abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65990399
Het sneeuwt buiten en ik ga eens lekker zitten voor Lost S5EP5
pi_65990472
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:24 schreef andre347 het volgende:
Het sneeuwt buiten en ik ga eens lekker zitten voor Lost S5EP5
*FLASH*

en er is zonneschijn !
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:39:00 #103
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_65990970
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:22 schreef EvilMarc het volgende:
Waarom hoor ik nog niemand over Faraday, wtf, hij was al op het eiland toen Charlotte klein was??

edit: volgens m'n broertje keek ik op dat moment precies hetzelfde als Faraday
Zoals al eerder gezegd, aan het begin van S5 zie je al dat Daniel bij Dharma werkt. Als Charlotte ook bij Dharma is opgegroeid dan is het eigenlijk vrij logisch dat Daniel tegen Charlotte zegt dat ze niet terug moet gaan omdat ze dan doodgaat...

Verder vond ik het begin van de aflevering echt heel freaky toen het leek alsof Sun die Aaron wilde stelen
pi_65991256
Ik lees net dat de stem die de getallen 4, 8, 15, etc uitspreekt op de radio van Montand de stem van Hurley is

Ik kan het niet terugkijken, maar heeft iemand hetzelfde gehoord?
pi_65991570
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:45 schreef Symer het volgende:
Ik lees net dat de stem die de getallen 4, 8, 15, etc uitspreekt op de radio van Montand de stem van Hurley is

Ik kan het niet terugkijken, maar heeft iemand hetzelfde gehoord?
Volgens mij niet hoor...
pi_65991639
Heerlijke aflevering weer! Dit seizoen loopt tot nu toe lekker. Vooral alle eiland gerelateerde gebeurtenissen zijn echt de moeite waard. Hoogtepunt dit keer was wel weer smokey. Echt een top mysterie in de serie dat gedurende alle seizoenen blijft boeien en zeer goed en beperkt wordt ingezet door de schrijvers. De onthulling dat Rousseau niet gek was/is en haar collega's echt 'ziek' waren was voor mij een toppertje. Wat is er met ze gebeurd? En verklaard dit ook waarom Yemi en Christian rondlopen op het eiland? Zijn ze allemaal 'possesed'? Zombie season????

Hoe dan ook wat ook echt een raadsel is hoe het kan dat Rousseau Jin niet herkend heeft in de afgelopen seizoenen. Maar misschien hebben ze elkaar wel nooit ontmoet. Weet iemand hier meer over?

Kan niet wachten tot volgende week.
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:04:38 #107
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_65992069
Ze hebben elkaar nooit gezien inderdaad.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:04:57 #108
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_65992081
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:54 schreef Don_Gurgen het volgende:
Hoe dan ook wat ook echt een raadsel is hoe het kan dat Rousseau Jin niet herkend heeft in de afgelopen seizoenen. Maar misschien hebben ze elkaar wel nooit ontmoet. Weet iemand hier meer over?
De theorie is dat Rousseau nu pas de herinnering krijgt dat Jin eerder op het eiland was. Maar aangezien Rousseau dood is heeft ze die herinnering ook niet
pi_65992242
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:04 schreef Jovatov het volgende:

[..]

De theorie is dat Rousseau nu pas de herinnering krijgt dat Jin eerder op het eiland was. Maar aangezien Rousseau dood is heeft ze die herinnering ook niet
Volgens mij was dat alleen bij Desmond, die een uitzondering vormt en daadwerkelijk het verleden kan veranderen. Ik denk dat Rousseau zich het in principe kan herinneren, maar ze heeft Jin 16 jaar niet gezien, is in de tussentijd half gek geworden, en Jin ziet er een stuk patenter uit als hij later op het eiland is. Ze is het denk ik gewoon vergeten (niet echt geloofwaardig nee, maar wel de enige verklaring in het lost-universium).
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:09:43 #110
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_65992288
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:08 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Volgens mij was dat alleen bij Desmond, die een uitzondering vormt en daadwerkelijk het verleden kan veranderen. Ik denk dat Rousseau zich het in principe kan herinneren, maar ze heeft Jin 16 jaar niet gezien, is in de tussentijd half gek geworden, en Jin ziet er een stuk patenter uit als hij later op het eiland is. Ze is het denk ik gewoon vergeten (niet echt geloofwaardig nee, maar wel de enige verklaring in het lost-universium).
Hoezo kan mijn verklaring niet in het Lost-universum? Waaruit blijkt dat dat herinnering verhaal niet werkt voor Jin?
pi_65992297
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:08 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Hebben ze wel scenes samen? Of kan het zo zijn dat Rousseau Jin nooit ontmoet heeft in de laatste seizoenen en er zodoende geen paradox is?
pi_65992486
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:09 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Hoezo kan mijn verklaring niet in het Lost-universum? Waaruit blijkt dat dat herinnering verhaal niet werkt voor Jin?
Volgens mij is het zo dat als iets in het verleden gebeurd is, dan is het altijd gebeurd, je kan het verleden daarom niet veranderen, omdat het altijd al gebeurd is. Jin heeft altijd Rousseau ontmoet in '88. Dat Desmond zijn ontmoeting met Faraday pas later herinnerde kwam doordat hij de uitzondering is, die als enige het verleden kan veranderen.
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:19:03 #113
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_65992665
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:14 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat als iets in het verleden gebeurd is, dan is het altijd gebeurd, je kan het verleden daarom niet veranderen, omdat het altijd al gebeurd is. Jin heeft altijd Rousseau ontmoet in '88. Dat Desmond zijn ontmoeting met Faraday pas later herinnerde kwam doordat hij de uitzondering is, die als enige het verleden kan veranderen.
Waarom werkt het niet altijd met herinneringen. Het enige bewijs voor je theorie is dat Desmond 'special' is, maar waarom hij precies speciaal is, is niet uitgelegd.
pi_65992672
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:09 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Zonder Jin's tussenkomst was Rousseau ook die tunnel in gegaan en had ze haar team niet vermoord. Ze hebben elkaar dus idd altijd al ontmoet in 1988.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:09 schreef Don_Gurgen het volgende:

[..]

Hebben ze wel scenes samen? Of kan het zo zijn dat Rousseau Jin nooit ontmoet heeft in de laatste seizoenen en er zodoende geen paradox is?
Heel kort als ze explosieven plaatsen in hun kamp in afwachting van The Others. Ik denk ook dat ze na 16 jaar van waanzin Jin simpelweg niet meer herkent.
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:20:22 #115
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_65992709
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:19 schreef Symer het volgende:

[..]

Zonder Jin's tussenkomst was Rousseau ook die tunnel in gegaan en had ze haar team niet vermoord. Ze hebben elkaar dus idd altijd al ontmoet in 1988.
Of als Jin er niet was geweest had Rousseau's man Rousseau wel gered en was dit gewoon course correction van het universum.
pi_65993963
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:19 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Waarom werkt het niet altijd met herinneringen. Het enige bewijs voor je theorie is dat Desmond 'special' is, maar waarom hij precies speciaal is, is niet uitgelegd.
Misschien doordat hij de Hatch heeft laten ontploffen? Daarvoor was hij weliswaar vreemd maar niet bijzonder op deze manier.
pi_65994184
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:12:53 #118
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65994321
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:08 schreef Xrenity het volgende:
[ afbeelding ]
Whehehhe. Dat vat Faraday wel samen ja.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:18:26 #119
230110 Itisbanging
De Eckte Eckte!
pi_65994490
Uhm! Ben ik heel verkeerd aan het denken dat Locke niet de geboren leider van de others is?
We hebben namelijk nu goed gezien en duidelijk gekregen dat hijzelf Richard aanspoort om hem op te zoeken met het compas. Doordat in de voorgaande seizoenen we vaker Richard Locke zijn pad hebben zien kruisen hebben we altijd gedacht 'er is meer aan de hand'. Maar nu weten we eigenlijk dat Richard Locke op is gaan zoeken doordat 'future Locke' het tegen Richard heeft gezegd (klink ik nog logisch?). Nu Christian ook nog eens duidelijk aangeeft dat HIJ het eiland had moeten redden/verplaatsen door aan het wiel te draaien en niet Ben,wat dan weer zou betekenen dat hij niet meer terug zou kunnen komen naar het eiland, lijkt het er toch ernstig op dat Locke niet de geboren leider van de others moet zijn.

En het insinueert natuurlijk ook heel hard dat BEN weer een vies spelletje aan het spelen is geweest door aan het wiel te gaan draaien.

Rest van de aflevering was toch echt heerlijk! Die tijdsflitsen zijn vrij tof! Geschiedenis van het eiland de geqste!
Crookers ruined my life!
pi_65994534
Faraday zou tegen Charlotte hebben gezegd dat wanneer ze terugkomt naar het eiland, ze dood zou gaan.
Waarom herinnert Faraday daar niets meer van?
Waarom is Charlotte dan toch teruggegaan?
Waarom vertelt Charlotte pas vlak voordat ze doodgaat dat ze eerder op het eiland is geweest?

Betekent dat de als de anderen (Desmond, Jack en Sun) terugkeren naar het eiland, zij dan ook dood zullen bloeden?

Als Ben Linus weet hoe vanuit het eiland terug te keren naar de 'echte wereld', welk belang heeft hij er dan bij om iedereen op het eiland te houden?

Hurley, Sayid en Kate weigeren om terug te keren, maar volgens Faraday's moeder is het essentieël dat ze allen terugkeren. Wat gaat er gebeuren als het niet lukt om iedereen terug op het eiland te krijgen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_65994646
Faraday gaat vast later terug in de tijd en probeert daar Charlotte zo gek te krijgen níet terug te keren. Maarja, wat is gebeurt kan niet veranderd worden hebben we geleerd, dus het heeft geen enkel nut van Daniel.
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:25:56 #122
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65994690
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:24 schreef Xrenity het volgende:
Faraday gaat vast later terug in de tijd en probeert daar Charlotte zo gek te krijgen níet terug te keren. Maarja, wat is gebeurt kan niet veranderd worden hebben we geleerd, dus het heeft geen enkel nut van Daniel.
Faraday is toch juist degene die weet dat dat niets uithaalt
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_65994764
Waarom wilt Desmond toch terug naar het eiland, nadat hij die belofte aan Penny heeft gedaan dat hij niet meer teruggaat, geeft hij ineens niets meer om Penny? Hij heeft een zoon dus juist een reden om niet terug te keren (dezelfde reden waarom Kate weigert terug te gaan)
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_65994819
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:25 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Faraday is toch juist degene die weet dat dat niets uithaalt
Tja, liefde enzo.

en wat betreft Desmond, dat krijgen we vast nog wel te zien.
pi_65994885
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:08 schreef Xrenity het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe maak jij die gifjes? of van internet geplukt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')