Voor de goede orde, dit was dus de 1/2 finale (word een kort topicje dus ):
1. Clockwork Orange, A (1971) vs Deer Hunter, The (1978)
2. Apocalypse Now (1979) vs Taxi Driver (1976)
1. Clockwork Orange, A (1971) vs Deer Hunter, The (1978)
2. Apocalypse Now (1979) vs Taxi Driver (1976)
Ik vind taxi driver dus veruit de minste die er tussen zit. Mijn inziens het minst de "film"film, maw. een film waarvoor je naar de bios moet vanwege zijn grootse filmische beelden. Eveneens een naar verhaaltje en een mottig sfeertje, maar zeker erg interessant.
1. Clockwork Orange, A (1971) vs Deer Hunter, The (1978) 14-2
enn....
2. Apocalypse Now (1979) vs Taxi Driver (1976) 7-10 jajajaja....
Volgens mij gaat er een van de grootste filmwerken allertijden uit, maar 't is niet anders...
A Clockwork Orange (1971) vs Taxi Driver (1976)
quote:Tja, doet u mij dan toch Taxi Driver maar, al kan ik A Clockwork Orange zeker ook wel waarderen.
Op dinsdag 02 april 2002 17:47 schreef kamagurka het volgende:
Net zoals bij het jaren zestig tournament weet Stanley Kubrick het weer tot de finale te halen (toen zelfs met 2 films). Maar ik vind Taxi Driver toch wel een stukkie beter.
Het positieve daaraan is dat de finale een stuk makkelijker wordt. Ik had egt niet kunnen kiezen tussen A Clockwork Orange vs Apocalypse Now...
Dus: De Beste Film van de Jaren '70 is naar mijn mening:
A CLOCKWORK ORANGE
quote:Mijn held! Maar ik vrees dat ie het niet gaat worden
Op dinsdag 02 april 2002 18:19 schreef Gorro het volgende:Apocalypse Now eruit
Het positieve daaraan is dat de finale een stuk makkelijker wordt. Ik had egt niet kunnen kiezen tussen A Clockwork Orange vs Apocalypse Now...
Dus: De Beste Film van de Jaren '70 is naar mijn mening:
A CLOCKWORK ORANGE
quote:Ik vrees ook het ergste
Op dinsdag 02 april 2002 18:26 schreef kamagurka het volgende:[..]
Mijn held! Maar ik vrees dat ie het niet gaat worden
of loop ik nu op de zaken vooruit.
quote:Keuze: A Taxi Orange ehhh Clockwork Driver ehhh ACO uiteraard! (met 58%)
Op dinsdag 02 april 2002 17:47 schreef kamagurka het volgende:
En logischerwijs is dit dan dus de finale:
Without a doubt!
quote:Niet geheel, maar dat laat ik weer aan iemand anders over denk ik. Heb veel minder met de jaren 80 als filmperiode (hoewel er mooie werkjes gemaakt zijn, i'm sure).
Op dinsdag 02 april 2002 19:00 schreef Gorro het volgende:
mmm... ff een vraagje tussen door... wordt het volgende tournament Jaren '80 ofzo???of loop ik nu op de zaken vooruit.
Ik maak er wel een.
quote:Accoord!
Op woensdag 03 april 2002 15:26 schreef HH het volgende:
Er zijn er zatIk maak er wel een.
Al had Apocalypse Now eigenlijk moeten winnen, maar goed dat beslis ik niet in mijn eentje
quote:i wish
Op woensdag 03 april 2002 18:33 schreef MadScientist het volgende:
A Clockwork OrangeAl had Apocalypse Now eigenlijk moeten winnen, maar goed dat beslis ik niet in mijn eentje
quote:Ja, dit gaat de verkeerde kant uit.
Op woensdag 03 april 2002 18:33 schreef MadScientist het volgende:
A Clockwork OrangeAl had Apocalypse Now eigenlijk moeten winnen, maar goed dat beslis ik niet in mijn eentje
(Apocalypse Now er uit The Horror, the horror...)
Kvinnet niet echt een geile finale eik... Kvond er sowieso een stuk of tien beter dan deze twee, waaronder inderdaad Apocalypse Now.
Oh well.
quote:Maar niet 10x beter toch? Ik ga deze ronde maar eens sluiten morgen om iedereen uit zijn zweterige spanning te verlossen
Op woensdag 03 april 2002 23:11 schreef Pleb het volgende:
En logischerwijs is dit dan dus de finale:A Clockwork Orange (1971) vs Taxi Driver (1976)
Kvinnet niet echt een geile finale eik... Kvond er sowieso een stuk of tien beter dan deze twee, waaronder inderdaad Apocalypse Now.
Oh well.
A CLOCKWORK ORANGE! (met zeker meer dan 90%)
quote:Sorry hoor.
Op vrijdag 05 april 2002 12:33 schreef kamagurka het volgende:
En omdat ik niet denk dat er sinds de opening van wéér een filmtournament nog veel stemmen bijkomen in dit tournament,...
A Clockwork Orange (1971)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en
---> A Clockwork Orange (1971) vs Taxi Driver (1976) 10-9 (oeioeioeioeioeiiiiiiiii...)
hoewel ik nog steeds niet weer of ik Apocalypse Now beter vind of niet...
quote:Goes for me too! Vind het allebei iig meesterwerken! Dus Apocalypse now had het ook (minstens zo)zeker verdient!
Op vrijdag 05 april 2002 12:44 schreef Gorro het volgende:
YES!!!!!!!!!!! hij heeft gewonnenhoewel ik nog steeds niet weer of ik Apocalypse Now beter vind of niet...
quote:Tsja, ookik vind dat ApNow het verdiend had om te winnen. Maar d ehuidige winnar is ook een hele mooie film.
Op vrijdag 05 april 2002 12:51 schreef kamagurka het volgende:[..]
Goes for me too! Vind het allebei iig meesterwerken! Dus Apocalypse now had het ook (minstens zo)zeker verdient!
quote:d ehuidige winnar.... ?
Op vrijdag 05 april 2002 14:10 schreef Gellius het volgende:[..]
Tsja, ookik vind dat ApNow het verdiend had om te winnen. Maar d ehuidige winnar is ook een hele mooie film.
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 14:15 schreef kamagurka het volgende:[..]
d ehuidige winnar.... ?
Maar zo zien we maar weer hoe goed Stanley Kukrick op FOK! ligt, zowel de winnaar van het jaren '60 als '70 toernooi. Het is natuurlijk ook een fantastisch filmmaker
quote:Tevens tijd voor wat ouderwets oergeweld of wat van de lekkere "in", "uit".
Op vrijdag 05 april 2002 16:30 schreef Zander het volgende:
Beetje naargeestige films ook alletwee. Ik kan goed leven met de winnaar. Daar drink ik een melkje op...
quote:Hmm..beide topfilms natuurlijk, maar Taxi Driver blijft mijn persoonlijke favoriet.
Op vrijdag 05 april 2002 12:37 schreef kamagurka het volgende:
And the winner is... * frummel frommel, scheur, flipflap
A Clockwork Orange (1971)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding] en
![]()
![]()
---> A Clockwork Orange (1971) vs Taxi Driver (1976) 10-9 (oeioeioeioeioeiiiiiiiii...)
Ik denk niet dat ie het in de jaren '80 gaat redden met The Shining en Full Metal Jacket, maar dan had ie ook maar meer films moeten maken
quote:En betere
Op vrijdag 05 april 2002 20:42 schreef MadScientist het volgende:
Yes! Kubrick did it again!Ik denk niet dat ie het in de jaren '80 gaat redden met The Shining en Full Metal Jacket, maar dan had ie ook maar meer films moeten maken
quote:Leg jij de lat maar hoger voor die ouwe (dooie) man
Op vrijdag 05 april 2002 20:58 schreef Mza het volgende:[..]
En betere
quote:En FMJ heeft ET eruit geflikkert, JAWELLL!!! Zou Kubrick het een 3e keer flikken?
Op zaterdag 06 april 2002 10:09 schreef kamagurka het volgende:[..]
Leg jij de lat maar hoger voor die ouwe (dooie) man
FMJ is nochtans een filmisch meesterwerkje mijn beste
maar, idd niet Kubrick's beste...
quote:Niet als het aan mij ligt, sinds de jaren '60 worden z'n films steeds slechter. Maar minder dan absolute meesterwerken is nog altijd goed
Op maandag 08 april 2002 13:05 schreef kamagurka het volgende:[..]
En FMJ heeft ET eruit geflikkert, JAWELLL!!! Zou Kubrick het een 3e keer flikken?
quote:Vind clockwork en FMJ (en zelfs the shining) stukken beter dan dr. strangelove eigenlijk...
Op maandag 08 april 2002 13:37 schreef Mza het volgende:[..]
Niet als het aan mij ligt, sinds de jaren '60 worden z'n films steeds slechter. Maar minder dan absolute meesterwerken is nog altijd goed
quote:Wat dat betreft was de uitkomst van de jaren 60 iets voorspelbaarder
Op dinsdag 09 april 2002 12:53 schreef Mike het volgende:
Hmm...ik had van te voren echt verwacht dat The Godfather eruit zou komen (of The Godfather II)...
quote:Ik eerlijk gezegd ook, maar ben toch blij dat 't niet zo is. Die films zijn al zó doodgeprezen
Op dinsdag 09 april 2002 12:53 schreef Mike het volgende:
Hmm...ik had van te voren echt verwacht dat The Godfather eruit zou komen (of The Godfather II)...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |