abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 20:26:04 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65892105
Canei? Dat is geen wijn. Dat is limonade met bubbeltjes en een vleugje alcohol
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_65892131
Wat XcUZ_Me zegt........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 9 februari 2009 @ 20:30:11 #53
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_65892249
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:19 schreef krakkemieke het volgende:
Als ik mensen te eten krijg, wil ik dat het gezellig is. En ik vind de gezelligheid niet afhangen van wat ze drinken.
Waarom zou je iets drinken wat je minder lekker vindt dan cola bv, bij eten wat je lekker vind?
En wat is er gezellig aan wijn drinken, als je niet lekker vindt?
Met een peukje bij het haardvuur en dan dat lekkere wijntje dat je denkt uitgekozen te hebben, gaan proberen. Als een tractatie voor jezelf. Het leuke vind ik dat er zoveel keuze in is en dat je dan 'te drinken', 'lekker' en 'verrukkelijk' kunt gaat zoeken. Net als met het eten van kaasjes; vind ik ook gezellig

En mocht je denken dat ik gezelligheid associeer met drank; integendeel. Ik drink niet, want ik kan er slecht tegen. Maar ik ben altijd een klein beetje jaloers op mensen die erg kunnen genieten van rode wijn. Niet om dronken te worden (zul je mij niet snel zien worden; laatste keer was in 1995), maar gewoon om lekker van te genieten.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 9 februari 2009 @ 20:31:42 #54
33954 ElisaB
pi_65892312
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Canei? Dat is geen wijn. Dat is limonade met bubbeltjes en een vleugje alcohol
Je hoéft niet perse neerbuigend te doen hoor
  maandag 9 februari 2009 @ 20:35:42 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65892455
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:31 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je hoéft niet perse neerbuigend te doen hoor
Dat is niet neerbuigend hoor, google levert op (en ik maak niet eens een grap ): Canei is geen wijn!!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65892519
Ik vind Canei zo af en toe best lekker. Lekker boeiend of het geen echte wijn is.
pi_65892528
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is niet neerbuigend hoor, google levert op (en ik maak niet eens een grap ): Canei is geen wijn!!
En ik heb het geproefd......
Als je van zoet houdt, probeer het! Maar wijn....... neuh.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 9 februari 2009 @ 20:42:03 #58
33954 ElisaB
pi_65892682
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:35 schreef Duvel het volgende:
Het ging me meer om de PI en de
pi_65895733
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:30 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Met een peukje bij het haardvuur en dan dat lekkere wijntje dat je denkt uitgekozen te hebben, gaan proberen. Als een tractatie voor jezelf. Het leuke vind ik dat er zoveel keuze in is en dat je dan 'te drinken', 'lekker' en 'verrukkelijk' kunt gaat zoeken. Net als met het eten van kaasjes; vind ik ook gezellig

En mocht je denken dat ik gezelligheid associeer met drank; integendeel. Ik drink niet, want ik kan er slecht tegen. Maar ik ben altijd een klein beetje jaloers op mensen die erg kunnen genieten van rode wijn. Niet om dronken te worden (zul je mij niet snel zien worden; laatste keer was in 1995), maar gewoon om lekker van te genieten.
Haha ja precies!! Ik herken mijzelf in wat je schrijft
En ik wil gewoon proberen wijn leren te drinken. Net zoals mijn ouders altijd zeiden over koffie, dat moet je 'leren' drinken, geloof ik ook dat je wijn moet 'leren' drinken.. en het ziet er altijd gezellig uit inderdaad

Overigens.. ik kén mensen die het dus wél beledigend vinden als je tijdens een diner een 'colaatje' besteld

Dank trouwens voor de overige reacties. De eerstvolgende keer in de supermarkt zal ik eens kijken of ik wat kan vinden!!!
pi_65895941
Een acquired taste, waarvan je achteraf blij bent dat je 't hebt leren waarderen.
pi_65896098
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:00 schreef DennisMoore het volgende:
Een acquired taste, waarvan je achteraf blij bent dat je 't hebt leren waarderen.
Kijk zie je wel: Some examples of tastes which normally need to be tried several times to 'learn to like' are olives and red wine.

Haha
pi_65901815
Wijn heb ik ook een paar keer geproeft, en van de geur moest ik ook al kokhalzen. Nu nog, BAH, ik geloof er niet in dat ik het kan leren drinken... haha
  dinsdag 10 februari 2009 @ 02:03:30 #63
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_65901829
Rode wijn is smerig, witte wijn is smerig, wijn is smerig.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 08:28:09 #64
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_65903397
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 02:03 schreef slacker_nl het volgende:
Rode wijn is smerig, witte wijn is smerig, wijn is smerig.
Dan pak je toch een LeKkErAh BrEeZaH!
pi_65903458
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:51 schreef okcep het volgende:
Je kunt het beste met een witte wijn beginnen en hierbij in combinatie met een gerecht. Denk bijvoorbeeld aan een desert (ijs) i.c.m. een desert wijn zoals Moscato D'Asti (o.a. Gall & Gall). Een desert wijn is daarnaast vele malen zoeter dan een gangbare witte (zoete) wijn en maakt het 'starten met wijn drinken' meer dan dragelijk.
tenzij je een penis hebt natuurlijk, want dan drink je geen dessertwijn

Persoonlijk vind ik Aliwen (Chileense wijn) erg lekker in zowel de rode als de witte variant. En ik ben ook niet echt een wijndrinker.

Koop anders eens zo'n wijngids als Omfietswijnen. Staat vol betaalbare wijnen die makkelijk te verkrijgen zijn.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65904071
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

tenzij je een penis hebt natuurlijk, want dan drink je geen dessertwijn
Onzin, zelf zou ik niet zo snel een desserwijn kopen voor thuis (ik eet eigenlijk ook nauwelijks desserts) maar in een goed restaurant met een goede sommelier laat ik me graag een glas dessertwijn voorschotelen! Ik heb het nog nooit niet lekker gevonden.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:33:37 #67
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65904377
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:08 schreef Karina het volgende:
Waarom ga je niet een keertje naar een wijnproeverij? Ik ben daar ook een keer geweest, was in een wijnwinkel (dus niet een Gall&Gall, maar een winkel die alleen wijn verkocht) en die man vertelde wat over wijn en je kon een heleboel proeven.

Was best wel leuk, okay er zaten wat van die overdreven figuren bij, die echt gingen gorgelen en overdreven ruiken en zo, maar daar moet je maar niet op letten.

Zo hoor je wijn te proeven, niks overdrevens aan hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65904438
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:18 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Onzin, zelf zou ik niet zo snel een desserwijn kopen voor thuis (ik eet eigenlijk ook nauwelijks desserts) maar in een goed restaurant met een goede sommelier laat ik me graag een glas dessertwijn voorschotelen! Ik heb het nog nooit niet lekker gevonden.
Het is geen onzin. Het is hooguit niet waar

Ik eet ook nooit desserts. Maar vind dessertwijn zo smerig zoet.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:41:37 #69
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65904552
Sassiacaia

Penfolds Shiraz Grange

Maar hiervan is het een beetje zonde als je ervan gaat kokken .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65905145
Ook maar even meelezen of hier goede 'beginnerswijn' voorbij komt
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:48:39 #71
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_65906301
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:28 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Dan pak je toch een LeKkErAh BrEeZaH!
Whiskey
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:59:17 #72
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_65906566
Ik vind het echt belachelijk dat je rode wijn wil leren drinken. Waarom? Omdat je erbij wil horen? De vrienden/kennissen gaan niet wel of niet met mij om aan de hand van het drankje dat ik drink..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_65906601
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:36 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het is geen onzin. Het is hooguit niet waar

Ik eet ook nooit desserts. Maar vind dessertwijn zo smerig zoet.
Dan heb je ze nog nooit in combinatie met het juiste gerecht en op de juiste temperatuur gedronken.

* MinderMutsig herinnert zich nog dat ze vroeger mierzoete goedkope dessertwijn dronk met half spa rood erin omdat het zo lekker fris was in de zomer
Ik heb laatst toevallig die wijn ergens gezien en kon het niet laten om een flesje mee te nemen. Mijn god wat was dat bocht.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65906687
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:00 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dan heb je ze nog nooit in combinatie met het juiste gerecht en op de juiste temperatuur gedronken.

* MinderMutsig herinnert zich nog dat ze vroeger mierzoete goedkope dessertwijn dronk met half spa rood erin omdat het zo lekker fris was in de zomer
Ik heb laatst toevallig die wijn ergens gezien en kon het niet laten om een flesje mee te nemen. Mijn god wat was dat bocht.
Dessertwijns zijn me in vele varianten opgedrongen. Ze zijn niet allemaal dusdanig erg dat de wijnemmer er spontaan een nieuwe functie bijkrijgt, maar lekker ben ik ze nog niet tegengekomen.

Doe mij maar een tip en dan kom ik terug met feedback
pi_65907221
Wat zit iedereen toch met wijnen te gooien.
TS, ga lekker op wijncursus bij een vinoloog. De betere restaurants kunnen je vaak wel doorverwijzen naar een goede.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')