abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65786010
Medewerker juwelierszaak in buik geschoten
quote:
ALMERE - Een medewerker van een juwelierszaak aan de Marktgracht in Almere-Haven is donderdag aan het eind van de middag zwaar gewond geraakt bij een gewapende overval. Overvallers schoten de man in zijn buik.

De politie voert de opgepakte verdachten van de schietpartij bij de juwelier af...

Direct na dit gewelddadige incident konden drie verdachten, twee mannen van 21 jaar en een van 22 jaar oud, allen afkomstig uit Almere worden aangehouden. Later werd ook nog een vierde verdachte, een Almeerder van 13 jaar oud, aangehouden. Het overvallenteam van de districtsrecherche Zuid heeft de zaak in onderzoek.

Agenten troffen de zwaargewonde medewerker voor de juwelierszaak aan. Daar zagen zij dat de vermoedelijke daders zich nog in de winkel bevonden. Hierop zijn de agenten een aanhoudingsprocedure gestart en konden de drie verdachten worden aangehouden.

Het slachtoffer werd naar een ziekenhuis vervoerd waar hij donderdagavond nog aan zijn verwondingen is geopereerd. Het is onbekend hoe zijn toestand op dit moment is. Uit getuigenverklaringen bleek dat er vermoedelijk een vierde verdachte bij de overval was betrokken. Hierop is de politie een uitgebreid onderzoek gestart in de directe omgeving van de winkel.

Aan de hand van het signalement van de vierde verdachte werd een jongen van 13 jaar aangehouden. Zijn betrokkenheid bij dit ernstige misdrijf wordt nog onderzocht.
Overvalgolf teitsert Almere
http://www.telegraaf.nl/b(...)schoten__.html?p=2,1
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65786062
een verdachte van 13 jaar..............
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_65786081
Zullen wel licht getint zijn geweest die daders.
pi_65786106
wat kan je breken dan in je buik?
pi_65786203
13 jaar???

Op die leeftijd waren wij ng druk met stand in de mand en buskruit spelen.
  donderdag 5 februari 2009 @ 23:41:42 #6
243947 Pieter.
Pjederdy / PDD
pi_65786294
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:35 schreef Juup© het volgende:
Zullen wel licht getint zijn geweest die daders.
Maar het hadden net zo goed Nederlanders kunnen zijn! alleen is dat nooit het geval .
pi_65786333
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:41 schreef Pieter. het volgende:

[..]

Maar het hadden net zo goed Nederlanders kunnen zijn! alleen is dat nooit het geval .
Als Meki zoiets post gaat het 99,999999999 etc. % om getinte daders.
  donderdag 5 februari 2009 @ 23:46:41 #8
243947 Pieter.
Pjederdy / PDD
pi_65786442
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:43 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ah, jij kent zijn postgedrag. Is dit dan de aanloop naar een tirade tegen de multiculturele samenleving? Kan ik vantevoren namelijk even een stelling innemen
pi_65786467
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:46 schreef Pieter. het volgende:

[..]

Ah, jij kent zijn postgedrag. Is dit dan de aanloop naar een tirade tegen de multiculturele samenleving? Kan ik vantevoren namelijk even een stelling innemen
Zoek maar op zijn postgeschiedenis
pi_65786571
we wachten af of de vooroordelen weer bevestigd worden..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_65786582
Ik wou het net posten.. Echt ziek dit. 13 jaar en dan al zo ontspoort.
pi_65786660
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:51 schreef Unrealist- het volgende:
Ik wou het net posten.. Echt ziek dit. 13 jaar en dan al zo ontspoort.
De 13jarige is een verdachte. Conclusies trekken hoeft dus nog niet.
pi_65786662
foto van de dader

zie Link in OP
pi_65786674
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:55 schreef GuyFawkes het volgende:

[..]

De 13jarige is een verdachte. Conclusies trekken hoeft dus nog niet.
hoeft niet, mag wel
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_65786675
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:43 schreef Juup© het volgende:

[..]

donderdag 5 februari 2009 @ 23:56:48 #16
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65786691
Overvalgolven teisteren het hele land, bijvoorbeeld ook in Tilburg en Noord-Limburg. En zoals een Limburgse koprschef al durfde te stellen (en de foto bij het bericht bevestigt), komen de daders over het algemeen uit de "niet-blanke hoek". Maar dat mag je niet zeggen natuurlijk, en daar kreeg hij dan ook een hoop gezeik over.
pi_65786786
heeft te maken met crisis en hebzucht
pi_65786806
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:00 schreef Meki het volgende:
heeft te maken met crisis en hebzucht
Of ze zochten hun voetbal
  vrijdag 6 februari 2009 @ 00:05:31 #19
243947 Pieter.
Pjederdy / PDD
pi_65786883
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:55 schreef Meki het volgende:
foto van de dader

zie Link in OP
Ah, gelukkig zijn het geen negers.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 00:11:55 #20
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65787016
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:05 schreef Pieter. het volgende:

[..]

Het is een kaaskop die met een potje schoensmeer in de weer is gegaan?
pi_65787085
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:05 schreef Pieter. het volgende:

[..]

Als het aan de correcten zou liggen zou het hele woord niet eens bestaan.
Wat een racisme.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 00:17:17 #22
243947 Pieter.
Pjederdy / PDD
pi_65787148
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:14 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als het aan de correcten zou liggen zou het hele woord niet eens bestaan.
Wat een racisme.
Nee, dan zou het gewoon 1 verzamelnaam krijgen: crimineel.
pi_65787256
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:17 schreef Pieter. het volgende:

[..]

Nee, dan zou het gewoon 1 verzamelnaam krijgen: crimineel.
Dus negers zijn per definitie crimineel?
pi_65791165
Volgens het AD werd de medewerker van de juwelierszaak in zijn buik geschoten toen hij het rolluik buiten neer liet.

Ik hoop dat behalve de daders ook de omgeving waar deze personen uitkomen zwaar (collectief) gestraft wordt. Vaak komen dit soort figuren uit een (semi) crimineel milieu waar continue wordt gesproken (straatvergaderingen) over criminele activiteiten en is men onderdeel van een heel netwerk. Oudere broers, neven of vrienden die het wapen hebben geleverd mogen wat mij betreft ook zwaar aangepakt worden. Zelfs de ouders van die gasten zouden eventueel gestraft kunnen worden door (tijdelijk) het Nederlands staatsburgerschap in te houden.

Helaas is collectief straffen in Nederland nog een utopie.
pi_65791273
Ah gelukkig, het zijn negers. Dan kan ik weer rustig dit topic negeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65791360
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ah gelukkig, het zijn negers. Dan kan ik weer rustig dit topic negeren.
Hoezo, je kent de nationaliteit van de juweliersmedewerker toch nog niet?
pi_65791387
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:56 schreef buachaille het volgende:

[..]

Hoezo, je kent de nationaliteit van de juweliersmedewerker toch nog niet?
Dat boeit me niet. Want daar valt niet op te kankeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65791483
IEEESSSSS KOELTOER MENSEN, daar moet je respect voor hebben
pi_65792415
Topictitel aangepast. omdat het bijzondere aan deze zaak is dat er een 13-jarige verdachte is betrokken.
Bovendien is de fase van "breaking news" nu wel voorbij.
pi_65793365
Weer een kwaliteitstopic!
pi_65793460
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:07 schreef Meh7 het volgende:
Weer een kwaliteitstopic!
Dit soort opmerkingen voegt anders ook niet veel toe. Er zit volgens mij echt wel wat stof tot discussie in dit nieuwsbericht. Zo vaak gebeurt het niet dat een 13-jarige bij een overval is betrokken. De vraag kan bijvoorbeeld zijn wat je nu moet doen met zo'n verdachte; hoe je die ooit nog op het rechte pad krijgt.
pi_65794791
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen voegt anders ook niet veel toe. Er zit volgens mij echt wel wat stof tot discussie in dit nieuwsbericht. Zo vaak gebeurt het niet dat een 13-jarige bij een overval is betrokken. De vraag kan bijvoorbeeld zijn wat je nu moet doen met zo'n verdachte; hoe je die ooit nog op het rechte pad krijgt.
Ik zou uit alle voorgaande posts met moeite en met behulp van een vergrootglas misschien één of twee posts kunnen uitkiezen die iets toevoegen aan welke discussie dan ook.
pi_65794912
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:50 schreef Meh7 het volgende:

Ik zou uit alle voorgaande posts met moeite en met behulp van een vergrootglas misschien één of twee posts kunnen uitkiezen die iets toevoegen aan welke discussie dan ook.
Heb je gezien wie de TS is? Dan zijn de eerste 50 posts altijd wat minder in kwaliteit
pi_65795008
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:50 schreef Meh7 het volgende:
Fijn voor je, dan blijf je lekker weg. Niemand verplicht je om hier te discussiëren.
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:55 schreef buachaille het volgende:
Heb je gezien wie de TS is? Dan zijn de eerste 50 posts altijd wat minder in kwaliteit
Hopelijk besef je dat jouw post ook bij die eerste 50 zit en dat je verdomd goed je best doet om de daad bij het woord te voegen.

Mag het nu ON-TOPIC? Dit is een discussieforum over nieuws, niet over topicstarters of de wenselijkheid van topics.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2009 11:59:10 ]
pi_65800797
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:10 schreef Elfletterig het volgende:

Eigenlijk is het best schokkend dat er een 13-jarige bij betrokken is maar volgens mij kijken nog maar weinig mensen op van een dergelijk feit.
pi_65800924
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:45 schreef buachaille het volgende:
Eigenlijk is het best schokkend dat er een 13-jarige bij betrokken is maar volgens mij kijken nog maar weinig mensen op van een dergelijk feit.
Schijnt dat die 13-jarige alleen op de uitkijk heeft gestaan.
pi_65801224
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Schijnt dat die 13-jarige alleen op de uitkijk heeft gestaan.
alleen? die 13jarige wordt straks ouder en gaat precies zelfde doen als zijn kameraadjes van 10jaar ouder.

Heeft ook te maken met hun ouders die 50% geen Nederlands kunnen en niet weten hoe je een kind moet opvoeden.
pi_65880631
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:57 schreef Syd het volgende:
alleen? die 13jarige wordt straks ouder en gaat precies zelfde doen als zijn kameraadjes van 10jaar ouder.
Heeft ook te maken met hun ouders die 50% geen Nederlands kunnen en niet weten hoe je een kind moet opvoeden.
De 13-jarige is in elk geval alweer vrij:
quote:
Jeugdige overvaller vrijgelaten
ALMERE - De officier van justitie heeft besloten de 13-jarige jongen vrij te laten die donderdag betrokken was bij een gewelddadige overval op een juwelierszaak in Almere Haven. Dat is gedaan omdat hij nog zo jong is. De jongen werd gearresteerd, evenals drie overige overvallers. De jongen zou bij de overval op de uitkijk hebben gestaan. De politie wil dit niet bevestigen.

Hoewel de knaap op vrije voeten is gesteld, is hij volgens de politie nog steeds verdachte. Zijn rol bij de overval wordt nader onderzocht. Een politiewoordvoerster: „Je kunt ervan vinden wat je wilt dat de officier de jongen vanwege zijn leeftijd op vrije voeten stelt, wij kunnen hier niets aan doen.” De overige drie verdachten, twee mannen van 21 en een man van 22 jaar, worden in de loop van de deze week voorgeleid aan de rechter-commissaris. Deze beslist of hun voorarrest wordt verlengd.

Bij de overval werd de juwelier door een van de drie in zijn buik geschoten. Hij werd vóór de winkel aangetroffen. De man had de tegenwoordigheid van geest om naar buiten te vluchten en het rolluik voor de ramen te laten zakken. Zo zaten de drie opgesloten. Daardoor konden ze worden gearresteerd door de snel gearriveerde politie. Uit onderzoek moet blijken of de juwelier is beschoten toen hij nog in de zaak was, of er buiten. De toestand van de man, die donderdagavond direct werd geopereerd, is stabiel.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ervaller_vrij__.html

Triest.
  maandag 9 februari 2009 @ 14:40:26 #39
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_65880860
vrijgelaten omdat hij te jong is??
ik mag hopen dat ze dan iig zijn ouders hebben opgesloten als compensatie...
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_65880958
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De 13-jarige is in elk geval alweer vrij:
[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ervaller_vrij__.html

Triest.
Tja, mensen hebben wel vaker in de media proberen uit te leggen dat ons systeem zo in elkaar
zit dat zelfs een veroordeelde thuis kan zijn maar ik heb nooit goed begrepen waarom dat dan zo
goed is. Maarja, dat leggen ze dan ook niet uit.
pi_65882398
In Nederland geven we de verkeerde signalen af aan criminelen, verdachten, betrokkenen en andere mensen die crimineel gedrag overwegen. Het signaal is steeds: je komt er wel mee weg. Zo'n 13-jarige zouden ze linea recta naar een opvoedingsgesticht moeten sturen.
pi_65909452
Vrijgelaten omdat hij zo jong is!?

Dat feit zou je toch juist goed kunnen gebruiken? Maak hem maar eens flink bang door hem 3x24 uur (zo lang mag dat toch) in een politiecel te laten zitten en flink met de sleutels te rammelen als de bewaker eraankomt. Laat hem maar eens schrikken en voelen hoe kut dit is. Hopelijk weet hij daarna beter...of hij heeft er een heel stoer verhaal bij natuurlijk

Naar mijn mening pak je hem dan flink aan (gezien het feit dat hij 13 is) en laat je hem even goed schrikken. Geef hem ook het gevoel dat de anderen hem in de steek hebben gelaten, want ik kan me voorstellen dat hij meedeed nadat ze hem hebben overgehaald en hem serieus hebben genomen. Geef hem maar een flink rotgevoel, dat lijkt me voor zo´n kind nu even het beste.

Daarna moet hij, als hij schuldig was, natuurlijk nog gewoon gestraft worden via het kinderrecht.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:53:18 #43
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_65909781
en die ouders, als die er al zijn, natuurlijk niet vergeten!!
want die komen er weer lekker mee weg zo te horen... wel knaken vangen voor zo'n kind, maar opvoeden ho maar...
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')