abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:45:50 #51
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66517775
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[..]

Kadima - Likud is dus definitief van de baan
Veilige positie voor Livni, slechtere positie voor de Palestijnen in de toekomst ben ik bang.
Dasvidanja
pi_66542265
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:20 schreef PhysicsRules het volgende:
Opmerkelijk artikel in Haaretz over Lieberman:
[..]

Ik vind dit artikel lastig te plaatsen, maar ik vermoed dat Netanyahu achter de schermen druk uitvoert dat Lieberman zijn toon matigt om zo salonfähig te worden.
Alleen al de tegenstrijdigheid tussen titel en inhoud: een levensvatbare Palestijnse staat, die zou dan moeten bestaan uit allerlei Palestijnse dorpen in het huidige Israel en de resten van wat overblijft van de Westelijke Jordaanoever. En dat moeten wij geloven?
Baarke-Nassau en Baarle-Hertog zijn er niks bij, en daar spreken ze nog dezelfde taal en hebben ze dezelfde godsdienst.
En dan maar slijmen met Obama.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 16 maart 2009 @ 10:25:42 #53
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67094628
quote:
Likud and Yisrael Beiteinu agree on coalition deal

Prime Minister-designate Benjamin Netanyahu was speeding up his coalition negotiations and, close to midnight Sunday, initialed an agreement with Yisrael Beiteinu.

Yisrael Beiteinu's Avigdor Lieberman is expected to be appointed foreign minister, while the party's MK Yitzhak Aharonovitch is due to become internal security minister. Yisrael Beiteinu will also receive the tourism, infrastructure and immigrant absorption portfolios, as well as chairmanship of the Knesset Constitution, Law and Justice Committee, which will headed by MK David Rotem.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 16 maart 2009 @ 11:32:19 #54
239053 trifko
One Minute!
pi_67096535
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:30 schreef trifko het volgende:
ik denk dat Netanyahu PM wil worden en een extreemrechts blok gaat smeden met die partij van Lieberman.. De laatste partij wil Dood aan alle Arabieren, met andere worden ze moeten allemaal afgemaakt worden.

whehehehe ik had gelijk..
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  Moderator maandag 16 maart 2009 @ 11:33:45 #55
8781 crew  Frutsel
pi_67096582
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:32 schreef trifko het volgende:

[..]

whehehehe ik had gelijk..
Trifko voor President
Maar goed, dit lijkt me dus een nog hardere lijn in Israel
pi_67124185
quote:
Op maandag 16 maart 2009 10:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]
GVD!
L'histoire se répète, maar dan een paar duizend kilometer naar het zuidoosten.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 17 maart 2009 @ 01:15:12 #57
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_67124230
quote:
Op maandag 16 maart 2009 11:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Trifko voor President
Maar goed, dit lijkt me dus een nog hardere lijn in Israel

/offtopic

Je nickname lijkt op fritzel
pi_67220080
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[..]

Kadima - Likud is dus definitief van de baan
Merkwaardige stellingen en daden.
Kadima kan niet meedoen omdat het twee staten wil, en die Lieberman wil twee staten en doet wel mee.
Ik ben duidelijk niet in de wieg gelegd voor dit soort achterlijke en achterbakse tactieken.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:21:56 #59
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67233685
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Merkwaardige stellingen en daden.
Kadima kan niet meedoen omdat het twee staten wil, en die Lieberman wil twee staten en doet wel mee.
Ik ben duidelijk niet in de wieg gelegd voor dit soort achterlijke en achterbakse tactieken.
De eersten die Netanyahu benaderde waren Kadima en Avoda. Beiden wilden niet. Netanyahu heeft nog altijd geen coalitieovereenkomsten met Lieberman en Shas ondertekent omdat hij nog altijd hoopt op een regering met Kadima en Avoda.

Zijn voorkeur gaat uit naar Livni ipv naar Lieberman. Het is niet zo dat Kadima niet mag, het is dat Kadima niet wil.

Vandaag heeft Netanyahu uitstel van twee weken gevraagd aan de president. Hij wil de Avoda-partijbijeenkomst afwachten waarin besloten gaat worden wel of niet met Netanyahu in zee te gaan. Barak is voor, een aantal prominente leden is tegen.

Met alles wat ik tegen Netanyahu heb, moet ik nu toegeven dat de schuld niet bij hem ligt, dat hij werkelijk een centrale regering wil. Anders had hij allang een rechtse coalitie gevormd. Livni is eigenwijs, Barak heeft interne problemen. Mocht Avoda toch voor deelname aan de regering stemmen, gaat misschien Livni ook nog om.

Hoe het ook zij: never a dull moment.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  Moderator vrijdag 20 maart 2009 @ 13:48:23 #60
8781 crew  Frutsel
pi_67237938
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 01:15 schreef damsco het volgende:

[..]

/offtopic

Je nickname lijkt op fritzel
Gelukkig is het Fritzl, anders leek het er helemaal op ja
  Moderator vrijdag 20 maart 2009 @ 13:49:04 #61
8781 crew  Frutsel
pi_67237956
quote:
Netanyahu formeert verder

JERUZALEM - De Israëlische politicus Benjamin Netanyahu krijgt nog twee weken extra om te proberen een coalitieregering te vormen. Een medewerker van de mogelijke regeringsleider bevestigde dit vrijdag.
Netanyahu, leider van de rechtse partij Likud, hoopt de centrumlinkse Arbeidspartij van Ehud Barak te kunnen paaien. Toen Netanyahu onlangs een coalitieakkoord sloot met de uiterst rechtse Yisrael Beitenu van Avigdor Lieberman zei Barak nooit in zo'n regering te gaan zitten.

Maar Barak is deze week 180 graden gedraaid. Hij wil dat zijn partij nu toch in de regering gaat zitten om ,,het effect van extreem-rechts te neutraliseren.'' Volgens bronnen heeft Netanyahu hem aangeboden aan te blijven als minister van Defensie.

De Likud-leider was op 10 februari de grote winnaar van de parlementsverkiezingen in het politiek versnipperde land. Maar Likud kreeg uiteindelijk een zetel minder dan de partij van minister van Buitenlandse Zaken Tzipi Livni, Kadima. Die wil niet aan een coalitie van Netanyahu meedoen.
is Barak nu de draaikont van Israel?
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 09:08:08 #62
8781 crew  Frutsel
pi_67347469
quote:
'Barak en Netanyahu eens over coalitie'
JERUZALEM - Leider Ehud Barak van de Arbeidspartij en Likud-voorman Benjamin Netanyahu zijn het eens geworden over samenwerking in een coalitie. Dat heeft de Israëlische krant Haaretz dinsdagmorgen gemeld.
De 1470 leden van het centrale comité van de centrumlinkse Arbeidspartij moeten dinsdag nog wel nog instemmen met het akkoord.
Aldus het AD...
Hot summer expected
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')