abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65918395
Sorry als er al zo'n topic is... maar ik kan ze niet vinden...

het is net weer uit met mijn vriendin die borderline heeft, ze kwam ongeveer 2 weken weer terug bij me en vroeg om hulp want ze wist het allemaal niet meer en wou stoppen met blowen.. dus ik hielp haar weer die 2 weken lang, daarna trok ik het ff niet want het is echt fucking zwaar.. en ik zou dus ff naar me neef gaan zij zij ja moet je ook doen jij heb ook ff rust nodig... dus die zaterdag ging ik naar me neef en opeens op msn zegt ze het is beter dat je niet meer komt, ik heb tegen je gelogen. vertelde ze me dat ze weer met die exen naar bed was geweest (2)... Tja en wat moet je dan? ze was wel in de war in die tijd en blowde weer, maar ik kan toch niet alles blijven accepteren of wel?

wat denken jullie hier over? alvast bedankt
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:56:34 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65918458
alles op zwart... gewoon volledige black-out voor haar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_65918576
Tuurlijk hoef je dat niet te accepteren. Wat voor aandoening dan ook, als ze jou zeer blijft doen is het einde verhaal toch?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:03:44 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_65918721
contact verbreken, hoe moeilijk het ook kan zijn (of niet)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE”
pi_65918985
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:55 schreef Tenken het volgende:
Sorry als er al zo'n topic is... maar ik kan ze niet vinden...

het is net weer uit met mijn vriendin die borderline heeft, ze kwam ongeveer 2 weken weer terug bij me en vroeg om hulp want ze wist het allemaal niet meer en wou stoppen met blowen.. dus ik hielp haar weer die 2 weken lang, daarna trok ik het ff niet want het is echt fucking zwaar.. en ik zou dus ff naar me neef gaan zij zij ja moet je ook doen jij heb ook ff rust nodig... dus die zaterdag ging ik naar me neef en opeens op msn zegt ze het is beter dat je niet meer komt, ik heb tegen je gelogen. vertelde ze me dat ze weer met die exen naar bed was geweest (2)... Tja en wat moet je dan? ze was wel in de war in die tijd en blowde weer, maar ik kan toch niet alles blijven accepteren of wel?

wat denken jullie hier over? alvast bedankt
Jij kunt niet haar hulpverlener zijn, verwijs haar door.
pi_65919192
Ik zal nu wel tegen een aantal schenen schoppen... maarre, borderline is niet een excuus voor įlles. Je moet dit niet pikken van haar.
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:55:30 #7
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_65920633
Waarom zou je dit moeten accepteren? Ondanks borderline weet ze zelf (vroeg of laat) echt wel dat ze fout zit... Leven met een borderliner is moeilijk, en je maakt het jezelf alleen maar moeilijker als je het maar allemaal accepteerd. Borderline is vervelend, maar geen excuus om maar gewoon alles te doen waar je zin in hebt.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_65920775
Hoe kan je jezelf nog serieus nemen als je dit accepteert?
pi_65920970
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:59 schreef cesareborgia het volgende:
Hoe kan je jezelf nog serieus nemen als je dit accepteert?
Idd... soms heb ik de indruk dat die partners van mensen die menen aan Borderline te leiden, 'zieker' zijn dan hun partner met hun vermeende 'aandoening' .
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:45:42 #10
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_65922203
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Idd... soms heb ik de indruk dat die partners van mensen die menen aan Borderline te leiden, 'zieker' zijn dan hun partner met hun vermeende 'aandoening' .
Ben ik het niet mee eens.
Het is pure manipulatie vaak. Ik zie uberhaubt niet in hoe je gelukkig samen kunt zijn met een Borderliner eigenlijk.
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_65923618
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:45 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens.
Het is pure manipulatie vaak. Ik zie uberhaubt niet in hoe je gelukkig samen kunt zijn met een Borderliner eigenlijk.
Volgens mij ontlenen partners er ook vaak 'n soort van 'status' aan. 'Kijk eens hoeveel ik voor hem/haar over heb! Kijk eens hoe geduldig ik ben! Kijk eens hoe goed ik voor mensen kan zorgen!' Maar wat ze nodig hebben is 'n flinke trap onder de reet.

M.
Hallon!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:39:56 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65923974
Ren weg, ver en snel
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65957708
Het ging gewoon allemaal vanzelf, zij kwam op mij af zij vroeg of ik langs kwam... en voor dat ik het wist hield ik zoveel van haar en woonde we samen... Ik hoor dit ook niet te accepteren ben ik ook niet van plan, maar het is wel fucking moeilijk... ik ken haar ook best goed, en in die tijd dat ze dit deed was ze weer stoned en in de war... ik was al weer 2 weken bij haar en ging echt kut met haar maar ik deed me best om haar te helpen, en dan zegt zij ook van ik hou voor altijd van je ga je nooit weg etc etc... en dan ben je 1 dag weg en dan hoor je dat... het zal wel het beste zijn om haar los te laten dan.. al gaat dat erg moeilijk worden het is namelijk ook me eerste echte serieuse relatie geweest. waarschijnlijk moet de eerste relatie altijd fout gaan zodat je iets leert :S het is echt altijd kijken tot hoever ze kan gaan en nu is ze gewoon te ver gegaan waardoor ze mij kwijt is geraakt...
pi_65958873
Pak haar terug door ook met een aantal dames naar bed te gaan. Als ze dan nog niet wilt luisteren uitmaken
pi_65963353
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:35 schreef Tenken het volgende:
en in die tijd dat ze dit deed was ze weer stoned en in de war...
Net alsof je dan ontoerekeningsvatbaar bent Dit zijn allemaal standaard (kut)smoesjes om haar fouten goed te praten.
pi_65963388
Borderline is a bitch, impulsief handelen eerst doen en dan pas denken.. serieus niet de gevolgen kunnen overzien van je acties en ze ook niet willen zien uit schaamte, tot er een confrontatie komt.. en jezelf dan heel erg klote voelen wat resulteerd in nog meer zelfdestructief gedrag.

Het is waarschijnlijk ook niet het leven wat ze voor zichzelf zou hebben gekozen.
En waarschijnlijk is het voor haar meer een kwestie van overleven, het overleven van de achtbaan in haar hoofd en hart, het overleven van het telkens mensen teleurstellen, telkens het fout doen, niet snappen waarom je bepaalde dingen doet en waarom je niet normaal kunt reageren/zijn terwijl je dat zo graag wilt, er heel graag bij willen horen, lief gevonden willen worden, maar het altijd fout doen omdat je ratio op de een of andere manier niet meewerkt op het moment van emotie of triggermomenten, en van de ene piek naar de andere leven and so on and on and on..

Maar ondanks het bovenstaande wat trouwens niet als vrijbriefje voor haar gedrag moet gezien worden maar meer om haar waarschijnlijke gevoel aan te duiden, betekend dit alles dus niet dat jij daardoor het maar moet slikken en over je heen moet laten komen, je moet niet vergeten dat jij ook een mens bent met gevoelens die gerespecteerd dienen te worden, en dat jij uiteindelijk ook een normaal leven moet kunnen leiden en recht hebt op een meisje die 100% voor jou gaat en waarmee je 'veilig' gelukkig kunt zijn.

De kans is groot dat ze zelf echt wel inziet wat ze doet maar geen andere manier ziet/kent om het te veranderen, en helaas voor haar maar tot dat ze dat wel kan denk ik niet dat een relatie ooit gezond zou kunnen zijn. Op een bepaald moment moet je gewoon tegen jezelf zeggen "dit is haar probleem" en voor jezelf kunnen kiezen, en haar evt. uitleggen dat je wel echt om haar geeft, maar het gewoon niet aankan om telkens (onbewust of bewust) gekwetst te worden..

Ik heb het van heel dichtbij meegemaakt, en het is gewoon 3 maal kut.

Sterkte...

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 21:22:24 ]
pi_65966739
Moeilijk, mensen met Borderline doen dit vaker. Mijn moeder is heeft ook Borderline. En verbrak om de haverklap contacten met mensen en na een tijd had ze weer spijt en zo ging het telkens weer. Ik heb dan ook het contact verbroken met haar omdat het leven ermee moeilijk is
pi_65966824
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:20 schreef hdmedewerker het volgende:
Moeilijk, mensen met Borderline doen dit vaker. Mijn moeder is heeft ook Borderline. En verbrak om de haverklap contacten met mensen en na een tijd had ze weer spijt en zo ging het telkens weer. Ik heb dan ook het contact verbroken met haar omdat het leven ermee moeilijk is
Klinkt heel naar moet ik toegeven. Neem je je moeder iets kwalijk ?
pi_65967235
Ja, ik neem haar het verpesten van mijn jeugd kwalijk, ze sloeg me of we kregen gewoon geen eten, en ik heb te vaak gezien hoe ze geprobeerd heeft zelfmoord te plegen. Dat hoort een kind niet allemaal te zien
pi_65968604
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:29 schreef hdmedewerker het volgende:
Ja, ik neem haar het verpesten van mijn jeugd kwalijk, ze sloeg me of we kregen gewoon geen eten, en ik heb te vaak gezien hoe ze geprobeerd heeft zelfmoord te plegen. Dat hoort een kind niet allemaal te zien
Je neemt het haar dus persoonlijk kwalijk en niet de 'ziekte/psychische aandoening' borderline ? Heel logisch en volkomen begrijpelijk trouwens. Dat is de manier waarop zij als mens in elkaar zit en ik vind het altijd zo makkelijk om een psychische aandoening als oorzaak voor een bepaald gedrag aan te wijzen. Ik heb zelf ad(h)d maar ik krijg spontaan last van plaatsvervangende schaamte als ik me op fora begeef waar zo'n 'psychisch tekort' wordt aangewezen als reden voor het complete falen van mensen. Ben zelf ook een redelijke fuck-up maar ik gebruik ad(h)d nooit als smoes. Een diagnose kan overigens wel tot op zekere hoogte helpen met het verklaren van bepaald (systematisch) gedrag van mensen.
  donderdag 12 februari 2009 @ 00:13:21 #21
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_65971542
quote:
Het ging gewoon allemaal vanzelf, zij kwam op mij af zij vroeg of ik langs kwam... en voor dat ik het wist hield ik zoveel van haar en woonde we samen... Ik hoor dit ook niet te accepteren ben ik ook niet van plan, maar het is wel fucking moeilijk... ik ken haar ook best goed, en in die tijd dat ze dit deed was ze weer stoned en in de war... ik was al weer 2 weken bij haar en ging echt kut met haar maar ik deed me best om haar te helpen, en dan zegt zij ook van ik hou voor altijd van je ga je nooit weg etc etc... en dan ben je 1 dag weg en dan hoor je dat... het zal wel het beste zijn om haar los te laten dan.. al gaat dat erg moeilijk worden het is namelijk ook me eerste echte serieuse relatie geweest. waarschijnlijk moet de eerste relatie altijd fout gaan zodat je iets leert :S het is echt altijd kijken tot hoever ze kan gaan en nu is ze gewoon te ver gegaan waardoor ze mij kwijt is geraakt...
Het is niet zo raar dat je er in 'getrapt' bent, alleen stap er alsjeblieft weer uit.
Het is heel moeilijk, maar achteraf blijkt je eigen leven opeens weer 10x zo leuk te zijn
ik heb ook altijd pech.. :'(
  donderdag 12 februari 2009 @ 00:23:29 #22
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_65971871
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:31 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Volgens mij ontlenen partners er ook vaak 'n soort van 'status' aan. 'Kijk eens hoeveel ik voor hem/haar over heb! Kijk eens hoe geduldig ik ben! Kijk eens hoe goed ik voor mensen kan zorgen!' Maar wat ze nodig hebben is 'n flinke trap onder de reet.

M.
Ik denk niet dat de partners dit denken als ze met een bordeliner omgaan. Het is meer een cirkel waar ze inzitten. De angst dat de ander zichzelf iets aan doet, zichzelf in de ellende stort, het schuldgevoel wat ze dan hebben (als ik er maar was geweest....).

Een relatie met een borderliner is vaak gebaseerd op pure manipulatie. Op het moment dat de partner er los van kan komen is dat mooi en is het denk ik niet zo handig om die persoon ook nog eens een schuldgevoel aan te gaan praten; dat is iets waar zij nl jarenlang onder geleefd hebben en zich juist van proberen los te maken.
pi_65974412
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:16 schreef Natalie het volgende:
Ik zal nu wel tegen een aantal schenen schoppen... maarre, borderline is niet een excuus voor įlles. Je moet dit niet pikken van haar.
eensch.......

stom excuus........

ja sorry hoor ik ben vfreemd gegaan maar ik kan er niks aan doen want ik ben borderliner

slaat nergens op.....
pi_65980852
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:58 schreef cesareborgia het volgende:

[..]

Je neemt het haar dus persoonlijk kwalijk en niet de 'ziekte/psychische aandoening' borderline ? Heel logisch en volkomen begrijpelijk trouwens. Dat is de manier waarop zij als mens in elkaar zit en ik vind het altijd zo makkelijk om een psychische aandoening als oorzaak voor een bepaald gedrag aan te wijzen. Ik heb zelf ad(h)d maar ik krijg spontaan last van plaatsvervangende schaamte als ik me op fora begeef waar zo'n 'psychisch tekort' wordt aangewezen als reden voor het complete falen van mensen. Ben zelf ook een redelijke fuck-up maar ik gebruik ad(h)d nooit als smoes. Een diagnose kan overigens wel tot op zekere hoogte helpen met het verklaren van bepaald (systematisch) gedrag van mensen.
De borderline zal ook vast meespelen, maar ze wist altijd donders goed wat ze deed. met adhd'ers heb ik geen moeite, een goede vriendin van me had ook adhd.
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:10:30 #25
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_65980967
Had??
pi_65980970
quote:

Het ging gewoon allemaal vanzelf, zij kwam op mij af zij vroeg of ik langs kwam... en voor dat ik het wist hield ik zoveel van haar en woonde we samen...
dat meen je niet?

je weet niet eens goed wat er gebeurde 'maar opeens hield je van haar en woonde je met haar samen'...

komt niet over alsof je erg bewust bent van je eigen leven en je eigen keuzes
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_66039261
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:10 schreef Swiffer het volgende:
Had??
ja had, ze is vorig jaar overleden
pi_66052366
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:29 schreef hdmedewerker het volgende:
Tsjah same here. Mijn moeder is het uiteindelijk gelukt om uit het leven te stappen toen ik 9 was. Was wel heftig en heeft 14 jaar van me leven verpest omdat de gevolgen complex en groot van omvang waren. Pas sinds een jaar snap ik het en neem ik het haar niet meer kwalijk, maarjah heb Inmiddels zelf de diagnose Borderline gekregen omdat ik niet duidelijk te diagnostiseren ben in een categorie (veel uiteenlopende problemen).
Ik ben ervan overtuigd dat je het op een dag begrijpt.

Daarbij is het heeeel moeilijk om relaties te onderhouden met vrienden wanneer je ze de ene dag graag om je heen hebt en de andere dag intens haat en wantrouwt..... vergt heel veel rationeel denkvermogen en zelfs dat neemt zulke gevoelens niet weg. Dat moeten mensen maar eens leren begrijpen.
pi_66052384
. dubbel .
pi_66057838
quote:
Daarbij is het heeeel moeilijk om relaties te onderhouden met vrienden wanneer je ze de ene dag graag om je heen hebt en de andere dag intens haat en wantrouwt..... vergt heel veel rationeel denkvermogen en zelfs dat neemt zulke gevoelens niet weg. Dat moeten mensen maar eens leren begrijpen.
Moeten wij dat leren begrijpen?! Leer jij dan hoe je je vrienden met respect behandelt? Ik ben geduldig, vind niet veel gek en 'normal is just a setting on the dryer' maar sommige dingen doen ook voor mij de deur dicht en daar valt gedrag van 'ik haat je maar verlaat me vooral niet' ook onder.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je één van je ouders/opvoeders zo'n borderliner is dat je dan ook totaal 't verkeerde voorbeeld meekrijgt.

M.
Hallon!
  zaterdag 14 februari 2009 @ 18:00:23 #31
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_66059594
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:33 schreef hdmedewerker het volgende:

[..]

ja had, ze is vorig jaar overleden
Oh sorry dat had ik niet voorzien.
Gecondoleerd alsnog.
  zondag 15 februari 2009 @ 11:47:25 #32
245382 marcellux
normaal ben ik anders
pi_66077769
hallo, ik wilde even reageren in dit topic over borderline. Ik heb zelf borderline en ik denk dat het erg belangrijk is dat je duidelijk bent tegen een partner/vriend(in) met borderline. Duidelijk je grenzen aangeven dus en niet meegaan in het betoog van de persoon met borderline.
pi_66081600
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:00 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Moeten wij dat leren begrijpen?! Leer jij dan hoe je je vrienden met respect behandelt? Ik ben geduldig, vind niet veel gek en 'normal is just a setting on the dryer' maar sommige dingen doen ook voor mij de deur dicht en daar valt gedrag van 'ik haat je maar verlaat me vooral niet' ook onder.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je één van je ouders/opvoeders zo'n borderliner is dat je dan ook totaal 't verkeerde voorbeeld meekrijgt.

M.
Ikzelf behandel iedereen met respect en heb een vaste vriendengroep. Ik kan me goed voorstellen dat mensen met een minder rationeel denkvermogen grote moeite hebben om hun gevoelens in te delen. Ikzelf zou geen relatie aangaan met een borderliner. Als ik het wel zou doen, dan zou ik me proberen in te leven.

Een kind leert idd door zijn/haar moeders ogen. Daarom ben ik ook geen fan van onstabiele mensen die kinderen willen nemen.
pi_66088915
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:00 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Oh sorry dat had ik niet voorzien.
Gecondoleerd alsnog.
Geeft niks, kon je ook niet weten maar bedankt
pi_66090765
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:39 schreef duke3d het volgende:

[..]

Ikzelf behandel iedereen met respect en heb een vaste vriendengroep. Ik kan me goed voorstellen dat mensen met een minder rationeel denkvermogen grote moeite hebben om hun gevoelens in te delen. Ikzelf zou geen relatie aangaan met een borderliner. Als ik het wel zou doen, dan zou ik me proberen in te leven.

Een kind leert idd door zijn/haar moeders ogen. Daarom ben ik ook geen fan van onstabiele mensen die kinderen willen nemen.
Mwah nou ik 't nog eens lees denk ik dat ik 't misschien ook 'n beetje verkeerd begrepen heb, waarvoor mijn excuses. Iig veel sterkte en ja ik heb ook zo mijn redenen om geen kinderen te willen.

M.
Hallon!
pi_66118206
ze geeft haar borderline niet de schuld ze weet ook dat ze fout is geweest...

nog iets wat ik niet snap... ze zij 2 dagen geleden op msn tegen me

en heb je het al met andere gedaan?

ik vraag me af waarom ze dat wil weten...
  maandag 16 februari 2009 @ 14:09:17 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66118291
Omdat ze dan zichzelf lekker zielig kan vinden en helemaal kan opgaan in de emotie van het moment.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 16 februari 2009 @ 14:22:46 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66118773
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:07 schreef Tenken het volgende:

leverage...
pi_66120567
quote:

Om jou schuldig te laten voelen en voor haarzelf bevestiging te zoeken.
pi_66127982
quote:

Omdat ze wil weten of haar positie bedreigd wordt en daarmee haar eindeloze bron van aandacht
pi_66137599
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:19 schreef Xennia het volgende:

[..]

Omdat ze wil weten of haar positie bedreigd wordt en daarmee haar eindeloze bron van aandacht
Oh, dat inderdaad.
pi_66166763
Waarom zou ik me schuldig voelen al was het zo, dat ik met andere zou zijn gegaan....

Ze heeft het opgegeven zegt ze, ze wil niet meer vechten ze probeerd wel te over leven :S

Ze zegt ik heb schuld en ik wil je geen pijn doen en dat doe ik wel dus moet ik uit je leven.
pi_66168461
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:33 schreef Tenken het volgende:
Waarom zou ik me schuldig voelen al was het zo, dat ik met andere zou zijn gegaan....

Ze heeft het opgegeven zegt ze, ze wil niet meer vechten ze probeerd wel te over leven :S

Ze zegt ik heb schuld en ik wil je geen pijn doen en dat doe ik wel dus moet ik uit je leven.
Omdat je misschien al erg snel over haar heen bent en met anderen naar bed gaat. Zoiets..
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:40:09 #44
245446 truth_hurts
Be original, dont die a copy!
pi_66170841
tenken, het is super lief van je dat je excuses verzint en volgens mij wil je haar echt helpen. Maar wat je bij borderliners moet beseffen is dat jij ze niet kan helpen. Zij hebben geen REDDER nodig. Zij hebben structuur en grenzen nodig. Ik weet hoe moeilijk het is om om te gaan met borderliners en hoe het is om iets voor een borderliner te voelen. Sta wel stil bij wat het met JOU doet. Dat je hoort dat zij vreemdgaat is niet niks! en dat is ook gewoon niet acceptabel! Ook al blow je of heb je borderline, vreemdgaan is not done.
Zij heeft inderdaad professionele hulp nodig, maar vaak willen zij het niet of vinden ze het onzin. Je kan hierin alleen maar de voordelen van benoemen: van het hulp zoeken en krijgen.
Ik weet niet of je door gaat met haar, dat is natuurlijk je eigen keuze en dat moet men respecteren. Maar weet dat je DUIDELIJKE afspraken moet maken en dit constant moet HERHALEN! Desnoods op papier zetten. Ook al klinkt dit heel erg overdreven. Borderliners hebben structuur en begrenzing nodig!
pi_66171657
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:33 schreef Tenken het volgende:
Dat zegt ook helemaal niemand??
Of probeer je jezelf te overtuigen, juist omdat je je wel schuldig voelt?
  woensdag 18 februari 2009 @ 10:31:22 #46
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_66189686
MIjn ervaring is dat als je elkaar nog leuk vind dat contact houden uberhaupt niet verstandig is. En redden kan je haar niet, moet ze toch zelf doen: de juiste medicatie, therapie etc.

Ik heb haar 7 kansen gegeven in 8weken en toen was voor mij ook de tank leeg. ook al gaat het nu de goede kant op met haar, er is teveel gebeurd voor mij waardoor ik het niet meer kan met haar.

Het is uiteraard jouw eigen beslissing, maar zorg er iig voor dat je er zelf niet aan onder door gaat
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_66190996
Tijd om vast te stellen wie werkelijk het belangrijkste is in jouw leven: Jijzelf.
Jezelf een leven lang wegcijferen voor een ander is niet houdbaar.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:18:44 #48
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_66202817
Mijn vriendin heeft ook borderline.
We hebben nu al een tijdje, en ze is heel open en we overleggen alles wat er qua twijfels bij ons los komt.
We hebben overlegd eerlijkheid in de relatie te houden koste wat het kost.

Ze heeft goede terapie en wil ook nog een VERS cursus gaan doen.
Ze is er echt mee bezig.

Ik probeer haar te blijven motiveren en blijf gewoon eerlijk tegen haar.
En vraag haar ook vaak genoeg hoe ze vind dat het gaat in de relatie.

veel praten helpt.
Maar laat je niet beheersen door haar, hou jezelf scherp!
Het blijven mensen dus het is niet alleen borderline als ze een fout maakt.
Mensen met borderline zijn niet dom!
A man's got to do what a man's got to do
pi_66204759
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:40 schreef truth_hurts het volgende:
tenken, het is super lief van je dat je excuses verzint en volgens mij wil je haar echt helpen. Maar wat je bij borderliners moet beseffen is dat jij ze niet kan helpen. Zij hebben geen REDDER nodig. Zij hebben structuur en grenzen nodig. Ik weet hoe moeilijk het is om om te gaan met borderliners en hoe het is om iets voor een borderliner te voelen. Sta wel stil bij wat het met JOU doet. Dat je hoort dat zij vreemdgaat is niet niks! en dat is ook gewoon niet acceptabel! Ook al blow je of heb je borderline, vreemdgaan is not done.
Zij heeft inderdaad professionele hulp nodig, maar vaak willen zij het niet of vinden ze het onzin. Je kan hierin alleen maar de voordelen van benoemen: van het hulp zoeken en krijgen.
Ik weet niet of je door gaat met haar, dat is natuurlijk je eigen keuze en dat moet men respecteren. Maar weet dat je DUIDELIJKE afspraken moet maken en dit constant moet HERHALEN! Desnoods op papier zetten. Ook al klinkt dit heel erg overdreven. Borderliners hebben structuur en begrenzing nodig!
Ik wil haar ook echt helpen.. en het doet me pijn dat ze zegt dat ze het opgeeft, ik heb haar dus gister aan de telefoon gehad en toen zij ze ik kan geen relatie hebben ik doe alleen maar mensen Pijn, en ik wil jouw geen pijn meer doen... en toen vertelde ze me dat ze het op heeft gegeven.. en nu drinkt ze weer en blowt ze weer... ze zegt ook ik kan mij exen niet los laten ik kan ze al heel lang het zijn vrienden zegt ze... en ik vraag dan waarom ga je er dan mee naar bed? dan krijg ik antwoorden zoals ik weet het niet.... ze zij ook nog dat het sex met hun niks is.... en nog snap ik dan niet waarom ze het dan doet! tegen mij zegt ze met jouw is het geweldig zo goed heb ik het nog nooit gehad... het is allemaal zo vaag en zo moeilijk en op alles wat ik vraag krijg ik het antwoord ik weet het niet... ik zie haar gewoon weer naar de klote gaan en ik kan niks doen...
pi_66204814
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:18 schreef Olle. het volgende:
Mijn vriendin heeft ook borderline.
We hebben nu al een tijdje, en ze is heel open en we overleggen alles wat er qua twijfels bij ons los komt.
We hebben overlegd eerlijkheid in de relatie te houden koste wat het kost.

Ze heeft goede terapie en wil ook nog een VERS cursus gaan doen.
Ze is er echt mee bezig.

Ik probeer haar te blijven motiveren en blijf gewoon eerlijk tegen haar.
En vraag haar ook vaak genoeg hoe ze vind dat het gaat in de relatie.

veel praten helpt.
Maar laat je niet beheersen door haar, hou jezelf scherp!
Het blijven mensen dus het is niet alleen borderline als ze een fout maakt.
Mensen met borderline zijn niet dom!
ja Zulke momenten heb ik ook gehad met haar hoor.. alleen als ze zich weer klote voelt gaat het weer de hele andere kant op... en dan helpt praten niet meer want ze ziet het dan toch niet in, dan kan je zeggen wat je wil....
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:13:33 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66204921
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:08 schreef Tenken het volgende:

[..]

Ik wil haar ook echt helpen.. en het doet me pijn dat ze zegt dat ze het opgeeft, ik heb haar dus gister aan de telefoon gehad en toen zij ze ik kan geen relatie hebben ik doe alleen maar mensen Pijn, en ik wil jouw geen pijn meer doen... en toen vertelde ze me dat ze het op heeft gegeven.. en nu drinkt ze weer en blowt ze weer... ze zegt ook ik kan mij exen niet los laten ik kan ze al heel lang het zijn vrienden zegt ze... en ik vraag dan waarom ga je er dan mee naar bed? dan krijg ik antwoorden zoals ik weet het niet.... ze zij ook nog dat het sex met hun niks is.... en nog snap ik dan niet waarom ze het dan doet! tegen mij zegt ze met jouw is het geweldig zo goed heb ik het nog nooit gehad... het is allemaal zo vaag en zo moeilijk en op alles wat ik vraag krijg ik het antwoord ik weet het niet... ik zie haar gewoon weer naar de klote gaan en ik kan niks doen...
je moet voor jezelf eens gaan anadenken of je voor je gevoel er alles aan gedaan hebt, is dat een positief antwoord dan zul je het moeten laten gaan, niet iedereen valt te redden
pi_66205123
als ik zo denk heb ik vrij wel alles gedaan wat ik heb kunnen doen... ik vraag me af als ik die ene zaterdag niet weg was geweest of ze het me dan had verteld of gewoon voor zich had gehouden..

ik snap niet waarom ik nog in me hoofd heb dat ik alleen haar wil en geen ander... ik heb een korte relatie gehad in de tijd dat het uit was voor 3 maanden maar het voelde gewoon anders en ik was niet blij....

ben vorig weekend goed uit geweest donderdag,vrijdag,zaterdag,zondag... maar als je dan weer naar huis gaat en gewoon weer moet werken denk ik er weer de heletijd aan, vooral voor het slapen, en vaak droom ik er ook nog eens over, volgende dag word ik wakker en denk gelijk weer aan haar...
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:47:35 #53
245446 truth_hurts
pi_66205954
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:19 schreef Tenken het volgende:
als ik zo denk heb ik vrij wel alles gedaan wat ik heb kunnen doen... ik vraag me af als ik die ene zaterdag niet weg was geweest of ze het me dan had verteld of gewoon voor zich had gehouden..

ik snap niet waarom ik nog in me hoofd heb dat ik alleen haar wil en geen ander... ik heb een korte relatie gehad in de tijd dat het uit was voor 3 maanden maar het voelde gewoon anders en ik was niet blij....

ben vorig weekend goed uit geweest donderdag,vrijdag,zaterdag,zondag... maar als je dan weer naar huis gaat en gewoon weer moet werken denk ik er weer de heletijd aan, vooral voor het slapen, en vaak droom ik er ook nog eens over, volgende dag word ik wakker en denk gelijk weer aan haar...
als je iemand verliest ga je een rouwproces in, ookal is die persoon dus niet dood. je hebt iemand verloren en dat brengt verdriet met zich mee. Het voelt nu wellicht ontzettend rot, maar geloof mij maar, tijd heelt je wond. Ook al klinkt dat zo cliché. Weet dat er voor jou ook iemand is die jou zal liefhebben om wie en wat je bent. Uitgaan of je lamdrinken helpt echt niet want wat je ook doet, altijd komt die gedachte weer terug. Probeer het van je af te schrijven en blijf erover praten.
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:52:32 #54
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_66206072
soms is er bij mij ook wel eens een moment dat er verdriet is en dat het niet zo lekker loopt...
maar ze kan bij mij het alles wel verantwoorden wat ze doet.
En ze heeft ook geen woede uitbarstingen...

maar goed ik kan ook niet koffiedik kijken we zien het dus wel.
maar laat je er niet door opvreten want dat is het niet waard!
blijf menselijk
succes iig
pi_66229277
Ik heb haar gister gesproken op Msn en gezegt hoe ik me voelde en ze schrok, en raakte weer in de war.

ik heb gezegt dat ik nog steeds van haar hield en wou dat ze het niet opgaf, begon ze weer te twijfelen of het wel kan tussen ons, ik heb gezegt als jij het niet opgeeft.. maar ik weet ook niet wat ik moet doen.. die 2 exen kan ze niet los laten en ze zegt ik wil vrienden met ze blijven... toen zijn ik en sex? zij ze nee ik hoef geen sex... toen vroeg ik waarom deed je het dan. kreeg ik weer ik weet het echt niet...

ik weet ook niet wat ik nou moet... ene kant wil ik haar nog en wil ik dat het goed gaat met haar, andere kant weet ik niet of het wel zo goed is als ze nog met die exen om gaat (als vrienden) zoals zij dat dan zegt... ze heeft al bijna geen vrienden misschien dat ze het daarom niet los kan laten.. ik weet het niet... maarja we zouden vandaag nog ff praten dus ik hoor wel wat ze te zeggen heb... ze kan ook niet echt helder denken nu ze weer aan het blowen is...
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:08:09 #56
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_66229425

Kap er nou gewoon helemaal mee.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:11:08 #57
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_66229538
gewoon een week laten rusten
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:11:40 #58
245446 truth_hurts
pi_66229564
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:04 schreef Tenken het volgende:
Ik heb haar gister gesproken op Msn en gezegt hoe ik me voelde en ze schrok, en raakte weer in de war.

ik heb gezegt dat ik nog steeds van haar hield en wou dat ze het niet opgaf, begon ze weer te twijfelen of het wel kan tussen ons, ik heb gezegt als jij het niet opgeeft.. maar ik weet ook niet wat ik moet doen.. die 2 exen kan ze niet los laten en ze zegt ik wil vrienden met ze blijven... toen zijn ik en sex? zij ze nee ik hoef geen sex... toen vroeg ik waarom deed je het dan. kreeg ik weer ik weet het echt niet...

ik weet ook niet wat ik nou moet... ene kant wil ik haar nog en wil ik dat het goed gaat met haar, andere kant weet ik niet of het wel zo goed is als ze nog met die exen om gaat (als vrienden) zoals zij dat dan zegt... ze heeft al bijna geen vrienden misschien dat ze het daarom niet los kan laten.. ik weet het niet... maarja we zouden vandaag nog ff praten dus ik hoor wel wat ze te zeggen heb... ze kan ook niet echt helder denken nu ze weer aan het blowen is...
Jij houdt je vast aan haar. Je wilt en kan haar niet loslaten ondanks alles wat zij doet. Borderliners zijn ook gewoon mensen, maar vreemdgaan is iets wat voor ALLE mensen gewoon not done is! Wat is nou eigl de echte reden dat je je zo vastklampt aan haar? je houdt van haar, dat snap ik, maar kijk eens dieper in je! Je bent meer waard dan een vriendin die vreemdgaat en je constant in twijfels laat
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:11:55 #59
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66229578
Ik heb ook borderline, heb een tijd gedacht dat de enige manier waarop ik vriendschappen kon houden/sluiten seks was, dus met iemand naar bed gaan voor vriendschap. Aangezien ik toen nog lang niet klaar was voor seks heb ik gewoon al mijn vrienden laten vallen. Misschien dat ze daarom seks heeft gehad met die exen, omdat het in haar hoofd zit dat seks de enige manier is om vriendschappen te behouden. Borderline is a bitch...

Edit: Nee, ik probeer haar gedrag niet goed te praten door het maar op borderline te schuiven, probeer alleen een beetje inzicht te geven in het brein van een borderliner.
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:15:09 #60
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_66229732
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:11 schreef truth_hurts het volgende:

[..]

Jij houdt je vast aan haar. Je wilt en kan haar niet loslaten ondanks alles wat zij doet. Borderliners zijn ook gewoon mensen, maar vreemdgaan is iets wat voor ALLE mensen gewoon not done is! Wat is nou eigl de echte reden dat je je zo vastklampt aan haar? je houdt van haar, dat snap ik, maar kijk eens dieper in je! Je bent meer waard dan een vriendin die vreemdgaat en je constant in twijfels laat
denk eens aan
liefde maakt blind?
pi_66239997
@ Pien85 dat Heeft ze voorheen heel veel mee gemaakt... dat ze vriendschap en sex niet uitelkaar kon Halen

Maarja ik hou inderdaad heel veel van haar en ik wil gewoon dat het goed gaat, ik weet dat ze het kan.. Alleen als ik het nu echt opgeef, geeft zij ook op en laat ze het zitten zoals ik al hoor van haar geeft ze haar zelf op en blowt ze weer en drinkt ze ook weer, zo komt ze er nooit uit... dat met die andere gaan, ik weet niet echt of ik daar mee om kan gaan laat staan dat ze die 2 personen nog als vrienden wil houden....
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:50:34 #62
245446 truth_hurts
pi_66240820
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:30 schreef Tenken het volgende:
@ Pien85 dat Heeft ze voorheen heel veel mee gemaakt... dat ze vriendschap en sex niet uitelkaar kon Halen

Maarja ik hou inderdaad heel veel van haar en ik wil gewoon dat het goed gaat, ik weet dat ze het kan.. Alleen als ik het nu echt opgeef, geeft zij ook op en laat ze het zitten zoals ik al hoor van haar geeft ze haar zelf op en blowt ze weer en drinkt ze ook weer, zo komt ze er nooit uit... dat met die andere gaan, ik weet niet echt of ik daar mee om kan gaan laat staan dat ze die 2 personen nog als vrienden wil houden....
ben jij verantwoordelijk voor de dingen die zij doet? want zo klinkt het nu wel
pi_66241402
Nee dat ben ik niet... zoals ik zeg ik hou heel veel van haar. en wil haar niet opgeven, maar ik wil niet dat ze de zelfde fouten gaat maken zoals met die gasten naar bed etc.... helemaal niet nu ze zegt dat ze van hun houd, en ze als vrienden wil hebben....
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:10:30 #64
245446 truth_hurts
pi_66241528
maar volgens mij is dat iets wat zij just moet beseffen. Jij kan haar niet veranderen, dit kan zij alleen
pi_66242152
ze kan het zelf niet eens verklaren waarom ze het heeft gedaan... ene kant denkt ze dat het komt omdat ze iemand helemaal naar hoe toe trekt en dan weer afstoot.... ik weet het iedergeval niet... ik wou ook dat ik beter met haar kon praten maar zij is niet zo zelf bewust en zegt vaak ik weet het niet..

ze kwam net van een soort tik of klik therapie, waar ze een koptelefoon op moet en een tik hoort ofzo, en dan moet ze een herhindering ophalen van vroeger van wat er gebeurt is (iets ergs) om het op die manier te kunnen verwerken... maar ze sprak me net aan op msn, en begon er over en zij van ik ga misschien door met deze therapie als me vader het goed vind (kost namelijk 150 euro per keer ofzo) en ze gaat weer stoppen met blowen... dus dat klinkt positief.. over dat vriendschap met die exen weet niet hoe ik daar tegen aan moet kijken....

Ik zal later ff aan haar vragen hoe zij er zelf over denkt, over wat ze heeft gedaan enzo...
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:31:44 #66
245446 truth_hurts
pi_66242388
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:25 schreef Tenken het volgende:
ze kan het zelf niet eens verklaren waarom ze het heeft gedaan... ene kant denkt ze dat het komt omdat ze iemand helemaal naar hoe toe trekt en dan weer afstoot.... ik weet het iedergeval niet... ik wou ook dat ik beter met haar kon praten maar zij is niet zo zelf bewust en zegt vaak ik weet het niet..

ze kwam net van een soort tik of klik therapie, waar ze een koptelefoon op moet en een tik hoort ofzo, en dan moet ze een herhindering ophalen van vroeger van wat er gebeurt is (iets ergs) om het op die manier te kunnen verwerken... maar ze sprak me net aan op msn, en begon er over en zij van ik ga misschien door met deze therapie als me vader het goed vind (kost namelijk 150 euro per keer ofzo) en ze gaat weer stoppen met blowen... dus dat klinkt positief.. over dat vriendschap met die exen weet niet hoe ik daar tegen aan moet kijken....

Ik zal later ff aan haar vragen hoe zij er zelf over denkt, over wat ze heeft gedaan enzo...
wanneer je met haar praat moet je niet alleen je blindstaren op de fouten, maar benoem ook positieve dingen. Dat ze de kracht wel heeft en dat alles wel lukt als je maar wilt. En anders is het misschien goed om even elkaar de ruimte te geven. Zodat jij kan nadenken maar zij ook.
Ik heb ook JAAARENLANG contact gehad met een borderliner en ik weet dat ze echt wel terugkomen. Ze zal zich heus wel beseffen wat ze aan je heeft, want zo te horen ben je een hele goede vriend die haar constant helpt.
pi_66243207
Haha dat doe ik Juist, ik heb zelfs tegen haar gezegt dat ze ook de goeie dingen moet opschrijven, want vaak schrijft ze alleen dingen op als het slecht gaat... en dan zeg ik schrijf ook positieve dingen op want die vergeet ze altijd. ze ziet vaak alleen de slechte dingen...

Jij heb ook Jarenlang contact gehad? hoezo gehad?
pi_66243240
Tips aan TS. Stel jezelf eens eerlijk een paar vragen:
- Waarom wil je bij haar? Omdat je beter bent met haar ( = positief), of omdat het pijn doet zonder haar of omdat je medelijden krijgt als je het niet doet ( = negatief).
- Hoeveel investeer je in de relatie en hoeveel krijg je er voor terug?
- Je krijgt (bij tijd en wijle) aandacht en warmte van haar. Maar soms even niet (als ze in bed ligt met een van haar exen). Krijg je uit de relatie wat je uit een normale relatie mag verwachten? Trouw, betrouwbaarheid, liefde?

Is dit een relatie of wordt jij af en toe gebruikt, en weet zij precies hoe ze jou moet bespelen om medelijden op te wekken?
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:56:05 #69
245446 truth_hurts
pi_66243391
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:50 schreef Tenken het volgende:
Haha dat doe ik Juist, ik heb zelfs tegen haar gezegt dat ze ook de goeie dingen moet opschrijven, want vaak schrijft ze alleen dingen op als het slecht gaat... en dan zeg ik schrijf ook positieve dingen op want die vergeet ze altijd. ze ziet vaak alleen de slechte dingen...

Jij heb ook Jarenlang contact gehad? hoezo gehad?
omdat de borderline te sterk was. Hij wilde geen hulp, geen therapie en lachtte iedereen in zijn of haar gezicht uit die zich zorgen om hem maakte. Hij trapte overal tegen aan, inclusief tegen mij ondanks alles. Maar hij kwam steeds wel terug. Het is heel lastig om met deze mensen om te gaan, maar ze kunnen ook wel de moeite waard zijn. Maar op een gegeven moment houd het ook op en moet je voor jezelf kiezen
pi_66245344
@ mgerben ik ging zelf weer naar haar toe, ik zij het.. zij had alles al opgegeven... ze Gebruikt me niet, al lijkt het wel zo na alles wat er gebeurt is en dat ik er nog steeds voor haar wil zijn.. maar ze zegt al ik verdien jouw niet, laat mij maar naar de klote gaan etc etc.. en als ik niks zeg tegen haar gaat ze dat ook... ze zegt ook dingen om mij juist af te stoten zodat ik weg ga...

@truth_hurts
Daar ben ik bang voor bij haar is de borderline ook te sterk maar niet altijd ze ziet dingen ook in, en accepteert dan ook hulp, zoals nu. ik had haar eer gister gesproken en ze zij van ik geef het op en ik wil niet meer... toen zij ik je was een geweldige meid ik wou dat je het niet op gaf... daarna hebben we opgehangen, en gister sprak ik haar dus op msn over dat ik niet wil dat ze het opgeeft. en dan komt ze vandaag met ik ga verder met die therapie als het mag, en ik ga weer stoppen met blowen...

waar ik mee zit is die exen, hoe ik daar mee om ga als die gewoon vrienden blijven van haar...
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:53:43 #71
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66245431
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:30 schreef Tenken het volgende:
En jij weet zeker dat ze dat nu niet meer doet?
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:37:39 #72
245446 truth_hurts
pi_66246936
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:50 schreef Tenken het volgende:
@truth_hurts
Daar ben ik bang voor bij haar is de borderline ook te sterk maar niet altijd ze ziet dingen ook in, en accepteert dan ook hulp, zoals nu. ik had haar eer gister gesproken en ze zij van ik geef het op en ik wil niet meer... toen zij ik je was een geweldige meid ik wou dat je het niet op gaf... daarna hebben we opgehangen, en gister sprak ik haar dus op msn over dat ik niet wil dat ze het opgeeft. en dan komt ze vandaag met ik ga verder met die therapie als het mag, en ik ga weer stoppen met blowen...

waar ik mee zit is die exen, hoe ik daar mee om ga als die gewoon vrienden blijven van haar...
Jullie moeten gewoon duidelijke afspraken maken met elkaar. Vaak helpt dat toch wel. En spreek gewoon af dat als ze het niet ziet zitten dat ze dan niet alles opgeeft. Dat ze in een keer kan wisselen van haar mening das typerend voor borderline. Maar ik denk echt dat je nu even na moet gaan wat dit allemaal met jou doet! Want het lijkt me super frustrerend voor jou. Jij hebt ook geen zekerheid op deze manier.
Probeer met haar erover te praten wat jij voelt en wilt.
pi_66249233
@Pien

Ze weet nu dat het zo niet werkt, de reden waarom ze het deze keer heb gedaan weet ik ook niet... ze was in de war, had mij niet meer wou iemand bij haar hebben, en op die manier hun aandacht gekregen en daarna weer afgestoten? :S ze wil hun als vrienden hebben, en dat is waar ik nog mee zit wat ik al gezegt heb...

@ truth

Duidelijke afspraken maken? hoe dan? door dingen op te schrijven ofzo? ik denk heel goed na wat dit met mij moet en ik ben een heel sterk persoon, zij is ook de enige die me echt kan raken... het zou misschien frustrerend zijn maar ja ik weet niet... ik neem het op de een of andere manier ook weer niet zo hevig op me... zekerheid heb je ook niet zeker niet met iemand die borderline heb... maar ik weet dat ze van mij houd en ik van haar. eerst wou ik niet dat zij nog contact had met die exen. dus had ze dat ook niet.. maar dat kan ze dus niet... zoals ik al zij ik maak me nu zorgen om dat ze zegt dat ze hun als vrienden wil... vind dat gevaarlijk.. ik wil haar daar nog goed over spreken en die gasten ook, want die durven niet eens een bericht terug te sturen toen ik ze wat had gestuurd via hyves laatst... ik bedoel hun doen het ook gewoon terwijl hun weten wat zij heeft....
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:46:35 #74
245446 truth_hurts
pi_66249688
Ja, ik zou het inderdaad op papier zetten, maar samen. Dus niet jij alleen of voor haar, maar echt samen. Je gaat bij elkaar zitten, pakt pen en papier en maak alles bespreekbaar. Laat haar dit op papier zetten. en focus niet alleen op de 'slechte' dingen maar zet ook gewoon afspraken voor leuke dingen erop
en misschien een rare vraag, maar heb je er ooit aan gedacht om samen met haar naar een hulpverleningsgesprek te gaan? zodat de psycholoog of maatschappelijk werker hierin kan bemiddelen?
pi_66250176
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:33 schreef Tenken het volgende:
@Pien

Ze weet nu dat het zo niet werkt, de reden waarom ze het deze keer heb gedaan weet ik ook niet... ze was in de war, had mij niet meer wou iemand bij haar hebben, en op die manier hun aandacht gekregen en daarna weer afgestoten? :S ze wil hun als vrienden hebben, en dat is waar ik nog mee zit wat ik al gezegt heb...

@ truth

Duidelijke afspraken maken? hoe dan? door dingen op te schrijven ofzo? ik denk heel goed na wat dit met mij moet en ik ben een heel sterk persoon, zij is ook de enige die me echt kan raken... het zou misschien frustrerend zijn maar ja ik weet niet... ik neem het op de een of andere manier ook weer niet zo hevig op me... zekerheid heb je ook niet zeker niet met iemand die borderline heb... maar ik weet dat ze van mij houd en ik van haar. eerst wou ik niet dat zij nog contact had met die exen. dus had ze dat ook niet.. maar dat kan ze dus niet... zoals ik al zij ik maak me nu zorgen om dat ze zegt dat ze hun als vrienden wil... vind dat gevaarlijk.. ik wil haar daar nog goed over spreken en die gasten ook, want die durven niet eens een bericht terug te sturen toen ik ze wat had gestuurd via hyves laatst... ik bedoel hun doen het ook gewoon terwijl hun weten wat zij heeft....
Wat een gewetenloze vriendjes heeft ze dan, gewoon iemand gebruiken, die denkt dat ze haar lief en aardig vinden maar als ze klaar met 'r zijn dan staat ze er alleen voor, kan ze er ook met liefde terecht of daarom vragen aldaar? Of redt ze haar eigen kont en wil ze niet weten dat ze gebruikt wordt?
Borderliners hebben vaak twee gezichten?
De waarheid bestaat niet, er zijn alleen interpretaties.
I'm the bourne identity
I'm anywhere but home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')