Ik lag ook op de afdeling verloskunde. Maar niks dan lof over de verpleegkundige en doktoren in t zuiderziekenhuis.
Mij hadden ze een beetje aan het begin van de afdeling gelegd zodat ik er het minst mee geconfronteerd zou worden. Ook wezen ze mij op de toilet en douche die t minst gebruikt werd door de hoogzwangere of net bevallen moeders.
En inderdaad ook een kamer alleen met een extra bed voor wie er dan ook maar bij me wilde slapen . (lol niet "zomaar" iemand natuurlijk) Elke keer dezelfde verpleegkundige die bij me kwam, en als de de dienst overgedragen werd (ochtend avond en nachtdienst) werd deze netjes voorgesteld. En natuurlijk stak het me wel als ik op de gang liep en van die blije oma's aan zag komen of een gelukkig gezin zag vertrekken. Maar ik heb ooit met allerlei gewrichtsontstekingen op een reuma afdeling gelegen met allemaal oudjes en echt dat vond ik erger

(weet je nog knorretje

)
Ik wil iets van chocola of een bloementje sturen naar het ziekenhuis voor de goede zorgen. Is dat raar of overdreven?
En ja mijn meiden zijn weer thuis

En ze waren superlief en blij om me weer te zien. Bo eerst wat tranen. Wat ze altijd heeft met de overgang van papa naar mama en andersom.
Maar we hebben de hele middag en avond lekker zitten tutten.
Ik mocht zelfs een uur lang haar haren borstelen (vind ze normaal "echt niet leuk hoor mama" )
Bo vroeg onverwachts toch veel over Ischa-Gabriel. En ik heb haar verteld wat ze wilde,
Na het vertellen zei ze een paar keer trots, dus ik heb een broertje he mama. Hij is er niet meer maar ik heb hem wel. En zo is het maar net

Janneke luisterede ook aandachtig. En steeds mij observeren. Vandaag is ze nog vrij en ze wilde wat foto's zien van hem. Deze heb ik laten zien (van zijn handje in de mijne bv) Wat een kleintje he mam zei ze dan. Ja lieverd je broertje is heel klein. En dan ben ik grote zus he. Ja schat jij bent zijn grote zus.
Mooie gesprekken, maar ook heel pijnlijk. Wat had ik het toch graag anders gewild.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!