Hoera, een nieuwe zwangere erbij! Welkom Sproetje
Miss_sly, wat leuk dat je mag rondneuzen!
Zo hebben wij dit weekend er ineens een ledikantje bij gekregen. Op het kdv waar mijn zusje stage loopt hebben ze deze week alle bedjes vervangen en omdat de oude er nog prima uitzagen werden ze onderverdeeld onder het personeel. Straks alleen nog een matrasje kopen en de kleine heeft een prima slaapplaats!
Nog even over de besnijdenis-kwestie:
Ik ben Joods, dochter van Israeliers. Dat betekent dat mijn kinderen automatisch ook Joods zijn. Mijn familie is allesbehalve religieus (varkensvretende zaterdagwerkers komt behoorlijk in de richting

) maar wel traditioneel. De feestdagen worden (weliswaar niet helemaal volgens de "regels") gevierd, de verhalen worden verteld, de liedjes gezongen etc. Hoewel mijn familie niet naar de synagoge gaat en we onszelf in eerste instantie als Israeliers zien en
daarna pas als Joden, zijn de mannelijke familieleden wel allemaal (meestal gewoon in het ziekenhuis) besneden. Behalve Devin
Waarom? Heel simpel: Joods is hij sowieso, ook
met voorhuid. Ik vind het persoonlijk geen fijne gedachte het lichaam van een baby van 'n paar dagen oud permanent te laten veranderen, om die beslissing voor hem te nemen. Dat gaat zo tegen mijn gevoel in, het kan later immers nooit meer teruggedraaid worden. Als hij later oud en wijs genoeg is, er goed over heeft nagedacht en het graag zelf wil? Prima, met alle liefde mag hij zich dan laten besnijden! Maar zo'n belangrijke beslissing nemen voor een kleine baby?
Voor een klein deel speelt ook mee dat mijn man niet Joods is. Ik zou me er ongemakkelijk bij voelen als Devin later gaat vragen waarom zijn piemel er zo anders uitziet als die van papa, of als zijn vriendjes.
Ik ben gister voor het eerst weer gaan werken. Ging best goed, maar zodra ik 's avonds thuiskwam begon ik met overgeven en heb dat met tussenpozen tot aan vanmorgen gedaan
Vandaag maar even rustig aan doen, morgen moet ik weer aan de bak
.... met gevoel voor drama....