abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65905234
Zwangerschap en geboorte deel 448

De aanstaande papa's en mama's :

2009

18 februari 2009: hassanjassan (papa)
19 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin) (meisje)
21 februari 2009: Koningin
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
20 april 2009: Iksje
21 april 2009: Berto (papa)
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
20 mei 2009 Marlieske
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel (jongen)
31 mei 2009: Vicky (meisje)
06 juni 2009: Mammania (jongen)
13 juni: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie (jongen)
03 juli 2009: mikoxx ( )
03 juli 2009: MeNicole
07 juli 2009: wiseguy79
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
21 juli 2009: Jessie
24 juli 2009: panda1980
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap ***
31 juli 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
12 augustus 2009: Sjotime en Quinny
16 augustus 2009: Chan
18 augustus 2009: huuphuup
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie ***
21 augustus 2009: Kersjes
24 augustus 2009: Poppedein
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© ***
25 augustus 2009: SilkTie (papa, )
03 september 2009: Ssserpente
17 september 2009: Linda2205
19 september 2009: mefke79
20 september 2009: Stiemie
22 september 2009: XXXKarinXXX
28 september 2009: Takkembah
02 oktober 2009: RockabeIIa
03 oktober 2009: Sorbootje
12 oktober 2009: Martine1984
16 oktober 2009: Sproet-je

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 11-02-2009 16:55:27 ]
Mama van Isa en Ties
pi_65905290
Zo en weer verder met even de laatste update van Miss_Sly
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:48 schreef miss_sly het volgende:
Een nieuwe mijlpaal: dit wordt de laatste week plassen voor MvM.

En mijn verlate felicitaties voor Sproetje:
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:09 schreef marlieske het volgende:
Oooh dat ben ik gisteren vergeten maar niet minder gemeend hoor!

Sproetje van harte welkom in dit topic en gefeliciteerd met je zwangerschap ik hoop dat je 40 geweldige weken mag ervaren.
Mama van Isa en Ties
pi_65905367
Miss_sly, lekker he, laatste weekje piesen. Ik mag ze vrijdag voor de laatste keer buiten zetten .
Fake it till you make it...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:20:06 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65905507
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:39 schreef marlieske het volgende:
Silktie ik denk dat je moet beginnen met jezelf (jullie) de vraag te stellen wat als: 1 kindje een mooie uitslag krijgt en de ander een slechte? Wat doe je met slechte resultaten?
Als je daar niets mee van plan bent, dan zou ik niets testen.

Onder de spoiler misschien wat denkvoer voor je over prenataal testen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat me dus gisteren te bedenken wat het verschil dan zou zijn, maar over de een wel gezond en de ander niet had ik dus niet nagedacht. Pfoe, dan heb je helemaal een moeilijke keuze, als je die wilt maken dan.

miss_sly, bijna klaar met piesen!
pi_65905765
Ja idd BE, dat had ik ook. Ik vond mezelf ook in een klap enorm naief dat dat nog nooit bij me was opgekomen Maar ik neem aan dat als je wel een tweeling krijgt dat je ook over dat soort dingen wel voorgelicht wordt toch?

Jeuh miss_sly! Geniet nog even van de maatbekers en de kannen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65906030
Ik moet zeggen dat het me niet tegen is gaan staan, het viel me best mee. Maar dan nog zal ik het niet erg vinden als het niet meer hoeft. Er zat vandaag bij de laatste lading potten al het lijstje voor een echo foto. Toch leuk.

Ja, een tweeling en testen is natuurlijk helemaal lastig als je voor zo'n dillema komt te staan. Een nekplooimeting kan iig, dan kun je vanuit die uitslag verder kijken of je meer wilt weten of dit voldoende info vindt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_65906193
Ik wilde Sproetje nog welkom heten hiero!
En miss, lekker dat je al weer mag stoppen met de potten zeg!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_65906407
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zat me dus gisteren te bedenken wat het verschil dan zou zijn, maar over de een wel gezond en de ander niet had ik dus niet nagedacht. Pfoe, dan heb je helemaal een moeilijke keuze, als je die wilt maken dan.

Tja ik moest daar meteen aan denken omdat een goede vriendin van me het vorig jaar heeft meegemaakt, zwanger van een tweeling (na 3 jaar medisch circuit) ook de testen besproken met de gyn maar verder niets gedaan mede doordat de gyn ze er op attent maakte wat voor dilemma er zou kunnen ontstaan.

Met 24 weken is een van de 2 kindjes in de buik overleden daar bleek dus iets enorm mis mee te zijn, maar ze is er nu nog dankbaar voor dat ze het niet vooraf heeft geweten gewoon omdat ze er niets mee had gekund want om nu die hele zwangerschap af te breken of mogelijk het gezonde kindje te schaden...

Vandaar dat mijn gedachten deze kant meteen in gingen.
Mama van Isa en Ties
pi_65906476
Btje laat, maar Sproetje, gefeliciteerd!

En das idd super moeilijk zeg, met een tweeling, nog moeilijker dan met eentje zo´n keuze, wat me ook al super vreselijk lijkt...

Ooh, mag in het lijstje trouwens achter mijn naam dat wij een jongetje krijgen?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_65906502
Ik heb trouwens gisteren enorm moeten spugen de kleine man vind chips niet lekker.... harde buiken tot ik de chips er rap weer uit had gewerkt... toen was ie blij en mocht moeders gaan slapen
Mama van Isa en Ties
pi_65906533
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:55 schreef tessie het volgende:

Ooh, mag in het lijstje trouwens achter mijn naam dat wij een jongetje krijgen?
Is genoteerd
Mama van Isa en Ties
pi_65906938
Gisteren belde trouwens nog een vriendinnetje. Ze was in het weekend bezig geweest met de zolder opruimen, en ze was nog allerlei dingen tegengekomen van de babytijd van haar dochters: voedingskussen, wipstoeltje, buggy, van alles. Of ik een keertje wilde komen neuzen of er iets voor mij bij zat. Lief he
pi_65908039
Hoera, een nieuwe zwangere erbij! Welkom Sproetje

Miss_sly, wat leuk dat je mag rondneuzen!
Zo hebben wij dit weekend er ineens een ledikantje bij gekregen. Op het kdv waar mijn zusje stage loopt hebben ze deze week alle bedjes vervangen en omdat de oude er nog prima uitzagen werden ze onderverdeeld onder het personeel. Straks alleen nog een matrasje kopen en de kleine heeft een prima slaapplaats!

Nog even over de besnijdenis-kwestie:
Ik ben Joods, dochter van Israeliers. Dat betekent dat mijn kinderen automatisch ook Joods zijn. Mijn familie is allesbehalve religieus (varkensvretende zaterdagwerkers komt behoorlijk in de richting ) maar wel traditioneel. De feestdagen worden (weliswaar niet helemaal volgens de "regels") gevierd, de verhalen worden verteld, de liedjes gezongen etc. Hoewel mijn familie niet naar de synagoge gaat en we onszelf in eerste instantie als Israeliers zien en daarna pas als Joden, zijn de mannelijke familieleden wel allemaal (meestal gewoon in het ziekenhuis) besneden. Behalve Devin
Waarom? Heel simpel: Joods is hij sowieso, ook met voorhuid. Ik vind het persoonlijk geen fijne gedachte het lichaam van een baby van 'n paar dagen oud permanent te laten veranderen, om die beslissing voor hem te nemen. Dat gaat zo tegen mijn gevoel in, het kan later immers nooit meer teruggedraaid worden. Als hij later oud en wijs genoeg is, er goed over heeft nagedacht en het graag zelf wil? Prima, met alle liefde mag hij zich dan laten besnijden! Maar zo'n belangrijke beslissing nemen voor een kleine baby?
Voor een klein deel speelt ook mee dat mijn man niet Joods is. Ik zou me er ongemakkelijk bij voelen als Devin later gaat vragen waarom zijn piemel er zo anders uitziet als die van papa, of als zijn vriendjes.

Ik ben gister voor het eerst weer gaan werken. Ging best goed, maar zodra ik 's avonds thuiskwam begon ik met overgeven en heb dat met tussenpozen tot aan vanmorgen gedaan
Vandaag maar even rustig aan doen, morgen moet ik weer aan de bak
.... met gevoel voor drama....
pi_65908433
He Kersjes, wat naar dat je weer zo moet overgeven... misschien toch te veel inspanning om weer te gaan werken ofzo?
pi_65908924
Hey allemaal,

ik ben ook zwanger Het is nog heel pril, zit net in mijn 4de week ( maar volgens de medische tellers zou t al 5,5 week zijn, gerekend vanaf mn laatste menstruatie) Ben 12 october uitgerekend.

Aangezien het mijn eerste is, heb ik geen idee wat me allemaal te wachten staat. Heb de huisarts gebeld en daar hoef ik niet langs te komen. Het enige wat ze gezegd hebben is dat ik met 6 tot 8 weken de verloskundige zou moeten bellen voor een afspraak. Maar bedoelen ze dan 6 weken vanaf de bevruchting of volgens de medische tellers?

Gelukkig voel ik me verder goed, behalve dan dat ik parfum luchtjes heel vies vind . En dat ik mijn koffie een stuk minder lekker vind. Dus ben maar overgestapt op de thee.....
pi_65909012
gefeliciteerd Martine1984
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_65909218
Gefeliciteerd Martine. Je kan gewoon tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus je kan al bijna een verloskundige bellen. En dan krijg je daar veel meer informatie over alles
pi_65909423
thanks! dan zal ik vrijdag om maandag maar ff bellen... kan bijna niet wachten
pi_65909489
Bleeeeeh doe mij nog eens een paar goede dagen, dan hakt zo'n kotsdag er weer flink in

Einde mopperbericht.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_65910246
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:50 schreef Kersjes het volgende:

Nog even over de besnijdenis-kwestie:
Ik ben Joods, dochter van Israeliers. Dat betekent dat mijn kinderen automatisch ook Joods zijn. Mijn familie is allesbehalve religieus (varkensvretende zaterdagwerkers komt behoorlijk in de richting ) maar wel traditioneel. De feestdagen worden (weliswaar niet helemaal volgens de "regels") gevierd, de verhalen worden verteld, de liedjes gezongen etc. Hoewel mijn familie niet naar de synagoge gaat en we onszelf in eerste instantie als Israeliers zien en daarna pas als Joden, zijn de mannelijke familieleden wel allemaal (meestal gewoon in het ziekenhuis) besneden. Behalve Devin
Waarom? Heel simpel: Joods is hij sowieso, ook met voorhuid. Ik vind het persoonlijk geen fijne gedachte het lichaam van een baby van 'n paar dagen oud permanent te laten veranderen, om die beslissing voor hem te nemen. Dat gaat zo tegen mijn gevoel in, het kan later immers nooit meer teruggedraaid worden. Als hij later oud en wijs genoeg is, er goed over heeft nagedacht en het graag zelf wil? Prima, met alle liefde mag hij zich dan laten besnijden! Maar zo'n belangrijke beslissing nemen voor een kleine baby?
Voor een klein deel speelt ook mee dat mijn man niet Joods is. Ik zou me er ongemakkelijk bij voelen als Devin later gaat vragen waarom zijn piemel er zo anders uitziet als die van papa, of als zijn vriendjes.
Ben het volledig met je eens. Iedereen die Joods is moet het verder zelf weten voor z'n baby'tje, maar ik vind het toch wel zielig om in een paar dagen oude baby te gaan snijden. Ik zou het mijn kind niet aandoen.
pi_65910494
Gefeliciteerd Martine! Spannend hé?

Ik heb vandaag mijn mijlpaal! 12 weken zwanger!!!
#geen
pi_65910730
@DuchessX, bedankt! Ja het is inderdaad heel spannend.

12 weken al Nu kun je het wereld kundig maken......

Ik hoop trouwens dat ik mijn mond zolang kan houden, want kan het nu wel al van de daken schreeuwen . Tot dusver weten alleen de mensen die heel dichtbij me staan het grote nieuws.
pi_65910749
Gefeli

Martine welkom en gefeli!

Ik voel mn buik echt ontzettend vandaag zeg. Pff. Heel duidelijk op de plaats van mn baarmoeder. Het zijn geen steken of krampen ofzo, gewoon ehm, beurs? Heel gek. Komt dat van het groeien?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_65911018
Gefeliciteerd met je mijlpaal Duchess

Welkom en gefeliciteerd martine

huup lijkt me wel van het groeien komen. Tenminste, klinkt niet heel onmogelijk
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:47:18 #25
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_65911513
Martine, gefeliciteerd! Als je zin hebt gewoon nu al een verloskundige bellen hoor, die paar dagen maken ook niet uit!

Kersjes, ik hoop dat het gespuug snel ophoudt voor je. Straks blijft er niets van je over joh!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')