Ja, in jouw ogen is alles de schuld van van Basten. De resultaten, het kampioenschap van AZ, aids, kanker, polio, wereldhonger, oorlog etc.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:55 schreef Barca het volgende:
[..]
Joh ... niet te serieus hč? Maar je mag nog een keer raden wat de boodschap van de korte column is. Waar zou het in mijn ogen wel aan gelegen hebben?
[..]
Marcootje maakt ons komend seizoen kampioen + bekerwinnaar + winnaar UEFA-cup en in het seizoen 2010/2011 prolongeren we de landstitel, winnen we de beker + supercups en pakken we de CL!
Maar ... het tegenovergestelde ligt dichterbij de waarheid!![]()
Hopelijk leren ze ervan en verkoopt Ajax Suárez niet.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik vond het interview in het AD toch wel hoopvol en getuigen van visie en realiteitszin... en Ajax heeft met de verkoop van Huntelaar feitelijk het kampioenschap verkocht... net zoals ze dat een jaar eerder delen met Sneijder...
Huntelaar verkopen was misschien niet de slimste zet, maar het is niet alsof zijn vervanger Cvitanich het nou zo slecht heeft gedaan. Als je Suarez had verkocht of nu verkoopt, ben je veel verder van huis.quote:Op zondag 26 april 2009 09:27 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hopelijk leren ze ervan en verkoopt Ajax Suárez niet.
In het artikel staat zelf:quote:Van Basten: In principe stel ik mijn positie ter discussie.
Welke is het nou?quote:In de eerste instantie ben ik verantwoordelijk, maar in principe stel ik mijn positie niet ter discussie. Misschien dat anderen dat doen.
Hopelijk gaat Suarez dan ook niet dreigen met arbitragezakenquote:Op zondag 26 april 2009 09:27 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hopelijk leren ze ervan en verkoopt Ajax Suárez niet.
Waarom ben jij zo pro-Van Basten? Ik snap daar echt niets van. Hij heeft dit jaar helemaal niets toegevoegd aan Ajax, bij Oranje ook nul, en heeft gewoon gefaald met het transfer- en tactiekbeleid. "Van Basten onwaardigquote:Op maandag 4 mei 2009 08:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is allemaal niet alleen Ajax-onwaardig, maar toch ook echt Van Basten onwaardig wat er allemaal gebeurt hoor.
Hopelijk stapt ie niet op en krijgt hij nog de tijd.
quote:Op maandag 4 mei 2009 18:30 schreef Klopkoek het volgende:
Co Adriaanse kreeg het hele land liberale grachtengordel over zich heen toen hij zei "een goed paard is nog geen goede ruiter"
quote:Op maandag 4 mei 2009 15:53 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo pro-Van Basten? Ik snap daar echt niets van. Hij heeft dit jaar helemaal niets toegevoegd aan Ajax, bij Oranje ook nul, en heeft gewoon gefaald met het transfer- en tactiekbeleid. "Van Basten onwaardig"
quote:Op maandag 4 mei 2009 13:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik zie niets in de oplossing om weer een nieuwe trainer aan te stellen en weer opnieuw te bouwen. Helemaal niets. De enige die momenteel de club direct verder brengen zouden Hiddink en Rijkaard zijn, en die komen niet. Punt. Ajax is een weg ingeslagen en die moet je nu afmaken. In de laatste 5 jaar is er geen vooruitgang geboekt, en dat kan je gewoon weg niet afschuiven op Van Basten, wat door veel mensen, puur door begrijpelijke frustratie, wel gedaan wordt. Dat is niet eerlijk ten opzichte van hem. Daar hoort dan gewoon nog bij dat je nog minimaal een halfjaar lang na een jaar bouwen, processen doorgaan, veranderingen doorvoeren de tijd krijgt om de vruchten te plukken van wat je hebt geprobeerd te ontwikkelen.
Volgend seizoen weet iedereen waar hij aan toe is, wat hem te doen staat en waar de eisen liggen. Ook Van Basten zelf. We hebben het over een beginnend trainer (fout van Ajax, niet van Marco), een extreem jonge ploeg en een druk van hier tot Tokio. Daar ga je niet altijd even constant mee om. Volgend jaar is die basis alweer groter, is er hopelijk een constante periode met een reeks van zelfde basisspelers en resultaat, zoals AZ dit seizoen heeft gehad. Dan kom je ook gewoon op 1-0 en kan je die wedstrijden uitspelen.
Van alles wat ik mee krijg uit de media, je bent er immers niet bij op de trainingen en in de kleedkamer, lijkt er vertrouwen te zijn in de capaciteiten van Van Basten, heeft hij een enorme ontwikkeling doorgemaakt tov het begin van het seizoen en is hij nu al een betere clubcoach dan in de zomer. Waarom zou je dat weggooien om weer helemaal opnieuw te beginnen met een andere trainer die ook weer alles vanaf 0 moet opbouwen? Dan krijg je precies hetzelfde als dit seizoen. Exact hetzelfde.
De kwaliteiten zijn er genoeg met Suarez, Aissati, Enoh, Vertonghen, Van Der Wiel, Anita (ja, ook hij), Wielaert (inprincipe), Vermaelen, Sulejmani, Gabri en Emanuelson. Met gerichte aankopen zou je gewoon een goede basis moeten hebben staan die klaar is voor het seizoen, zonder al te veel aanpassingen. Als er dan ook nog een coach die ouder is met ervaring er bij komt, en De Boer en Bergkamp gaan zich ook gerichter met de selectie bemoeien, dan moet het wel goed komen.
Niet in de laatste plaats omdat je ook een echte Ajacied daar hebt zitten. Dat mag niet meetellen misschien, maar het is wel Van Basten. Van Basten wil Ajax echt beter maken en terug naar de top brengen, het niveau waar hij alles vanaf weet. Daar kan je komen, als je maar als een geheel naar toe werkt.
Ik denk dat het kan onder Van Basten.
Klopt.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:38 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Geniaal ja, dat ging over Van Basten toch?
Van Basten gaat geen enkele prijs pakken als trainer, let maar op.quote:Op maandag 4 mei 2009 08:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is allemaal niet alleen Ajax-onwaardig, maar toch ook echt Van Basten onwaardig wat er allemaal gebeurt hoor.
Hopelijk stapt ie niet op en krijgt hij nog de tijd.
quote:Milan gooit balletje op bij Van Basten
MILAAN - De naam van Marco van Basten wordt genoemd om de huidige trainer Carlo Ancelotti bij AC Milan op te volgen. Afgelopen weekeinde sprak de ex-trainer van Ajax en het Nederlands elftal met Filippo Galli, de assistent van Ancelotti.
Van Basten was in Italië om daar mee te doen aan een golftoernooi en dineerde daarna met een aantal vrienden in de stad waar hij in de jaren negentig furore maakte als speler. "Er werd een opmerking gemaakt of hij er niet voor voelde om trainer van AC Milan te worden", zegt Galli. "Maar hij zei dat de club nog geen contact met hem had opgenomen."
Komend weekeinde wordt de toekomst van de huidige trainer Ancelotti besproken, maar er wordt gespeculeerd dat hij de club zal verlaten om bij Chelsea het stokje van interim-coach Guus Hiddink over te nemen. "Ik weet niet wat er met Abcelotti gebeurt, dat is nu nog moeilijk te zeggen", meent Galli.
Galli benadrukt dat het gesprek met Van Basten niet alleen over AC Milan ging. "Eigenlijk was het belangrijkste gespreksonderwerp zijn vertrek bij Ajax." De namen van Milan-directeur Leonardo, Cagliaribaas Massimiliano Allegri en Frank Rijkaard doen hardnekkig de ronde om volgend seizoen aan het roer van AC Milan te staan. Of Van Basten aan dat rijtje wordt toegevoegd is nog onbekend.
Telegraaf
dat bleek bij Oranje ook geen garantie voor succesquote:Op maandag 18 mei 2009 20:45 schreef RayMania het volgende:
Van Basten lijkt mij niet het type trainer om iets op te bouwen. Meer een trainer die afhankelijk is van goed materiaal met veel ervaring.
Ik heb zo het idee dat we uberhaupt nooit meer iets van hem gaan horen, tenzij AC Milan in de fout gaat en hem aanstelt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 17:18 schreef Klopkoek het volgende:
Heeft hij al interviews gegeven sinds zijn ontslag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |