abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65850751
Hallo Allemaal,

zoals de topictitel zegt heb ik wat vragen. Ben gisteren wezen kijken bij een 1982 mk1 pirelli. De auto ziet er netjes uit, maar is geen toppertje qua looks. Ik heb een proefritje gemaakt, en wat me opviel was het volgende:

-bij koude motor knipperde het waarschuwingslampje van de koelvloeistof. ( wat is dit/kan dit zijn?)
-bij optrekken bonkte de motor erg tussen de 2700 en 3200 rpm. zowel warm als koud. ( tank was wel bijna leeg, maar boven de 3500 rpm weer geen last van
- uitlaat niet helemaal luchtdicht ( bij koppelstuk lekt ie als je achtekant dichthoudt
- ruitenwissers gaan niet bijster snel, ligt dat aan de motor ( ruitenwissermotor) of is het gewoonniet anders?)
-er is 40000km geleden een gereviseerde ruilmotor ingekomen.


wie heeft er advies over deze punten ( vraagprijs 5000¤)
Of wie weet er een mooie MK1 gti te koop staan?

alvast bedankt
grtz Chili
Chili
hell yeah
pi_65852286
Kan ontzettend veel aan mankeren aan een dergelijke auto op leeftijd, wat wel te herstellen is maar dat kan veel tijd en moeite (om de juiste spullen te vinden) en geld kosten. Ik zou er door een bekende deskundige naar laten kijken, ANWB als je niemand kent die je vertrouwt.
pi_65852405
Dat waarschuwingsplampje kan gewoon een sensor zijn, die zijn wel vaker aan debeurt bij dezeauto's. Een bonkende motor kan van alles zijn, dat kan afstelling zijn, lekkage op de bougies of verdeelkap. Ruitenwissers zijn niet zo spectaculair bij dit model.

Kortom, moeilijk te zeggen, maar wie weet kun je bij de koop bedingen dat dat soort dingen eerst worden uitgezocht bij een garage/dealer ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_65856815
onderdelen zijn eigenlijk nog voldoende voorhanden, het blok is naderhand ongewijzigd in de Golf 2 overgegaan, en heeft nog in wat andere VAG auto´s gelegen. Wat mij het meest bevreemdde is dat het bonken begon bij 2700 rpm, en weer weg was bij 3500.... zou juist verwachten dat ie dan harder bonkt hoe hoger het toerental wordt...

grtz Chili
hell yeah
  zondag 8 februari 2009 @ 19:19:47 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_65858021
Hoe is het met roest? Carrosserie ben je snel meer aan kwijt dan aan mechaniek.
Dat bonk verhaal zou ik tot de bodem uit (laten) zoeken. Motor die 40000 km geleden is gereviseerd (Zijn daar bonnetjes/bewijzen van?) zou moeten draaien als een naaimachientje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 8 februari 2009 @ 19:24:10 #6
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_65858182
¤5000,- voor een auto uit '82 vind ik aardig wat geld. Kan je niet beter een nieuwere auto kopen..?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_65858781
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:24 schreef Bootje84 het volgende:
¤5000,- voor een auto uit '82 vind ik aardig wat geld. Kan je niet beter een nieuwere auto kopen..?
TS zoekt niet zomaar een goede 2ehands auto, hij zoekt een liefhebbersauto, tevens een icoon binnen de autohistorie van VW. Dat soort auto's, zeker in goede staat, zijn gewoon duur.

Zelf heb ik ook ongeveer dit bedrag voor mijn oldtimer mercedes betaald. Indien je goedkoper gaat zoeken, vind je barrels of koop je een auto waar je later teleurgesteld van wordt.

TS zoek een echt goede, bezuinig niet op de verkeerde dingen en de zoektocht is minstens net zo leuk als het bezitten van zo een bijzondere auto! Succes!
pi_65860868
TS heeft een MB 500se uit 81, een mustang fastback uit 68, en wil iets kleins "erbij" zonder patserig te doen , maar wil iets handzamers hebben, zonder toe te geven aan fun en beleving...
hell yeah
pi_65866647
hehe, kom ik aan met mijn "beginnerstips"......
  maandag 9 februari 2009 @ 06:28:24 #10
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_65870889
quote:
Op zondag 8 februari 2009 18:42 schreef chilipenn het volgende:
onderdelen zijn eigenlijk nog voldoende voorhanden, het blok is naderhand ongewijzigd in de Golf 2 overgegaan, en heeft nog in wat andere VAG auto´s gelegen. Wat mij het meest bevreemdde is dat het bonken begon bij 2700 rpm, en weer weg was bij 3500.... zou juist verwachten dat ie dan harder bonkt hoe hoger het toerental wordt...

grtz Chili
Het onderblok is ongewijzigd overgegaan. De kop is veranderd, de oliekoeler is anders, ontsteking zit anders ... Dat bonken kan ik niet zo snel verklaren.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_65879311
Golf MK1 GTI.... Goede keus
pi_65884612
.

Een 1982 pirelli? Ik dacht dat die alleen in 1983 geproduceerd waren.. Is het geen ombouw?
In uw gelaat!
pi_65892430
pirellis zijn er veel langer gemaakt, alleen officieel nooit in NL geleverd... was voorbehouden aan de Duitse markt

maar ff ontopic, iemand die van die trilling weet?
hell yeah
  maandag 9 februari 2009 @ 22:11:37 #14
53151 T42
Pinball Wizard
pi_65896365
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:24 schreef Bootje84 het volgende:
¤5000,- voor een auto uit '82 vind ik aardig wat geld. Kan je niet beter een nieuwere auto kopen..?

het gaat hier om een GOLF MK1 geen ex leasebak uit jare 90

hij is prijzig maar tis wat een gek ervoor geeft. ze zijn gewilt

ts ik heb nog een benz met injectie motor uit 69
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:57:04 #15
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_65901302
Die had toch van zo'n mechanische injectie



Ik meen me te herinneren dat die injectoren nogal vrij vlug slechter werden, en dat ze daar ook vaker valse lucht trokken...

(man wat is dat alweer lang geleden!)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 10 februari 2009 @ 01:02:24 #16
13132 Core.
schizo eend
pi_65901367
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:57 schreef Herr.Flick het volgende:
Die had toch van zo'n mechanische injectie

[ afbeelding ]

Ik meen me te herinneren dat die injectoren nogal vrij vlug slechter werden, en dat ze daar ook vaker valse lucht trokken...

(man wat is dat alweer lang geleden!)
Bosch K-Jetronic. (history)
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
  dinsdag 10 februari 2009 @ 08:09:29 #17
53151 T42
Pinball Wizard
pi_65903240
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:57 schreef Herr.Flick het volgende:
Die had toch van zo'n mechanische injectie

[ afbeelding ]

Ik meen me te herinneren dat die injectoren nogal vrij vlug slechter werden, en dat ze daar ook vaker valse lucht trokken...

(man wat is dat alweer lang geleden!)
die op deze foto lijkt me een golf2?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 08:35:56 #18
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_65903485
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:09 schreef T42 het volgende:

[..]

die op deze foto lijkt me een golf2?
Het gaat niet over de foto uit, die staat er alleen ter illustratie, het injectiesysteem is toch hetzelfde...

straks ga je nog lopen zeuren dat de kleur auto niet overeen komt met die van ts
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_65903491
Op de foto is geen 1.8 dx blok het is idd een golf 2 blok.
En in 82 had je geen Pirelli.
Die zijn alleen in 83 gemaakt.
Alles ervoor is GEEN Pirelli maar heeft een ander benaming.
Ow ja ik ben zelf ook een trotse Golf 1 GTI bezitter:
Voor 3500 mag je hem overnemen.
Dan heb je ook nog eens een echte hollandse GTI met stuurbekrachtiging, schijfremmen achter, alarm, centrale deurvergrendeling.

Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_65903510
En TS voor 5000 ¤ mag je toch op zijn minst verwachten dat hij lekker loopt en geen lekkende uitlaat heeft.
Klinkt mij een beetje als de hoofdprijs vragen voor een middelmatige auto.
Geef de link van de advertentie eens!
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_65903524
Quote IPV edit oeps!
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_65903636
oeps... was een '83 er..... ( was denk ik inde war met andere auto) maar hier is de link: http://link.marktplaats.nl/221594024 en @dekilo, doe eens wat meer specificaties over je auto, of stuur een pm als je wil....
hell yeah
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:59:16 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_65906565
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:35 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Het gaat niet over de foto uit, die staat er alleen ter illustratie, het injectiesysteem is toch hetzelfde...

straks ga je nog lopen zeuren dat de kleur auto niet overeen komt met die van ts
de injectie van golf 1 zit aan de andere kant van blok dat ik me kan herineren.
golf 2 is electrisch en golf1 is meganisch op het blok toch?
zo kan ik ook een motor van een peugot 205 gti plaatsen want das ook een gti

zit niet zomaar op de kleinigheidjes te letten dit leek me een grote kleinigheidje
pi_65912355
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:36 schreef dekilo het volgende:
Op de foto is geen 1.8 dx blok het is idd een golf 2 blok.
En in 82 had je geen Pirelli.
Die zijn alleen in 83 gemaakt.
Alles ervoor is GEEN Pirelli maar heeft een ander benaming.
Ow ja ik ben zelf ook een trotse Golf 1 GTI bezitter:
Voor 3500 mag je hem overnemen.
Dan heb je ook nog eens een echte hollandse GTI met stuurbekrachtiging, schijfremmen achter, alarm, centrale deurvergrendeling.

[ afbeelding ]
En hij is laaag

Toffe bak!
In uw gelaat!
pi_65921865
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:40 schreef chilipenn het volgende:
Hallo Allemaal,

zoals de topictitel zegt heb ik wat vragen. Ben gisteren wezen kijken bij een 1982 mk1 pirelli. De auto ziet er netjes uit, maar is geen toppertje qua looks. Ik heb een proefritje gemaakt, en wat me opviel was het volgende:

-bij koude motor knipperde het waarschuwingslampje van de koelvloeistof. ( wat is dit/kan dit zijn?)
-bij optrekken bonkte de motor erg tussen de 2700 en 3200 rpm. zowel warm als koud. ( tank was wel bijna leeg, maar boven de 3500 rpm weer geen last van
- uitlaat niet helemaal luchtdicht ( bij koppelstuk lekt ie als je achtekant dichthoudt
- ruitenwissers gaan niet bijster snel, ligt dat aan de motor ( ruitenwissermotor) of is het gewoonniet anders?)
-er is 40000km geleden een gereviseerde ruilmotor ingekomen.


wie heeft er advies over deze punten ( vraagprijs 5000¤)
Of wie weet er een mooie MK1 gti te koop staan?

alvast bedankt
grtz Chili
Chili
Euh 5000 euro voor een slopert????????
pi_65922909
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:34 schreef fokkieslim het volgende:

[..]

Euh 5000 euro voor een slopert????????
verrekte mongol! Een mk1 gti is een van de coolste wagentjes onder de 10k e die er te koop zijn. Dit heeft niks te maken met het bruine hok dat jij in je hoofd hebt.
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_65924435
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:59 schreef T42 het volgende:
de injectie van golf 1 zit aan de andere kant van blok dat ik me kan herineren.
golf 2 is electrisch en golf1 is meganisch op het blok toch?
Klopt helemaal, zoals de foto die hierboven staat is geen DX blok, de injectie zit dan aan de rechterkant, voor het koelvloeistofreservoir.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_65924483
Ik zie dat de marktplaatsvariant wél Pirelli velgen heeft.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_65924569
Nb. waarom staan die foto's van die golf II bij die advertentie ? En in zéér goeie staat is hij dus niet als ik TS mag geloven.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_65938579
verkoper had zowel een mk1 als een type 2 in de verkoop. En in zeer goede staat is bij de een wat ander dan bij de ander. Wellicht leg ik mijn lat te hoog, maar in zeer goede staat betekent bij mij in (bijna) concours staat, en niet met een aantal mankementen.
hell yeah
pi_65940741
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:51 schreef elcastel het volgende:
Ik zie dat de marktplaatsvariant wél Pirelli velgen heeft.
het is een ingevoerde Pirelli.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')