is het al te laat voorquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:31 schreef marcodej het volgende:
Meneer moet gewoon de eer aan zichzelf houden.
Geen UCI-licentie voor Cinelliquote:De wielerploeg Cinelli heeft geen licentie gekregen van de UCI. De ploeg kwam in de problemen toen één van de geldschieters zich terugtrok.
Cinelli, onder Sanmarinese vlag fietst, heeft het bericht meteen aangegrepen te stoppen. Hierdoor komen onder meer Frank Vandenbroucke, die bij Cinelli zijn rentree wou maken, en ploegleider Nico Mattan op straat te staan.
Mattan blijft echter optimistisch. "Ik breng Frank met zekerheid ergens anders onder."
Shit! Te laat gezienquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij zit nu in De Laatste Show
Na hem kwam een regisseuse als gast en dat leverde nog de quote "Ah, coureur, tis ook n beetje acteur zijn hé"quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:32 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Shit! Te laat gezien
Had 'ie nog wat te zeggen? Wat sappige quotes?
Die laatste zin, ik vind dat toch wel ver gaan.quote:West-Vlaanderen wil Frank Vdb erbij
di 17/02/09 - In Brugge is dinsdag de zevende editie voorgesteld van de Driedaagse van West-Vlaanderen. De eerste Belgische rittenkoers dit seizoen is van 6 tot en met 8 maart.
Er komen zeven ProTour-teams aan de start, met Quick-Step, Silence-Lotto, Astana, Katjoesja, AG2R, Bouygues en Milram.
De organisatie houdt ook een plaatsje vrij voor Cinelli-Down Under. Als de ploeg van Frank Vandenbroucke geen licentie krijgt, doen er maar twintig teams mee.
Klopt, maar het is natuurlijk wel zo dat VdB als attractie een hoop kijkers trekt. Zeker in Vlaanderen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:21 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Die laatste zin, ik vind dat toch wel ver gaan.
quote:Vandenbroucke zal niet rijden in Kuurne
Frank Vandenbroucke zal op 1 maart toch niet meekoersen in Kuurne-Brussel-Kuurne. De papieren van zijn team Cinelli-Down Under zijn nog niet helemaal in orde en Kuurne sluit zijn deelnemerslijst af.
Nico Mattan, Vdb's ploegleider, werkt hard om de administratie snel rond te krijgen. "In Australië is alles in orde en de documenten zijn al opgestuurd naar België. "Zodra ik ze heb, breng ik alles in orde en kan ons seizoen starten."
"Kuurne wacht niet meer, dus wordt de GP Samyn van 5 maart wellicht onze 1e grote koers. De ploeg is er klaar voor, Frank incluis."
Het kriebelt enorm bij Nico Mattan om aan het echte werk te beginnen. "Ik heb al genoeg van hot naar her gesjeesd."
"Nu ben ik op weg naar Milaan, om onze 20 fietsen van Cinelli te gaan halen. Een ploegleider moet vandaag de dag alles kunnen", lacht Mattan aan de telefoon.
"Maar bon, de paperassen zijn nu zo goed als rond. Een probleem is dat niets via mail mag, alles moet via de post gebeuren." "Als alles vlot gaat, kunnen we op 28 februari zelfs nog in de 1.2-koers Beverbeek Classic meerijden. Hoe meer we kunnen koersen, hoe beter. Andere teams hebben immers al meer kilometers op de teller"
quote:Vandenbroucke: "Ik zeg nooit dat ik geen doping heb gepakt"
In de Ché die morgen verschijnt, spreekt de gevallen wielergod Frank Vandenbroucke wel bijzonder openhartig over doping. Hieronder de interessantste passage uit het interview met de huidige renner van Cinelli.
Renners vinden dat ze geen doping pakken als ze nooit op heterdaad betrapt werden. Op dat vlak ben jij eerlijker. Jij zegt: "Ik ben nooit betrapt, ik heb nooit positief getest." Meer niet.
VANDENBROUCKE: Ik heb inderdaad nooit gezegd dat ik geen doping heb gepakt. Maar ik heb ook nooit gezegd dat ik wél doping heb gepakt. In 1999 won ik Luik-Bastenaken-Luik op magistrale wijze en - wat de mensen ook denken - op een eerlijke manier. Want ik weet 100 procent zeker dat ik die dag niks anders had genomen dan de tweede, de derde, de vierde en de vijfde in de uitslag. Iedereen reed die dag met hetzelfde in zijn lijf, we streden met gelijke wapens. Dus was dat een eerlijke wedstrijd, met een eerlijke uitslag. Die dag - of beter, dat jaar (1999; red.) - was ik de beste van allemaal. Dat wist iedereen in het peloton.
Je zegt niet: "Ik had die dag niks genomen."
VANDENBROUCKE: Dat zeg ik inderdaad niet. Destijds wist iedereen wat de anderen namen en deed dan gewoon hetzelfde. Nieuwe dopingproducten moesten natuurlijk wel in het peloton geïntroduceerd worden door de zogenaamde pioniers. Dat Gewiss (een Italiaanse ploeg; red.) de epopionier was, weet iedereen. Furlan, Berzin, Argentin... op een bepaald moment reden die mannen 10 kilometer per uur sneller dan de rest. Ik heb nooit de kans gehad
om een pionier te zijn, om een nieuw soort doping als eerste uit te proberen.
Dat laatste klinkt alsof je er spijt van hebt?
VANDENBROUCKE: Maar natuurlijk, dat geef ik eerlijk toe. Als ze mij toen de kans hadden gegeven om een nieuw wondermiddel als eerste te testen, had ik dat zonder twijfel gedaan. Jammer genoeg heb ik die chance nooit gehad. Ach, iedereen had die kans gegrepen. Daar moet niemand hypocriet over doen! Wat zou jíj doen als je morgen als eerste een illegaal, maar niet opspoorbaar product kon krijgen waardoor je plots de beste journalist van het land zou worden?
Ik zou het aannemen, vermoed ik.
VANDENBROUCKE: Voila! En dan zou je verwachten dat renners 'nee' zeggen tegen zo'n aanbod?
Als je altijd met gelijke middelen streed, kunnen we niet anders dan concluderen dat je...
VANDENBROUCKE: (onderbreekt) Ja, ik had klasse. Ja, ik was geboren om te koersen en om te winnen. In 1994 won ik als 19-jarige de koninginnerit van de Ronde van de Middellandse Zee, op de Mont Faron, voor Davide Cassani en Yevgeni Berzin. Die gasten hadden toen een hematocrietwaarde van 60. Die van mij was 42! Dat ik daar toen won... Ma joeng toch, ongelooflijk! Mijn grootste prestatie was niet die overwinning in Luik-Bastenaken-Luik, maar die op de Mont Faron. Omdat ik toen met ongelijke middelen streed. Zij waren geprepareerd tot en met, door dopingdokters Michele Ferrari en Luigi Cecchini. Terwijl ik... Ik reed bij wijze van spreken rond op water en brood.
(HLN)
quote:"Op training rijdt Frank op het vlakke iedereen uit het wiel. Bergop kost nog wat moeite, want hij moet nog vier tot vijf kilogram kwijtspelen. Maar hij heeft nog een maand."
Waarom moet je daar kritischer over zijn ? Hij is tenminste niet zo hypocriet daarover zoals de meesten.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:43 schreef Leatherface het volgende:
Inderdaad wel eerlijkheid tot en met. Dat pleit voor VDB.
Wel vreemd dat die journalist niet wat kritischer is (zonder een moralist te hoeven zijn).
Het is denk ik wel typisch voor hoe er in het profwielrennen over gedacht wordt, hij is er tenminste eerlijk over. Maar de moraal is wel ver zoek.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:11 schreef Ereinion het volgende:
Nou ja, hij is eerlijk, dat pleit dan voor hem, maar om hem daar nu voor te gaan complimenteren gaat ook wat ver, want hij geeft wel blijk van een volkomen geperverteerde moraal.
quote:Michael Boogerd reageerde laconiek. "Als ik die dag hetzelfde had gebruikt, had ik wel gewonnen. Het zou kunnen dat we hetzelfde hebben gebruikt, maar dat was dan een bruine boterham met kaas. Ik neem Vandenbroucke al lang niet meer zo serieus."
quote:Vdb insinueert dopinggebruik van Boogerd
Het maandblad Ché pakt uit met een interview met Frank Vandenbroucke. En die heeft wat te zeggen over zijn overwinning in Luik-Bastenaken- Luik van 1999. "Iedereen had hetzelfde in zijn lijf."
"Ik heb Luik-Bastenaken-Luik in 1999 op magistrale wijze gewonnen en, wat de mensen ook denken, op een eerlijke manier", zegt Vandenbroucke. "Want ik weet 100 procent zeker dat ik die dag niks anders had genomen dan de tweede, de derde, de vierde en de vijfde in de uitslag."
"Iedereen reed die dag met hetzelfde in zijn lijf en streed met gelijke wapens."
"Dat was dus een eerlijke wedstrijd, met een eerlijke uitslag. Die dag, of beter dat jaar was ik de beste van allemaal."
Hij zegt niet: "Ik had die dag niks genomen." Vandenbroucke: "Dat zeg ik inderdaad niet."
"Destijds wist iedereen wat de anderen namen en deed dan gewoon hetzelfde."
Over Michael Boogerd, die in 1999 tweede was: "Hij lijkt een beetje op mij: een mooie coureur, supertalent en fanatiek met zijn vak bezig."
"Maar hij is iets minder open dan ik. Als Boogerd zegt dat hij niks heeft gepakt, bedoelt hij dat hij niet meer heeft gepakt dan de anderen."
Interview met Smeets voor zijn afscheid. Was toen een documentaire van gemaakt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:10 schreef Cavalier1 het volgende:
Wanneer heeft Boogerd dat gezegd dan?
Eerlijkheid tot en met idd. Maar wel 10 jaar te laat.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 10:43 schreef Leatherface het volgende:
Inderdaad wel eerlijkheid tot en met. Dat pleit voor VDB.
Wel vreemd dat die journalist niet wat kritischer is (zonder een moralist te hoeven zijn).
Omdat hij als enige van die generatie nog actief is als renner (enfin , dat toch wil zijn) en de UCI hem anders ging schorsen ?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eerlijkheid tot en met idd. Maar wel 10 jaar te laat.
Waarom durft ie dit nu pas te zeggen dan? DAT vind ik pas hypocriet.
In die Belga Sport docu zat ook nog een stukje waarin hij toen z'n ploegleider opriep met de oortjes : "Ploegleider, hoe wil je dat ik win. Los ik ze allemaal op de klim of zie je mij liever winnen in de sprint"quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:11 schreef wimderon het volgende:
Nog een pareltje uit die fameuze rit naar Avila. Deze loper knalt hij van begin tot eind op kop op zonder dat het veel moeite lijkt te kosten, in z'n wiel zitten jongens als Ullrich, Heras, Piepoli, Tonkov en Jimenez te lijden dat het niet mooi meer is![]()
Hij schijnt ook aardig bezig te zijn in Le Samyn op het moment.
Dat laatste was maar schijn trouwens![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:57 schreef Neontetra het volgende:
VDB in het eerste peloton geeindigt!!!, de precieze plaats weet ik nog niet
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:57 schreef Neontetra het volgende:
VDB in het eerste peloton geeindigt!!!, de precieze plaats weet ik nog niet
En 'm kloppen in de sprintquote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:48 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Bos ook. Is dus heulveel knapper van Bos. Met God in een peloton finishen.
Ik hoorde dat Bos zelfs een tandje groter had, jeweetwel dat het er veel indrukwekkender uitzag.quote:
Hij was in de finale van Nokere Koerse ten aanval getrokkenquote:
Hij staat inderdaad op de startlijst.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:11 schreef Steven184 het volgende:
Hij rijdt volgende week toch in de Ronde van het Groene Hart?
quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:32 schreef Postlezer het volgende:
En hij wint de 2e etappe (TT) in de boucles de l'Artois (2.2) en hij is leider![]()
Doen oa Backstedt, Roesems en Tombak mee. Voor de rest is het natuurlijk een doodgewone amateurkoers
quote:Vandenbroucke wint 1e "serieuze koers"
za 04/04/09 - Terwijl de Ronde-koorts stijgt in ons land is Frank Vandenbroucke actief in Frankrijk, meer bepaald in de Boucle de l'Artois, een 2.2-rittenkoers. En met succes, de Cinelli-Down-Under-renner won de tijdrit en leidt in de stand.
Vandenbroucke was ook vrijdag al op dreef, toen eindigde hij in de kopgroep als 8e. Zaterdag was het dan prijs en won hij de tijdrit over 15 kilometer. Ploegmaat Bert Roesems werd 3e.
Ploegleider Nico Mattan glunderde aan de telefoon met sporza.be. "Het is hier echt een stevig deelnemersveld en dus zeker geen kermiskoers, hé. Dit is een mooie overwinning", zegt hij.
"Ik vroeg het Frank net en hij denkt dat het al 5 jaar geleden is dat hij nog won. Hij is ook leider, maar deze namiddag volgt wel nog een bijzonder lastige rit."
"Hij heeft maar enkele seconden voorsprong in de stand en er komt nog een helling van 13 procent. Hij zal het nog moeilijk hebben", zegt Mattan.
En voor Gretsch, de vicewereldkampioen tijdrijden U23.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:09 schreef wimderon het volgende:
Ik zie ook bijvoorbeeld Dimitri Champion bovenin het klassement staan. Die eindigde regelmatig top 20 in TT's tussen de grote jongens. Toch aardig dat hij jongens als Champion en Roesems kan kloppen in een tijdrit.
Twee of drie comebacks geleden reed hij nog een prima tijdrit in de Panne (wat volgens mij ook zijn laatste fatsoenlijke uitslag was)quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij is natuurlijk altijd al een vrij goeie tijdrijder geweest. Misschien ook niet onlogisch dat hij dat als eerste terug oppikt, op 15 km zal zijn conditionele achterstand toch ook al een kleinere rol gaan spelen dan bij een volledige etappe ...
quote:Op maandag 13 april 2009 09:34 schreef Neontetra het volgende:
Waarschijnlijk start hij vandaag in de Ronde van Drente
Live te volgen via RTV Drente (ook via livestream)
quote:De ambities van Vandenbroucke reiken opnieuw zeer hoog. 'Ik heb een doel gemaakt van het BK tijdrijden. Ik heb nog zo'n drie tot vier maanden de tijd om mij hierop voor te bereiden. Dat moet lukken ook al krijgen wij met de ploeg iets minder kans tot koersen nu. In mijn periode van de ploeg van Hilaire Van Der Schueren, Mr. Bookmaker, was ik ook al eens derde op dat BK. En ik was toen helemaal niet goed. Ik kan nu enkele minuten sneller rijden. Trouwens laat me winst halen in het BK, dan kunnen ze niet anders dan me mee te nemen naar het wereldkampioenschap toch,' schaterde VDB het uit.
quote:Vandenbroucke, met bruine teint en scherp ogend, denkt nog vaak aan die ene aprildag in 1999 terug. "Mijn zege die dag kwam er omdat die er moest komen. Ik was toen goed, maar vooral de manier waarop ik iedereen achter mij liet, spreekt toch nog altijd tot de verbeelding. Wie herinnert zich nu nog Luik-Bastenaken-Luik van 1994 of 1996? Die van 1999 wel. Ik wou op voorhand de koers mooi maken en me vooral veel druk op de schouders leggen. Ik zei niet voor niets dat ik op die berg ging aanvallen of aan dat huisnummer. Bovendien deed ik het ook nog en maakte het af. Eigenlijk dacht ik toen dat ik nog enkele keren 'La Doyenne' zou winnen, maar dat was dus niet het geval", aldus VDB.
'Deze week is dan ook erg moeilijk voor mij want ik sta er niet aan de start. Net nu ik me weer echt renner voel. Ik heb terug mijn plaats in de klassiekers en zie me ooit nog wel eens starten in de Ronde van Vlaanderen en Luik-Bastenaken-Luik. Ik heb immers de grote confrontaties nodig om mij echt te motiveren. Mijn plaats is opnieuw in de grote koersen en niet wedstrijden zoals, met alle respect, de GP Denain. Mijn ambities liggen opnieuw een pak hoger. Ik wil de strijd in de klassiekers terug aangaan met de rest. Daarvoor rijd ik nu nog rond en train ik. Maar ik heb uitdagingen nodig en daarvoor werk ik keihard,' aldus Vandenbroucke.
'Ik heb ook het publiek nodig. Met een pak toeschouwers langs de kant presteer ik tot veertig procent meer dan nu al het geval is. Laat de Driedaagse van West-Vlaanderen en Nokere Koerse morgen komen dan koers ik voor de ereplaatsen. Maar morgen/woensdag rijd ik echter een kermiskoers bij de amateurs in De Haan. Daarna volgt de Ronde van Noord-Holland, Hoboken en noem maar op. Graag had ik gestart in de Vierdaagse van Duinkerke of de Ronde van België maar daar mogen wij met de ploeg niet aan deelnemen gezien het reglement omdat wij een buitenlandse continentaal team zijn.'
quote:'Wie mij zondag kan opvolgen in Luik-Bastenaken-Luik? Ik denk dan meteen aan Philippe Gilbert. Verder komt er geen Belgische naam in mijn hoofd op. Gilbert is een goeie, hij kan wel iets, maar die heeft spijtig genoeg niet mijn talent.
quote:Mattan: "Frank en ik hebben nog geen euro gekregen"
di 21/04/09 - Het Cinelli-Down Under-team van Frank Vandenbroucke en Nico Mattan heeft kopzorgen. Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad ontdekten dat een privésponsor zijn beloftes niet nakomt.
"Frank en ik hebben nog geen euro gekregen", zegt ploegleider Mattan.
"Blijkbaar ben ik opnieuw te braaf geweest. Gelukkig zijn er contacten met enkele sponsors. Als Frank het goed blijft doen, komt alles goed."
Ook manager Rudi Dubois zoekt een oplossing. "Ik betaal nu zelf het loon van Bert Roesems, maar ik kan geen smak geld uit mijn hoed toveren voor Vandenbroucke en Mattan", luidt het bij Dubois.
"Ik had al heel wat twijfels toen Nico met die sponsor kwam aandraven."
"Ik wil echter geen gedoe rond Vdb. Hij rijdt goed en Cinelli is ook tevreden. Ik hoop dat ik Frank een profcontract kan geven en ook Mattan kan betalen."
quote:Ierse rittenkoers weigert Vandenbroucke
De organisatie van de FBD Insurance Ras, een Ierse rittenkoers, heeft aan de Cinelli-ploeg uitdrukkelijk gevraagd om Frank Vandenbroucke niet te laten starten.
"De organisator schermt met woorden als ethiek en andere zever", zegt ploegleider Nico Mattan.
PhotoNews
"Zo mag Frank weer een kruis maken over rittenkoers. En dat ondanks het feit dat hij nooit betrapt geweest is op het gebruik van doping. Dat is nog het toppunt."
Mattan stuurt dan maar een ploeg zonder VDB op. "Het wordt niet makkelijk voor Frank om aan wedstrijddagen te komen."
"De situatie voor continentale ploegen als de onze is slecht. Er zijn te weinig koersen voor deze ploegen. Dan is het lastig om gemotiveerd te blijven", zegt Mattan nog.
quote:Frank Vandenbroucke wil niet meer in Cinelli-Down Under trui rijden.
Frank Vandenbroucke verscheen gisteren in een zwart-wituitrusting aan de start in Zemst-Elewijt. Het pakje van Cinelli-Down Under wil hij niet meer dragen. Nooit meer. 'Het is genoeg geweest met die mensenhandel', zegt een boze VDB, die het denycriterium won. Frank Vandenbroucke (34) voelt zich misbruikt door het management van zijn team. 'Míjn team? Ik heb nooit iets getekend, laat staan ooit iets gekregen. Gelukkig had ik nog een spaarpotje. Anders had ik het nooit uitgehouden. Ze hebben me gewoon acht maanden aan het lijntje gehouden met cafépraat, of nog erger. Daarom deze witte broek en zwarte trui. Om te zeggen dat ik niet langer met me wil laten sollen. Mijn geduld is op. Ik heb pakken publiciteit gemaakt voor niks. Alleen Tom Boonen scoort beter bij het Belgische publiek dan ik.' VDB trok naar de combinatie van Cinelli en Team Down Under zonder directe looneisen. Evenmin trouwens als Nico Mattan, die er ploegleider werd. Alleen Bert Roesems mocht er rekenen op een maandloon. Er werd hen wel voorgehouden dat die situatie niet voor eeuwig was. Er zouden wel sponsors toehappen om ook hen niet met lege handen te laten. Het moet gezegd dat Vandenbroucke zich opvallend kranig hield, tot verrassing van velen. Geen blessures, geen opstootjes, geen toestanden meer. 'Iedereen moet toegeven dat ik weer op het rechte pad ben', stelt hij trots vast. Voor onze krant maakte hij tijdens de Tour een dagelijkse column die zeer werd geapprecieerd en in de criteriums is hij weer een vaste en graag geziene klant. 'Ik laat me omringen door profs en nu wordt het meer dan tijd dat ik dat ook van mezelf kan zeggen. Ik kan er niet bij dat ze na al die maanden nog altijd geen 15.000 euro hebben gevonden om me een contract aan te bieden.' Frank Vandenbroucke wil op 15 augustus starten in het nationaal tijdritkampioenschap in Saint-Ghislain. Bij de elite mét contract dan wel. Vandaar de timing van zijn actie. 'Ik wil er bij zijn, en laten zien wat ik kan, zo simpel is het.'
Zijn motivatie is trouwens dat ie terug in koersen als de Ronde van Vlaanderen , LBL , ... wil meespelen ...quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:52 schreef OProg het volgende:
Er staat op dit moment een interview met Frank op de site van Sporza. JE krijgt zowaar medelijden met hem.
Vond het wel meevallen,quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:52 schreef OProg het volgende:
Er staat op dit moment een interview met Frank op de site van Sporza. JE krijgt zowaar medelijden met hem.
Gohjah , zeg nooit nooit natuurlijk. Eén keer schitteren in een semi-klassieker en er zullen wel meteen weer meer grote ploegen klaar staan om hem binnen te halen ... Maar of hij er fysiek nog toe in staat is ... Wie zal het zeggen ? Wat schiet er nog over van al z'n talent ?quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:56 schreef OProg het volgende:
het is niet zozeer medelijden met hem in deze situatie. Meer met de tragiek die in deze van het scherm af spat. Dat hij nog aankomt met dat hij wil schitteren in Parijs Nice. Dat terwijl hij daarnooit meer uit gaat komen normaal gesproken...
Dan had hij het bij Cinelli waar moeten maken om nog een waterkansje te hebben. Dat het bij Jartazi mis ging had nog niet eens zozeer met zijn eigen presteren te maken. Maar bij Acqua & Sapone, Unibet, Fassa Bortolo, Quick·Step. Daar verprutste hij het uiteindelijk gewoon zelf. Daarom zie ik hem echt niet meer naar zo'n ploeg gaat, ook al mocht hij ooit nog een continentale wedstrijd winnen op indrukwekkende wijze. Dan moet hij eerst weer aan koersen toe komen en dan ook weer presteren. En dan heb je eventueel een 35 jarige rennen met 2 FOK topics aan incidenten en ander gezeur. Ik zie niet in dat iemand dat risico wil nemen. Die publiciteit is leuk voor een ploeg die onder het niveau zit als waar hij op wil schitteren.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gohjah , zeg nooit nooit natuurlijk. Eén keer schitteren in een semi-klassieker en er zullen wel meteen weer meer grote ploegen klaar staan om hem binnen te halen ... Maar of hij er fysiek nog toe in staat is ... Wie zal het zeggen ? Wat schiet er nog over van al z'n talent ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |