abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65789119
Het vorige deel (2)

en hier gaan we weer verder...
Laatste post uit deel 2:

Toch maar weer even een posten hier maar eerst even de posters van "het grote kleine baby'tjes topic"maar gerust stellen

ER MAG GEFIETST WORDEN!! de CB-arts zei dat ze mooi recht op zat en dat ze goed corrigeerde en dat er nu dus gefiets mag worden joepie!! nu nog mooie weer!

Dan terug naar het slapen:

Na 3,5 - 4 weken mega ruk (3-4-5 keer er uit en vaak een uur lopen spelen, klieren, huilen, wakker zijn, praten) is dit nu sinds een dag of 3 terug gebracht tot 2 keer wakker. En als ze dan wakker is kun je vaak haar fup terug doen, eventjes 5-10 minuutjes naast haar zitten en als ze dan in slaap valt kun je weer naar je eigen bed... Ik weet dat dit nog niet ideaal is maar na 3-4 weken 4uur slaap per nacht is dit in 1 woord Z A L I G! Dus doen we het zo maar even....

Oh ja wat hebben we gedaan om het zo te krijgen... niks... nou ja de routine die we hadden hebben we gewoon vast gehouden en oh ja... acceptatie doet ook wat
pi_65789126
maar ik had natuurlijk mijn grote mond moeten houden!!!

Vannacht weer 6 keer waarvan 1 x 2 uur wakker praten/spelen
pi_65789166
Ik heb geen voorkennis en ben geen ouder, maar misschien moet je dat kind gewoon in z'n sop gaar laten koken en negeren, dan valt ie vast weer zo in slaap. Als je steeds het slechte gedrag beloont blijft het wurmpie wakker worden natuurlijk....
pi_65789179
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 07:45 schreef Khadgar het volgende:
en ben geen ouder,
daar heb je het al
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:14:39 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_65790291
Hoe oud is ze nu tinny?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65790332
Snap echt niet waarom ze nog niet goed slaapt....ik val al haast in slaap van jullie

Dat je geen ouder bent betekent niet dat je geen goeie tips weet! beetje kortzichtig.
Jij wist ook niet meteen wat het was om ouder te zijn en wat je precies moest doen bij bepaalde dingen.
Tip van Khadgar is niet eens zo slecht.
Je dochter die heeft nu vast door dat jullie wel komen.

Al de tip geprobeerd dat je haar 5 minuten laat huilen? Er even heen en aai over do bol oid en dan weer weg.
Weer na 5 minuten heen enz en dat herhalen.
Hier werkte het bij Maarten hartstikke goed en heb er om de zoveel tijd 1 minuut bij gedaan.

Zodra Maarten rustig bleef deed ik er een minuutje bij en dan werd het om elke 6 minuten heen gaan.
Duurde misschien een aantal weekjes maar de ene keer was het al binnen een week 1 minuut erbij en de andere keer duurde het langer.

Uiteindelijk is het 15 minuten geworden en nu ga ik al niet eens meer heen omdat hij uit zichzelf lekker gaat slapen.

Geef het de tijd en geen 3 dagen maar geef het minimaal 2 week de tijd en kijk dan of je verschil ziet.

Ik wens je succes en hopelijk lukt het of accepteer je het gewoon dat het niet anders is.
pi_65791166
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:14 schreef Troel het volgende:
Hoe oud is ze nu tinny?
9 maanden en een weekje...
pi_65824467
Hier was het +- 11 maand eer ze echt haar nacht door begon te slapen.
Daarvoor 1 à 2 x wakker maar wel snel geholpen met de borst of een flesje (ze viel snel weer in slaap, het duurde geen uur om haar weer in te laten slapen, dat maakt ook een verschil)

Om de x minuten gaan kijken werkte hier overigens alleen maar averechts (nog steeds trouwens als het nog een keertje voorvalt dat ze wakker wordt tussen slaaptijd en de ochtend). Ze werd ontzettend overstuur omdat we elke keer weer vertrokken.
Het hangt dus van kind tot kind af. En ook van ouder tot ouder. (hoe lang kan je het gehuil/gekrijs van je kind aanhoren en hoe sta je er zelf tegenover- is het aandacht van je kind inwilligen of moeten ze maar zonder ouderlijke aandacht leren inslapen)
pi_65825180
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:40 schreef Iksje het volgende:
Om de x minuten gaan kijken werkte hier overigens alleen maar averechts (nog steeds trouwens als het nog een keertje voorvalt dat ze wakker wordt tussen slaaptijd en de ochtend). Ze werd ontzettend overstuur omdat we elke keer weer vertrokken.
Het hangt dus van kind tot kind af. En ook van ouder tot ouder. (hoe lang kan je het gehuil/gekrijs van je kind aanhoren en hoe sta je er zelf tegenover- is het aandacht van je kind inwilligen of moeten ze maar zonder ouderlijke aandacht leren inslapen)
precies... het laten huilen hebben we hier ook geprobeer dmet 5-6 maanden maar toen het na 20 minuten hysterisch werd hebben we besloten dit niet meer te doen (alhoewel ik zelf af en toe nog wel eens de neiging heb toch te laten huilen, maar uiteindelijk is het een gezamenlijk besluit/standpunt om de baby niet te laten huilen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:46:01 #10
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65904635
hier gaat het steeds beter

Vorige maand hadden we nog flesjes van 23:00, 2:00, 6:00. en hij is uit zichzelf naar alleen 23:00 en 6:00 gegaan en nu zelfs af en toe nog maar om 6:00 en dan slaapt hij dus gewoon van 19:00 tot 6:00 heerlijk voel me gelijk ook weer wat meer mens.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_65906894
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 07:45 schreef Khadgar het volgende:
Ik heb geen voorkennis en ben geen ouder, maar misschien moet je dat kind gewoon in z'n sop gaar laten koken en negeren, dan valt ie vast weer zo in slaap. Als je steeds het slechte gedrag beloont blijft het wurmpie wakker worden natuurlijk....
hmm, dan gaat ze zo hard brullen en raakt ze zo overstuur dat ze de hele boel daarna onderkotst. Met als gevolg hele huis wakker omdat het bed verschoont moet worden. Nee goede tip!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:18:05 #12
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65907041
Wij hoeven ook echt niet naar Kaith te gaan 's nachts want dan krijg je haar nooit meer terug tot aan overstuur zijn aan toe. Als het echt nood aan de man is gaan we wel maar dan is ze de rest van de nacht aan het miepen. Meestal doet het even laten gillen het het beste voor haar. Dus wat dat betreft ben ik het met Iksje eens.

Hier is het ritueel met papa pyama aantrekken, handjes wassen, tandjes poetsen, even bij papa en mama op de bank zitten, papa mee naar boven en boekje lezen en dan deur dicht en drie keer roepen hou van jou tot papa beneden is en dan is het slapen. Mama is er wel maar die mag het avondritueel absoluut niet doen want dan is het een drama. Al vanaf dag 1 brengt mijn lief haar naar bed en is ze daar helemaal blij mee en gaat vrolijk naar bed. Als mijn lief niet thuis is dan is er niets aan de hand en kan iedereen haar naar bed brengen maar als hij thuis is is het alleen maar papa.

Hestria het gaat goed

Tico
pi_65907166
Nee, serieus het gaat toch aardig met Jen hoor. We zijn bezig met dat ze in haar eigen bedje gaat slapen. (Wat in praktijk betekend dat ik half in haar bedje lig. ) Ze slaapt nu ongeveer tot een uur of 6 in haar bedje en dan leg ik haar nog even bij me. Ze wordt ook niet meer zo heel vaak wakker. 1 of 2 keertjes even een snelle slok en weer verder tukken.

Alleen denk ik dat ze een fase verlatingsangst in gaat. Overdag met geen mogelijkheid alleen slapen... Of hebben kindjes van 1 geen 2 slaapjes per dag meer nodig? Gister heeft ze alleen in de ochtend nog een slaapje gedaan, maar 's middags wilde ze niet meer slapen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:23:32 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_65907241
1 slaapje kan prima hoor Ticootje

Ze hebben vaak een periode dat ze tussen 1 en 2 slaapjes inhikken Die periode heeft Ruben nu nog steeds een beetje, maar hij heeft vaker 1 slaapje dan 2.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65907309
AHH, Jen zat tot voor kort nog op 3 slaapjes... Nou we zien wel nu ze weer op het kdv is. Dan slaapt ze heel slecht en gaat ze meestal voor het eten nog even slapen.

Maar als ze thuis is maakt ze een goede slaap van 2 uur, en dat is dan blijkbaar voldoende voor de hele dag. Ok! Dank.
pi_65919171
Is Jen al 1 jaar? Nog gefeliciteerd!
Zo rond 1 jaar vermindert het aantal slaapjes per dag vaak, van 2 naar 1 of van 3 naar 2...
Maar veel kindjes blijven nog een tijdje wisselen, de ene dag 2, de andere dag 1, zoals troel zegt.

En het hangt ook van kind tot kind af.
Liande slaapt ook maar 1x per dag sinds ze +- 1 jaar is, maar een kindje bij de onthaalmoeder (dat een pak ouder is), slaapt vaak nog 2x per dag.
pi_65923342
vandaag dus een slaap minder maar dat wordt er niet gezelliger op.
pi_65924079
op bed leggen en slapen? Ja hoor dat kan!
pi_65928437
Tinny, fijn (en knap!) dat jullie het al enigszins hebben geaccepteerd dat Gaby een moeilijke doorslaper is.
Hou vol. Echt, óóit wordt het beter!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65937995
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:32 schreef Moonah het volgende:
Tinny, fijn (en knap!) dat jullie het al enigszins hebben geaccepteerd dat Gaby een moeilijke doorslaper is.
Hou vol. Echt, óóit wordt het beter!
dankje!
ik durf het bijna niet te vragen maar wanneer is ooit?
ps
gabi is ziek/verkouden en slaapt nu al 5 nachten beroerd... meestal tot 23:00 uur gata het wel alleen daarna is het drama zodat we de afgelopen 4 nachten hebben besloten haar rond 2:00 uur bij ons in bed te nemen(dan slaapt ze zelf tenminste nog een beetje, en tja een goede nachtrust is nodig om beter te worden)

alleen ben ik nu bang dat dit het begin van het einde is...
  woensdag 11 februari 2009 @ 08:14:31 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_65938115
en daar ga je dan alweer tinny... dat went snel hoor

Mijn jongste zoon Ezra is een slechte slaper geweest altijd, nu hij ruim 2,5 is wordt het eindelijk beter. Sinds een maand, anderhalve maand, slaapt ie de hele nacht door.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 11 februari 2009 @ 08:38:23 #22
7074 moussy
kuttekop
pi_65938400
Ik durf geen antwoord te geven wanneer ooit is hoor, ik word ook al een dag of 5 wakker met een kleuter in mn bed
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:05:57 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_65938803
wij zijn in 1 ding altijd consequent geweest: slapen doe je in je eigen bed
Ik kan namelijk echt niet slapen met een kind naast me en aangezien mijn nachtrust mij heilig is, is het ook nooit moeilijk geweest om consequent te zijn
stormy waters...
sailin'
pi_65939125
ik was vannacht in slaap gevallen met jen aan de borst, dus die heeft toch weer een halve nacht tegen me aan gelegen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:21:23 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65939149
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:34 schreef tinny het volgende:

[..]

precies... het laten huilen hebben we hier ook geprobeer dmet 5-6 maanden maar toen het na 20 minuten hysterisch werd hebben we besloten dit niet meer te doen (alhoewel ik zelf af en toe nog wel eens de neiging heb toch te laten huilen, maar uiteindelijk is het een gezamenlijk besluit/standpunt om de baby niet te laten huilen
Maar als dat jullie standpunt is dan moet je mss dus ook accepteren dat dit dus nog heel lang kan gaan duren.

Het wordt door velen als barbaars en zielig en 'dat doe je als goede ouder niet' gezien, maar toch... dat hysterisch huilen gaat eens toch ook echt over. Ik ken genoeg verhalen van hier en van IRL van mensen die uiteindelijk, na jaren tobben, toch een keer de kiezen op elkaar gezet hebben en doorgezet hebben en toen bleek dat die kindjes allemaal, stuk voor stuk, prima (alleen) de hele nacht konden slapen. De grondlegster van dit topic is daar ook een voorbeeld van.

En als je dat dus niet wilt, prima, maar dan zou ik heel hard gaan werken aan acceptatie, want dan zal het niet rap beter worden en zit je nog heel lang met gebroken nachten. Take it or leave it...
Jullie meisje is inmiddels geen baby'tje van 4 weken meer, meisjes van 9 maanden weten inmiddels prima hoe het werkt hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')