abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65876719
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:20 schreef PDOA het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan de zin 'maar de mijne is een directe promo cd-rip'? Ik heb deze zelf van de promo cd geript, en niet zoals jij van een of andere torrentsite gedownload. Dus de bron was de promo cd. Begrijpend lezen is moeilijk voor sommigen.
Ik heb hier nog eens over nagedacht en ik begrijp het gewoonweg niet dat je dit hier verteld.

Want vertel me nu eens, de platenmaatschappij geeft een aantal promo's uit. Die beveiligen ze heel extreem, zo extreem dat er in diverse nummers stukjes geplaatst zijn waarmee de ontvanger van de promo cd is te herkennen en vervolgd kan worden bij uitlekken van de cd op internet (of ergens anders). Dit betekend dat de recensenten die deze promo cd ontvangen waarschijnlijk een contract hebben getekend of iets dergelijks om zich hieraan te verbinden.

Nu lekt de cd uit op internet en is de platenmaatschappij woedend. Ze willen er alles aan doen om de dader (een recensent) te pakken. Wat doe jij vervolgens? Jij geeft op een Nederlands forum aan dat jij een copy hebt mogen maken van een promo cd. Dikke kans dat de eigenaar van de cd niet aan jou, maar ook aan anderen toestemming heeft gegeven om een copy te maken. Grote kans dat hier het lek dus zit.

Middels google (zoek maar een op "verspreiden promo cd") of gewoon een globale kennis van de nederlandse internetmarkt is dit topic op fok eenvoudig te vinden. Fok legt alle ip nummers vast en voila, een dagvaarding bij de politie, toestemming van de officier van justitie om de ip nummers op te vragen bij fok en bij de provider en je hebt in iedergeval 1 persoon die zich niet aan het contract gehouden heeft en waarschijnlijk verantwoordelijk is voor het lek.

Ik snap dus echt niet dat je hier verkondigt dat je zelf een copy van een promo cd hebt gemaakt die net gelekt is op internet.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  maandag 9 februari 2009 @ 12:41:37 #27
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_65877357
quote:
Op zondag 8 februari 2009 13:20 schreef PDOA het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan de zin 'maar de mijne is een directe promo cd-rip'? Ik heb deze zelf van de promo cd geript, en niet zoals jij van een of andere torrentsite gedownload. Dus de bron was de promo cd. Begrijpend lezen is moeilijk voor sommigen.
Quote voor het nageslacht !

WE HEBBEN HET LEK TE PAKKEN !
zzz
pi_65878181
En ik was erbij. .
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 februari 2009 @ 13:20:50 #29
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_65878571
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:15 schreef Kahlen het volgende:
Dit betekend dat de recensenten die deze promo cd ontvangen waarschijnlijk een contract hebben getekend of iets dergelijks om zich hieraan te verbinden.
Nog bij geen enkele promo heb ik ooit een contract moeten tekenen, ook niet bij degenen waar een watermerk in zou zitten.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_65879039
quote:

[..]

Ik heb hier nog eens over nagedacht en ik begrijp het gewoonweg niet dat je dit hier verteld.

Want vertel me nu eens, blablabla
Connecties. En die heb ik. Ik heb de promo in ieder geval niet verspreid, want daar doe ik niet aan.
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:46:38 #31
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_65935807
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:41 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

De essentie.

Nu weer terug naar waar het echt om gaat, wachten tot de cd-versie er is.
Jij doet net zo moeilijk als ik over hetzelfde punt lieve schat. Bovendien trek je m'n woorden compleet uit verband. en ging het erom dat ik blijkbaar niet mag reageren op kritiek die ik krijg.

Anyway, wat ik me verder ook afvraag. Stel dat de promo die gelekt is inderdaad nog een goede master moet hebben, zal dat dan zoveel aan de muziek veranderen? Hooguit meer de aandacht verleggen op delen in de muziek. Niet dat het meteen een compleet ander nummer is ofzo.

Als er straks een beter afgemixte versie uitkomt denk ik toch dat het heel weinig uit zal halen op de mening die ik over de muziek heb.

[ Bericht 15% gewijzigd door timbob op 11-02-2009 00:52:43 ]

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_65938676
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:46 schreef timbob het volgende:

[..]

Jij doet net zo moeilijk als ik over hetzelfde punt lieve schat. Bovendien trek je m'n woorden compleet uit verband. en ging het erom dat ik blijkbaar niet mag reageren op kritiek die ik krijg.

Anyway, wat ik me verder ook afvraag. Stel dat de promo die gelekt is inderdaad nog een goede master moet hebben, zal dat dan zoveel aan de muziek veranderen? Hooguit meer de aandacht verleggen op delen in de muziek. Niet dat het meteen een compleet ander nummer is ofzo.

Als er straks een beter afgemixte versie uitkomt denk ik toch dat het heel weinig uit zal halen op de mening die ik over de muziek heb.
Ik trek helemaal niets uit het verband, je drukt jezelf gewoon ongelukkig uit. Ohnee, het ligt allemaal aan een ander he.

Een goede master maakt toch een hoop verschil. De promocd-rip die ik heb ( en pdoa heeft natuurlijk de enige echte met zn connecties ) heeft een hele nare sound. Het hele spectrum is verneukt(veeeeeel laag) en er zit een akelig slechte compressie overheen.(zie percussie in run with the wolves, take me to the hospital). Dat beinvloed wel degelijk de luisteraar, de kleine details komen minder naar voren.

Dat je er niet meer uit kunt halen is jouw probleem, niet het mijne.
Verbaal terrorist
pi_65939353
Zijn punt is meer: de song wordt er niet anders van. Dus als je Invaders Must Die een meuknummer vindt, blijft dat natuurlijk zo. Niet ineens alsof het ineens dikke oldskool Prodigy wordt omdat de master beter klinkt (en dat doet deze uiteraard wel, maar that's besides the point).
pi_65941294
Bovendien luisteren we allemaal anders naar muziek. De een vindt het gewoon een lekker nummer zonder zich druk te maken om de rest, terwijl een ander (iemand die zelf muziek produceert bv) het nummer zal ontleden zoals een monteur met een auto. Kwaliteit maakt in principe heel weinig uit en ik verwacht al helemaal niet dat de officiele cd zoveel beter zal klinken. Liam heeft dit album namelijk waarschijnlijk gewoon in Magix Music Studio gemasterd ofzo.
pi_65945102
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:34 schreef PDOA het volgende:
Kwaliteit maakt in principe heel weinig uit en ik verwacht al helemaal niet dat de officiele cd zoveel beter zal klinken. Liam heeft dit album namelijk waarschijnlijk gewoon in Magix Music Studio gemasterd ofzo.
Dit zegt eigenlijk wel genoeg over jouw verstand van muziek. Zelfs de volkomen simpele figuur hoort nog het verschil tussen 64 kbps en 320 kbps om een voorbeeld te geven en het doet wel degelijk afbreuk aan een cd/nummer. Bij deze rip hoor je dat echt buitengewoon goed. Hij kan 320 kpbs gemp3'd zijn, maar het is overduidelijk dat de bron slecht is. Ik kan me niet voorstellen dat Liam zoiets serieus zou uitbrengen, zie verder AONO.

Eens gaan wij het niet worden.

Liam en Magix Music Studio, ik neem maar aan dat het een geintje is.
Verbaal terrorist
pi_65945375
Als het nummer zelf niet boeiend is, eentonig, de structuur en het arrangement slap en makkelijk, de breaks klote en de instrumenten niet passend en/of creatief, dan is het gewoon een kutnummer en dan maakt het geen zak uit of de mp3 128kbps is of dat je een dikke wav of flac hebt.

En zo klinken de meeste nummers op de cd wel, alsof ze met Magix en een paar loop libraries zijn geproduceerd. Wtf, ik ken mensen die interessantere nummers produceren met Magix en loops dan The Prodigy nu. Zo'n nummer zoals First Warning van de Smokin' Aces soundtrack klinkt gewoon alsof het in een paar uurtjes met eJay in elkaar is geflanst. Beetje met filters spelen, hier en daar een agressief gitaartje en in het midden een duffe break, en weer een nummer klaar.

Het nieuwe Crystal Method album gaat Invaders Must Die trouwens keihard wegblazen.

[ Bericht 6% gewijzigd door PDOA op 11-02-2009 12:49:40 ]
pi_65945764
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:43 schreef PDOA het volgende:
-Zie verder mijn eerdere comment over reviewers en hun frustraties-
quote:
Het nieuwe Crystal Method album gaat Invaders Must Die trouwens keihard wegblazen.
Daar ben ik ook zeer benieuwd naar, alhoewel hun vorige album ontzettend vlak was.
Verbaal terrorist
pi_65946586
Als ik gefrustreerd zou zijn had ik het album wel een lager cijfer gegeven.
pi_65946767
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:19 schreef PDOA het volgende:
Als ik gefrustreerd zou zijn had ik het album wel een lager cijfer gegeven.
Dit zal daarmee niet de eerste keer dat jouw logica mij volkomen ontgaat.
Verbaal terrorist
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:16:46 #40
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_65955331
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:30 schreef =HellFire= het volgende:
Zijn punt is meer: de song wordt er niet anders van. Dus als je Invaders Must Die een meuknummer vindt, blijft dat natuurlijk zo. Niet ineens alsof het ineens dikke oldskool Prodigy wordt omdat de master beter klinkt (en dat doet deze uiteraard wel, maar that's besides the point).
Ja dat ja.
En om het even aan te vullen, Ik snap dat een master een nummer anders kan laten klinken. Kijk maar naar black secret technology van a guy called gerald, die is in 2008 in een remaster uitgegeven, en het geluid is inderdaad vele malen beter. Maar daar was de muziek al gewoon goed. Als de melodie of de opbouw van het nummer je niet bevalt, kan je masteren wat je wilt maar schiet je er niks mee op...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_65955430
tvp voor kennis
Jusqu'ici tout va bien...
pi_66210752
Sorry, maar ik vindt Omen een heerlijke Single

Engelse muziekzenders op de schotel draaien hem al grijs
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_66388461
Ik vond 'm wel vet!
pi_66389596
quote:

[..]

Want vertel me nu eens, de platenmaatschappij geeft een aantal promo's uit. Die beveiligen ze heel extreem, zo extreem dat er in diverse nummers stukjes geplaatst zijn waarmee de ontvanger van de promo cd is te herkennen en vervolgd kan worden bij uitlekken van de cd op internet (of ergens anders). Dit betekend dat de recensenten die deze promo cd ontvangen waarschijnlijk een contract hebben getekend of iets dergelijks om zich hieraan te verbinden.

Nu lekt de cd uit op internet en is de platenmaatschappij woedend. Ze willen er alles aan doen om de dader (een recensent) te pakken. Wat doe jij vervolgens? Jij geeft op een Nederlands forum aan dat jij een copy hebt mogen maken van een promo cd. Dikke kans dat de eigenaar van de cd niet aan jou, maar ook aan anderen toestemming heeft gegeven om een copy te maken. Grote kans dat hier het lek dus zit.

Middels google (zoek maar een op "verspreiden promo cd") of gewoon een globale kennis van de nederlandse internetmarkt is dit topic op fok eenvoudig te vinden. Fok legt alle ip nummers vast en voila, een dagvaarding bij de politie, toestemming van de officier van justitie om de ip nummers op te vragen bij fok en bij de provider en je hebt in iedergeval 1 persoon die zich niet aan het contract gehouden heeft en waarschijnlijk verantwoordelijk is voor het lek.

Ik snap dus echt niet dat je hier verkondigt dat je zelf een copy van een promo cd hebt gemaakt die net gelekt is op internet.
Eigen copy mag gewoon in Nederland hoor. "Verspreiding" mag dan weer niet, maar dat doet de recensent (naar mijn weten) niet.
pi_66414847
Er is ook zo'n Lost Beats EP uitgebracht, nummers die dit album niet haalden ofzo.

Het zijn 4 nummers, ik vind ze tof

The Prodigy-The Lost Beats-2009-EP

Tracklist
1. The Big Gun Down
2. Black Smoke
3. Wild West
4. Fighter Beat
pi_66479464
The Big Gun Down en Black Smoke gaan nog wel, met TBGD als topper vanwege de Morricone sample, maar Wild West en Fighter Beat klinken als half uitgewerkte ideeen. Je hoort dat het gewoon een stel onafgewerkte demo songs zijn vanwege de verschil in kwaliteit met de album songs.
pi_66488455
Matige cd.

Die elektro tracks zijn wel te doen . De rock nummers WTF echt matig
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66520767
Vind het wel gaan. Het knalt imo niet genoeg. Live zal het wel verschrikkelijk gaaf zijn, daar twijfel ik niet aan.
What Would Goku Do
pi_66521606
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:07 schreef MarsX het volgende:
Eigen copy mag gewoon in Nederland hoor. "Verspreiding" mag dan weer niet, maar dat doet de recensent (naar mijn weten) niet.
Een eigen copy mag helemaal niet in dit geval omdat het een promo cd is waarvoor je een contract moet tekenen. En het is toch verspreiding als je vrienden een copy laat maken? Verspreiding wil niet alleen zeggen het op internet zetten.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66524568
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:17 schreef Kahlen het volgende:
Een eigen copy mag helemaal niet in dit geval omdat het een promo cd is waarvoor je een contract moet tekenen.
Is dit gebeurt dan?! In de wet staat geen uitzondering voor "promo cd's".
quote:
En het is toch verspreiding als je vrienden een copy laat maken?
Waar staat dat de persoon dit gedaan heeft? Het is wel zo dat je in geval van geluidsopname en thuiskopieėn je niet in opdracht kopieėn mag laten maken.
quote:
Verspreiding wil niet alleen zeggen het op internet zetten.
Dat klopt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')