quote:Op maandag 9 februari 2009 12:29 schreef Netsplitter het volgende:
Valt dat niet onder fraude/misleiding/kankergedrag?
Hoe zou jij het vinden als baas zijnde dat je genaaid wordt door een werknemer??quote:Op maandag 9 februari 2009 12:31 schreef voetballeh het volgende:
Oh, even voor de goede orde. Ik zoek dus niet een manier om m'n baas te tillen ofzo. Maar gewoon een juridische uitweg zodat ik m'n werklaptop kan houden bij eventuele arbeidsrelatie beeindiging.
[..]
aangezien het in het CONTRACT staat dat ik moet opstellen, waar beide partijen voor tekenen, zie ik hier niets misleidends in???
Nou glowmouse dan moet ik gewoon voor m'n werkgever even uitvoerig checken of FIFA '09 wel goed loopt op de laptop.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:32 schreef GlowMouse het volgende:
Mag je hem sowieso wel privé gebruiken? Er komt dan ook een fiscale component om de hoek kijken.
Je werkgever heeft die laptop toch gekocht ? Jij hebt er verder niets aan bijgedragen.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:31 schreef voetballeh het volgende:
Oh, even voor de goede orde. Ik zoek dus niet een manier om m'n baas te tillen ofzo. Maar gewoon een juridische uitweg zodat ik m'n werklaptop kan houden bij eventuele arbeidsrelatie beeindiging.
[..]
aangezien het in het CONTRACT staat dat ik moet opstellen, waar beide partijen voor tekenen, zie ik hier niets misleidends in???
Nee + je zult je werkgever moeten mededelen dat je een dergelijke clausule in het contract op hebt genomen.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:32 schreef GlowMouse het volgende:
Mag je hem sowieso wel privé gebruiken? Er komt dan ook een fiscale component om de hoek kijken.
Die kent de fiscus nog nietquote:Op maandag 9 februari 2009 12:34 schreef voetballeh het volgende:
[..]
Nou glowmouse dan moet ik gewoon voor m'n werkgever even uitvoerig checken of FIFA '09 wel goed loopt op de laptop.
quote:Op maandag 9 februari 2009 12:39 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Die kent de fiscus nog nietHet lijkt me voor je werkgever ook wel van belang om te weten dat je laptop in privé gebruikt wordt. Sommige mensen weten er elke keer weer zoveel troep op te krijgen dat een systeem onwerkbaar traag wordt.
De fiscus hoeft niet waterdicht te bewijzen; aannemelijk maken is voldoende.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:42 schreef voetballeh het volgende:
[..]
hoe willen ze dat trouwens controleren? komt er een belastingsjood langs om m'n laptop op te starten en te kijken wat er allemaal opstaat? Dan zet ik er een boot-psw. op die ik niet zeg tegen hem en dan....gaan ze hem meenemen voor Technisch onderzoek en jumpertjes flippen zodat de PSWD gereset wordt?
Je wilt iets meenemen dat niet van jou is, dat is dus per definitie niet in orde.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:31 schreef voetballeh het volgende:
Ik denk dat je je in eerste instantie meer zorgen moet maken om je werkgever.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:42 schreef voetballeh het volgende:
[..]
hoe willen ze dat trouwens controleren? komt er een belastingsjood langs om m'n laptop op te starten en te kijken wat er allemaal opstaat? Dan zet ik er een boot-psw. op die ik niet zeg tegen hem en dan....gaan ze hem meenemen voor Technisch onderzoek en jumpertjes flippen zodat de PSWD gereset wordt?
Daarnaast ga je contractueel vastleggen dat die laptop van jou wordt, dus daar heeft de fiscus zeker genoeg aan...quote:Op maandag 9 februari 2009 12:43 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De fiscus hoeft niet waterdicht te bewijzen; aannemelijk maken is voldoende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |