Met een peukje bij het haardvuur en dan dat lekkere wijntje dat je denkt uitgekozen te hebben, gaan proberen. Als een tractatie voor jezelf. Het leuke vind ik dat er zoveel keuze in is en dat je dan 'te drinken', 'lekker' en 'verrukkelijk' kunt gaat zoeken. Net als met het eten van kaasjes; vind ik ook gezelligquote:Op maandag 9 februari 2009 20:19 schreef krakkemieke het volgende:
Als ik mensen te eten krijg, wil ik dat het gezellig is. En ik vind de gezelligheid niet afhangen van wat ze drinken.
Waarom zou je iets drinken wat je minder lekker vindt dan cola bv, bij eten wat je lekker vind?
En wat is er gezellig aan wijn drinken, als je niet lekker vindt?
Je hoéft niet perse neerbuigend te doen hoorquote:Op maandag 9 februari 2009 20:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Canei? Dat is geen wijn. Dat is limonade met bubbeltjes en een vleugje alcohol
Dat is niet neerbuigend hoor, google levert op (en ik maak niet eens een grapquote:Op maandag 9 februari 2009 20:31 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je hoéft niet perse neerbuigend te doen hoor
En ik heb het geproefd......quote:Op maandag 9 februari 2009 20:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is niet neerbuigend hoor, google levert op (en ik maak niet eens een grap): Canei is geen wijn!!
Het ging me meer om de PI en dequote:Op maandag 9 februari 2009 20:35 schreef Duvel het volgende:
Dat is niet neerbuigend hoor, google levert op (en ik maak niet eens een grap): Canei is geen wijn!!
Haha ja precies!!quote:Op maandag 9 februari 2009 20:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Met een peukje bij het haardvuur en dan dat lekkere wijntje dat je denkt uitgekozen te hebben, gaan proberen. Als een tractatie voor jezelf. Het leuke vind ik dat er zoveel keuze in is en dat je dan 'te drinken', 'lekker' en 'verrukkelijk' kunt gaat zoeken. Net als met het eten van kaasjes; vind ik ook gezellig
En mocht je denken dat ik gezelligheid associeer met drank; integendeel. Ik drink niet, want ik kan er slecht tegen. Maar ik ben altijd een klein beetje jaloers op mensen die erg kunnen genieten van rode wijn. Niet om dronken te worden (zul je mij niet snel zien worden; laatste keer was in 1995), maar gewoon om lekker van te genieten.
Kijk zie je wel: Some examples of tastes which normally need to be tried several times to 'learn to like' are olives and red wine.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:00 schreef DennisMoore het volgende:
Een acquired taste, waarvan je achteraf blij bent dat je 't hebt leren waarderen.
Dan pak je toch een LeKkErAh BrEeZaH!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:03 schreef slacker_nl het volgende:
Rode wijn is smerig, witte wijn is smerig, wijn is smerig.
tenzij je een penis hebt natuurlijk, want dan drink je geen dessertwijnquote:Op maandag 9 februari 2009 18:51 schreef okcep het volgende:
Je kunt het beste met een witte wijn beginnen en hierbij in combinatie met een gerecht. Denk bijvoorbeeld aan een desert (ijs) i.c.m. een desert wijn zoals Moscato D'Asti (o.a. Gall & Gall). Een desert wijn is daarnaast vele malen zoeter dan een gangbare witte (zoete) wijn en maakt het 'starten met wijn drinken' meer dan dragelijk.
Onzin, zelf zou ik niet zo snel een desserwijn kopen voor thuis (ik eet eigenlijk ook nauwelijks desserts) maar in een goed restaurant met een goede sommelier laat ik me graag een glas dessertwijn voorschotelen! Ik heb het nog nooit niet lekker gevonden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
tenzij je een penis hebt natuurlijk, want dan drink je geen dessertwijn
Zo hoor je wijn te proeven, niks overdrevens aan hoor.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:08 schreef Karina het volgende:
Waarom ga je niet een keertje naar een wijnproeverij? Ik ben daar ook een keer geweest, was in een wijnwinkel (dus niet een Gall&Gall, maar een winkel die alleen wijn verkocht) en die man vertelde wat over wijn en je kon een heleboel proeven.
Was best wel leuk, okay er zaten wat van die overdreven figuren bij, die echt gingen gorgelen en overdreven ruiken en zo, maar daar moet je maar niet op letten.
Het is geen onzin. Het is hooguit niet waarquote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Onzin, zelf zou ik niet zo snel een desserwijn kopen voor thuis (ik eet eigenlijk ook nauwelijks desserts) maar in een goed restaurant met een goede sommelier laat ik me graag een glas dessertwijn voorschotelen! Ik heb het nog nooit niet lekker gevonden.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dan pak je toch een LeKkErAh BrEeZaH!
Dan heb je ze nog nooit in combinatie met het juiste gerecht en op de juiste temperatuur gedronken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het is geen onzin. Het is hooguit niet waar![]()
Ik eet ook nooit desserts. Maar vind dessertwijn zo smerig zoet.
Dessertwijns zijn me in vele varianten opgedrongen. Ze zijn niet allemaal dusdanig erg dat de wijnemmer er spontaan een nieuwe functie bijkrijgt, maar lekker ben ik ze nog niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:00 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dan heb je ze nog nooit in combinatie met het juiste gerecht en op de juiste temperatuur gedronken.![]()
* MinderMutsig herinnert zich nog dat ze vroeger mierzoete goedkope dessertwijn dronk met half spa rood erin omdat het zo lekker fris was in de zomer
Ik heb laatst toevallig die wijn ergens gezien en kon het niet laten om een flesje mee te nemen. Mijn god wat was dat bocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |