abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 16 februari 2009 @ 19:06:45 #76
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_66129772
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:03 schreef Breuls het volgende:
Dat was meer een tv-aflevering die in drie delen werd gereleased.
maar toch
buffy seizoenen 5, 6 en 7 voldoen ook trouwens.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 16 februari 2009 @ 19:21:37 #77
93709 Illyria
The blue bummer
pi_66130380
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:06 schreef Danny het volgende:

[..]

maar toch
buffy seizoenen 5, 6 en 7 voldoen ook trouwens.
En Firefly heeft de doorlopende verhaallijn van River (die climaxt in de film Serenity).

Met name seizoen 1 van Angel en Buffy zijn erg "zaak van de week" (beetje CSI-ig zeg maar), seizoen 1 van Angel is in feite gewoon een police procedural/krimi met een bovennatuurlijk twistje. Seizoen 4 van Angel is het meest 1 doorlopend verhaal van alle 13 tv-seizoenen die Joss tot nu toe heeft geproduceerd (7 Buffy, 5 Angel, 1 FF). Dollhouse moeten we afwachten, het schijnt t/m aflevering 7 "zaak van de week" te zijn en daarna meer doorlopend.
pi_66130740
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:21 schreef Illyria het volgende:

[..]

Dollhouse moeten we afwachten, het schijnt t/m aflevering 7 "zaak van de week" te zijn en daarna meer doorlopend.
Ervan uitgaande dat ze aflevering 7 halen . De pilot was niet catchy genoeg vond ik.
Amen.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:30:30 #79
93709 Illyria
The blue bummer
pi_66130812
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:28 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat ze aflevering 7 halen . De pilot was niet catchy genoeg vond ik.
Alle 13 afleveringen komen sowieso wel op dvd lijkt mij, net als bij Firefly. Daar is ook niet alles van uitgezonden maar wel op dvd gezet. Dus je krijgt alles uiteindelijk toch wel te zien.
pi_66139738
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:30 schreef Illyria het volgende:

[..]

Alle 13 afleveringen komen sowieso wel op dvd lijkt mij, net als bij Firefly. Daar is ook niet alles van uitgezonden maar wel op dvd gezet. Dus je krijgt alles uiteindelijk toch wel te zien.
True, maar het als het een goede serie wordt zal het altijd onbevredigend blijven. Ik steek nog steeds elke dag een kaarsje op voor Firefly .
Amen.
pi_66146343
Het was wel een oke aflevering, maar ik voel nog niet echt een whedon vibe zoals het met buffy, angel en firefly wel was...
A little bit hateful
  dinsdag 17 februari 2009 @ 02:04:06 #82
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66146632
Ook gezien, vond het wel aardig. Pluspunten vind ik dat het er goed uit zag, mooie sets. Firefly, Buffy en Angel zagen er relatief gedateerd uit vind ik, met Dollhouse is dat in ieder geval niet zo . Ander pluspunt vind ik dat het niet oppervlakkig is, en het (nog) niet duidelijk is of Dollhouse "goed" of "slecht" is. Morally grey zeg maar. Ook het tempo is redelijk hoog.

Een nadeel vind ik de hele premise van de serie. Hoe kan je een serie maken waarbij de hoofdpersoon geen eigen personage (meer) heeft, en elke week iemand anders is ? Ik snapte dat al niet toen ik voor het eerst over Dollhouse las, en ik snap het nog steeds niet. Een TV-serie biedt juist het voordeel dat je bepaalde personages heel driedimensionaal kan uitwerken (zie de karakters Angel en Buffy, zie ook Heroes voor hoe het niet moet ). Dat grote voordeel van TV wordt nu juist teniet gedaan heb ik het idee.

Ook mis ik Whedon-humor . Baas Angel maakte altijd van die leuke grolletjes, wil ik ook in Dollhouse.
2000 light years from home
  dinsdag 17 februari 2009 @ 21:04:37 #83
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_66174317
Ik vond het ook leuker dan ik had verwacht. Had me stiekem toch een beetje op een teleurstelling voorbereid, maar dat was het zeker niet. Wel heb ik precies dezelfde bedenkingen als Merkie boven mij. Het is moeilijk met Echo te bonden als ze telkens een andere personality heeft. Hopelijk lossen ze dit op door regelmatig delen van haar echte persoonlijkheid te laten zien (zoals in de video op het einde van de pilot). Het lijkt mij dat een serie als deze juist uiteindelijk gaat om "Who is Echo?", dus dat zullen ze vast nog gaan verkennen. Tot die tijd moeten de andere personages interessant/leuk genoeg zijn om te volgen.

Ik vind die baas van de Dollhouse wel hot trouwens
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_66230344
Joss Whedon Goes Where No TV Man Has Gone Before
quote:
The genius behind television's "Buffy the Vampire Slayer" turns to the Web

In the current issue, Joss Whedon, the George Lucas of television, reveals why working on his triumphant return to the small screen, Dollhouse, has convinced him to abandon TV for good. His alternative medium: Web serials. He began making the sci-fi musical Dr. Horrible's Sing-Along Blog (which stars Neil Patrick Harris) during the writers' strike, streamed a few episodes online for free, and struck it big when they went onsale at iTunes. Here Whedon discusses his early foray into Web shows and reveals his plans for the near future. Plus, check out five must-watch Web series — several of which are Whedon-approved.
Volledige Q&A
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:53:27 #85
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66233621
Nou, Joss heeft er wel vertrouwen in .
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:07:10 #86
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_66241407
Kan me goed voorstellen als je zo behandeld wordt als Whedon, je er genoeg van hebt.
pi_66242108
Ik vond de eerste aflevering nog niet denderend..
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_66242161
Ik moet hem nog zien, maar doordat iedereen hem zo slecht vindt vind ik het maar moeilijk om hem daadwerkelijk aan te zetten .
pi_66242733
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:25 schreef Tegan het volgende:
Ik moet hem nog zien, maar doordat iedereen hem zo slecht vindt vind ik het maar moeilijk om hem daadwerkelijk aan te zetten .
Niemand hier vond hem ronduit slecht? Of ik lees selectief. Ik vond het in elk geval erg interessant, daarnaast beoordeel ik in serie niet op 1 aflevering. Als het mij na vijf afleveringen niet kan boeien stop ik met kijken.
---
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:41:19 #90
27648 Weakling
available in strong mint
pi_66242848
Eerste aflevering gezien en vond 'm nogal "meh". Gimmick van steeds andere karakters door de hoofdrolspeler later spelen krijg ik een sterk Alias gevoel bij. Daarnaast was het verhaal ontzettend doorsnee en voorspelbaar. Maar goed, ik ben geen amerikaanse omroepbaas en geef series wel meer dan 1 aflevering de kans om te groeien ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_66242906
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:39 schreef miodzio het volgende:

[..]

Niemand hier vond hem ronduit slecht? Of ik lees selectief. Ik vond het in elk geval erg interessant, daarnaast beoordeel ik in serie niet op 1 aflevering. Als het mij na vijf afleveringen niet kan boeien stop ik met kijken.
Ik heb het ook niet zozeer over Fok (alleen).
pi_66281947
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:41 schreef Weakling het volgende:
Eerste aflevering gezien en vond 'm nogal "meh". Gimmick van steeds andere karakters door de hoofdrolspeler later spelen krijg ik een sterk Alias gevoel bij. Daarnaast was het verhaal ontzettend doorsnee en voorspelbaar. Maar goed, ik ben geen amerikaanse omroepbaas en geef series wel meer dan 1 aflevering de kans om te groeien ...
Ik vind de eerste aflevering echt heel slecht. Dit is juist de aflevering die moet laten zien wat ze in huis hebben.
pi_66282053
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:19 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik vind de eerste aflevering echt heel slecht. Dit is juist de aflevering die moet laten zien wat ze in huis hebben.
Stiekem zijn best veel pilots matig van series die ik nu volg en super vind/vond. The Wire, Supernatural, Lost, Prison Break, True Blood en dan vergeet ik er vast nog genoeg.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:33:42 #94
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66282509
Lost ? Dat is juist de beste pilot van een TV-serie ooit.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:37:00 #95
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_66282639
Lost vond ik ook heel sterk. Maar klopt het wel. Is ook niet zo raar, omdat het sterke van een serie juist de continue verhaallijn is en de karakter ontwikkeling. Dat je mee gaat leven met je favoriete karakters. Dat kan natuurlijk niet in één aflevering.
pi_66282660
Lost is erg persoonlijk voor mij...weet niet eens meer waarom maar ik verloor de interesse meteen op dat moment en ben een jaar daarna pas weer begonnen. Toen was ik wel meteen hooked..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_66282671
De pilot van Lost slecht.

Als je de eerste scene van Lost alleen al vergelijkt met die van Dollhouse (op die motoren ); het houterige dansen, het dansen op muziek die er duidelijk later onder is gezet etc. etc. Dat valt gelijk al op en ben ik niet meer bezig met wat ze nu eigenlijk proberen te vertellen.
En natuurlijk Eliza die echt geen serie kan dragen.

Lost vond ik persoonlijk echt 1 van de beste pilots die ik gezien heb.
pi_66282739
Je moet het wel in contrast zien met de rest vd serie hè..dan vond ik die pilot in verhouding een stuk minder dan de rest, ondanks het feit dat er natuurlijk wel wat geweldige dingen in zaten al.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_66285559
Eliza is er alleen maar lekkerder op geworden Ben blij dat zij niet zo eentje is die superdun wilt worden maar gewoon lekkere dijbenen etc heeft

Goed, over de show Ik heb opzich wel vertrouwen in omdat het een Whedon show blijft, aan andere kant heb ik vernomen dat ie wéér het niet mocht doen zoals hij het wilde en zie ik het ook wel weer gebeuren dat FOX de boel verneukt.. vond de eerste aflevering ook niet echt dat je zegt van 'wow' Eliza is enige 'wow-element'
pi_66306581
Aflevering twee vind ik een stuk overtuigender dan de eerste. Ondanks dat het thema van de aflevering (buiten de flashbacks om, imprint of the week dus ) met dank aan een recente aflevering van Criminal Minds nog vers in m'n geheugen zat en ik daarbij ook de omslag al zag aankomen wist de episode me te boeien en ben ik best benieuwd hoe de serie en het verhaal zich verder zullen ontwikkelen.
Je suis Charlie Sheen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')