abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:44:40 #1
189777 zagevent
what's in a name
pi_65802840
quote:
Stiefmoeder trapt Quinten (2) dood
Opnieuw schokkend kinderdrama voor assisen

'Kom vlug. Quinten is van de trap gevallen en beweegt niet meer.' Els Lozie leek een radeloze moeder toen ze op 7 juli 2003 de hulpdiensten belde. De waarheid was anders: de tweejarige peuter was door zijn stiefmoeder doodgeschopt. Vandaag moet ze voor het assisenhof verschijnen.
Het heeft zeer lang geduurd voor Els Lozie over de brug kwam met de volledige waarheid over de dood van haar stiefzoontje. Wekenlang bleef ze maar volhouden dat het jongetje uit zijn bedje geklommen was en van de trap gedonderd. Ontelbare keren moest ze haar verklaringen bijsturen tot ze zichzelf helemaal klem gelogen had. 'Quinten deed lastig. Ik heb tweemaal op zijn buik gestampt', bekende ze eindelijk.

De feiten dateren van 7 juli 2003. De werkloze Els Lozie was toen alleen thuis met haar zes maanden oude zoontje Mike en met de tweejarige Quinten, het zoontje van haar vriend Gregory Verbeke uit een eerdere relatie. Het jongetje verbleef niet graag bij zijn papa en zijn stiefmoeder Els. 'Hij was zelfs bang voor haar', zegt zijn echte moeder. 'Hij werd 'snachts soms huilend wakker. Papa stout. Niet bijten. Niet Els gaan, schreeuwde hij dan.' Maar hij moest, want zo waren zijn ouders het overeengekomen.

Els Lozie had die dag weer eens weinig zin om zich met de kinderen en het huishouden bezig te houden. Het was haar allemaal wat boven het hoofd aan het groeien. Ze had tot tegen de middag geslapen, ze bleef daarna in pyjama rondslenteren, ze had geen zin om het middageten af te ruimen en toen haar vriend even wegging voor een paar boodschappen, begon die kleine Quinten ook nog eens van zijn oren te maken.

'Hij had zijn kleine broertje pijn gedaan met een stuk speelgoed', zei Els Lozie. 'Als straf wilde ik hem in bed stoppen, maar hij weigerde en zei dat hij naar zijn mama wilde. Ik heb hem meegenomen naar boven, maar hij bleef zich wild verzetten. Ik gaf hem een duw en toen hij om zijn moeder bleef roepen, heb ik uit volle macht op zijn buikje gestampt. Een keer met de hiel en een keer met mijn volle voet.'

De gevolgen waren verschrikkelijk: het jongetje spuwde bloed en hapte krampachtig naar adem, maar Els Lozie wilde de ernst van de situatie niet inzien. Ze legde de peuter in bed, ruimde de bloedsporen zorgvuldig op en toen haar vriend Gregory thuiskwam, keken ze samen naar de foto's van een uitstap naar Disneyland. Een kwartier later vertrok Gregory naar de werf van hun nieuwe woning. Els Lozie had met geen woord gerept over de toestand van zijn zoontje.

De man was het huis nog niet uit of Els spoedde zich weer naar boven, waar ze tot haar ontzetting vaststelde dat het jongetje amper nog bewoog en wellicht stervende was. 'Ik heb nog wat bloed van zijn mondje en neusje geveegd en ik heb nog over zijn borstje gewreven, maar hij reageerde niet meer', zei ze. Elke andere mens zou voor minder in paniek de hulpdiensten bellen, maar Els Lozie dacht vooral aan haar eigen vel.

Met een hallucinante koelbloedigheid stopte ze de zieltogende Quinten in verse kleren, legde hem in bed, ging naar beneden en probeerde dan pas telefonisch hulp te zoeken. Niet bij de dienst 100 maar bij haar vriend, haar moeder en een buurvrouw. 'Ik krijg Quinten niet meer wakker. Ik weet niet wie ik moet bellen', huilde ze. Het was maar show, want daarna stopte ze nog vlug de bebloede kleren in de wasmachine, ruimde de tafel af, trok zelf verse kleren aan en wachtte dan op de hulpdiensten.

'Het was opvallend hoe onverschillig ze erbij zat', zegden de ambulanciers die het jongetje in allerijl naar het ziekenhuis brachten. 'Het is waar, ze weende niet, ze toonde geen emotie en was koel', moest ook haar vriend Gregory vaststellen. Zijn ongeloof sloeg zelfs om in ergernis toen Els Lozie merkte dat haar sigaretten op waren. Ze stapte haastig in haar wagen, knalde tegen de auto van haar eigen moeder en ging bij de bakker een vers pakje halen. Toen ze terug thuiskwam, was Quinten dood.

Kon de dood van het jongetje echt niet voorkomen worden? De vraag doet op het proces weinig meer ter zake, maar ze zal vanzelf opborrelen bij de getuigenissen over eerdere sporen van mishandelingen. Op 9november 2002 bijvoorbeeld stelde een bezorgde huisdokter een zwaar gezwollen kaak vast. Uit zijn bedje gevallen, klonk toen de uitleg. En zo had Els Lozie wel elke keer een excuus als iemand opmerkingen maakte over het jongetje.

Ook de echte moeder heeft meermaals de wenkbrauwen gefronst toen ze de peuter na een weekendje bij zijn vader terugzag. Rond de jaarwisseling 2002-2003 raadpleegde ze een uroloog omdat Quinten rood en blauw zag aan de geslachtsdelen, drie maanden later haastte ze zich naar de spoedopname omdat op zijn wang de rode aftekening van een hand zichtbaar was en kort daarop kreeg ze haar zoontje terug met een onverzorgde snee in zijn oor. 'Toen ik zijn haar aan het knippen was, maakte hij plots een beweging met het hoofd', veronschuldigde Els Lozie zich.

Voor de assisenjury die over Els Lozie moet oordelen, wordt het een bijzonder moeilijke evenwichtsoefening. Ze is al meer dan vijf jaar in voorlopige vrijheid, ze heeft zich al lang weer verzoend met de vader van Quinten en ze hebben intussen nog twee zoontjes gekregen. 'Ze is een uitstekende moeder voor haar drie kinderen', zeggen alle diensten die de vrouw sinds haar vrijlating opvolgen.

Kunnen de gezworenen dat goeddraaiende gezinnetje zomaar weer uiteenrukken? Natuurlijk kan dat: drie weken geleden heeft een West-Vlaamse assisenjury hetzelfde gedaan met Iris Vanden Berghe, die terechtstond voor de foltering en uithongering van haar zeventienjarige zoon Davey. Ondanks de smeekbedes van haar drie andere kinderen, stuurden de juryleden haar voor dertig jaar naar de gevangenis.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=5E266DLO
Jongens toch. Steeds meer en meer hoor je van die wraakoproepende nieuwstaferelen.
En net zoals dat geval van Davey Vanden Berghe had de stiefouder er iets mee te maken. Volgens mij komt mishandeling/verwaarlozing van stiefkinderen vaker voor dan je zou denken.
pi_65803075
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:44 schreef zagevent het volgende:

[..]

Jongens toch. Steeds meer en meer hoor je van die wraakoproepende nieuwstaferelen.
En net zoals dat geval van Davey Vanden Berghe had de stiefouder er iets mee te maken. Volgens mij komt mishandeling/verwaarlozing van stiefkinderen vaker voor dan je zou denken.
'Kom vlug. Quinten is van de trap gevallen en beweegt niet meer.' Els Lozie leek een radeloze moeder toen ze op 7 juli 2003 de hulpdiensten belde. De waarheid was anders: de tweejarige peuter was door zijn stiefmoeder doodgeschopt. Vandaag moet ze voor het assisenhof verschijnen.

Nouja, steeds meer, dit speelde al in 2003...... voor de rest trieste zaak, maar tegenwoordig komt alles maar in de krant. Geloof niet dat het nu meer voorkomt dan vroeger. Je hoort het alleen meer.
pi_65803124
Geen idee of het vaker voorkomt. Wat wel interessant is, is de vraag of je zo'n vrouw nog moet vervolgen en een gezin uiteen moet drijven. Zie de laatste twee alinea's van het bericht uit het Nieuwsblad.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:56:10 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_65803222
Hoe kan je je daar nou weer mee verzoenen? Als een vrouw mijn zoontje doodschopt, komt ze er echt niet meer in. In misschien wel, maar levend er weer uit? Hell no.
pi_65803393
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:56 schreef Sander het volgende:
Hoe kan je je daar nou weer mee verzoenen? Als een vrouw mijn zoontje doodschopt, komt ze er echt niet meer in. In misschien wel, maar levend er weer uit? Hell no.
Ja, onvoorstelbaar. Dan ook nog 2 kinderen met haar krijgen.
Go hard or go home
  vrijdag 6 februari 2009 @ 16:06:10 #6
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65803594
Ik krijg hier altijd pijn van in mijn buik zeg, dit soort verhalen
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  vrijdag 6 februari 2009 @ 16:11:44 #7
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_65803777
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:06 schreef Damzkieee het volgende:
Bewuste woordspeling, of?
Dat mens kan van mij gestenigd worden.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 16:13:34 #8
85962 ioko
I Appear Missing
pi_65803837
Gewoon straffen (had eigenlijk veel eerder moeten gebeuren). Dat je met zo iemand daarna nog kinderen wil krijgen is beyond me.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_65803973
... Ik kan dit echt niet bevatten
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_65804037
Dat zo'n vrouw daarna ook nog weer twee kinderen heeft gekregen
En maar hopen dat die haar niet gaan irriteren zoals haar stiefzoontje deed.
pi_65804097
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:01 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, onvoorstelbaar. Dan ook nog 2 kinderen met haar krijgen.
ja wat een slappeling. White trash blijkbaar
pi_65804158
Naar mens...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 6 februari 2009 @ 16:22:52 #13
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_65804178
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:11 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Bewuste woordspeling, of?
Dat mens kan van mij gestenigd worden.
Oh ik zie het nu pas
Excuus.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_65804196
De cel in, en lang, heelllllllllllllll lang
stupidity has become as common as common sense was before
pi_65804435
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:56 schreef Sander het volgende:
Ik zou niemand kunnen vermoorden , maar het eerste wat ik dacht was ook : Hoe kun je zo een vrouw in godsnaam vergeven .
Kinderen zijn vervelend en lastig soms maar dat hoort er gewoon bij . Opvoeden en een lange adem hebben zo nu en dan.

Ik begrijp werkelijk niet wat een mens bezielt om kinderen dood te schoppen en zich er ook niet eens schuldig om voelen. Nog minder begrijp ik van de vader .

[ Bericht 0% gewijzigd door zeemonster op 06-02-2009 17:00:45 ]
pi_65805569
pffff.. damn he.

Dat dat mens nog vrij rondloopt

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:26:52 #17
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65806456
Ik word gewoon al helemaal naar als ik dit lees. Hoe kan iemand dit doen
pi_65812095
Ze is al meer dan vijf jaar in voorlopige vrijheid, ze heeft zich al lang weer verzoend met de vader van Quinten en ze hebben intussen nog twee zoontjes gekregen.

'Verzoent' Hoe kun je in godsnaam nog langer een relatie met zo'n mens willen, die je kind vermoord heeft
2003, en loopt alweer 5 jaar rond. Onvoorstelbaar
pi_65812515
Het feit dat ze in staat is om een 2-jarig kind te vermoorden, geeft al genoeg aan dat deze vrouw uit haar gezin gehaald moet worden. Zo'n figuur is gewoon niet meer te vertrouwen als het om kinderen gaat. Ik vraag me af hoe die vader erop heeft gereageerd toen hij dit hoorde.
ROBODEMONS..................|:(
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 februari 2009 @ 20:45:49 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65812700
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:53 schreef Elfletterig het volgende:
Geen idee of het vaker voorkomt. Wat wel interessant is, is de vraag of je zo'n vrouw nog moet vervolgen en een gezin uiteen moet drijven. Zie de laatste twee alinea's van het bericht uit het Nieuwsblad.
Kom nou toch. Ze moeten d;r als een dolle hond afschieten. Het is godsgeklaagd dat ze uberhaupt 5 jaar lang in vrijheid heeft mogen leven na een daad als dit.

Ik hou m'n hart vast voor de huidige 3 kinderen.
pi_65812934
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kom nou toch. Ze moeten d;r als een dolle hond afschieten. Het is godsgeklaagd dat ze uberhaupt 5 jaar lang in vrijheid heeft mogen leven na een daad als dit.

Ik hou m'n hart vast voor de huidige 3 kinderen.
dit dus
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_65837592
Mozes christus dit is niet te geloven!
pi_65838691
Dus ze overwegen haar te laten wegkomen met moord?
Het boeit toch helemaal niet of ze inmiddels kinderen gekregen heeft met deze of gene? Er is een zwaar misdrijf gepleegd.
Dus als ik een goede vader ben en gelukkig getrouwd dan mag ik best af en toe iemand overhoop knallen... Ik hoef niet naar de gevangenis anders wordt mijn gezinnetje uiteengerukt. Fijn om te weten
  † In Memoriam † zondag 8 februari 2009 @ 01:54:14 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_65841025
quote:
Het jongetje verbleef niet graag bij zijn papa en zijn stiefmoeder Els. 'Hij was zelfs bang voor haar', zegt zijn echte moeder. 'Hij werd 'snachts soms huilend wakker. Papa stout. Niet bijten. Niet Els gaan, schreeuwde hij dan.' Maar hij moest, want zo waren zijn ouders het overeengekomen.

Op 9november 2002 bijvoorbeeld stelde een bezorgde huisdokter een zwaar gezwollen kaak vast.

Ook de echte moeder heeft meermaals de wenkbrauwen gefronst toen ze de peuter na een weekendje bij zijn vader terugzag. Rond de jaarwisseling 2002-2003 raadpleegde ze een uroloog omdat Quinten rood en blauw zag aan de geslachtsdelen, drie maanden later haastte ze zich naar de spoedopname omdat op zijn wang de rode aftekening van een hand zichtbaar was en kort daarop kreeg ze haar zoontje terug met een onverzorgde snee in zijn oor. 'Toen ik zijn haar aan het knippen was, maakte hij plots een beweging met het hoofd', veronschuldigde Els Lozie zich.
Sorry hoor maar als je zoontje van anderhalf/2 panisch raakt door zijn stiefmoeder, vol met kneuzingen en blauwe plekken terugkomt van weekendbezoekjes dan gaan er bij een moeder geen alarmbellen rinkelen en breng je je kind zonder blikken of blozen toch weer elk weekend weg *omdat het moet*

pi_65841102
quote:
Op zondag 8 februari 2009 01:54 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Sorry hoor maar als je zoon panisch raakt door zijn stiefmoeder, vol met kneuzingen en blauwe plekken terugkomt van weekendbezoekjes dan gaan er bij een moeder geen alarmbellen rinkelen en breng je je kind zonder blikken of blozen toch weer elk weekend weg *omdat het moet*

De vader had volgens mij een aparte voorkeur als het om vrouwen ging. De één nog gestoorder dan de ander.
Echt misselijkmakend om dit verhaal te lezen. Dat de vader in kwestie vervolgens gewoon bij die vrouw blijft en zelfs nog kinderen krijgt gaat mijn pet te boven. Hier zou men in actie moeten komen en beide ouders het ouderschap moeten ontzeggen. Sterilisatie zou hier ook wel op zijn plek zijn. Dit soort gespuis zou nooit meer in de buurt van kinderen mogen komen.

Ziekelijk.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_65841279
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:06 schreef Damzkieee het volgende:
.

Nee maar het is wel ernstig inderdaad.
pi_65842430
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:53 schreef Elfletterig het volgende:
Zie de 7 alinea's boven die laatste 2.

Natuurlijk moet ze niet alleen vervolgd worden, maar ook voor langere tijd de cel in en onder behandeling.
De enige juiste optie in dit geval.
  zondag 8 februari 2009 @ 06:34:29 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_65842435
Tja dat lijkt me wel normaal, ze heeft een klein kereltje weten dood te trappen.

Je kunt TBS'en wat je wilt maar als je dat in je hoofd haalt mag je wat mij betreft gewoon levenslang krijgen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_65842438
De vraag of je dit gezin uit elkaar moet willen halen is helemaal absurd. Ten 1e is dat helemaal niet relevant in een rechtsstaat en moet iedereen gewoon gestraft worden voor zo'n enorme wandaad.

Ten 2e lijkt het te impliceren dat de kinderen er beter af mee zouden zijn. Het lijkt me helder dat geen enkel kind erbij gebaat is op te groeien bij zo'n verschrikkelijk mens.. Een labiel en emotioneel gestoord wijf. Ook is mishandeling of erger niet uit te sluiten met zo;n voorgeschiedenis.

Lang opsluiten dus. Voor het te laat is.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_65859017
Ook leuk voor die andere kinderen als ze dat later horen.. Ach ja, jullie hadden nog een broertje eigenlijk. Maar die mocht ik niet zo dus die heb ik maar doodgestampt..
Maar nee, ik hoefde niet naar de gevangenis. Anders was het zielig voor jullie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')