abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65790317
Hey hey,
Mijn vriendin en ik hebben vorige week vrijdag de sleutel van ons huis ontvangen. Spec's:

Plaats: Maarssen
Bouwjaar: 1984
Oppervlakte: 130 vierkante meter
Aantal kamers: woonkamer, toilet, badkamer, 5 slaapkamers en rommelzolder
Ligging tuin: Noordwesten
To do: Badkamer volledig vervangen, keuken vervangen, muurtje slopen om open keuken te creëren, behang afstomen op 2 verdiepingen, laminaat op 2 verdiepingen verwijderen, houten vloer op begane grond, laminaat 1e etage. En the usual, verven, lampen ophangen, planken ophangen etc etc.

Afgelopen week veel gedaan, vooral in het weekend is er enorm hard gewerkt en was alles verfklaar na 2 dagen bikkelen

Woonkamer muur 1, voor

Woonkamer muur 1, na

Badkamer voor

Badkamer na

Container leeg

Container vol

Behang stomen (rotwerk!)

Keuken en muurtje voor (that's me in the picture)

Keuken zonder keuken en muurtje

[ Bericht 15% gewijzigd door exode op 06-02-2009 10:02:22 ]
pi_65790431
Dit vraagt om foto's
So we just called him Fred too
pi_65790652
Ik was bezig foto's op fok zetten was nieuw voor me, hihi
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:29:58 #4
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65790700
Ligt het nou aan de belichting of is de badkamer opeens 10 keer witter geworden?

Succes verder
pi_65790967
Nog even wat willekeurige foto's om een indruk van het huis te krijgen

Gang, trap naar 1e etage, rechts deur naar woonkamer, laminaat is eruit, komt een eikenhouten vloer die ook over de tegels in de gang gelegd gaat worden. Deur tussen gang en woonkamer wordt er 1 met mat glas.

Onze slaapkamer nu zonder laminaat en behang. Komende weekend wordt er glasvezel behang geplakt. Verder komt er aan 1 muur een leuk VT behangetje en we nemen onze Tundra antiek laminaat mee uit huidige huis

Zolderkamer 1, dit wordt de kattenspeelkamer. Komend weekend gaan we over behang heenverven. Laminaat blijft liggen.

Zolderkamer 2, dit wordt de studeerkamer/knutselkamer aangezien vriendin lerares is...erg mooie kamer. Schuine wand en korte muren worden wit, lange muur (niet op foto) wordt gestreept met oranje en zilver

Toilet die we even laten zitten

Tuin, boom is er voor de helft uit...nu de rest nog

Woonkamer, rechts in de hoek komt open keuken. Wordt dinsdag bezorgd en woensdag gezet door zwager. Stukadoor rond vandaag woonkamer af...jeeej

Raamkozijn slaapkamer. Licht is Ral 9010, donker is vies beige en wordt duur ook wit

Mozaïek is dubbel getegeld. Tegels liepen gelijk met deurkozijn. Aannemer gaat over tegels heentegelen...zou betekenen dat nieuwe tegels 'voorbij' deurkozijn gaan. Kortom...toch nog wat hak en breekwerk.
pi_65791048
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:29 schreef Hephaistos. het volgende:
Ligt het nou aan de belichting of is de badkamer opeens 10 keer witter geworden?

Succes verder
Nee joh, hebben we al wit gespoten

Verheug me zo op de badkamer, maar die wordt eind feb pas gezet...
Onder schuine wand komt bad met paarse mozaïek tegels die we woensdag eindelijk gevonden hebben en besteld, JOEPIE.
Komt een hang toilet tegen dat muurtje, grote gesloten douche (90 bij 120 cm) waar het bad stond en 1 grote wastafel met 2 kraantjes. Vloertegels 50x50 in zwart en wandtegels gebroken wit rechthoekig.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:52:30 #7
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65791264
hey dat behangetje in de woonkamer was best te doen toch??
en dan die stortkoker in t toilet, jammer zeg...

ben benieuwd hoe dit afloopt... succes!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  PR/Manusje van alles vrijdag 6 februari 2009 @ 09:52:31 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_65791265
Leuke verbouwing!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_65791404
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:52 schreef NouMooiNiet het volgende:
hey dat behangetje in de woonkamer was best te doen toch??
en dan die stortkoker in t toilet, jammer zeg...

ben benieuwd hoe dit afloopt... succes!
Zou je wel denken op de foto, maar echt heeeel lelijk, daar komt een grijs/bruine muur. Behang was overal oud en gewoon niet mooi.

Stortkoker is jammer, is afvoer van toilet en douche boven. Maar dat komt in de toekomst wel. We willen een hangtoilet. Schoonvader en zwager zijn erg handig dus als alles klaar is, komt dat toilet wel een keer. Die grote afvoerbuis wordt dat ook mooi weggewerkt.

Merci...ga nu ook weer klussen, schoonzus helpt vandaag en stukadoor maakt de woonkamer dus af vandaag. Slopen was leuk afgelopen weekend, maar opbouwen en mooi maken is toch leuker
pi_65793215
succes!
Everyone is entitled to My opinion.
pi_65793398
Gefeliciteerd! En succes.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:01:22 #12
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_65795077
TVP!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_65798480
tvp
pi_65811162
Update van dag klussen:
- Stukadoor is klaar en het is mooi!
- Raamkozijnen 1e etage gelakt en stuk frisser
- Balken studeerkamer gelakt
- Houten plafond studeerkamer gelakt
- Trapleuning zolder geverfd inclusief afzetting
- 4 deuren 1e etage in de lak gezet aan 1 kant
- Restant mozaïek tegels badkamer verwijderd
- Keuken tegels gevonden en besteld Mozaïek tegels maar wat grote formaat, wit/grijstint door hele keuken en rood boven kookplaat

Morgen op programma:
- Kattenkamer wit latexen
- Gang zolder wit latexen
- Gang 1e etage wit latexen
- Balken en houten plafond zolder nogmaals lakken
- Glasvezel behang plakken kledingkamer en slaapkamer
- 4 deuren aan andere kant lakken
- Plafond woonkamer wit latexen
(we zijn met zijn 5en dus dat komt goed)

Foto's volgen na het weekend. Wat een hoop gedoe, maar we krijgen er een mooi huis voor terug (als het goed is...)
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:13:33 #15
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65811421
Wow, best wel een hele verbouwing
succes!
*op foto's verheugt alvast
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_65823847
Foto's!!

Dat mozaïek, haal je dat er nou af of zet je dat er op? En "voorbij" het kozijn tegelen... volgens een mannetje hierzo is de oplossing makkelijker door gewoon een latje erop te spijkeren met dezelfde breedte, netjes afwerken en dan in het geheel schilderen: zie je er niets meer van.
pi_65827584
(Zien jullie de foto's wel? Heb het geprobeerd in firefox, goolge chrome en IE....niks, nada...)
pi_65835868
Mie toe

Leuk, succes
pi_65836981
even snel, moe van het klussen...morgen weer dag klussen en dan weer een update met foto's. Rij met to do voor vandaag is in ieder geval gelukt. Glasvezel behang viel ons reuze mee.

Oplossing met plankje gaat niet werken, deurpost is aluminium dus niet hout. Badkamer is nog exact zoals deze in 1984 is opgeleverd. 1 muurtje (cm of 20 breed) is echter een paar jaar geleden geplakt met lelijk mozaïek. Die zijn over de oude tegels heengeplakt waardoor ze gelijk lopen met aluminium deurpost. Als wij daar ook weer overheen gaan tegelen gaan we dus de deurpost voorbij. Mozaïek is er ondertussen helemaal af dus probleem opgelost.
pi_65858944
Dat was weer een vruchtbaar klusdagje!

Hoop geverfd, hand is toe aan rust maar ach...we moeten nog even door.

foto's:
Woonkamer muur 1, nadat de stukadoor los is gegaan

Woonkamer met keuken...to be

Kattenkamer wit ipv geel

Balkenplafond studeerkamer wit

Onder de nog vies beige deur, boven de deur in Ral 9010

Mijn moppie creatief in de studeerkamer

Links zalmroze, rechts wit....hele studeerkamer is van zalmroze in wit veranderd

Laminaat op zolder wat we bij nader inzien toch maar niet laten liggen

Wat moeilijke hoekjes...
pi_65859575

Ik kan ze nog steeds niet zien.
En ik ben zo nieuwsgierig! Hmpf...
  maandag 9 februari 2009 @ 07:43:23 #23
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65871162
Heb je dat laminaat nou zelf lopen besmeuren?
Of kwam dat als verrassing ergens onder vandaan?
pi_65889040
quote:
Op maandag 9 februari 2009 07:43 schreef maedel het volgende:
Heb je dat laminaat nou zelf lopen besmeuren?
Of kwam dat als verrassing ergens onder vandaan?
Zelf besmeurd...zo stom geweest niet te beschermen We vonden het laminaat lelijk maar hadden zoiets van:het is de zolder dat komt nog wel een keer. Nu 'moeten' we wel

Vandaag wederom aan de klus geweest:
- Logeerkamer is nu ook wit ipv geel, behalve 1 muur die wordt morgen rood
- Glasvezelbehang zit nu echt overal, dus we kunnen alle kamers gaan latexen
- Gang beneden is zo goed als wit
- Deuren 1e etage zijn klaar
- Deuren begane grond zijn 1 keer gelakt
- Hekje op overloop zolder is weer gelakt
- Kattenkamer had wat gele hoekjes die zijn bijgewerkt
- Inbouwkasten gang begane grond zijn gelakt
- Aluminium deurposten begane grond staan in de grondverf
- Raamkozijn keuken en woonkamer zijn 1x gelakt (en moeten morgen absoluut nog een keer)
- Tegels in badkamer zijn weg op 1 wand. Het zat er net allemaal te dik op om overheen te tegelen
( - deur van woonkamer naar gang besteld bij Praxis)

En dat allemaal met 3 vrouwen

Morgen:
- Wordt keuken Ikea bezorgd
- Wordt inbouwapp Inbouw.nl bezorgd
- Wordt muur logeerkamer rood geverfd
- Worden plafonds en muren slaapkamer en kledingkamer wit gelatext
- Wordt raamkozijn logeerkamer gelakt
- Wordt raamkozijn keuken en woonkamer wederom gelakt
- Worden deuren begane grond wederom gelakt
- Worden deurposten begane grond gelakt
- Wordt achterdeur gelakt (is nu bruin, wordt wit)
- Worden inbouwkasten in gang wederom gelakt

Daarna gaat het echt opschieten We hebben zoveel hulp steeds, dat we veel sneller gaan dan verwacht. Mijn vriendin moet gewoon werken maar ik ben ' in between jobs' dus heb de tijd.

Woensdag wordt de keuken gezet door mijn zwager, weekend komen de hulptroepen de woonkamer latexen. Dan is het waarschijnlijk alleen nog overal vloer en afwerking zoals planken etc etc. Badkamer wordt laatste week van feb pas gezet Vloer begane grond wordt overigens gelegd. 1e etage gaat mijn vriendin samen met een vriend en vader leggen.
pi_65976463
En we zijn weer een stukje verder. Hieronder de update in foto's

Muur bijna helemaal rood (logeerkamer)

Muur helemaal rood (vlekken zitten op de lens van de camera)

Keuken bezorgd

Zelfs ik kan de Ikea keuken kastjes in elkaar zetten...

Kast koelkast, apothekerskastje, hoekkast, vaatwasser en gootsteenkast zijn geplaatst

To do vandaag:
2 raamkozijnen voor 2e keer lakken
2 deuren begane grond lakken
Randjes inbouwkasten gang lakken
Deurkozijn inbouwkast woonkamer 2e keer lakken
2 deuren zolder schuren

En weer wat keuken kastjes in elkaar zetten, zwager gaat morgen verder. Helaas moest de waterleiding wel omgelegd worden duurde dus gisteren allemaal wat langer.
pi_65978632
Leuk topic om te volgen! Jullie gaan echt snel!
Wel jammer dat al die verwarmingsbuizen zo in het zicht zitten. Ze zijn erg "nadrukkelijk" aanwezig! Verder wel een leuk huis! Heb je toevallig een plattegrond?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_65992206

Heb je daar nou geknoeid op de witte muur?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_65993382
Wat leuk! Jullie gaan inderdaad snel. Succes
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_65995241
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:07 schreef Nero22 het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je daar nou geknoeid op de witte muur?
Ssssst..ja dus ...onze superklusser (is gek op rood en wilde dus meteen alles rood verven) is iets te driftig met de roller geweest. Ondertusen zoveel mogelijk weggepoetst met water en morgen wat witte latex erover. Deze rode latex hebben we ook in onze huidige keuken en zo is een rode vlek op plafond ook mooi weggewerkt.
pi_65995282
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:05 schreef dahei het volgende:
Leuk topic om te volgen! Jullie gaan echt snel!
Wel jammer dat al die verwarmingsbuizen zo in het zicht zitten. Ze zijn erg "nadrukkelijk" aanwezig! Verder wel een leuk huis! Heb je toevallig een plattegrond?
Dat is echt Maarssens schijnbaar. In de badkamer worden ze in de muur gevreesd gelukkig. Verder willen we ze overal wit gaan lakken.

Plattegrond niet digitaal, zal eens kijken of ik hem na het weekend in kan scannen.
pi_65998427
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:45 schreef exode het volgende:

[..]

Ssssst..ja dus ...onze superklusser (is gek op rood en wilde dus meteen alles rood verven) is iets te driftig met de roller geweest. Ondertusen zoveel mogelijk weggepoetst met water en morgen wat witte latex erover. Deze rode latex hebben we ook in onze huidige keuken en zo is een rode vlek op plafond ook mooi weggewerkt.
Bohooo! Tuh tuh!
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_65999044
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:10 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Bohooo! Tuh tuh!

Psst aan de linkerkant zit het ook, gelukkig niet op de foto.
pi_65999907
quote:
Op zondag 8 februari 2009 19:47 schreef exode het volgende:
Dat was weer een vruchtbaar klusdagje!
Balkenplafond studeerkamer wit
[ afbeelding ]
Deze radiator zit gelukkig op zolder, maar zijn er niet gewoon radiatoren op de markt met de aansluitingen rechts? Dat zou weer een paar meter buis schelen. Waarom hebben ze dit ooit zo gemaakt?
pi_66047826
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:45 schreef Deskjet het volgende:

[..]

Deze radiator zit gelukkig op zolder, maar zijn er niet gewoon radiatoren op de markt met de aansluitingen rechts? Dat zou weer een paar meter buis schelen. Waarom hebben ze dit ooit zo gemaakt?
Er is nog veel meer loze leiding....huis was/is wat betreft afwerking echt slecht maar daar wordt dus aan gewerkt

Op naar weer een dag klussen:
- Keuken wordt vandaag afgemaakt
- Kledingkamer en slaapkamer worden wederom gesaust (glasvezelbehang is net een spons)
- Radiatoren worden gelakt
- Nieuwe vensterbanken van MDF worden in de grondverf gezet
- Gang beneden wordt gesaust
- Als de woonkamer vrij genoeg is eind van de middag: 1 muur bruin/grijze gesaust
- Laminaat zolder wordt door mijn neefje van 5 verwijderd
- Deuren zolder worden gelakt

Volgen morgenavond of maandagochtend weer foto's
pi_66048031
tcp

jullie gaan hard zeg !!!
pi_66075881
jullie gaan echt hard! Ben benieuwd naar de foto's, vooral van de keuken!
pi_66076063
Zondagochtend..
Keuken is helaas nog niet af:
-2 deuren zijn verkeerd geleverd, we hebben Applad en er zijn 2 Abstrakt deuren geleverd
- Werkblad was 1 mm te groot waardoor de koelkast amper meer open ging, is ondertussen opgelost met wat schuurpapier aan de niet zichtbare kant van het werkblad
- Er zat geen stekker aan de koelkast...strange, ondertussen opgelost door een verlengsnoer op te offeren en deze te bevestigen aan koelkast
- Gaskraan oude bewoners lekte, is vervangen
- Waterleiding vaatwasser was niet goed aangesloten door oude bewoners, is vervangen
- Te weinig stopcontacten in keuken, zijn 6 extra stopcontacten aangebracht
- Laatste werkblad kon niet aangedraaid (?) worden omdat infrezing ontbrak, gaat vandaag opgelost worden

Er moet nog 1 stuk werkblad op, deurtjes onderkastjes installeren, oven en kookplaat installeren, dan zijn we 4 dagen verder, arme zwager!
pi_66091976
De keuken, stap voor stap, de laatste stap ontbreekt helaas nog...morgen weer een dag

Muur studeerkamer klaar om ingekleurd te worden. Worden oranje en grijze strepen
pi_66093002

Ik zie nu ook de foto's!!!

Dat laminaat had je schoon kunnen krijgen! Of was dat niet de bedoeling?
pi_66211827
Foto update:

Vloer voor woonkamer is bezorgd (en wordt morgen gelegd)

Troep voor het laminaat

Woonkamer muur, in...uhm grijs/bruin met paarse gloed

Keuken met mdf afdekplaten in de grondverf

Muur inkleuren (studeerkamer)

Tegels gang toch maar verwijderd aangezien ondervloer dit nooit op kon lossen

Laminaat slaapkamer ligt

Laminaat kledingkamer ligt en is meteen omgedoopt tot laminaat zaag kamer
  vrijdag 20 februari 2009 @ 01:30:55 #41
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_66262972
Leuk die muur op de studeerkamer
pi_66296728
Nou zeg erg mooi die wand!
Keuken wordt ook mooi
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_66307114
Beduusd....

Ons huidige huis (appartement in Utrecht) is vannacht voor de helft uitgebrand. Meubels worden maandag naar alle waarschijnlijkheid opgegeven door verzekering. Veel te veel rookschade.

Wij hebben gelukkig niets, onze katjes ook niet. We werden om 2 uur wakker van lawaai. Gelukkig gingen alle alarmbellen in ons hoofd af van de brandlucht. Brand is bij onderbuurvrouw begonnen, haar appartement is volledig uitgebrand.

Wj mogen ons huis nog wel in maar alleen om dingen te pakken, slapen kan (en willen we) niet meer. Heel vreemd...kunnen het nu niet afsluiten.

Klussen gaat wel verder, helaas wordt badkamer vanaf vrijdag pas gezet. Verhuizing kan dus op zijn vroegst pas over 3 weken.

Foto's waren al oververhuisd

En nu...nu laten bezinken!
pi_66307291
Dat is schrikken, sterkte...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_66307568
Jeetje wat een schrik heel veel sterkte ermee!
pi_66307808
Jemig wat een klotezooi exode! Gelukkig hadden jullie de foto's al naar het nieuwe huis gebracht.

Sterkte ermee!
pi_66311812
Oh dat is erg, brand 's nachts; ik weet er alles van 2 jaar geleden hadden wij dat hier ook. Sterkte!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:32:26 #48
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_66312121
Wow wat heftig!
Sterkte!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:41:49 #49
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66312411
Jeumig zeg
Sterkte.
pi_66318256
Wat een narigheid !
In spanning 's nachts op straat staan kijken hoe het afloopt...

Hebben jullie huur of koop?

Sterkte !
pi_66318556
Oei, wat schrikken. Wel fijn dat jullie niets hebben! Het kan soms heel anders aflopen...
Zijn al jullie persoonlijke (onvervangbare) zaken wel veilig gesteld? Ik hoop het wel!

Als je een goede inboedelverzekering hebt kun je vaak in een tijdelijke woning of in een hotel gaan overnachten. Laat je niet gelijk gekmaken om in je nieuwe woning te gaan wonen, het is heel lastig om ergens te klussen waar je al woont. Daarnaast zou een hotel best fijn zijn, omdat je dan geen omkijken hebt naar je huishouden en je lekker verzorgt wordt (waar je toch geen tijd voor hebt als je klust).

Veel sterkte en succes!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_66318670
pi_66324417
Jemie, balen zeg!
Maar gelukkig dat jullie niets hebben
pi_66324808
Jeetje wat erg zeg.
Gelukkig hebben jullie je foto's nog en zijn jullie en de katjes veilig weggekomen.
pi_66325405
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 09:49 schreef exode het volgende:
Beduusd....

Ons huidige huis (appartement in Utrecht) is vannacht voor de helft uitgebrand. Meubels worden maandag naar alle waarschijnlijkheid opgegeven door verzekering. Veel te veel rookschade.

Wij hebben gelukkig niets, onze katjes ook niet. We werden om 2 uur wakker van lawaai. Gelukkig gingen alle alarmbellen in ons hoofd af van de brandlucht. Brand is bij onderbuurvrouw begonnen, haar appartement is volledig uitgebrand.
onvoorstelbaar..
zeker even op adem komen..hebben jullie veel materiele schade geleden?
sterkte met alles.
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_66326319
Jeetje exode...
pi_66333592
ooh wat erg zeg, gelukkig hebben jullie niets...
veel sterkte toegewenst
pi_66333916
Hey allen,

bedankt voor alle reacties!

vannacht amper geslapen aangezien je van elk geluid wakker wordt.

Onze persoonlijke spullen zijn aardig gered, wij denken dat alle foto's al over zijn verhuisd, in ieder geval de helft. de andere helft staat misschien in het opberghok, dit hok is normaal al een 'eng' hok om in te moeten en nu helemaal dus we gaan er nog even niet uitgebreid zoeken.

Papierwerk stond aan de achterkant van het appartement op de 2e etage, dat hebben we dus allemaal nog. Alle hypotheekpapieren zijn echt doorweekt en dus net opnieuw opgevraagd.

Apparatuur is mee met een gespecialiseerd bedrijf, zij gaan kijken wat er te redden is. Gezien de staat van de apparatuur denken wij dat dit gaat meevallen. Vooral de macbook en Imac zijn belangrijk aangezien daar veel op staat wat we niet kwijt willen zijn.

De meubels zullen echter allemaal vervangen moeten worden is de verwachting. Enorm balen aangezien alles 2 jaar geleden nieuw is gekocht en mee verhuisd moest worden. We hebben overal de bonnen van dus financieel doet het minder pijn.

Komende 3 weken zitten we bij mijn zwager die in dezelfde straat woont, ene kant confronterend, ons appartement ligt 100 meter verderop, andere kant ook wel fijn, zelfde omgeving. Hotel is niet echt een optie we willen onze katjes bij ons houden nu.

Gisteren nieuwe kleding gekocht voor komende dagen, kleding wat we 's nachts uit het huis zijn gaan halen wordt niet stankvrij hoe vaak we het ook wassen. Is dus terug het huis in gegaan voor de verzekering die morgen komt.

Thank god voor dubbele inboedelverzekering!

geestelijk gaat het aardig, we staan met fases enorm te trillen op onze benen. Hebben veel steun en liefde om ons heen dus dat gaat goedkomen.

Tip van de week:
Rookmelder!!!!!
pi_66334013
Als het goed is laat de verzekering je kleding wel professioneel reinigen, hebben ze toendertijd bij ons ook gedaan, en dat kwam wel goed schoon terug...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_66334116
Jeetje zeg dacht even het valt mee niet alles weg enz
Maar het heeft een flinke impact merk ik al.
Heel veel sterkte en succes en heel fijn dat jullie een dubbele inboedelverzekering hadden ik ga hem onthouden voor de toekomst!
pi_66334279
quote:
Klopt dat is hem. 2 van de 3 patiënten met rookvergiftiging zijn wij. Alleen hebben wij geen vergiftiging opgelopen bleek in het ziekenhuis. Mijn vriendin heeft wel een verstuikte enkel en blauwe plekken die echt enorm zijn. Ze is bij het rennen uit het huis met 1 van de 2 katten van de trap gegleden.

Onze onderbuurvrouw ligt nog wel op IC.

Oorzaak wordt mogen onderzocht als het goed is.
pi_66334309
quote:
Op zondag 22 februari 2009 09:59 schreef Ml-etje het volgende:
Jeetje zeg dacht even het valt mee niet alles weg enz
Maar het heeft een flinke impact merk ik al.
Heel veel sterkte en succes en heel fijn dat jullie een dubbele inboedelverzekering hadden ik ga hem onthouden voor de toekomst!
Dat dacht ik ook toen ik in het huis rondliep. Maar echt alles is zwart en aangezien we meubels van onbehandeld hout hebben...heeft het de rook waarschijnlijk opgezogen als een spons. De bank en alles wat bij het raam stond is sowieso weg aangezien daar de vlammen waren.

Bij FBTO ben je standaard op 2 adressen verzekerd 90 dagen lang bij verhuizing. We hoorden van de verzekeringsman van de brandweer dat enorm veel mensen niet of onderverzekerd zijn.
pi_66334348
Pfoe wat een geluk.
Hoe is het met de katjes? Uit hun doen of?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 februari 2009 @ 10:36:17 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66334467
Jeetje, dat is schrikken! Gelukkig dat jullie er zelf goed afgekomen zijn. Nu krijg je naast het klussen nog een hoop andere dingen te doen. Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66334498
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:24 schreef Ml-etje het volgende:
Pfoe wat een geluk.
Hoe is het met de katjes? Uit hun doen of?
We hebben 2 schijterds van katten (zijn geboren op straat en na 6 maanden van straat gehaald). Ze zijn redelijk bang nu maar ze herkennen ons en willen constant geaaid worden. Ze zitten nu in een hok van 2 bij 2 met reismand (waar ze altijd in sliepen en die niet stinkt omdat die voordat de rook in huis was buiten was met 1 kat erin), kattenmand, krabpaal, mandje. Morgen is mijn zwager weg en mogen de katten ook de gang en woonkamer in. Zal enorm vreemd voor ze zijn want het is hetzelfde appartement.

We moesten ze even in de gaten houden van de dierenarts maar ze zijn alert en eten en drinken dus lichamelijk gaat het goed.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:43:27 #66
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_66334557
Jemig Exode wat een schrik! Ik heb de sirenes wel gehoord, maar had niet door waar ze naartoe gingen (je bent bijna mijn buurvrouw ) Wat een geluk dat jullie niks hebben en de beestjes ook niet, maar de rilling zal er voorlopig nog wel even inzitten! Heel veel sterkte met het afwikkelen van alle rompslomp die er bij komt kijken nu!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_66334592
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:43 schreef Ireth het volgende:
Jemig Exode wat een schrik! Ik heb de sirenes wel gehoord, maar had niet door waar ze naartoe gingen (je bent bijna mijn buurvrouw ) Wat een geluk dat jullie niks hebben en de beestjes ook niet, maar de rilling zal er voorlopig nog wel even inzitten! Heel veel sterkte met het afwikkelen van alle rompslomp die er bij komt kijken nu!
Jeetje wat een toeval:
Waar woon je dan? Zag je ons niet rondlopen in de gele mega jassen die onze zwager heeft overgehouden aan een trip naar Antartica?
  zondag 22 februari 2009 @ 10:50:20 #68
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_66334665
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:45 schreef exode het volgende:

[..]

Jeetje wat een toeval:
Waar woon je dan? Zag je ons niet rondlopen in de gele mega jassen die onze zwager heeft overgehouden aan een trip naar Antartica?
Nee zo dichtbij zit ik nu ook weer niet. Zit zeg maar exact tussen de kazerne en jullie in zeg maar. Stuur wel even een prive berichtje.

Edit: De inbox "exode" is niet beschikbaar
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  Moderator zondag 22 februari 2009 @ 11:51:25 #69
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_66335622
Tjeempie, dat is schrikken
Het belangrijkste is dat je zelf en je vriend en de diertjes er niks blijvend aan over hebben gehouden.

Het had ook heel anders kunnen aflopen
  Hoofdredactie Fotografie zondag 22 februari 2009 @ 13:32:26 #70
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66338318
Jeetje wat een schrik zeg! Brand lijkt me zo vreselijk. Gelukkig hebben jullie er zelf niks aan overgehouden, hopelijk wordt alles met de verzekering snel geregeld en kunnen jullie je nieuwe huisje straks weer fijn gaan inrichten.

Sterkte!
pi_66339023
zo , weetje, jullie beginnen nu even opnieuw, meubels kan men nieuw kopen en gezien de verzekering denk ik dat dit wel goed komt, gewoon knop om en neus omhoog,
het zal zeker nog lang duren voordat jullie het zijn vergeten maar jullie krijgen een nieuw schitterend huisje terug en jullie zijn gezond, daar gaat het om

edit...gelezen
pi_66456800
Hoewel ons hoofd voor een groot deel nog in ons oude huis is, vandaag toch maar weer voor het nieuwe huis aan de slag gegaan.

Het wordt extra werk aangezien al onze meubels afgekeurd gaan worden door de verzekering.

De update van ons paleis in wording waar we toch wel energie van krijgen!
- Gisteren is de aannemer 4 dagen eerder dan gepland aan de badkamer begonnen. Muurtje is gesloopt, bad is geplaatst, geraamte voor verlaagd plafond is geplaatst.
- Vloer woonkamer ligt en is mooi!

To do:
- Meubels Ikea in elkaar zetten
- Houten boekenkast Ikea groen verven, laag 1 zit er al op.
- Zijkanten keuken (mdf) laatste keer wit lakken
- Nieuwe deur tussen woonkamer en gang hebben we opgehaald, glas moet erin en dan lakken
- Voordeur en achterdeur moeten gelakt worden
- Laminaat zolderkamer moet gelegd worden
- Plintjes 1e etage en 2e etage
- 1 muur in kledingkamer moet behangen worden (behang is vandaag opgehaald, fel groen van Eijffinger)
- Keuken tegelen
- Stopcontacten aansluiten
- 2 radiatoren woonkamer ophangen
- Deuren gang afschaven, vloer ligt te hoog voor de deuren
- Deuren gangkast behangen met vandaag besteld behang ook weer van Eijffinger
- Vloerbedekking katten tegen muur plakken
- Op verschillende plekken planken ophangen
- Boom tuin verwijderen, gaat een bedrijf uitgraven voor ons. Daarna kan ik de tuin gaan schoonmaken en kijken wat er nog levend is.

Daarna lampen ophangen, gordijnen (die nog uitgezocht moeten worden), kozijnen badkamer verven. Kortom het duurt allemaal niet lang meer. Komend weekend komen de hulptroepen weer massaal.
pi_66457532
Zoooooo goed bezig zeg!
Maar hoe vreselijk de aanleiding weer is en ik hoop dat er geen onvervangbare (qua emotie) spullen bij zaten.
Je kunt het weer nieuw kopen en dat kan misschien zelfs nog leuk zijn toch?
Maar het blijft vervelend dat het niet gaat zoals je verwachtte.
pi_66458290
Onvervangbaar helaas toch wel, er was nog 1 doos met foto's aanwezig. Die wordt morgen door Dolmans gepakt en dan kijken wij hoe het er aan toe is. Verder hangt er een blouse van mijn overleden vader en is de ring die ik van mijn vriendin heb gekregen zwart geblakerd (had ik uit omdat vanwege het klussen mijn vingers nogal opgezwollen waren). Kleding gaat ook allemaal weg...hoe leuk ik shoppen ook vind, dit is niet leuk winkelen. Achter elk kledingstuk zit een verhaal, soms niet boeiend soms wel.

Onze meubels zouden allemaal meegaan, helaas dus...

MAAR:
Nieuwe bank is besteld bij Trendhopper, slaapbank gekocht voor logeerkamer, kledingkast was van Ikea, precies dezelfde teruggekocht. Morgen gaan we naar Loods5 voor eetkamerstoelen. Over een paar maanden kijken we rond en denken: toch best mooi die nieuwe meubels.

En wat er ook gebeurt wij hebben bijna een paarse badkamer!
pi_66459804
Dus een blik op de toekomst:

de schuifdeuren van onze douche

De boekenkast die signaalgroen geverfd wordt

Badkamermeubel

Behang kledingkamer

Behang inbouwkasten gang

De eetkamer tafel in ons oude huis, die als het goed is gereinigd kan worden en dus meegaat. De lampen die erboven hangen worden ook schoongemaakt en gaan dus mee, tafeltjes op de achtergrond ook.

Onze Marokaanse lamp, die schoongemaakt kan worden en in de gang komt te hangen
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:18:32 #76
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_66460085
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:30 schreef exode het volgende:
Onvervangbaar helaas toch wel, er was nog 1 doos met foto's aanwezig. Die wordt morgen door Dolmans gepakt en dan kijken wij hoe het er aan toe is. Verder hangt er een blouse van mijn overleden vader en is de ring die ik van mijn vriendin heb gekregen zwart geblakerd (had ik uit omdat vanwege het klussen mijn vingers nogal opgezwollen waren). Kleding gaat ook allemaal weg...hoe leuk ik shoppen ook vind, dit is niet leuk winkelen. Achter elk kledingstuk zit een verhaal, soms niet boeiend soms wel.

Onze meubels zouden allemaal meegaan, helaas dus...

MAAR:
Nieuwe bank is besteld bij Trendhopper, slaapbank gekocht voor logeerkamer, kledingkast was van Ikea, precies dezelfde teruggekocht. Morgen gaan we naar Loods5 voor eetkamerstoelen. Over een paar maanden kijken we rond en denken: toch best mooi die nieuwe meubels.

En wat er ook gebeurt wij hebben bijna een paarse badkamer!
Oh getver dus toch..die ring moet schoon te krijgen zijn overigens..laat er maar en juwelier op los
MAAR idd het straks denk je goh toch nieuw ingericht
pi_66460202
En de foto's
Wat een vreselijk mooie lamp!! Echt super waar heb je die (behalve dan uit Marokko zelf) vandaan?
Niet dat het bij ons gaat staan maar wel benieuwd.Gedurfde behangetjes maar mooi.
En die douchedeuren wil ik erg graag 'live' zien (als in gewone badkamer. Ben benieuwd hoe dat gaat werken!
pi_66460724
Marokaanse lamp gekocht in Utrecht bij een klein winkeltje waar ze alleen dit soort lampen hebben.

Groene behang wordt 1 wand in de kledingkamer, andere wand worden witte kasten. Ben zo benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien bij elkaar.

Morgen nemen we fototoestel mee naar huis (onze 'grote', kleintje is helaas verloren gegaan vrijdag) en kunnen de update weer vastleggen.

Douchedeuren hebben we bewust schuifdeuren gekozen, strak en neemt weinig ruimte in. Komt bij ons in een hoek met 1 wand glas. Kortom...als het staat, volgen er zeker foto's!
pi_66466170
Wat een leuk behang voor de inbouwkasten!
pi_66469964
Ben benieuwd! Dat groen zal vast mooi staan bij de witte kasten.
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:34:56 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66472627
Jeutje zeg! Wat een schrik, van die brand!
Het klinkt herkenbaar. Het huis van mijn ouders fikte uit toen ik net wist dat ik een huisje had. We hadden net allemaal spullen bij Ikea gekocht. Brand alleen op de begane grond, maar boven was er ook veel dat weg moest door roet en rookschade. En heel bizar idd ook, ik ben uit huis gegaan uit het huis van vrienden waar mijn ouders tijdelijk konden blijven. Echt gek...
Er is een gezegde 'brand is erger' en dat is ook echt zo. Het is onvoorstelbaar wat een impact dat heeft...

Toffe plannen wel voor jullie nieuwe huis! Hopelijk kunnen jullie er zo snel mogelijk in zonder verdere tegenslagen.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 20:31:21 #83
236264 crew  capricia
pi_66593446
Exode, welke wijk zit je in maarssenbroek?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66632077
Jaaaa een foto update!

Bad is geplaatst

keuken getegeld, komend weekend voegen

Onze tijdelijke bank, gaat als slaapbank de logeerkamer in zodra onze bank binnen is (mei)

De gang kasten van lelijk en praktisch naar mooi en praktisch

De kledingkamer behangen, rechterkant staan de helft van de kasten in elkaar. Nog 1 kast van 1 meter breed te gaan en een oplossing voor onze schuifdeuren. Deuren waren al verhuisd, rails nog niet en die is dus verloren gegaan
pi_66632446
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:27 schreef exode het volgende:
Jaaaa een foto update!

Bad is geplaatst
[ afbeelding ]

keuken getegeld, komend weekend voegen
[ afbeelding ]

Onze tijdelijke bank, gaat als slaapbank de logeerkamer in zodra onze bank binnen is (mei)
[ afbeelding ]

De gang kasten van lelijk en praktisch naar mooi en praktisch
[ afbeelding ]

De kledingkamer behangen, rechterkant staan de helft van de kasten in elkaar. Nog 1 kast van 1 meter breed te gaan en een oplossing voor onze schuifdeuren. Deuren waren al verhuisd, rails nog niet en die is dus verloren gegaan
[ afbeelding ]
die gangkasten zijn gaaf! zaten die er al in? Gaaf behangetje ook!
* styliste behangfreak is
pi_66633870
De kasten waren enorm lelijk, gelig, ombouw om de meters heen zeg maar. Wij hebben ze wit geverfd, behang erop en indiase deurknoppen erop. Nu is het ineens een pronkstuk. Komt ook nog een marokaanse lamp in de gang.
  maandag 2 maart 2009 @ 23:03:52 #87
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_66636289
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:18 schreef automatic_ het volgende:
Wat een leuk behang voor de inbouwkasten!
Die vind ik ook heel erg mooi!!!

Succes en sterkte!!!
pi_66641772
Die kasten
De rest is nog in progressie ben erg benieuwd hoe het groene behang met meubelen eruit gaat zien
pi_66644450
Staat dat bad nou niet verkeerd om? En volgens mij is de ombouw nog niet af (of zie ik het verkeerd?).
Verder ziet het er allemaal echt heel leuk uit. Vooral die kasten vind ik erg mooi!
pi_66669947
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:23 schreef dahei het volgende:
Staat dat bad nou niet verkeerd om? En volgens mij is de ombouw nog niet af (of zie ik het verkeerd?).
Verder ziet het er allemaal echt heel leuk uit. Vooral die kasten vind ik erg mooi!
Bad verkeerd om?

Badombouw is vandaag afgemaakt, morgen wordt er gestukt in de badkamer

Wij zijn helemaal verliefd op de deurknoppen van de gangkasten dus hebben dezelfde voor onze nachtkastjes gekocht.
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:00:17 #91
57434 Marloes
Digital Love
pi_66698802
Super leuk behang in de kledingkamer en in de gang
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_66709562
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:00 schreef exode het volgende:

[..]

Bad verkeerd om?
Ik ben gewend dat de de overloopbeveiliging aan de achterkant zit, of dit echt zo "hoort" weet ik niet. Ik ben geen expert. Ik had het gewoon andersom verwacht.
pi_66737063
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:27 schreef dahei het volgende:

[..]

Ik ben gewend dat de de overloopbeveiliging aan de achterkant zit, of dit echt zo "hoort" weet ik niet. Ik ben geen expert. Ik had het gewoon andersom verwacht.
Oh zoooo ik dacht al hij is aan beiden kanten hetzelfde. Zal het eens vragen of daar een reden voor is.

Badkamer is vandaag in ieder geval gestukt, mozaiek tegels zijn ook al binnen dus...als het goed is over een week 'verhuizen'. Zaterdag naar lapjesmarkt voor stof voor de slaapkamer. Mijn moeder maakt er gordijnen van, hebben we in ieder geval ergens gordijnen.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:21:13 #94
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66754292
Erg leuk gedaan, die kasten! Heb je dat met gewoon behangplaksel erop gedaan?
... ♥ ik mis je ♥
pi_66787742
quote:
Lampenwinkel op de meubelboulevard van Utrecht. Ze hebben ze ook in 3 lampen versie. 2,5 jaar geleden gekocht, dus geen idee of ze hem nog hebben.

Wij waren er ook meteen verliefd op (en hij wordt als het goed is gereinigd teruggebracht).

Vandaag voor het eerst van mijn leven geboord (geen succes; gebroken boorkop en boorkop die in de muur vast bleef zitten) en stopcontacten vervangen. Laatste was wel een succes, zelfs nieuwe lichtknoppen en dimmers geïnstalleerd. En dat zonder stroom schokken
pi_67011973
Update:

Badkamer is eind volgende week klaar.
Woonkamer is klaar.
Slaapkamer is klaar.
Studeerkamer is klaar.
Kattenkamer is klaar.

Volgende week:
- Electricien komt stoppenkast vervangen (foto van huidige kast volgt). We hadden dinsdag kortsluiting en nader onderzoek wees uit dat 8 stopcontacten niet op een groep zijn aangesloten. Deze zijn op een stekker aangesloten ipv op een stop. 3 stopcontacten werken niet. We hebben geen hoofdschakelaar en maar 1 aardlekschakelaar voor 8 stoppen. Kortom...vervangen die hap!
- Badkamer voegen, kitten, afmonteren door aannemer
- Vulkraan voor HR ketel en wasmachine kraan op zolder installeren door aannemer.
- Deurmat integreren in houten vloer in gang door schoonvader
- Tuin lente klaar...ruimen, ruimen en ruimen wordt het!

Hierbij de foto update
Bad met onze persoonlijke mozaïek tegels. Mijn favo kleur is paars die van mijn vriendin rood..mooie compromis zo!

Nieuwe deur in de gang, plaktape is er ondertussen ook af.

Keuken, stopcontacten er nog op en helemaal klaar!

Huidige staat van de tuin
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:15:33 #98
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_67012332
Leuk!
  Moderator vrijdag 13 maart 2009 @ 16:16:38 #99
236264 crew  capricia
pi_67012366
Exode, wat een mooie keuken, zeg!!!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67024064
Mooie keuken idd, blad is ook van Ikea als ik het goed zie ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')