Da's een kleine 7 afleveringen per dagquote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:04 schreef Breuls het volgende:
Buffy heb ik vorig jaar mei in precies 3 weken afgekeken, met Angel wacht ik tot de komende zomerstop.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:42 schreef miodzio het volgende:
Interessant. Morgen maar eens de eerste aflevering kijken.
[..]
![]()
Yup.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:46 schreef Danny het volgende:
[..]
Da's een kleine 7 afleveringen per dag
Wat is het verschil in productie dan?quote:- Series krijgen geen kans om te groeien, tenzij bij HBO of ShowView, maar dat zijn abonnee kanalen en geen reguliere netwerken.
Het uitgangspunt is volkomen anders; bij de reguliere channels mag er sowieso bijna niks (naakt en dergelijke) en is men niet zo gecharmeerd van "gewaagde" series. Alles staat of valt met het aantal kijkers en de bijbehorende advertentieinkomsten. Bij de abonneekanalen ligt dat heel anders. Dat leidt tot een grotere "inspraak" of inmenging in series of het vrij snel afkappen van een serie als deze niet succesvol genoeg blijkt.quote:Op zondag 15 februari 2009 12:02 schreef Mirel het volgende:
[..]
Wat is het verschil in productie dan?
Tibetaans/Australisch...quote:Op zondag 15 februari 2009 17:56 schreef Mirel het volgende:
Die chineze gunwijf is echt lelijk trouwens. Raar gezicht enzo
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_badquote:Op maandag 16 februari 2009 17:22 schreef Mirel het volgende:
Heeft Joss Whedon tot nu toe dan wél series gemaakt met doorlopende verhaallijnen? Er zijn ook series die beginnen met een verhaal van de week en langzamer hand grotere doorlopende plots gaan krijgen.
Grapje zeker? Seizoen 2-4 van Angel is zelfs één doorlopende verhaallijn. Werd op het laatst ook wel weer een beetje teveel van het goede. Het begint met de resurrectie van Darla aan het eind van het seizoen 1 en eindigt met de destructie van haar 'kleindochter' Jasmine aan het eind van seizoen 4. Wat daar tussenin zit is allemaal oorzaak-gevolg op elkaar met nauwelijks losstaande afleveringen.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:22 schreef Mirel het volgende:
Heeft Joss Whedon tot nu toe dan wél series gemaakt met doorlopende verhaallijnen?
Dr. Horrible's Sing-Along Blogquote:Op maandag 16 februari 2009 17:22 schreef Mirel het volgende:
Heeft Joss Whedon tot nu toe dan wél series gemaakt met doorlopende verhaallijnen?
maar tochquote:Op maandag 16 februari 2009 19:03 schreef Breuls het volgende:
Dat was meer een tv-aflevering die in drie delen werd gereleased.
En Firefly heeft de doorlopende verhaallijn van River (die climaxt in de film Serenity).quote:Op maandag 16 februari 2009 19:06 schreef Danny het volgende:
[..]
maar toch
buffy seizoenen 5, 6 en 7 voldoen ook trouwens.
Ervan uitgaande dat ze aflevering 7 halenquote:Op maandag 16 februari 2009 19:21 schreef Illyria het volgende:
[..]
Dollhouse moeten we afwachten, het schijnt t/m aflevering 7 "zaak van de week" te zijn en daarna meer doorlopend.
Alle 13 afleveringen komen sowieso wel op dvd lijkt mij, net als bij Firefly. Daar is ook niet alles van uitgezonden maar wel op dvd gezet. Dus je krijgt alles uiteindelijk toch wel te zien.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:28 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat ze aflevering 7 halen. De pilot was niet catchy genoeg vond ik.
True, maar het als het een goede serie wordt zal het altijd onbevredigend blijven. Ik steek nog steeds elke dag een kaarsje op voor Fireflyquote:Op maandag 16 februari 2009 19:30 schreef Illyria het volgende:
[..]
Alle 13 afleveringen komen sowieso wel op dvd lijkt mij, net als bij Firefly. Daar is ook niet alles van uitgezonden maar wel op dvd gezet. Dus je krijgt alles uiteindelijk toch wel te zien.
Volledige Q&Aquote:The genius behind television's "Buffy the Vampire Slayer" turns to the Web
In the current issue, Joss Whedon, the George Lucas of television, reveals why working on his triumphant return to the small screen, Dollhouse, has convinced him to abandon TV for good. His alternative medium: Web serials. He began making the sci-fi musical Dr. Horrible's Sing-Along Blog (which stars Neil Patrick Harris) during the writers' strike, streamed a few episodes online for free, and struck it big when they went onsale at iTunes. Here Whedon discusses his early foray into Web shows and reveals his plans for the near future. Plus, check out five must-watch Web series — several of which are Whedon-approved.
Niemand hier vond hem ronduit slecht? Of ik lees selectief. Ik vond het in elk geval erg interessant, daarnaast beoordeel ik in serie niet op 1 aflevering.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:25 schreef Tegan het volgende:
Ik moet hem nog zien, maar doordat iedereen hem zo slecht vindt vind ik het maar moeilijk om hem daadwerkelijk aan te zetten.
Ik heb het ook niet zozeer over Fok (alleen).quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:39 schreef miodzio het volgende:
[..]
Niemand hier vond hem ronduit slecht? Of ik lees selectief. Ik vond het in elk geval erg interessant, daarnaast beoordeel ik in serie niet op 1 aflevering.Als het mij na vijf afleveringen niet kan boeien stop ik met kijken.
Ik vind de eerste aflevering echt heel slecht. Dit is juist de aflevering die moet laten zien wat ze in huis hebben.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:41 schreef Weakling het volgende:
Eerste aflevering gezien en vond 'm nogal "meh". Gimmick van steeds andere karakters door de hoofdrolspeler later spelen krijg ik een sterk Alias gevoel bij. Daarnaast was het verhaal ontzettend doorsnee en voorspelbaar. Maar goed, ik ben geen amerikaanse omroepbaas en geef series wel meer dan 1 aflevering de kans om te groeien ...
Stiekem zijn best veel pilots matig van series die ik nu volg en super vind/vond. The Wire, Supernatural, Lost, Prison Break, True Blood en dan vergeet ik er vast nog genoeg.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik vind de eerste aflevering echt heel slecht. Dit is juist de aflevering die moet laten zien wat ze in huis hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |