abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 17 februari 2009 @ 18:16:06 #226
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_66167986
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:15 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dan doe je iets fout. Of je hebt nog aftrekposten waar je ons niet over verteld hebt. Of er zit een fout in de software. Of het is de Hand van God die je meer geld gunt. Of ManAtWork heeft een foutje gemaakt. in volgorde van waarschijnlijkheid
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_66168189
Nee ik heb alles ingevuld zoals hier, zonder aftrekposten ed en er komt nu weer hetzelfde bedrag uit.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:46:09 #228
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_66168772
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:24 schreef Stone_Island het volgende:
Nee ik heb alles ingevuld zoals hier, zonder aftrekposten ed en er komt nu weer hetzelfde bedrag uit.
In je post zit al een telfout (arbeidskorting). Heb je wel de juiste bedragen doorgegeven?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_66168817
Wie weet wat er wordt bedoeld met "Pensioenaangroei (factor A) in 2007"? M'n man had in 2007 geen pensioenregeling via de werkgever en heeft wel zelf een lijfrente verzekering (of hoe dat ook heet) afgesloten, maar volgens deze verzekeraar staat dit los van de pensioenaangroei factor A. Dus ik neem aan dat in dit geval geen bedrag ingevuld hoeft te worden? Alleen wanneer je pensioenaangroei hebt via de werkgever?
* fake it until you make it *
pi_66169082
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:46 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

In je post zit al een telfout (arbeidskorting). Heb je wel de juiste bedragen doorgegeven?
Volgens mij maak jij in dit geval een rekenfout
8195 * 33,6% = 2753,52
2074 + 285 = 2359
af te dragen is 2753,52 -/- 2359 = 394,52
al betaald is 1108
terug te ontvangen = 1108 -/- 394,52 = 713,48
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:58:53 #231
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_66169248
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:54 schreef dndiek het volgende:

[..]

Volgens mij maak jij in dit geval een rekenfout
8195 * 33,6% = 2753,52
2074 + 285 = 2359
af te dragen is 2753,52 -/- 2359 = 394,52
al betaald is 1108
terug te ontvangen = 1108 -/- 394,52 = 713,48
Volgens mij heeft hij maar recht op 1,758% maal 8.195 aan arbeidskorting.
Maar goed, ik reken het even snel op de achterkant van een papiertje.

OK, het programma werkt weer. En inderdaad is de arbeidskorting 285. Wel vreemd als ik de tabel er naast leg.
Maar OK. Volgens het programma moet het kloppen.
(Als ik zin heb wil ik het nog even uitzoeken.)
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:04:49 #232
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_66169460
Vreemd,... als ik van de 277, 77 maak, dan rekent ie wel volgens de tabel.
De arbeidskorting is dan 145.

Foutje in het programma?
pi_66169891
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:58 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij maar recht op 1,758% maal 8.195 aan arbeidskorting.
Maar goed, ik reken het even snel op de achterkant van een papiertje.

OK, het programma werkt weer. En inderdaad is de arbeidskorting 285. Wel vreemd als ik de tabel er naast leg.
Maar OK. Volgens het programma moet het kloppen.
(Als ik zin heb wil ik het nog even uitzoeken.)
De arbeidskorting van 285 moet toch ingevuld worden, de werkgever maakt de fout met de te hoge arbeidskorting, maar op basis daarvan is toch wel het loon berekend...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:22:29 #234
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_66170127
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:16 schreef dndiek het volgende:

[..]

De arbeidskorting van 285 moet toch ingevuld worden, de werkgever maakt de fout met de te hoge arbeidskorting, maar op basis daarvan is toch wel het loon berekend...
Klopt, daar zit 'm de kneep. Omdat de werkgever teveel arbeidskorting heeft berekend, is de ingehouden loonheffing te laag.
Als de werkgevers de juiste arbeidskorting hadden berekend, was de loonheffing hoger geweest.
De som van de arbeidskorting en de loonheffing (samen de voorheffing) blijft in dat geval gelijk.

(Toch goed om eens verder te kijken. )
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:51:42 #235
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66171343
Ik lees de volgende vraag nu al een paar keer door, maar met het antwoord kan ik eigenlijk niet echt iets. Ik heb geen recht meer op de prestatiebeurs, mag ik nu de werkelijke kosten aftrekken? Dan staat daaronder het volgende antwoord. Maar daar staat niets over die situatie. Toch?

Dit is bijvoorbeeld het geval als je wat studievertraging hebt opgelopen en als gevolg daarvan geen prestatiebeurs meer krijgt Je moet de berekening zoals hierboven gebruiken als je recht hebt op studiefinanciering volgens de Wet Studiefinanciering 2000. Onder het begrip studiefinanciering vallen ook:
-een aanvullende IBG-lening
-een OV-jaarkaart
Ook als je hiervan wel gebruik kán maken, maar dit vrijwillig niet doet, heb je nog steeds recht op studiefinanciering. Je mag in dat geval dus nog steeds niet de werkelijke kosten aftrekken, maar je hebt te maken met bovenstaande berekeningen

Help
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_66171496
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:51 schreef One_conundrum het volgende:
Ik lees de volgende vraag nu al een paar keer door, maar met het antwoord kan ik eigenlijk niet echt iets. Ik heb geen recht meer op de prestatiebeurs, mag ik nu de werkelijke kosten aftrekken? Dan staat daaronder het volgende antwoord. Maar daar staat niets over die situatie. Toch?

Dit is bijvoorbeeld het geval als je wat studievertraging hebt opgelopen en als gevolg daarvan geen prestatiebeurs meer krijgt Je moet de berekening zoals hierboven gebruiken als je recht hebt op studiefinanciering volgens de Wet Studiefinanciering 2000. Onder het begrip studiefinanciering vallen ook:
-een aanvullende IBG-lening
-een OV-jaarkaart
Ook als je hiervan wel gebruik kán maken, maar dit vrijwillig niet doet, heb je nog steeds recht op studiefinanciering. Je mag in dat geval dus nog steeds niet de werkelijke kosten aftrekken, maar je hebt te maken met bovenstaande berekeningen

Help
wat snap je niet?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:59:54 #237
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66171678
Ik heb geen recht meer op de prestatiebeurs, mag ik nu de werkelijke kosten aftrekken?

wat is het antwoord op deze vraag
pi_66171760
Je hebt ook geen recht op een aanvullende IB-lening of een OV-jaarkaart? Je hebt ook geen mogelijkheid om er gebruik van te maken (je ziet er niet vrijwillig van af), dan mag je de werkelijke kosten aftrekken.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:04:35 #239
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66171844
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:02 schreef dndiek het volgende:
Je hebt ook geen recht op een aanvullende IB-lening of een OV-jaarkaart? Je hebt ook geen mogelijkheid om er gebruik van te maken (je ziet er vrijwillig van af), dan mag je de werkelijke kosten aftrekken.
Hmm, ik heb wel nog ov en leen, maar ben dus al door mijn eerste 4 jaar heen. Dus niet werkelijke kosten, maar die zoals eerder berekend?
pi_66171869
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:04 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Hmm, ik heb wel nog ov en leen, maar ben dus al door mijn eerste 4 jaar heen. Dus niet werkelijke kosten, maar die zoals eerder berekend?
Inderdaad
pi_66172747
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:35 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ten eerste: de vermogensbelasting is al jaren afgeschaft. Waarschijnlijk bedoel je de vermogensredementsheffing.
Het antwoord is eenvoudig: de lening u/g is voor de ouders een box 3 vordering en dient ook als zodanig in de aangifte vermeld te worden.
Als de notaris heeft gezegd dat dit niet in de aangifte opgenomen hoeft te worden, heeft ie geen gelijk.
Dat bedoelde ik inderdaad. Nou is het zo dat de notaris dit een jaar of 4 geleden heeft gezegd en nooit verder over is nagedacht. Totdat ik zelf wat meer over de regeltjes ben gaan lezen en zo kwam het vermoeden dat dit niet helemaal in orde was. Wat nu?

Dank je voor je antwoord trouwens, je bent er maar druk mee zie ik!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:38:21 #242
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_66173155
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:27 schreef Markplaats het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad. Nou is het zo dat de notaris dit een jaar of 4 geleden heeft gezegd en nooit verder over is nagedacht. Totdat ik zelf wat meer over de regeltjes ben gaan lezen en zo kwam het vermoeden dat dit niet helemaal in orde was. Wat nu?

Dank je voor je antwoord trouwens, je bent er maar druk mee zie ik!
Hoe bedoel je: wat nu?
Bedoel je te zeggen dat je al een paar jaren een foutieve aangifte hebt gedaan door de lening u/g niet bij de ouders op te geven in box 3?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 17 februari 2009 @ 23:54:07 #243
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_66182161
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:22 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Klopt, daar zit 'm de kneep. Omdat de werkgever teveel arbeidskorting heeft berekend, is de ingehouden loonheffing te laag.
Als de werkgevers de juiste arbeidskorting hadden berekend, was de loonheffing hoger geweest.
De som van de arbeidskorting en de loonheffing (samen de voorheffing) blijft in dat geval gelijk.

(Toch goed om eens verder te kijken. )
tjee... heb jij een fout gemaakt in je berekening?

Wat eng!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_66182919
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:38 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Hoe bedoel je: wat nu?
Bedoel je te zeggen dat je al een paar jaren een foutieve aangifte hebt gedaan door de lening u/g niet bij de ouders op te geven in box 3?
Mmmja...
pi_66186162
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:05 schreef dndiek het volgende:

[..]

Inderdaad

Als je niets meer aan beurs krijgt, daar geen recht op hebt, en alleen nog maar leent, dan kun je toch gewoon alle studiekosten aftrekken?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 18 februari 2009 @ 08:16:13 #246
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66186653
dat had ik ook gehoopt, maar bijkbaar niet
pi_66186808
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:59 schreef One_conundrum het volgende:
Ik heb geen recht meer op de prestatiebeurs, mag ik nu de werkelijke kosten aftrekken?

wat is het antwoord op deze vraag
Het antwoord staat toch in de laatste zin die je quote? Maar suggesties om de post nog duidelijker te maken worden gewaardeerd
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 06:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je niets meer aan beurs krijgt, daar geen recht op hebt, en alleen nog maar leent, dan kun je toch gewoon alle studiekosten aftrekken?
Nee, de lening is ook onderdeel van de studiefinanciering. Ergens ook wel logisch, omdat de rente van zo'n lening lager is dan de rente bij bijvoorbeeld een bank, is het nog steeds steun van de staat aan jou. Het wordt niet wenselijk beschouwd dat studenten én geld krijgen (of besparen in dit geval) om hun studie (deels) te betalen, én bovendien alle kosten kunnen aftrekken.
pi_66186990
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:30 schreef DonJames het volgende:

Nee, de lening is ook onderdeel van de studiefinanciering. Ergens ook wel logisch, omdat de rente van zo'n lening lager is dan de rente bij bijvoorbeeld een bank, is het nog steeds steun van de staat aan jou. Het wordt niet wenselijk beschouwd dat studenten én geld krijgen (of besparen in dit geval) om hun studie (deels) te betalen, én bovendien alle kosten kunnen aftrekken.
Is het dan niet vaak gunstiger om elders geld te lenen in plaats van bij de IBG, en alle studiekosten af te trekken van je inkomsten?

En heb je een bron voor bovenstaande? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de Belastingdienst een 100% lening als onderdeel van de studiefinanciering ziet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 18 februari 2009 @ 08:56:52 #249
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66187199
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het antwoord staat toch in de laatste zin die je quote? Maar suggesties om de post nog duidelijker te maken worden gewaardeerd
Jah. 't is maar net hoe je em leest. Iets andere opbouw is misschien beter.

maar toch bedankt
pi_66187296
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Is het dan niet vaak gunstiger om elders geld te lenen in plaats van bij de IBG, en alle studiekosten af te trekken van je inkomsten?
Dat werkt niet, je hebt immers nog steeds recht op studiefinanciering. Je maakt er alleen geen gebruik van.
quote:
En heb je een bron voor bovenstaande? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de Belastingdienst een 100% lening als onderdeel van de studiefinanciering ziet.
In art. 6.29 Wet IB (het artikel dat de beperking op aftrek van scholingskosten regelt) wordt telkens verwezen naar "studiefinanciering volgens de Wet studiefinanciering 2000". In art. 3.1, eerste lid van die wet staat wat onder studiefinanciering moet worden verstaan:
Artikel 3.1. Studiefinanciering
1. Studiefinanciering bestaat uit basisbeurs, uit basislening en uit aanvullende beurs of aanvullende lening en voor studenten ook uit collegegeldkrediet.

Verder, hoezo kan je je dat niet voorstellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')