Magneetje erbij en dan schiet het wat meer op.quote:Op maandag 27 april 2009 20:45 schreef Jump het volgende:
* Jump heeft zojuist een doosje railnageltjes op tapijt gegooidDat wordt weer zoeken!
Ze zijn allemaal weg nu, ik voel er toch geen meer in mijn voetenquote:Op maandag 27 april 2009 20:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Magneetje erbij en dan schiet het wat meer op.
De enige echtequote:
Wat een enorm mooi treinstel.quote:Op maandag 6 april 2009 17:23 schreef Pheno het volgende:
En daar is hij dan, mijn volgende kato"boekje".
Een losse doos en een half boek met 500 stellen. Wat dus een vol boek maakt
Hier wat links waar je wellicht wat aan hebt:quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:23 schreef cheqy het volgende:
Hoi, even een vraag van een leek.
Ik heb voor mijn zoontje een gebruikte starterset op schaal N gekregen maarde rails moet gereinigd worden. En volgens mij kan het onderstel van een loc ook wel een beurtje gebruiken
Hoe kan ik dat het beste doen?
Ok bedankt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hier wat links waar je wellicht wat aan hebt:
http://www.nproject.org/n(...)n-de-locomotief.html
http://www.nproject.org/n(...)en-van-de-rails.html
http://www.nproject.org/n(...)n-van-de-wielen.html
Wel leuk dat die vent zoveel mogelijk DIY oplossingen gebruikt.
Ik doe zelf de rails overigens met een stukje vilt.
Klopt. Het beste middel.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 03:41 schreef Okeuj het volgende:
Ik gebruikte altijd om mn rails weer schoon te krijgen een doek met daarop een beetje pure alcohol, wat wel bij elke drogist te krijgen is denk ik. Werkte prima in ieder geval!
Is dat model zo uitgebracht?quote:Op zondag 17 mei 2009 18:46 schreef Duvel het volgende:
Eergisteren een ACTS 1200 gekocht. Past goed bij de rest.![]()
[ afbeelding ]
Ja, jammer van de adviesprijzen van dit soort locs. Bedragen die ik er niet voor over heb.quote:
Hoe bedoel je? Adviesprijs van een ACTS 1200?quote:Op zondag 17 mei 2009 19:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, jammer van de adviesprijzen van dit soort locs. Bedragen die ik er niet voor over heb.
Ja, het ding moest oorspronkelijk 329 euro kosten of zo. Nu was ie 130 goedkoper.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:11 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Adviesprijs van een ACTS 1200?
Foto's!quote:Op zondag 17 mei 2009 23:40 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Jazeker! Er is meer qua hobby dan alleen maar valse columns schrijven.
Leuk. Geef je hier dan wel effe een seintje?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:41 schreef DaMart het volgende:
Sinds vandaag beschouw ik mijn modelspoorbaan echt als af.
(...)
Binnenkort wil ik er nog eens een hele website aan gaan wijden.
Ik was van beneden naar boven aan het scrollen en toen zag ik ineens een bekend landschapquote:Op donderdag 21 mei 2009 22:41 schreef DaMart het volgende:
Sinds vandaag beschouw ik mijn modelspoorbaan echt als af. Na een jaar heb ik eindelijk de tijdelijke bedrading vervangen en netjes weggewerkt en meteen de laatste lichten aangesloten.
Foto's mogen natuurlijk niet ontbreken.
[ afbeelding ]
Overzicht van de baan, met linksboven het dorp St. Niklaus en rechts daarvan het daldorp Waldbrunn, met klein emplacement.
[ afbeelding ]
Het station van Waldbrunn.
[ afbeelding ]
Een opmerkelijke verschijning in het berglandschap, hippel 634 is net met een werktrein vertrokken vanuit St. Niklaus.
Binnenkort wil ik er nog eens een hele website aan gaan wijden.
Nee, de baan blijft nu zoals hij is. Binnen de ruimte van die kamer heb ik toch niet veel alternatievenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 09:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik was van beneden naar boven aan het scrollen en toen zag ik ineens een bekend landschap
En wat ga je nu doen nu het echt af is? Verbouwen?
Komt dat misschien doordat die wagons geen treden hebben/hadden? Op perronhoogte gelijk aansluiten zodat karretjes met post gemakkelijk in- en uit kunnen/konden rijden?quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:18 schreef DaMart het volgende:
Vanmiddag 3 nieuwe wagons opgehaald:
Een postwagon Waarbij ik nergens de opstap onder de deur in kan steken.
Volgens het plaatje op de site van Roco zou er wel een opstap onder moeten zitten. En in de beschrijving staat ook dat dat moet, alleen ik kan de opstappen nergens in kwijt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:52 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Komt dat misschien doordat die wagons geen treden hebben/hadden? Op perronhoogte gelijk aansluiten zodat karretjes met post gemakkelijk in- en uit kunnen/konden rijden?
Hoezo ergens in kwijt? Lijmquote:Op woensdag 3 juni 2009 21:00 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgens het plaatje op de site van Roco zou er wel een opstap onder moeten zitten. En in de beschrijving staat ook dat dat moet, alleen ik kan de opstappen nergens in kwijt.
En ook de tweedeklasversie heb ik nu, wederom door mijn vader meegebracht uit Zwitserland.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:35 schreef DaMart het volgende:
Mijn vader kwam vandaag terug uit Zwitserland en had wat meegebracht uit een modelspoorwinkel aldaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb al een stam van deze rijtuigen, maar deze variant had ik nog niet. Nu alleen nog eens proberen om de tweedeklasversie ergens op de kop te tikken, want mijn treinstam bestaat nu uit twee eersteklas rijtuigen, één tweedeklas rijtuig en een bagagerijtuig.
Net als Cothen gebruik ik Fleischmann Profikoppelingen. Zien er goed uit (die Roco-kortkoppelingen hebben van die enorm lange uitsteeksels).quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:03 schreef DaMart het volgende:
Wat voor koppelingen gebruiken de H0-rijders hier, trouwens? Ik heb als test een aantal beugelkoppelingen vervangen door kortkoppelingen, en ik ben nu eigenlijk geneigd om alles te vervangen. Het ziet er zo veel mooier uit als de buffers tegen elkaar staan, vind ik.
Wat een bonte verzamelingquote:Op zondag 26 juli 2009 12:00 schreef DaMart het volgende:
Van de week is de tweede vitrinekast hier opgehangen, boven degene die ik al had. Nu kan ik tenminste weer al het materieel tegelijk achter glas zetten.
[ afbeelding ]
Dat komt doordat ik, toen ik bedacht had dat ik een modelspoorbaan ging maken, het plan had om met Nederlands materieel te gaan rijden. Toen het een bergbaan werd, vond ik Zwitsers materieel eigenlijk een stuk beter passenquote:
Zit met ongeveer hetzelfde, stammen van 50-100 cm. Niet langer, anders word het te duur en dat geld besteed ik liever aan variatie in stammenquote:Op zondag 26 juli 2009 15:18 schreef Pheno het volgende:
Ik ben nog steeds aan het schetsen hoe ik het uiteindelijk wil hebben. Nou ja, beter gezegd: ik kom er niet aan toe om mijn schets af te maken. Het verrotte van stammen van 2 meter. Je komt nogal snel in aanraking met ruimtegebrek.
Foto's ;Pquote:Op zondag 26 juli 2009 15:29 schreef Pheno het volgende:
De "lokale" treinen laat ik wat kleiner, eigenlijk snoep ik al een meter van die twee shinkansen af. Nozomi N700 is 16 stellen, 500 is volgens mij al ingekort (en verdwijnt helaas uit het Japanse beeld). Ik heb er nu van beide 8 stellen, dat is genoeg vind ikOf ik moet de loterij winnen en kunnen verhuizen, dan ga ik wel even terug naar Kato in Japan. Echt zo'n toffe winkel hebben ze, ik had het bijna leeggekocht
Twee verdiepingen demo, 1 verdieping vol met stuff. Maak me gek......en dan nog een echt treinstel in hun voortuin
Stofzuiger zonder mondstuk er boven hangen, eventueel met zo'n minislangetje. En uiteindelijk voorkom je stof niet.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:52 schreef MassimO het volgende:
Is dit mischien een leuk linkje voor de OP? http://www.freymodell.de/1.html
De beste man heeft 30 jaar van zijn leven gespendeerd om Hauptbahnhof Stuttgard natebouwen.
Het is wel in het Duits.
Wat ik me trouwens ook afvraag; hoe houd je zoiets stofvrij?
Afdekken lijkt me bijna niet te doen , stofzuigen lijkt me ook niet echt een optie
Any ideas?
Zelfs op een kleine baan is het moeilijk om het stofvrij te houden. Een aantal auto's op mijn baan zagen eruit alsof ze door een zandstorm in de Sahara waren geredenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 05:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Stofzuiger zonder mondstuk er boven hangen, eventueel met zo'n minislangetje. En uiteindelijk voorkom je stof niet.
Zou zeggen, ga vooral eens kijken bij de modelspoorwinkelquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 04:41 schreef Perico het volgende:
Op een idee gebracht door een topic over modeltreinen in Klaagbaak vanavond, besloot ik al mijn spullen na 20 jaar ofzo nog eens uit te halen, en te zien of het ueberhaupt nog functioneerde.
En warempel, dat deed het! :
[ afbeelding ]
Het is Fleischmann H0 spoor, maar de SNCF locomotief van de foto en de Spaanse RENFE wagons zijn van het Spaanse merk PAYA (gekregen als kind in Spanje op vakantie).
Als ik sommige sites moet geloven heeft dat merk geen bijster goede naam, maar ok, het marcheert na zo lang stil gestaan te hebben voorbeeldig over de baan -- beter dan mijn Fleischmann stoomlocomotief, vooralsnog.
Ik weet, tis een allegaartje en ik ben een leek... maar het lijkt me wel heel leuk om nieuwere spullen te kopen en aan een eigen wereld en landschap te gaan bouwen.
Dan kan hij beter in de modelspoorwinkel waar hij toch al ging kijken een railreinigingsblokje halen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:19 schreef NikkelCobalt het volgende:
Als het echt vies is even met heel fijn schuurpapier over de rails.
Klopt, alleen als het toch al oude rails isquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:40 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dan kan hij beter in de modelspoorwinkel waar hij toch al ging kijken een railreinigingsblokje halen.
Als je je rails gaat schuren creeër je allemaal kleine krasjes waar nog sneller vuil in kan komen.
Geen dank. graag gedaanquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 04:41 schreef Perico het volgende:
Op een idee gebracht door een topic over modeltreinen in Klaagbaak vanavond, besloot ik al mijn spullen na 20 jaar ofzo nog eens uit te halen, en te zien of het ueberhaupt nog functioneerde.
En warempel, dat deed het! :
[ afbeelding ]
Het is Fleischmann H0 spoor, maar de SNCF locomotief van de foto en de Spaanse RENFE wagons zijn van het Spaanse merk PAYA (gekregen als kind in Spanje op vakantie).
Als ik sommige sites moet geloven heeft dat merk geen bijster goede naam, maar ok, het marcheert na zo lang stil gestaan te hebben voorbeeldig over de baan -- beter dan mijn Fleischmann stoomlocomotief, vooralsnog.
Ik weet, tis een allegaartje en ik ben een leek... maar het lijkt me wel heel leuk om nieuwere spullen te kopen en aan een eigen wereld en landschap te gaan bouwen.
Hé gaaf, is dat niet zo'n rijtuig als waar de SHM mee rijdt?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:26 schreef DaMart het volgende:
Nog meer mensen die dit weekend naar Eurospoor in de Jaarbeurs gaan of zijn geweest? Ik heb er vandaag rondgesnuffeld en heb een en ander mee naar huis genomen:
Wat Zwitsers materieel. De personenwagon 2e/3e klas is een mooie aanvulling op mijn bestaande stam van 2 rijtuigen (2e klas en 1e/2e klas).
Dat weet ik niet. Op hun website kan ik niet echt een gelijkend rijtuig vinden. Maar deze rijtuigen werden ingezet op de Seetalbahnquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hé gaaf, is dat niet zo'n rijtuig als waar de SHM mee rijdt?
Ik ga morgen btw, ben benieuwd!
Ik heb ook niet echt iets gezien dat op Japans materieel lijkt. Kato was wel her en der aanwezig, maar volgens mij ook met niet-Japans materieel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:58 schreef Pheno het volgende:
Ik ga denk ik niet, de gemiddelde beurs die ik hier kan bezoeken heeft mijn wensen niet![]()
Ik bestel nu via mijn contact in Japan. En anders nog maar een keer een vliegtuig richting de rijzende zon
Hoeveel hecht je aan je verzameling?quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:13 schreef Cothen het volgende:
Ik ben het helemaal vergeten
Overigens speel ik met het idee om mijn H0-mat de deur uit te doen en over te stappen op N.
Maar aan de andere kant vind ik het ook weer zonde, heb net alle soorten mat die ik als kind wilde hebben, maar kom nu eigenlijk ruimte tekort om een fatsoenlijke baan te bouwen.
Het liefst zou ik een 4/5-sporig station hebben in de vorm van een regionaal knooppunt met ruimte voor stammen van 4/5 rjtuigen. Ik heb echter slechts 1.10x2.37m over in huis. Waarbij er in een van de hoeken ook nog eens raam zit.quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:24 schreef NikkelCobalt het volgende:
Hoeveel hecht je aan je verzameling?En hoe zo'n grote baan wil je hebben? Beetje creatief met ruimte doen en je kunt veel kanten op natuurlijk.
Duitsland, voornamelijk regio mat, tijdperk IV/Vquote:En zou dan eerst eens kijken of er genoeg materieel in N in jouw gading ding. Welk land / tijdperk heb je?
Module/opklapbaan niks voor je dan? En wat dat land/tijdperk betreft zit je wel gebeiteld in N jaquote:Op zondag 25 oktober 2009 00:37 schreef Cothen het volgende:
[..]
Het liefst zou ik een 4/5-sporig station hebben in de vorm van een regionaal knooppunt met ruimte voor stammen van 4/5 rjtuigen. Ik heb echter slechts 1.10x2.37m over in huis. Waarbij er in een van de hoeken ook nog eens raam zit.
[..]
Duitsland, voornamelijk regio mat, tijdperk IV/V
Lijkt mij genoeg aanbod in N beschikbaar te zijn.
daar ga ik eens een nachtje over denken. Naast de " modelbaanhoek" staat mijn bureau, ik kan natuurlijk een plank maken met het station die ik neerleg als ik wil rijden. aan de andere kant heb ik "vakkenkast" van de ikea met een open achterzijde. Daar kan ik natuurlijk ook een keerlus door heen leggen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:41 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Module/opklapbaan niks voor je dan?
Was er eveneens vrijdag. Mij vielen de grote kwaliteitsverschillen tussen de getoonde banen op. Sommige waren helemaal super, andere ronduit slordig en liefdeloos afgewerkt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:21 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik was er vrijdag. Zaten leuke dingen tussen. MCC/Dinamo was wel mooi om even te zien.
Pheno, kan je via jouw Japanse contact ook HO autootjes kopen van Honda? Ik kan geen enkele jaren 80 Honda model vinden..quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:02 schreef Pheno het volgende:
Kato heeft ook veel Amerikaans en bv een TGV.
Maar de shins heb ik nu wel compleet, het gaat vooral om scenery die ik wil. En die hebben ze echt niet.
Tomytec, Kato en wat andere merken. Dat is hier lastig te krijgen zonder een lijntje naar Japan.
En als ik zie wat er wel allemaal is in Japan moet ik maar weer eens met een extra lege koffer naar Japan
Eensch.quote:Op zondag 25 oktober 2009 10:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik vond de kwaliteit van de banen een beetje tegenvallen. Wat dat betreft vind ik Rail** toch altijd wat beter
Ik zeg ook niet dat er geen mooie banen warenquote:Op zondag 25 oktober 2009 16:05 schreef Duvel het volgende:
Ik vond er juist erg mooie banen bij zitten!
Rail is volgend jaar maart in Houten toch?quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eensch.
Wellicht een leuk idee om naar de volgende Rail samen te gaan met een aantal spoorwegmodelbouw FOK!ertjes?
Jazeker! Zie http://www.rail.nl/quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:54 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Rail is volgend jaar maart in Houten toch?
Ik ben wel in. Misschien nog wat meer mensen?quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:15 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Jazeker! Zie http://www.rail.nl/
Dat hangt van je budget af vind ik.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:33 schreef Dagoduck het volgende:
Hoeveel kost zo'n hele modeltrein ding![]()
Hoeft niet eens tweedehands. Recentelijk voor ongeveer E 100 nieuw op de kop getikt: donkerblauwe 1100 berlijns blauw tijdperk IIIquote:Op zondag 25 oktober 2009 20:47 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Dat hangt van je budget af vind ik.
Wil je 1000¤ of meer voor een locje even: dat kan
Wil je rond de 100¤ (of zelfs minder) blijven: dat kan ook (tweedehands toch)
Nee, ik ben voor het laatst op Rail1994 geweest in de Brabanthallen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er geen mooie banen waren
Maar ben je op Rail2009 geweest?
Oke, dan is het opgelostquote:Op maandag 26 oktober 2009 08:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, ik ben voor het laatst op Rail1994 geweest in de Brabanthallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |