quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:56 schreef BenjaminFranklin het volgende:
ze hebben allemaal een stuk vd zuidpool geclaimed
yep, onmogelijkquote:
ook weer met euler te maken toch?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:06 schreef BenjaminFranklin het volgende:
[..]
yep, onmogelijk![]()
Het is in de wiskunde gekend als het vraagstuk van de Zeven bruggen van Koningsbergen waarvan je hier de tekening ziet van in de 18de eeuw.
Maak van iedere oever en eiland een punt. Teken de bruggen als lijnen tussen de punten. Nu zegt de bewezen theorie dat om de "lijn zonder de potlood op te heffen" te kunnen maken, er geen of 2 punten met een oneven aantal lijnen moet zijn.
In het geval van deze bruggen zijn er zelfs alle vier punten "oneven".
Onmogelijk om de wandeling te maken dus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeven_brugg...ingsbergen
Starzy + 1
Stand deel 1411:
BenjaminFranklin 3
Starzky 3
Svk1985 2
ScottTracy 2
qonmann 2
Mark 1
Volgens mij werd hij regelmatig in elkaar geslagen, met zijn raadselsquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:08 schreef BenjaminFranklin het volgende:
die euler toch, da was me n figuuuuurrrr
Deze mannen komen uit Whose Line Is It Anyway, en op die serie is de lama's gebaseerd....quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:10 schreef BenjaminFranklin het volgende:
de engelse versie van de lama's
Misschien moeten we de AKQ maar omdopen tot de Grote Raadsel Kwis?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:15 schreef BenjaminFranklin het volgende:
speciaal voor mark, weer een raadsel:
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:22 schreef Mark het volgende:
[..]
Misschien moeten we de AKQ maar omdopen tot de Grote Raadsel Kwis?
Flikker op met die berekening, dit is gewoon beredeneren. Geef dat punt nou maar.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:29 schreef BenjaminFranklin het volgende:
[..]
119 is goed, nu de berekening nog
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:29 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Flikker op met die berekening, dit is gewoon beredeneren. Geef dat punt nou maar.
Dat is toch geen berekeningquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:30 schreef Starzky het volgende:
[..]![]()
![]()
Als de berekening niet mee telt heb ik het ook goed, want had 17*7 = 129 en moest dus 119 zijn
wat is het dan? Een verhaaltjequote:
Noeste arbeidquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:30 schreef MaJo het volgende:
Omdat het deelbaar moet zijn door 7 ben ik gewoon de tafel van 7 gaan doen en bij 119 klopte het
Vond het ook wel hardcorequote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:32 schreef Mark het volgende:
[..]
Noeste arbeid
Ik heb gewoon de website gevonden waar deze raadsels staan, dus de volgende keer ben ik bewapend![]()
ja, dit is een verkapt advies om geen raadsels meer te plaatsen![]()
Ah, pm mij die link ffquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:32 schreef Mark het volgende:
[..]
Noeste arbeid
Ik heb gewoon de website gevonden waar deze raadsels staan, dus de volgende keer ben ik bewapend![]()
Wij zijn gewoon competitief en/of hebben een hekel aan raadselsquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:33 schreef BenjaminFranklin het volgende:
tering wat een stelletje heethoofden hier zeg. doe eens ff chill. prima, MaJo krijgt punt:
[...]
+1quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:35 schreef Starzky het volgende:
[..]
Wij zijn gewoon competitief en/of hebben een hekel aan raadsels
nee, net was gewoon gezeik over en weer.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:35 schreef Starzky het volgende:
[..]
Wij zijn gewoon competitief en/of hebben een hekel aan raadsels
Die had ik dus ook gevondenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:32 schreef Mark het volgende:
[..]
Noeste arbeid
Dat zou kunnen, zie nu pas de referentie naar sex. Al heb ik Eco natuurlijk niet uitgelezenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:38 schreef Starzky het volgende:
Ulysess
Die weiger ik in t ekoppen. Kom op, Starzky!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:39 schreef MaJo het volgende:
Ulysses is goed. Maar ik vroeg ook naar de schrijver
Netjesquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:39 schreef Mark het volgende:
[..]
Die weiger ik in t ekoppen. Kom op, Starzky!
Is dat een aanrader trouwens?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:37 schreef Mark het volgende:
De Slinger van Foucault van Eco?
Ik zal eens kijken op welke plek die staat in de top 10, da's ook een berucht niet-uitgelezen boek (waaronder ikquote:
Ik heb dat met de Naam van de Roosquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:42 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken op welke plek die staat in de top 10, da's ook een berucht niet-uitgelezen boek (waaronder ik)
Door wie? Volg het even nietquote:
In Belgie stond hij op 2:quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:42 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken op welke plek die staat in de top 10, da's ook een berucht niet-uitgelezen boek (waaronder ik)
Die top tien klopt aardig als ik het op mijzelf betrekquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:47 schreef Mark het volgende:
[..]
In Belgie stond hij op 2:
De top tien van de minst uitgelezen boeken:
1. Het verdriet van België - HUGO CLAUS
2. De slinger van Foucault - UMBERTO ECO
3. Duivelsverzen - SALMAN RUSHDIE
4. De bijbel
5. Ulysses - JAMES JOYCE
6. De kleine vriend - DONNA TARTT
7. De naam van de roos - UMBERTO ECO
8. In de ban van de ring - J.R.R. TOLKIEN
9. De wereld van Sofie - JOSTEIN GAARDNER
10. Tongkat - PETER VERHELST
Ulysses wordt elk jaar in Dublin voorgelezen: In het voetspoor van Joyce trekken jaar in jaar uit vele literaire pelgrims naar Dublin om er hun Bloomsday te vieren, bij voorkeur op de zestiende juni zelf. Op menige, door de auteur beschreven plaats worden dan hele passages uit Ulysses voorgelezen. Het is een eer die aan uitzonderlijk weinig boeken wordt bewezen.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:43 schreef lubje25 het volgende:
naomi van as
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:48 schreef qonmann het volgende:
Doutzen Kroes !
Doutzenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:51 schreef lubje25 het volgende:
[..]
![]()
Pfff ik wou dat ik ook goed kon schaatsen.![]()
is wel goed !quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:55 schreef lubje25 het volgende:
Tango
ScottTracy + 1quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:05 schreef ScottTracy het volgende:
Boondock Saints
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |