quote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:35 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik vind het wel lachen dit soort recensies. Bij AONO was het te vernieuwend en bij dit album is het weer 'geen durf'. Mensen nemen de manier van recenseren over van de Q,'s/OOR's van deze wereld:vergelijken als het negatief is anderzijds van albums zeggen dat je ze niet moet vergelijken omdat ze op zich staan Ophemelen als een malle en dan neersabelen op een basis van onrealistische verwachtingen. Laten we wel zijn, ook Experience en Music for the Jilted Generation werden niet overal goed ontvangen, maar nu is opeens alles geniaal (???) Dingen afdoen als simpel (en zelf nog geen beat kunnen bakken) en slechtgevonden en beter gedaan.. Niet willen beseffen dat zo'n band gewoon doet waar het goed in is en niet waar het niet goed in is. Kortom, niet iedereen kan innoveren met ieder album. Je kunt ook gewoon een stijl goed doen. Pop/rock is ook al jaren niet vernieuwd... maar soms wel gewoon goed.
The Prodigy levert gewoon een goed album op, met naar mijn mening 1 grote uitschieter. Ze pakken van ieder album iets mee in een nieuwe energieke mix.Dit is de Prodigy zoals we ze kennen. Agressief, vuig en punk. Het enige minpunt van het album vind eigenlijk het totale gebrek aan ook maar enig rustpunt. Ik wacht rustig de limited edition af en ga eens rustig dat album echt luisteren.
Inderdaad. Ben het compleet met je eens!quote:Op zondag 8 februari 2009 02:34 schreef Verloren_onschuld het volgende:
320 encoding zegt werkelijk niets over de kwaliteit van de bron. Ik mag hopen dat je kortzichtigheid niet te aanstekelijk werkt.Ik heb exact dezelfde promo-rip en genoeg kwaliteitsaudio in huis om te kunnen zeggen dat het een hele slechte is.
Dat vind ik altijd zo'n kut argument.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:35 schreef Verloren_onschuld het volgende:Dingen afdoen als simpel (en zelf nog geen beat kunnen bakken) en slechtgevonden en beter gedaan..
Wat begrijp je niet aan de zin 'maar de mijne is een directe promo cd-rip'? Ik heb deze zelf van de promo cd geript, en niet zoals jij van een of andere torrentsite gedownload. Dus de bron was de promo cd. Begrijpend lezen is moeilijk voor sommigen.quote:Op zondag 8 februari 2009 02:34 schreef Verloren_onschuld het volgende:
320 encoding zegt werkelijk niets over de kwaliteit van de bron. Ik mag hopen dat je kortzichtigheid niet te aanstekelijk werkt.Ik heb exact dezelfde promo-rip en genoeg kwaliteitsaudio in huis om te kunnen zeggen dat het een hele slechte is.
Zucht, moet dat nu weer zo?quote:Op zondag 8 februari 2009 13:20 schreef PDOA het volgende:
Begrijpend lezen is moeilijk voor sommigen.
Ben jij het lek dan?quote:Op zondag 8 februari 2009 13:20 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik heb deze zelf van de promo cd geript,
Het gaat mij er niet om of je wel of niet een mening mag hebben over iets wat je niet per se zelf kunt. Het gaat mij om de zuurtegraad van dit soort, blijkbaar zelf niet geslaagde, personen. Zodra ik vooral eigen frustratie lees, neem ik het al een stuk minder serieus. En laten we wel wezen, er lopen een hoop gefrustreerde recensenten rond.quote:Op zondag 8 februari 2009 12:01 schreef timbob het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n kut argument.
Omdat ik iets niet kan, mag ik niet zeggen dat iemand anders het ook niet kan?
Ik kan bijvoorbeeld helemaal niet zuiver zingen. En jij misschien ook niet. Maar als jij dan ineens gaat zingen mag ik daar niks van zeggen omdat ik het niet doe omdat ik weet dat ik het niet kan?
Als mensen iets proberen en er enorm in zuigen mag ik daar echt wel wat van zeggen zonder het zelf beter te hoeven kunnen.
Alsof jij nooit een mening hebt over iets wat je zelf ook nooit gedaan hebt.
Ik heb totaal geen problemen met kritiek. maar dan moet het wel gegrond zijn. Ik heb er wel problemen mee als mensen kritiek leveren waarmee ik het niet eens ben en daardoor maar zeggen dat ik niet tegen kritiek kan terwijl ik gewoon contra-kritiek geef.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:18 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om of je wel of niet een mening mag hebben over iets wat je niet per se zelf kunt. Het gaat mij om de zuurtegraad van dit soort, blijkbaar zelf niet geslaagde, personen. Zodra ik vooral eigen frustratie lees, neem ik het al een stuk minder serieus. En laten we wel wezen, er lopen een hoop gefrustreerde recensenten rond.
Overigens, lastig he kritiek.![]()
De essentie.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:31 schreef timbob het volgende:
Ik heb er wel problemen mee als mensen kritiek leveren waarmee ik het niet eens ben
Wanneer is dat?quote:Op maandag 9 februari 2009 11:41 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Nu weer terug naar waar het echt om gaat, wachten tot de cd-versie er is.
Bol.com zegt mij 20 februari ( en wee hun gebeente...)quote:
Daar hou ik je aan.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:56 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Bol.com zegt mij 20 februari ( en wee hun gebeente...)
Ik weet het goed gemaakt. Ik schrijf dan ook wel een review.![]()
Ik heb hier nog eens over nagedacht en ik begrijp het gewoonweg niet dat je dit hier verteld.quote:Op zondag 8 februari 2009 13:20 schreef PDOA het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de zin 'maar de mijne is een directe promo cd-rip'? Ik heb deze zelf van de promo cd geript, en niet zoals jij van een of andere torrentsite gedownload. Dus de bron was de promo cd. Begrijpend lezen is moeilijk voor sommigen.
Quote voor het nageslacht !quote:Op zondag 8 februari 2009 13:20 schreef PDOA het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de zin 'maar de mijne is een directe promo cd-rip'? Ik heb deze zelf van de promo cd geript, en niet zoals jij van een of andere torrentsite gedownload. Dus de bron was de promo cd. Begrijpend lezen is moeilijk voor sommigen.
Nog bij geen enkele promo heb ik ooit een contract moeten tekenen, ook niet bij degenen waar een watermerk in zou zitten.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:15 schreef Kahlen het volgende:
Dit betekend dat de recensenten die deze promo cd ontvangen waarschijnlijk een contract hebben getekend of iets dergelijks om zich hieraan te verbinden.
Connecties. En die heb ik. Ik heb de promo in ieder geval niet verspreid, want daar doe ik niet aan.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:15 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik heb hier nog eens over nagedacht en ik begrijp het gewoonweg niet dat je dit hier verteld.
Want vertel me nu eens, blablabla
Jij doet net zo moeilijk als ik over hetzelfde punt lieve schat. Bovendien trek je m'n woorden compleet uit verband. en ging het erom dat ik blijkbaar niet mag reageren op kritiek die ik krijg.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:41 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
De essentie.![]()
Nu weer terug naar waar het echt om gaat, wachten tot de cd-versie er is.
Ik trek helemaal niets uit het verband, je drukt jezelf gewoon ongelukkig uit. Ohnee, het ligt allemaal aan een ander he.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:46 schreef timbob het volgende:
[..]
Jij doet net zo moeilijk als ik over hetzelfde punt lieve schat. Bovendien trek je m'n woorden compleet uit verband. en ging het erom dat ik blijkbaar niet mag reageren op kritiek die ik krijg.
Anyway, wat ik me verder ook afvraag. Stel dat de promo die gelekt is inderdaad nog een goede master moet hebben, zal dat dan zoveel aan de muziek veranderen? Hooguit meer de aandacht verleggen op delen in de muziek. Niet dat het meteen een compleet ander nummer is ofzo.
Als er straks een beter afgemixte versie uitkomt denk ik toch dat het heel weinig uit zal halen op de mening die ik over de muziek heb.
Dit zegt eigenlijk wel genoeg over jouw verstand van muziek. Zelfs de volkomen simpele figuur hoort nog het verschil tussen 64 kbps en 320 kbps om een voorbeeld te geven en het doet wel degelijk afbreuk aan een cd/nummer. Bij deze rip hoor je dat echt buitengewoon goed. Hij kan 320 kpbs gemp3'd zijn, maar het is overduidelijk dat de bron slecht is. Ik kan me niet voorstellen dat Liam zoiets serieus zou uitbrengen, zie verder AONO.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:34 schreef PDOA het volgende:
Kwaliteit maakt in principe heel weinig uit en ik verwacht al helemaal niet dat de officiele cd zoveel beter zal klinken. Liam heeft dit album namelijk waarschijnlijk gewoon in Magix Music Studio gemasterd ofzo.
-Zie verder mijn eerdere comment over reviewers en hun frustraties-quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:43 schreef PDOA het volgende:
Daar ben ik ook zeer benieuwd naar, alhoewel hun vorige album ontzettend vlak was.quote:Het nieuwe Crystal Method album gaat Invaders Must Die trouwens keihard wegblazen.
Dit zal daarmee niet de eerste keer dat jouw logica mij volkomen ontgaat.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:19 schreef PDOA het volgende:
Als ik gefrustreerd zou zijn had ik het album wel een lager cijfer gegeven.
Ja dat ja.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:30 schreef =HellFire= het volgende:
Zijn punt is meer: de song wordt er niet anders van. Dus als je Invaders Must Die een meuknummer vindt, blijft dat natuurlijk zo. Niet ineens alsof het ineens dikke oldskool Prodigy wordt omdat de master beter klinkt (en dat doet deze uiteraard wel, maar that's besides the point).
quote:Op maandag 9 februari 2009 12:15 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik heb hier nog eens over nagedacht en ik begrijp het gewoonweg niet dat je dit hier verteld.
Want vertel me nu eens, de platenmaatschappij geeft een aantal promo's uit. Die beveiligen ze heel extreem, zo extreem dat er in diverse nummers stukjes geplaatst zijn waarmee de ontvanger van de promo cd is te herkennen en vervolgd kan worden bij uitlekken van de cd op internet (of ergens anders). Dit betekend dat de recensenten die deze promo cd ontvangen waarschijnlijk een contract hebben getekend of iets dergelijks om zich hieraan te verbinden.
Nu lekt de cd uit op internet en is de platenmaatschappij woedend. Ze willen er alles aan doen om de dader (een recensent) te pakken. Wat doe jij vervolgens? Jij geeft op een Nederlands forum aan dat jij een copy hebt mogen maken van een promo cd. Dikke kans dat de eigenaar van de cd niet aan jou, maar ook aan anderen toestemming heeft gegeven om een copy te maken. Grote kans dat hier het lek dus zit.
Middels google (zoek maar een op "verspreiden promo cd") of gewoon een globale kennis van de nederlandse internetmarkt is dit topic op fok eenvoudig te vinden. Fok legt alle ip nummers vast en voila, een dagvaarding bij de politie, toestemming van de officier van justitie om de ip nummers op te vragen bij fok en bij de provider en je hebt in iedergeval 1 persoon die zich niet aan het contract gehouden heeft en waarschijnlijk verantwoordelijk is voor het lek.![]()
Ik snap dus echt niet dat je hier verkondigt dat je zelf een copy van een promo cd hebt gemaakt die net gelekt is op internet.
Een eigen copy mag helemaal niet in dit geval omdat het een promo cd is waarvoor je een contract moet tekenen. En het is toch verspreiding als je vrienden een copy laat maken? Verspreiding wil niet alleen zeggen het op internet zetten.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:07 schreef MarsX het volgende:
Eigen copy mag gewoon in Nederland hoor. "Verspreiding" mag dan weer niet, maar dat doet de recensent (naar mijn weten) niet.
Is dit gebeurt dan?! In de wet staat geen uitzondering voor "promo cd's".quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:17 schreef Kahlen het volgende:
Een eigen copy mag helemaal niet in dit geval omdat het een promo cd is waarvoor je een contract moet tekenen.
Waar staat dat de persoon dit gedaan heeft? Het is wel zo dat je in geval van geluidsopname en thuiskopieën je niet in opdracht kopieën mag laten maken.quote:En het is toch verspreiding als je vrienden een copy laat maken?
Dat kloptquote:Verspreiding wil niet alleen zeggen het op internet zetten.
Jammer dat men een negatieve recensie (die van de topicstater) op bijzaken als bron wil afschuiven, want ik ben het helemaal met topicstarter eens. Ik hoor de cd vanmorgen voor het eerst, en de smaak van het vorige album gemengd met die van jilted komt me helemaal naar boven. Nu vind ik jilter erg goed, maar er zit niks vernieuwends in deze plaat, same old same old en te makkelijk scoren met deuntjes en geluidjes die vroeger goed scoorden (op jilted).quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:19 schreef PDOA het volgende:
Als ik gefrustreerd zou zijn had ik het album wel een lager cijfer gegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |