegjagen beginnen die baasjes te schelden en de honden te grommen.
En dan zeggen jullie dat katten erg zijn
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_66498107
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:44 schreef dralion13 het volgende:
mijn katten doen het altijd óf binnen in de kattebak óf ergens in de bosjes in de buurt. ze zijn doodsbang voor de kat van de buren, dus doen het het liefst zo verstopt mogelijk, an aangezien ik een bos achter het huis heb is het meestal diep in de bosjes waar niemand komt, maar op weg naar het winkelcentrum (aan de andere kant van het bos) moet ik wel continu opletten of ik niet in de hondenscheit stap. En vaak genoeg komen er honden zo groot als schapen door mijn tuin banjeren (verschillende honden). En als je er wat van zegt tegen de baasjes zeggen ze dat het losloopgebied is (wat niet het geval is, staat geen bordje dat het zo is) en halen ze hem niet uit de tuin, en als ik die honden zelf wil wegjagen beginnen die baasjes te schelden en de honden te grommen.
En dan zeggen jullie dat katten erg zijn
Dat ligt niet aan de hond, dat ligt aan het baasje.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_66498139
dat grommen van die hond licht toch echt aan die hond
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_66512126
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:52 schreef dralion13 het volgende:
dat grommen van die hond licht toch echt aan die hond
Of aan de slechte opvoeding en wie hoort dat te doen?
Oh ja... het baasje.
pi_66531522
tsja, ik vond ook altijd dat katjes binnen horen, want je moet er een ander niet mee opzadelen (en we woonden altijd op een flat). nu wonen we in drenthe. de vorige bewoner heeft de tuin kind- en katvriendelijk gemaakt. het kattenluikje mocht blijven zitten, en de buren vroegen al na 2 weken "wanneer mogen ze nu buiten? da's toch zielig al dat binnenzitten?" en alle andere katten zagen hun kans schoon (zoals gezegd: katvriendelijke tuin, dus ja: er staat een flinke bos kattenkruid). dus nu mogen ze naar buiten

en weet je wat: mijn shinnie, die zo agro was als een kweetnietwat tegen vreemden (heeft eens een inbreker weggejaagd!) tolereert nu dus bezoek! wat een verademing dit! ze moeten trouwens wel 's nachts binnenkomen van me hoor! mickie huppelt elke dag vrolijk door de tuin en die van de buren en je ziet haar blij zijn: "mijn plantje, mijn gazonnetje, mijn vijvertje hier bij mijn buren"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:11:04 #71
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66537318
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:42 schreef simmu het volgende:
tsja, ik vond ook altijd dat katjes binnen horen, want je moet er een ander niet mee opzadelen (en we woonden altijd op een flat). nu wonen we in drenthe. de vorige bewoner heeft de tuin kind- en katvriendelijk gemaakt. het kattenluikje mocht blijven zitten, en de buren vroegen al na 2 weken "wanneer mogen ze nu buiten? da's toch zielig al dat binnenzitten?" en alle andere katten zagen hun kans schoon (zoals gezegd: katvriendelijke tuin, dus ja: er staat een flinke bos kattenkruid). dus nu mogen ze naar buiten

en weet je wat: mijn shinnie, die zo agro was als een kweetnietwat tegen vreemden (heeft eens een inbreker weggejaagd!) tolereert nu dus bezoek! wat een verademing dit! ze moeten trouwens wel 's nachts binnenkomen van me hoor! mickie huppelt elke dag vrolijk door de tuin en die van de buren en je ziet haar blij zijn: "mijn plantje, mijn gazonnetje, mijn vijvertje hier bij mijn buren"
Natuurlijk horen katten buiten, die van mij had 2 jaar binnen gezeten, was a-sociaal zelfs en nu is het een makke beer die heel happydepappy is. Sommige katten kunnen zonder maar dat zijn uitzonderingen.
pi_66559162
Ik kende een kat die altijd binnenzat en door de andere kat kaalgelikt werd uit frustratie..... Een paar uur per dag naar buiten en hij zag er weer normaal uit.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_66561568
Je hebt dingen die ultrasoon geluid uitzenden. Dat houdt katten (en honden) weg. Zeggen ze.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 20:07:46 #74
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_66561896
Edit: Doe maar niet

[ Bericht 64% gewijzigd door senesta op 28-02-2009 23:43:14 ]
  zaterdag 28 februari 2009 @ 20:41:34 #75
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66563148
Edit: Reactie op een geeditte post

[ Bericht 74% gewijzigd door senesta op 28-02-2009 23:43:42 ]
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:34:10 #76
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_66704770
Vandaag maar weer eens de plantenspuit op scherp gezet...
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:47:42 #77
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_66705376
We wonen in een katrijke buurt.. niemand klaagt er dus over dat ze buitenlopen. Het waren altijd buitenkatten die gedwongen door omstandigheden een half jaar op een flatje gewoond hebben en dat compleet gesloopt hebben. Dus besloot het vorige baasje dat het tijd werd dat ze meer ruimte kregen en zo zijn ze bij ons gekomen. Eerst binnen, want ze hebben hier een heel huis ipv een flatje, maar na twee maanden hingen ze ook tegen de deuren op. Dus toch maar naar buiten gelaten.

Ik vind het wel een erg vervelend idee dat ik niet weet waar ze schijten. Ik wil namelijk niet dat ze overlast veroorzaken, maar sinds ze naar buiten kunnen gebruiken ze de kattenbak niet meer. Wel liggen in een bepaalde bloembak veel keutels, maar die lijken totaal niet op wat in de kattenbak lag. Een van onze twee katten is echter veruit de grootste van de buurt. Ik heb geen idee wie het dus wel kan zijn geweest want de rest is veel kleiner, maar wat ik hierboven lees over dat katten nooit hun eigen tuin gebruiken verklaart een boel.

Het waar-schijten-ze werd extra actueel toen we nieuwe buren kregen met kleine kinderen waarvan ik me kan voorstellen dat ze er bepaald niet gelukkig mee zouden zijn. Gelukkig hebben die sinds een paar weken een hond dus ik denk dat hun tuin ook wel gevrijwaard blijft.

Weet iemand hoe ver weg een kat z'n hoop neerlegt? En wat die beesten op zware kleigrond doen, waar het graven dus moeilijker gaat?
Vampire Romance O+
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:28:04 #78
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66709572
losse grond en zoveel mogelijk begraven, dus je vindt het bijna nooit. Behalve als het in een tuin is en er wordt getuinierd. Die van mij heeft een vaste plek onder een brug waar niemand komt, gelukkig maar want ik denk er net zo over als jij.
pi_66709753
Mijn katten lopen ook veel buiten, maar ik woon bijna op het platteland en heb heel veel groen in de buurt dus in andermans tuin komen ze zelden. Er is tenminste nog nooit over geklaagd, en de buren weten precies welke katten van mij zijn. Bovendien, bijna idereen in de buurt heeft 1 of meer katten en die komen ook in mijn tuin schijten. Ik stoor me daar niet aan, dus hebben de buren zich ook maar niet aan mijn katten te storen.

En schutting om je tuin bouwen helpt trouwens ook. Of je tuin betegelen.
pi_66709768
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:47 schreef MouseOver het volgende:

Weet iemand hoe ver weg een kat z'n hoop neerlegt? En wat die beesten op zware kleigrond doen, waar het graven dus moeilijker gaat?
Ik weet niet hoever weg een kat z'n hoop neerlegt.
Mijn moeder heeft een tuin met veel bodembedekkers en klei. De katten leggen hun hoop daar op een plantje.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:44:24 #81
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66710322
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:32 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik weet niet hoever weg een kat z'n hoop neerlegt.
Mijn moeder heeft een tuin met veel bodembedekkers en klei. De katten leggen hun hoop daar op een plantje.
Als ware het een mooie bruine bloem
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:42:50 #82
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_66724761
Mijn katten lopen sochtends met de honden mee naar buiten en gaan dan lekker uitgebreid in onze voortuin zitten keutelen......andere katten uit de buurt jagen ze weg, het is hun eigen schijtplekje.

(na de daad gaan ze weer naar binnen want verder zijn het echte binnen katten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')