TS zoekt niet zomaar een goede 2ehands auto, hij zoekt een liefhebbersauto, tevens een icoon binnen de autohistorie van VW. Dat soort auto's, zeker in goede staat, zijn gewoon duur.quote:Op zondag 8 februari 2009 19:24 schreef Bootje84 het volgende:
¤5000,- voor een auto uit '82 vind ik aardig wat geld. Kan je niet beter een nieuwere auto kopen..?
Het onderblok is ongewijzigd overgegaan. De kop is veranderd, de oliekoeler is anders, ontsteking zit anders ... Dat bonken kan ik niet zo snel verklaren.quote:Op zondag 8 februari 2009 18:42 schreef chilipenn het volgende:
onderdelen zijn eigenlijk nog voldoende voorhanden, het blok is naderhand ongewijzigd in de Golf 2 overgegaan, en heeft nog in wat andere VAG auto´s gelegen. Wat mij het meest bevreemdde is dat het bonken begon bij 2700 rpm, en weer weg was bij 3500.... zou juist verwachten dat ie dan harder bonkt hoe hoger het toerental wordt...
grtz Chili
quote:Op zondag 8 februari 2009 19:24 schreef Bootje84 het volgende:
¤5000,- voor een auto uit '82 vind ik aardig wat geld. Kan je niet beter een nieuwere auto kopen..?
Bosch K-Jetronic.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:57 schreef Herr.Flick het volgende:
Die had toch van zo'n mechanische injectie
[ afbeelding ]
Ik meen me te herinneren dat die injectoren nogal vrij vlug slechter werden, en dat ze daar ook vaker valse lucht trokken...
(man wat is dat alweer lang geleden!)
die op deze foto lijkt me een golf2?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:57 schreef Herr.Flick het volgende:
Die had toch van zo'n mechanische injectie
[ afbeelding ]
Ik meen me te herinneren dat die injectoren nogal vrij vlug slechter werden, en dat ze daar ook vaker valse lucht trokken...
(man wat is dat alweer lang geleden!)
Het gaat niet over de foto uit, die staat er alleen ter illustratie, het injectiesysteem is toch hetzelfde...quote:
de injectie van golf 1 zit aan de andere kant van blok dat ik me kan herineren.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:35 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Het gaat niet over de foto uit, die staat er alleen ter illustratie, het injectiesysteem is toch hetzelfde...
straks ga je nog lopen zeuren dat de kleur auto niet overeen komt met die van ts
En hij is laaagquote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:36 schreef dekilo het volgende:
Op de foto is geen 1.8 dx blok het is idd een golf 2 blok.
En in 82 had je geen Pirelli.
Die zijn alleen in 83 gemaakt.
Alles ervoor is GEEN Pirelli maar heeft een ander benaming.
Ow ja ik ben zelf ook een trotse Golf 1 GTI bezitter:
Voor 3500 mag je hem overnemen.
Dan heb je ook nog eens een echte hollandse GTI met stuurbekrachtiging, schijfremmen achter, alarm, centrale deurvergrendeling.
[ afbeelding ]
Euh 5000 euro voor een slopert????????quote:Op zondag 8 februari 2009 15:40 schreef chilipenn het volgende:
Hallo Allemaal,
zoals de topictitel zegt heb ik wat vragen. Ben gisteren wezen kijken bij een 1982 mk1 pirelli. De auto ziet er netjes uit, maar is geen toppertje qua looks. Ik heb een proefritje gemaakt, en wat me opviel was het volgende:
-bij koude motor knipperde het waarschuwingslampje van de koelvloeistof. ( wat is dit/kan dit zijn?)
-bij optrekken bonkte de motor erg tussen de 2700 en 3200 rpm. zowel warm als koud. ( tank was wel bijna leeg, maar boven de 3500 rpm weer geen last van
- uitlaat niet helemaal luchtdicht ( bij koppelstuk lekt ie als je achtekant dichthoudt
- ruitenwissers gaan niet bijster snel, ligt dat aan de motor ( ruitenwissermotor) of is het gewoonniet anders?)
-er is 40000km geleden een gereviseerde ruilmotor ingekomen.
wie heeft er advies over deze punten ( vraagprijs 5000¤)
Of wie weet er een mooie MK1 gti te koop staan?
alvast bedankt
grtz Chili
Chili
verrekte mongol! Een mk1 gti is een van de coolste wagentjes onder de 10k e die er te koop zijn. Dit heeft niks te maken met het bruine hok dat jij in je hoofd hebt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:34 schreef fokkieslim het volgende:
[..]
Euh 5000 euro voor een slopert????????![]()
![]()
Klopt helemaal, zoals de foto die hierboven staat is geen DX blok, de injectie zit dan aan de rechterkant, voor het koelvloeistofreservoir.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:59 schreef T42 het volgende:
de injectie van golf 1 zit aan de andere kant van blok dat ik me kan herineren.
golf 2 is electrisch en golf1 is meganisch op het blok toch?
het is een ingevoerde Pirelli.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:51 schreef elcastel het volgende:
Ik zie dat de marktplaatsvariant wél Pirelli velgen heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |