abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 15:48:37 #1
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_65883182

Spelergegevens.
Voornaam: Dalibor
Achternaam: Stevanovic
Geboortedatum: 27-09-1984
Geboorteplaats: Ljubljana,
Slovenië
Nationaliteit: Slovenië

2002/03 NK Domzale 15 2
2003/04 NK Domzale 21 3 Slovenie
2004/05 NK Domzale 26 11 Slovenie
2005/06 NK Domzale 15 9 Slovenie
2005/06 Real Sociedad 15 1
2006/07 Real Sociedad 1 0
2007/08 Real Sociedad 3 0
2007/08 Alavés 9 0
2008/09 Real Sociedad 0 0
2008/09 Vitesse 4 1
2008/09 Maccabi Petach Tikva 10 0
Totalen: 119 27

Ik zie hem nog zo voetballen in de interlands Jong Slovenie - Jong Nederland (en andersom) een kleine vier jaar geleden. 3 spelers sprongen er duidelijk uit, Handanovic, Huntelaar én Stevanovic. Van wie de laatste me gelijk aan zijn legendarische landgenoot Zahovic deed denken. Ik was gelijk verkocht. De eerste twee maakten hun belofte waar. Huntelaar, zoals bekend Real Madrid en Handanovic is een van de beste keepers van de Serie A. Maar Stevanovic..... maakte de ene foute carrièrekeuze na de andere. Sociedad was in het begin nog een goede keuze, maar al snel werd hij geslachtofferd in de strijd tegen degradatie. Daarna is hij eigenlijk nooit meer terug in beeld gekomen. Op huurbasis naar Alaves was ook weer geen succes en ook een halfjaartje Israel was niet wat het was. Inmiddels een maandje bij Vitesse heeft hij zijn stempel al gedrukt. Tegen NEC viel ie heel goed in en tegen Willem II was hij betrokken bij de beide goals, tel daarbij op zijn mooie aanvallende spel en gister ook weer de betrokkenheid bij ik dacht 3 goals, en het lijkt dat hij zijn belofte in dit goed voetballende Vitesse kan waarmaken. Tevens een prachtgoal.

Een speler die dus zeker in de gaten moet worden gehouden. Nog maar 24 jaar, heel wat ervaringen rijker en alle tijd om zijn belofte nog waar te maken. Hopelijk doet hij dat ook.

Stevanovic in actie.

Voor de dames en SCH.
pi_65883510
Is een goede speler voor Vitesse, nu maar zien of hij die lijn door kan trekken en bij een topclub kan komen te spelen in Nederland/buitenland.
pi_65883750
Eerst maar eens een half seizoen aankijken. Tot dusver een prima aankoop van Vitesse, al speelt iedereen daar nu lekker.
pi_65883981

Een hele leuke speler waarvan we hopelijk nog veel meer gaan zien!
pi_65885752
quote:
Dalibor Stevanovic met Slovenië tegen België

ARNHEM - Vitesse-speler Dalibor Stevanovic is opgeroepen voor de oefeninterland van Slovenië tegen België. De wedstrijd heeft woensdag 11 februari plaats in het stadion van Racing Genk.

Stevanovic meldt zich na de wedstrijd tegen Ajax (zondag in Gelredome) bij zijn nationale ploeg en is tijdig terug voor de competitiewedstrijd uit tegen Sparta op zondag 15 februari.
quote:
Dalibor 'Dado' Stevanovic is Slovenië dankbaar

ARNHEM - Dalibor Stevanovic (24) is geboren uit een Servische vader en een Kroatische moeder, en voetbalt in de nationale ploeg van Slovenië. De middenvelder van Vitesse portretteert zichzelf.

Een monoloog over de oorlog in Joegoslavië, criminele vrienden, schuilkelders en een Jeep voor vader.

Stevanovic, roepnaam Dado: "Mijn ouders hebben elkaar ontmoet in Ljubljana, de hoofdstad van Slovenië. Ze kwamen allebei naar Slovenië om te werken. In Servië, Bosnië en Kroatië werd niet goed betaald. Mijn ouders zijn er gebleven en mijn zus en ik zijn in Slovenië geboren. Ik ben eigenlijk een Serviër, omdat mijn vader een Serviër is (drukt zijn hand op zijn hart, red.). Ik voel me Serviër, maar Slovenië heeft me alles gegeven. Eten, school, ik heb er gevoetbald tot mijn 21ste. Dat waardeer ik enorm. Daarom heb ik ook voor het nationale team van Slovenië gekozen.

Vanaf mijn veertiende heb ik alle jeugdselecties doorlopen en als nu het volkslied klinkt, krijg ik nog steeds kippenvel. Het is een eer te vechten voor mijn land. Ik wil iets teruggeven aan Slovenië. Als de fans me op televisie zien spelen, dan wil ik ze gelukkig maken. Het is mijn droom ooit een EK of WK te spelen met Slovenië. Als we er hard voor werken, professioneel en gedisciplineerd, dan moet er een dag komen dat het lukt.

Vroeger had ik posters van Dragan Stojkovic op mij kamer hangen. Hij was mijn idool. In 2005, toen ik bij Domzale speelde, wilde hij me naar Rode Ster Belgrado halen. Ik wilde gaan, maar mijn club wilde te veel geld. Ik was enorm teleurgesteld.

Mijn vader speelde indoorvoetbal, in Servië en Slovenië. Hij werkte als chauffeur bij een melkfabriek. Mijn moeder werkte voor een ijscobedrijf. Geen heel goede banen, maar dertig jaar geleden waren het in elk geval banen die betaalden. Mijn ouders hadden niet veel keuze. Wij hadden het thuis niet breed.

Ik ben een jongen van de straat. Dat heeft mede mijn karakter bepaald. Ik waardeer de dingen die ik heb. Ik ben een heel eenvoudige jongen. Als kind was ik meer buiten dan binnen. Mijn ouders waren niet bang, ze kwamen zelf ook van de straat. Ze weten wat dat betekent. Ja, er was criminaliteit. Sommige vrienden raakten daarin verzeild. Toen ik 14, 15 jaar was, zag ik dat dat niet goed ging. Drugs, wapens, alles. Veel vrienden zitten nu in de gevangenis. Maar ik wilde niet te close zijn met die jongens. Ik zocht altijd contact met jongens die net als ik wilden voetballen.

In Slovenië is het niet zo gevaarlijk als in Bosnië of Servië. Van alle landen uit het voormalige Joegoslavië heeft Slovenië de hoogste levensstandaard. Zeker de laatste jaren, sinds Slovenië bij de Europese Unie hoort. Het is een prachtig land, ook voor toerisme. Veel groen, bergen en in het zuiden zijn er vier steden met zee en strand.

Ik was zeven jaar toen de oorlog uitbrak. Slovenië is niet het zwaarst getroffen, mijn familie is niet geraakt. Maar ik herinner me dat de raketten overvlogen naar andere delen van Joegoslavië. Alles trilde. Ik ben een keer of tien de schuilkelder ingevlucht. Dan speelde ik buiten, en riepen mijn ouders dat ik meteen naar binnen moest komen.

Nu heb ik zelf een gezin. Mijn vriendin en ik hebben een kindje van vijf maanden. Ik wil de opvoeding geven, zoals ik die zelf ook heb gehad. Mijn familie heeft me geleerd niet egoïstisch te zijn, maar vriendelijk en behulpzaam. Met het salaris dat ik als voetballer verdien, help ik mijn familie. Elke maand geef ik ze geld, zodat ze goed kunnen leven. Ik help ook de familie van mijn vriendin. Dat is ook geen rijke familie.

God gaf me de gelegenheid profvoetballer te worden. En meer geld te verdienen dan mijn vrienden. Daar heb ik vijftien jaar hard voor gewerkt. Op mijn achttiende tekende ik mijn eerste profcontract. Een heel klein contract. Ik kocht schoenen, een spijkerbroek en haalde mijn rijbewijs. De eerste auto die ik kocht, was voor mijn zus. Zij is drie jaar ouder dan ik, ze had al een rijbewijs en nam altijd de auto van mijn vader mee.

Toen mijn vader vijftig jaar werd, kreeg hij een auto, een Jeep, als cadeau. Bij speciale gelegenheden wil ik ze geven, wat ze hun hele leven al graag willen. Mijn vader wilde altijd al een Jeep rijden. Met mijn familie wil ik alles delen wat ik heb. Ik kan niet van eten genieten als zij geen eten hebben."
quote:
Stevanovic draagt goal op aan zoontje

ARNHEM - Dalibor Stevanovic (24) maakte zondag tegen Ajax (4-1 zege) zijn eerste doelpunt voor Vitesse.

De international van Slovenië kapte zich op de rand van het zestienmetergebied knap vrij en schoot de bal in de verre hoek achter Ajax-doelman Maarten Stekelenburg.

Na zijn prachtige treffer trok Stevanovic direct zijn Vitesse-shirt over het hoofd waardoor de tekst 20-08-2008 Adrian op zijn hemd zichtbaar werd. Uit zijn broek toverde hij een speen tevoorschijn. "Mijn vriendin en mijn zoontje Adrian waren voor de eerste keer in Gelredome. Dit was mijn manier om mijn liefde voor hen te tonen."

Het zal niet de laatste keer zijn dat de familie van Stevanovic in Gelredome was. "Wij wonen op een paar honderd meter van het stadion. Je kunt het lopen."

Voor de act kreeg Stevanovic de gele kaart van scheidsrechter Reinold Wiedemeijer. "Jammer", vond de Sloveen.

Stevanovic had na de wedstrijd geen tijd om het doelpunt terug te zien. "Ik zou vanavond graag naar de televisie kijken, maar dat zal niet gaan. Ik rijd over een paar uurtjes naar Genk in België. Het Sloveens elftal komt daar bij elkaar voor een teambijeenkomst. Op woensdag spelen wij in Genk een oefeninterland tegen België."
Allemaal van De Gelderlander.
pi_65885822
quote:
Op maandag 9 februari 2009 15:59 schreef Haarlemmer het volgende:
Is een goede speler voor Vitesse, nu maar zien of hij die lijn door kan trekken en bij een topclub kan komen te spelen in Nederland/buitenland.
Vitesse wordt met hem wel weer de topclub van weleer
pi_65886212
Goede voetballer .
tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65919972
OOSTBLOK POWER
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:00:54 #9
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_65922661
Prachthuur/aankoop voor Vitesse.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_66019055
quote:
Stevanovic moet 34 euro boete betalen aan Vitesse
13 februari 2009

Vitesse-middenvelder Dalibor Stevanovic moet de gele kaart die hij afgelopen weekend kreeg, zelf betalen. De Sloveen kreeg in de thuiswedstrijd tegen Ajax geel, omdat hij tijdens het juichen zijn shirt over zijn hoofd trok. Een gele kaart kost clubs 34 euro en deze boete moet Stevanovic nu zelf ophoesten.

Stevanovic trok zijn shirt niet uit, maar slechts over zijn hoofd. "Hij vertelde mij dat hij dacht geen geel te krijgen als hij zijn shirt niet helemaal uittrok. Het zal niet meer voorkomen. Hij moet alleen de gele kaart zelf betalen", reageert coach Theo Bos in De Gelderlander. Eerder dit seizoen kregen twee spelers van NEC zelfs hun tweede gele kaart voor een dergelijk incident. "Stevanovic kent dat voorbeeld niet, maar ik vind het sowieso niet handig. Voor het zelfde geld krijg je nog een keer geel. Daarbij kan een gele kaart je ook later in het seizoen nog opbreken", weet Bos.

Volgens Henk van Ettekoven van de werkgroep spelregels van de KNVB had Stevanovic géén geel gekregen, als hij zijn shirt alleen omhoog getild had. "Als hij zijn shirt niet over het hoofd trekt, is er niks aan de hand. Veel spelers kennen de regels niet precies. Als Theo Bos dat wil, kom ik een keer langs om alles uit te leggen."
pi_66019414
Ik vergeef hem de speen voor deze ene keer. Niet meer doen.
pi_66024360
quote:
Op maandag 9 februari 2009 15:48 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[ afbeelding ]
Spelergegevens.
Voornaam: Dalibor
Achternaam: Stevanovic
Geboortedatum: 27-09-1984
Geboorteplaats: Ljubljana,
Slovenië
Nationaliteit: Slovenië

2002/03 NK Domzale 15 2
2003/04 NK Domzale 21 3 Slovenie
2004/05 NK Domzale 26 11 Slovenie
2005/06 NK Domzale 15 9 Slovenie
2005/06 Real Sociedad 15 1
2006/07 Real Sociedad 1 0
2007/08 Real Sociedad 3 0
2007/08 Alavés 9 0
2008/09 Real Sociedad 0 0
2008/09 Vitesse 4 1
2008/09 Maccabi Petach Tikva 10 0
Totalen: 119 27

Ik zie hem nog zo voetballen in de interlands Jong Slovenie - Jong Nederland (en andersom) een kleine vier jaar geleden. 3 spelers sprongen er duidelijk uit, Handanovic, Huntelaar én Stevanovic. Van wie de laatste me gelijk aan zijn legendarische landgenoot Zahovic deed denken. Ik was gelijk verkocht. De eerste twee maakten hun belofte waar. Huntelaar, zoals bekend Real Madrid en Handanovic is een van de beste keepers van de Serie A. Maar Stevanovic..... maakte de ene foute carrièrekeuze na de andere. Sociedad was in het begin nog een goede keuze, maar al snel werd hij geslachtofferd in de strijd tegen degradatie. Daarna is hij eigenlijk nooit meer terug in beeld gekomen. Op huurbasis naar Alaves was ook weer geen succes en ook een halfjaartje Israel was niet wat het was. Inmiddels een maandje bij Vitesse heeft hij zijn stempel al gedrukt. Tegen NEC viel ie heel goed in en tegen Willem II was hij betrokken bij de beide goals, tel daarbij op zijn mooie aanvallende spel en gister ook weer de betrokkenheid bij ik dacht 3 goals, en het lijkt dat hij zijn belofte in dit goed voetballende Vitesse kan waarmaken. Tevens een prachtgoal.

Een speler die dus zeker in de gaten moet worden gehouden. Nog maar 24 jaar, heel wat ervaringen rijker en alle tijd om zijn belofte nog waar te maken. Hopelijk doet hij dat ook.

Stevanovic in actie.
[ afbeelding ]
Voor de dames en SCH.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Volgens mij was Aisati in die wedstrijden tegen Jong Slovenïe veruit de beste man van het veld.
pi_66058802
Boeien dat die geel had, als die maar de winnende goals blijft maken
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:07:24 #14
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_66245858
Geef mij dan ook maar een poging dit topic ooit terug te vinden. Wat zeg ik nu? Ik bedoelde uiteraard TeringVeelPotentie!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:46:05 #15
123545 DatMeenJeNiet
pi_66297804
Weer een doelpuntje vandaag. Niet de moeilijkste, maar desondanks goed ingeschoten. Verder een redelijke wedstrijd.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 23:15:08 #16
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_66299183
Hier heeft hij iig een fan
pi_66309188
Leuke speler, doet het verrassend goed tot nu toe.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_66309942
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:49 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Leuke speler, doet het verrassend goed tot nu toe.
Wedstrijden in het verleden lieten wel zien dat hij genoeg kwaliteiten bezit. Grootste verrassing voor mij is zijn snelle aanpassing.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_66311948
Een held, dat is-ie.
Don't think twice, it's all right.
pi_66312683
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:19 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Wedstrijden in het verleden lieten wel zien dat hij genoeg kwaliteiten bezit. Grootste verrassing voor mij is zijn snelle aanpassing.
Hij was mij niet echt bekend, vandaar dat 'ie voor mij een verrassing is
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_66313177
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:50 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Hij was mij niet echt bekend, vandaar dat 'ie voor mij een verrassing is
Ok. Ik quotte jouw, maar de opmerking was een soort reactie op jou, maar ook weer algemeen bedoelt. Maar mooi dat deze speler in eredivisie speelt nu.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_66313259
Hij heeft het naar zijn zin bij Vitesse en het ligt aan Vitesse of ze zijn contract verlengen dus de kans is erg groot dat hij volgend seizoen ook nog met Vitesse in de eredivisie speelt
pi_66314659
Gister weer een prachtig doelpunt!
pi_66314698
Ik vraag me af of hij te houden is voor Vitesse. Altijd een groot talent geweest en nu speelt hij prima. Lijkt me ook een prima speler voor een club als PSV of FC Twente.
  zondag 22 februari 2009 @ 13:30:35 #25
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_66338259
Jammer dat FC Twente steeds genoemd wordt voor elke speler van Vitesse.
pi_66338900
Idd jammer ze zullen zich binnenkort wel weer melden voor een speler zolang het nog de deal niet doorgaat is het goed. ( of het moet een hele goede zijn maar daar ga ik bij Twente niet vanuit )
pi_66339108
Het lijkt me sterk dat Vitesse hem niet zsm vastlegt toch? Is die zo duur dan?
  zondag 22 februari 2009 @ 14:00:19 #28
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_66339204
Voor 1 maart hebben ze alle rechten op hem, dus dat zal binnenkort wel bekend gemaakt worden
pi_66339429
Alsjeblieft zeg, die ga je toch halen.... Wil ik er best 10E aan meebetalen
pi_66339479
Net zoals met Yakubu destijds maar met de pet rond
pi_66339527
Ja, ben blij dat die gebleven is toen zeg. DIe heeft zich ontpopt tot een onmisbare kracht bij Vitesse
pi_66340013
In de kleedkamer toch zeker wel!
pi_66340149
quote:
Op zondag 22 februari 2009 13:30 schreef Yozzz het volgende:
Jammer dat FC Twente steeds genoemd wordt voor elke speler van Vitesse.
Dit is ook een prima speler voor FC Twente. Ik neem aan dat Vitesse geen geld heeft om hem te betalen. Als hij zo door blijft spelen is er straks belangstelling genoeg en zal hij echt niet bij Vitesse blijven.
pi_66340236
Nee, daarom hebben ze ook die optie in het contract gezet ..
pi_66340330
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:36 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Nee, daarom hebben ze ook die optie in het contract gezet ..
Zo´n optie staat er vrijwel altijd in. Als Stevanovic zo blijft voetballen zijn er straks clubs geinteresseerd die hem heel wat meer salaris kunnen bieden dan Vitesse dat kan.
pi_66340417
Ja maar wij kennen de optie lichten.
pi_66340682
En het zal een realistische optie zijn en dus te betalen anders ga je die als Vitesse er niet inzetten.
pi_66340759
Als er straks grotere clubs komen blijft hij echt niet bij Vitesse. Maak je nu geen illusies.
pi_66340993
Maar dan pakken wij even wat miljoenen mee .
pi_66341175
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:01 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Maar dan pakken wij even wat miljoenen mee .
pi_66343047
Het levert wel wat op inderdaad, maar vast geen 4 miljoen.... Wellicht is hij ook wel zo slim geweest om een gelimiteerde transfersom op te laten nemen. Dit soort spelers zien Vitesse als tussenstation om zich weer in de kijker te spelen en zeker niet als eindstation.
pi_66343157
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:03 schreef Halcon het volgende:
Het levert wel wat op inderdaad, maar vast geen 4 miljoen.... Wellicht is hij ook wel zo slim geweest om een gelimiteerde transfersom op te laten nemen. Dit soort spelers zien Vitesse als tussenstation om zich weer in de kijker te spelen en zeker niet als eindstation.
Mee eens. Maar dat is toch voor vrijwel iedere speler? Als je VItesse als eindstation ziet neem je jezelf niet serieus. Als de optie gelicht wordt is hij of volgend jaar in de winterstop weg of volgend jaar in de zomer (gezien zijn kwaliteiten op dit moment). Dat is vast niet voor 5 ton, ook niet voor 8 miljoen. Maar wel voor een - voor vitesse begrippen - aardig bedrag. Daarbij, tot die tijd kan die belangrijk zijn en kunnen we later bij CL wedstrijden onszelf weer aftrekken als de commentator zegt: "Voormalig Vitesse-speler ... "
pi_66343296
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:06 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Mee eens. Maar dat is toch voor vrijwel iedere speler? Als je VItesse als eindstation ziet neem je jezelf niet serieus. Als de optie gelicht wordt is hij of volgend jaar in de winterstop weg of volgend jaar in de zomer (gezien zijn kwaliteiten op dit moment). Dat is vast niet voor 5 ton, ook niet voor 8 miljoen. Maar wel voor een - voor vitesse begrippen - aardig bedrag. Daarbij, tot die tijd kan die belangrijk zijn en kunnen we later bij CL wedstrijden onszelf weer aftrekken als de commentator zegt: "Voormalig Vitesse-speler ... "
Voor veel spelers wel, voor elke speler weet ik niet. Er zullen best jongens bij Vitesse rondlopen die als ze even goed nadenken inzien dat Vitesse hun plafond is, al is zelfkennis meestal niet bijster goed ontwikkeld bij voetballers.

In elk geval heeft Vitesse er nu een prima speler bij en ook een speler die wat geld op kan leveren. Dat geld kunnen ze in Arnhem hard gebruiken volgens mij.

Het voordeel is ook dat je zo krediet opbouwt, net zoals PSV dat een tijd heeft gehad bij Zuidamerikaanse talenten. Zo´n Stevanovic komt later nog weleens ergens (grotere club en nationale team) en kan dan wellicht talentvolle spelers of spelers die even op een zijspoor zijn geraakt aanraden om een half jaar bij Vitesse te gaan voetballen.
pi_66343426
Hoop dat ze hetzelfde doen bij Nillson, maar dat is wat moeilijker (lees: duurder).
  zondag 1 maart 2009 @ 16:22:51 #45
123545 DatMeenJeNiet
pi_66584870
Prachtgoal vandaag, de homo. Verder niet gezien, maar dat gold voor heel Vitesse.
  zondag 1 maart 2009 @ 17:01:50 #46
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_66586086
Heerlijke goal van Stevanovic inderdaad!
pi_66593346
Wat een streep
pi_66594478
Echt een speler die in korte tijd heeft bewezen niet bij Vitesse thuis te horen, al was het vandaag idd het enige wat hij liet zien. Gauw verlengen godverdomme, hoor er weinig tot niets over ook?
pi_66596903
quote:
Op zondag 1 maart 2009 20:28 schreef BertMaalderink het volgende:
Wat een streep
Alweer zijn 3de goal
  zondag 1 maart 2009 @ 22:03:05 #50
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_66597386
quote:
Op zondag 1 maart 2009 20:54 schreef DeVinger het volgende:
Echt een speler die in korte tijd heeft bewezen niet bij Vitesse thuis te horen, al was het vandaag idd het enige wat hij liet zien. Gauw verlengen godverdomme, hoor er weinig tot niets over ook?
Optie voor nog 2 jaar, waar maak je je druk om. Ze hebben laatst al aangegeven een langer contract te willen aanbieden en hij vindt het ook tof bij ons.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')