Ach, ik til hem dagelijks 6 trappen op, dan liever in het buitenlandquote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:01 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zal even wat foto's opscharrelen. Het heeft alleen veel trappen, das misschien onhandig met Dean?
Jaaaa! Heb je ook fotos van de voorkant eigenlijk? Ik ben zo benieuwd of ik wat kan herkennenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:01 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zal even wat foto's opscharrelen. Het heeft alleen veel trappen, das misschien onhandig met Dean?
Klopt, heb 23 januari ww aangevraagd, en nog he-le-maal niets gehoord!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:59 schreef laziness het volgende:
Vik wat goed van het werk!
En kaneelmeisje, succes met deze baan! Sowieso is alles beter dan ww maar voordat je die eerste ww binnen hebt ben je twee maanden verder. Je zal maar echt geen buffer hebben
Is ook onzin, kinderen vetarm voorzetten. Mijn kinderen mogen -wel binnen bepaalde kaders- zelf kiezen wat ze eten. Dat resulteert in periodes van veel melk en kaas tot andere periodes waarin vooral veel vlees of groente wordt gegeten. Op jaarbasis krijgen ze van alles voldoende binnen. Ze zitten ook precies op de lijn van de ideale lengte en gewicht (doe ik iig nog iets goedquote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:14 schreef loveli het volgende:
Light is slecht!
Kinderen te mager door vetarm eten
Bij volwassenen geldt hetzelfde, denk ik! Met 'gewoon eten' moet je wel erg weldadig en bourgondisch doen wil je daar echt overgewicht van oplopen lijkt me. Het komt allemaal door het troep eten als chips, koekjes, snoep en andere vadsige tussendoortjesdingen waar je geen fatsoenlijke maaltijd van kan brouwen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:30 schreef ColdFeet het volgende:
Puff, wordt het overgewicht bij kunderen niet vooral veroorzaakt door zoete&vette snacks?
Me dunkt dat je met boter op brood en olie door de sla niet direct moddervette kinderen kweekt?
Niet iedereen met een paar kilo teveel heeft dat te danken aan ongezonde snacks e.d.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij volwassenen geldt hetzelfde, denk ik! Met 'gewoon eten' moet je wel erg weldadig en bourgondisch doen wil je daar echt overgewicht van oplopen lijkt me. Het komt allemaal door het troep eten als chips, koekjes, snoep en andere vadsige tussendoortjesdingen waar je geen fatsoenlijke maaltijd van kan brouwen.
Op zich eet je toch prima. Ik let ook niet op koolhydraten, eet er zelfs vrij veel van want ik doe dan weer een dieet waar vet extra ontmoedigd wordt, maar ik val ook af.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:32 schreef mspoez het volgende:
Cinnamon, zijn shakes van kwark of yoghurt met whey niet een veel goedkopere versie van Cambridge dan? En wat wou je dan als avondeten eten? Groen en vis of vlees?
Ik wil ook. Ik baal zo erg van mijn lijf, ik bedoel, ik word wel 'mooier', zeg maar dat ik betere verhoudingen krijg maar ik denk niet dat er een grammetje af is. En ik wilde een blousje aan vanochtend en dat ging niet dicht. En toch eet ik netjes en sport ik 3 tot 5 keer per week. *huil*
lijstje van vandaag:
O zelfgebakken boterham met pindakaas
T zelfgebakken boterham met kipfilet
L nog meer van dat zelfgebakken brood met 30+ kaas
T sinaasappel
D roerbakgroen met kip en giroskruiden en yoghurt met knof (en voor de kindjes met een grieks broodje of rijst, naar keuze)
sporten - KT en cardio
T iets te snoepen, cracker met sandwichspread ofzo.
Ik zit gewoon véél te hoog in mijn KH's.
Een paar kilo teveel misschien, maar echt ongezond overgewicht? Als je alleen maar dingen eet die op zich niet alleen maar ongezond zijn moet je er toch wel heel veel van eten.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:47 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Niet iedereen met een paar kilo teveel heeft dat te danken aan ongezonde snacks e.d.
Je kunt ook gewoon teveel eten, of te eenzijdig, of te vet, of te weinig bewegen.
Dat kan ook prima met gewoon eten.
Dat schreef ik inderdaadquote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:51 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Een paar kilo teveel misschien, maar echt ongezond overgewicht? Als je alleen maar dingen eet die op zich niet alleen maar ongezond zijn moet je er toch wel heel veel van eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:54 schreef conleche het volgende:
Even in een spoiler, want het zijn er best veel!Wat ontzettend leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:54 schreef conleche het volgende:
Even in een spoiler, want het zijn er best veel!Jaloersmakend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Valt wel mee hoor.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:51 schreef Mini_rulez het volgende:
Een paar kilo teveel misschien, maar echt ongezond overgewicht? Als je alleen maar dingen eet die op zich niet alleen maar ongezond zijn moet je er toch wel heel veel van eten.
Zou kunnen idd. Mijn kinderen snoepen ook nauwelijks. Misschien dat ze 2x per week een stukje chocolade eten ofzo. En dan gaan we ook echt om de tafel zitten en maak ik een groot bord met diverse soorten fruit én een paar stukjes pure chocolade.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:30 schreef ColdFeet het volgende:
Puff, wordt het overgewicht bij kunderen niet vooral veroorzaakt door zoete&vette snacks?
Me dunkt dat je met boter op brood en olie door de sla niet direct moddervette kinderen kweekt?
Ik krijg nu het beeld van een exmijnwerkersdorpje ofzo?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:02 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor.
Ban de groente maar eens uit je avondeten en vervang die door vlees.
Niet mager vlees, maar gewoon karbonades of schnitzels ofzo.
Da's gewoon eten in het dorp waar ik vandaan kom. Stuk of drie schnitzels is daar heel gewoon, en overgewicht ook.
Tja, daar heb je wel een punt. Dat zijn niet echt dingen die ik bedoelde met 'op zich gezond eten' maar voor veel mensen is het wel normaal eten ja... Schnitzels zijn natuurlijk ook normaal eten, maar wel uit de categorie 'beter niet elke dag'.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:02 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor.
Ban de groente maar eens uit je avondeten en vervang die door vlees.
Niet mager vlees, maar gewoon karbonades of schnitzels ofzo.
Da's gewoon eten in het dorp waar ik vandaan kom. Stuk of drie schnitzels is daar heel gewoon, en overgewicht ook.
Oh, bij ons in het dorp eten ze ook zo. Preisoep bestaat bijvoorbeeld uit:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik krijg nu het beeld van een exmijnwerkersdorpje ofzo?Maar dit vind ik dus wel een 'raar voedingspatroon'.
Geen mijnwerkersdorp, nee.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik krijg nu het beeld van een exmijnwerkersdorpje ofzo?Maar dit vind ik dus wel een 'raar voedingspatroon'.
Made of Honor! Hij duurt nog een half uurtje.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:14 schreef AKnynke het volgende:
ooh, Muis: welke chickflick heb je naar beneden geladen?
Dat met de pakjes ben ik niet met je eens! Heb je weleens een wereldgerecht gemaakt? Met de hoeveelheden die op dat pak staan, daar kan je echt niet van eten met de aangegeven hoeveelheid personen....quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:16 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Geen mijnwerkersdorp, nee.
Maar volgens mij komen soortgelijke eetpatronen wel in meer plekken van het land voor, waar men vroeger fysiek zware arbeid deed.
Mijn punt is dat het met verkeerde keuzes uit normaal eten ook mis kan gaan.
En als je daarmee 5 kilo te zwaar wordt en consequent door gaat, ga je gestaag naar de 50 kilo te zwaar.
Aan de andere kant denk ik dat er tegenwoordig veel te veel uit pakjes, kant en klaar, e.d. gekookt wordt en dat dat een van de grootste redenen is voor overgewicht.
Meer nog dan teveel snacken en snoepen.
Het gaat om de rommel die in de pakjes zit. Daar is weinig natuurlijks meer aan en potentieel ongezond (veel vetten en zouten en in veel zakjes en potjes zitten ook nog nanodeeltjes). Dat je eer ook nog sperziebonen bij eet is mooi meegenomen, maar beter zou je de kruidenmix zelf maken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat met de pakjes ben ik niet met je eens! Heb je weleens een wereldgerecht gemaakt? Met de hoeveelheden die op dat pak staan, daar kan je echt niet van eten met de aangegeven hoeveelheid personen....
Ik zie hier nu wel gek avondeten en zeer vreemde soep voor mij iddHet lijkt me ook vies!
Klopt. Ik ben gestopt met pakjeseten sinds ik ik twijfelde of iets nou bami of spaghetti moest voorstellenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:23 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het gaat om de rommel die in de pakjes zit. Daar is weinig natuurlijks meer aan en potentieel ongezond (veel vetten en zouten en in veel zakjes en potjes zitten ook nog nanodeeltjes). Dat je eer ook nog sperziebonen bij eet is mooi meegenomen, maar beter zou je de kruidenmix zelf maken.
Yep, was nieuwsgierig en het leek lekker makkelijk. Ik geloof dat het tandoori was.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat met de pakjes ben ik niet met je eens! Heb je weleens een wereldgerecht gemaakt? Met de hoeveelheden die op dat pak staan, daar kan je echt niet van eten met de aangegeven hoeveelheid personen....
Lijkt mij ook.quote:Ik zie hier nu wel gek avondeten en zeer vreemde soep voor mij iddHet lijkt me ook vies!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |