abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65832664
Ik heb in het eerste deel van dit topic melding gemaakt van het volgende:

Ik heb een voorlopige aanslag voor 2008 ontvangen die te laag was. Op advies van mensen hier heb ik bezwaar gemaakt tegen de hoogte van de aanslag en zelf aangegeven hoe hoog de aanslag werkelijk moest wezen.

Update: Ik krijg nu een brief van de belastingdienst dat ik aangifte moet doen. Ik dus bellen met de belastingtelefoon en daar krijg ik iemand aan de lijn die maar vol blijft houden dat het allemaal niets uit maakt en dat ik aangifte moet doen. Dat zou betekenen: 1. voorlopige aanslag, 2. bezwaar en 3. (voordat bezwaar in behandeling is genomen) zelf aangifte doen.

Klopt dit allemaal?? Daarnaast een vraag: zou de belastingdienst mij geen bevestiging van het ontvangen van mijn bezwaarschift moeten sturen? heb ik nog niet ontvangen namelijk
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_65833112
In 08 had ik een (klein) voordeel uit sparen en beleggen, ik zat dus over de grens.
Ik kreeg dus ook geen huur toeslag.
Als ik in 2009 geen voordeel heb, krijg ik dan wel huur toeslag? Of geldt het vanaf het vorige jaar..?

dank u.
x
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:52:25 #28
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65833621
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:45 schreef komrad het volgende:

Ik heb een voorlopige aanslag voor 2008 ontvangen die te laag was. Op advies van mensen hier heb ik bezwaar gemaakt tegen de hoogte van de aanslag en zelf aangegeven hoe hoog de aanslag werkelijk moest wezen.

Update: Ik krijg nu een brief van de belastingdienst dat ik aangifte moet doen. Ik dus bellen met de belastingtelefoon en daar krijg ik iemand aan de lijn die maar vol blijft houden dat het allemaal niets uit maakt en dat ik aangifte moet doen. Dat zou betekenen: 1. voorlopige aanslag, 2. bezwaar en 3. (voordat bezwaar in behandeling is genomen) zelf aangifte doen.

Klopt dit allemaal?? Daarnaast een vraag: zou de belastingdienst mij geen bevestiging van het ontvangen van mijn bezwaarschift moeten sturen? heb ik nog niet ontvangen namelijk
Je hebt dus een voorlopige aanslag gehad op basis van een schatting?
Ik vraag me namelijk af waarom ze namelijk anders zouden aangeven dat je aangifte moet doen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:54:21 #29
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65833650
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:18 schreef richbitch het volgende:
In 08 had ik een (klein) voordeel uit sparen en beleggen, ik zat dus over de grens.
Ik kreeg dus ook geen huur toeslag.
Als ik in 2009 geen voordeel heb, krijg ik dan wel huur toeslag? Of geldt het vanaf het vorige jaar..?

dank u.
De definitieve aanslag voor de huurtoeslag wordt opgemaakt op basis van de aangifte IB 2009.
Hetgeen je in de loop van het jaar als toeslag krijgt is niets meer dan een voorschot.
pi_65843224
Nou,

Ik ben weer verder gegaan met de BA en in de vorige ronde schreef ik al dat ik mijn lijfrente nooit had afgetrokken. Ik ben voornemens een briefje te schrijven aan de inspecteur om dit met terugwerkende kracht alsnog te doen.

Echter, weet ik nu ik de aangifte aan het doen ben ineens waarom ik het nooit heb afgetrokken.
Ik vind het ingewikkeld! Dan kom je in een veldje: bereken jaarruimte, en ik als nitwit snap het simpel weg niet

Waarom willen ze dingen uit 2007 weten? die gegevens hebben ze toch al?
Wat moet ik opgeven voor pensioen? kan iemand me even helpen?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben er al uit, ik krijg bijna 200 euro extra terug als ik het opvoer.

Ik mag dit jr bv 436 euro opvoeren.

Hoe kan ik dat het beste aanpakken als ik een brief aan de inspecteur schrijf voor de afgelopen jaren?
het bedrag dat ik inlegde is al jaren 1056, mijn loon is elk jr anders en de factor A van mijn pensioen ook...

[ Bericht 21% gewijzigd door Babbelzz op 08-02-2009 11:16:49 ]
pi_65844239
Wanneer ik mijn loon van december 2008 betaald kreeg in januari 2009, telt dit dan nog mee voor mijn belastingaangifte over 2008?
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  zondag 8 februari 2009 @ 14:53:11 #32
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65848629
quote:
Op zondag 8 februari 2009 11:40 schreef uppie83 het volgende:
Wanneer ik mijn loon van december 2008 betaald kreeg in januari 2009, telt dit dan nog mee voor mijn belastingaangifte over 2008?
Ja. Als op de loonstrook als periode 'december 2008' staat, valt het in 2008. Staat er 'januari 2009' op je loonstrook, valt het in 2009.
  zondag 8 februari 2009 @ 14:56:12 #33
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65848741
quote:
Op zondag 8 februari 2009 10:11 schreef Babbelzz het volgende:
Nou,

Ik ben weer verder gegaan met de BA en in de vorige ronde schreef ik al dat ik mijn lijfrente nooit had afgetrokken. Ik ben voornemens een briefje te schrijven aan de inspecteur om dit met terugwerkende kracht alsnog te doen.

Echter, weet ik nu ik de aangifte aan het doen ben ineens waarom ik het nooit heb afgetrokken.
Ik vind het ingewikkeld! Dan kom je in een veldje: bereken jaarruimte, en ik als nitwit snap het simpel weg niet

Waarom willen ze dingen uit 2007 weten? die gegevens hebben ze toch al?
Wat moet ik opgeven voor pensioen? kan iemand me even helpen?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben er al uit, ik krijg bijna 200 euro extra terug als ik het opvoer.

Ik mag dit jr bv 436 euro opvoeren.

Hoe kan ik dat het beste aanpakken als ik een brief aan de inspecteur schrijf voor de afgelopen jaren?
het bedrag dat ik inlegde is al jaren 1056, mijn loon is elk jr anders en de factor A van mijn pensioen ook...
Even overleggen met Nizno en DJ: we gaan niet antwoorden en nu wachten tot de antwoorden op de vragen vanzelf komen.

Ontopic: sommige dingen weet de belastingdienst niet. Zoals je pensioenopbouw (factor A) enz. Dus sommige dingen moet je nu eenmaal zelf opgeven. Ook al denken sommige mensen dat de belastingdienst alwetend is, in praktijk blijkt het toch niet zo te zijn.
(Waarom zouden we dan zelf aangifte moeten doen en/of hun fouten corrigeren?)
  zondag 8 februari 2009 @ 23:18:07 #34
238199 mister-v
zeker en vast
pi_65866568
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:45 schreef komrad het volgende:

De VOORLOPIGE AANGIFTE heb je dus gedaan; vervolgens krijg je daarna het verzoek de definitieve aanvraag in te dienen. Een voorlopige aangifte doe je echter om zodoende geen EXTRA rente (+/- 5,5% ) niet te betalen.... vandaar dus het advies om een voorlopige aangifte te doen.
pi_65871351
Heb ik het nog simpel, thuiswonend, niet boven al die grensbedragen, 3 werkgevers gehad en invullen klaar. 118 euro retour. Alleen werkt die digiD code weer niet, verlopen ofzo.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_65871491
quote:
Op zondag 8 februari 2009 10:11 schreef Babbelzz het volgende:
Nou,
...
Je kan bijvoorbeeld de aangiftes van de vorige jaren (die je wil corrigeren) nog een keer invullen in de aangifteprogramma's van die jaren, maar dan mét de lijfrente. Van die (gecorrigeerde) aangiftes maak je dan een afdruk en die stuur je mee met je brief.

Als dat niet meer kan zal je zelf aan het rekenen moeten slaan met jaarruimtes e.d. Wellicht is het dan de moeite om een Belastingalmanak te kopen, daar staat het allemaal vrij duidelijk in uitgelegd. en wij willen je natuurlijk ook nog wel een handje helpen
pi_65875512
Programma werkt niet in Vista 64
  maandag 9 februari 2009 @ 11:45:27 #38
21069 MyOwnSavior
I can see clearly now..
pi_65875807
Ik heb 1 september een huis gekocht, met mijn vriendin. Aangezien dit <6 maanden is, is fiscaal partnerschap niet mogelijk. Maar hoe doen we nu aangifte voor alles wat met het huis te maken heeft? Op zich komen we wel uit de aftekposten e.d., maar hoe verdelen we dat over ons 2?
  maandag 9 februari 2009 @ 12:18:15 #39
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65876789
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:45 schreef MyOwnSavior het volgende:
Ik heb 1 september een huis gekocht, met mijn vriendin. Aangezien dit <6 maanden is, is fiscaal partnerschap niet mogelijk. Maar hoe doen we nu aangifte voor alles wat met het huis te maken heeft? Op zich komen we wel uit de aftekposten e.d., maar hoe verdelen we dat over ons 2?
Je moet het verdelen naar eigendomsverhouding.
Dus als jij 70% eigenaar bent, voer jij 70% van de kosten op en je vriendin 30%.
Even goed kijken wat er in de eigendomsakte en eventueel de hypotheekakte vermeld staat.
  maandag 9 februari 2009 @ 12:33:28 #40
21069 MyOwnSavior
I can see clearly now..
pi_65877156
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:18 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je moet het verdelen naar eigendomsverhouding.
Dus als jij 70% eigenaar bent, voer jij 70% van de kosten op en je vriendin 30%.
Even goed kijken wat er in de eigendomsakte en eventueel de hypotheekakte vermeld staat.
Dat is dus 50/50, denk ik, want er staat dat wij samen 100% eigenaar zijn. Maar moet ik dan ook opgeven dat het huis de helft gekost heeft, bijvoorbeeld? Ik vind het een beetje vaag allemaal. Ook WOZ waarde bijvoorbeeld - het huis is niet ineens de helft waard.
pi_65877874
Is er iets gewijzigd aan de belastingschrjiven?

Mijn partner krijgt dit keer meer dan 1500 euro terug en vorig jaar met iets meer uren (en dus een bruto inkomen dat 4000 euro hoger lag) maar 180 euro?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_65878478
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:58 schreef Kahlen het volgende:
Is er iets gewijzigd aan de belastingschrjiven?

Mijn partner krijgt dit keer meer dan 1500 euro terug en vorig jaar met iets meer uren (en dus een bruto inkomen dat 4000 euro hoger lag) maar 180 euro?
Of het klopt hangt van jullie inkomens af, is zo niet te zeggen.
pi_65878581
Even een domme vraag, voor aankoop woning vorig jaar kan ik nog de notariskosten, kosten NHG en afsluitprovisie aftrekken, maar waar? Kan niet vinden hoe ik dit kan doen
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_65878597
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:18 schreef DonJames het volgende:

[..]

Of het klopt hangt van jullie inkomens af, is zo niet te zeggen.
Ok, het zal wel kloppen neem ik aan, we hebben verder echt niks bijzonders, dus alleen beide inkomens erin en van 1 persoon wat reiskosten die we terugkrijgen (maar dat is minder dan 200 euro).

Wel lekker zo! We moeten nog wel van vorig jaar schat ik 500 euro terugbetalen, maar al met al 1000 euro netto als extra'tje dat je niet verwacht. Eindelijk eens weer een leuk jaar om de belastingaangifte te doen.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:55:42 #45
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65879352
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:33 schreef MyOwnSavior het volgende:

[..]

Dat is dus 50/50, denk ik, want er staat dat wij samen 100% eigenaar zijn. Maar moet ik dan ook opgeven dat het huis de helft gekost heeft, bijvoorbeeld? Ik vind het een beetje vaag allemaal. Ook WOZ waarde bijvoorbeeld - het huis is niet ineens de helft waard.
Je geeft bij de eigen woning aan, voor hoeveel procent je eigenaar bent van de woning.
Je geeft daarna de volledige WOZ waarde op waarna het programma dan alles evenredig uitrekent.
De rente en kosten moet je wel zelf door 2 delen.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:57:20 #46
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_65879380
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:21 schreef gekkie000000 het volgende:
Even een domme vraag, voor aankoop woning vorig jaar kan ik nog de notariskosten, kosten NHG en afsluitprovisie aftrekken, maar waar? Kan niet vinden hoe ik dit kan doen
Bij de eigen woning.
Daar staat een kopje 'rente en kosten'.
  maandag 9 februari 2009 @ 14:13:34 #47
178553 loving_mama
Ik ben ik,.... daarom,...
pi_65879930
tvp
pi_65886238
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:36 schreef Kontiki het volgende:
Programma werkt niet in Vista 64
En onder (Suse) Linux werkt het verzenden niet

Argh. Toch maar een Mac kopen dan
pi_65886291
Zo, aangifteformulier ongeopend opgestuurd naar de boekhouder. Klaar!
pi_65898573
Vorig jaar heb ik met de volgende gegevens aangifte gedaan:

Loon:
5171

Ingehouden loonheffing:
393

Arbeidskorting:
198

Toen kreeg ik de volledige loonheffing terug (plus 18 euro rente). Ik had destijds maar een half jaar gewerkt (bijbaantje). Dus ik dacht dat wordt dit jaar lekker veel geld innen. Ik heb nog steeds hetzelfde bijbaantje, echter heb ik dit keer een heel jaar gewerkt. De jaaropgaaf was net binnen, de gegevens daarvan ingetikt:

Loon:
9836

Ingehouden loonheffing:
1075

Arbeidskorting:
335

Blijkt opeens dat ik maar 180 euro terugkrijg

De vraag is, waarom vorig jaar zoveel en dit jaar zo weinig?
Vorig jaar was ik 18, nu 19. Dat maakt toch niet zoveel uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')