abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:14:33 #1
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_65768239
Nog maar even naar aanleiding van de vele scheidsrechterlijke blunders de afgelopen... tsjah... hoe lang modderen we nou eigenlijk al amateuristisch aan op deze manier?

Fouten moeten gecorrigeerd kunnen worden, natuurlijk! Zoals het hoort.
Het is nu bijvoorbeeld zo dat een speler achteraf nog gestraft kan worden als dit niet (voldoende) gedaan is door de scheidsrechter, wat goed is. En ook bij een onterecht gegeven rode kaart kan dit nog iets gecorrigeerd worden.

Maar waarom kan dit niet het geval zijn met de belangrijkste gebeurtenissen in een wedstrijd; de doelpunten? Dit gebeurd bijvoorbeeld bij het tennis al heel lang, en is echt een super kleine investering; videoherhaling, al dan niet met een computeranimatie. Het neemt heel veel druk van de scheidsrechter af, en zorgt voor zeer veel gerechtigheid én rust onder de supporters en spelers. Twee grote problemen in het voetbal die de vooral de laatste jaren voor steeds meer onrust in de topsport zorgen.

Achteraf gezeur om de wedstrijd te corrigeren daar zit natuurlijk niemand op te wachten, dus daarom moet het tijdens de wedstrijd gebeuren, net zoals de videoherhalingen en time-outs bij bijvoorbeeld het tennis, ijshockey, rugby of basketbal. En als we dan ook de zgn werkelijke speeltijd invoeren zijn we ook meteen van het irritante tijdrekken af, misschien wordt het dan ooit nog wat met het voetbal in nederland...
Ik denk dat het tijd is dat het voetbal zichzelf eens serieus gaat nemen in Nederland, wie maakt de conservatieve KNVB wakker?

Een onterechte uitslag is ten slotte het ergste wat er kan gebeuren, en zorgt voor (onnodig) veel frustraties onder de supporters (grimmige sfeer en rellen) en spelers (gevaarlijke overtredingen), en waar dat allemaal toe kan leiden weten we zo ondertussen wel.

Dus heren bij de KNVB, de tijd is gekomen om de oogkleppen af te gooien, en eindelijk eens aan het werk te gaan.
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_65768293
Natuurlijk zou de KNVB hier een voortrekkersrol in kunnen nemen, maar het is toch vooral de FIFA die eens wakker zou moeten worden.
pi_65768387
Het wordt in dit topic al uitvoerig besproken:
Conservatisme, een gevaar voor de voetballerij?
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:25:06 #4
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_65768607
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:18 schreef sjimz het volgende:
Het wordt in dit topic al uitvoerig besproken:
Conservatisme, een gevaar voor de voetballerij?
die zijn meer persoonlijke offtopic dramaverhalen aan het ophalen volgens mij...
pi_65768648
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:25 schreef MadMarine het volgende:

[..]

die zijn meer persoonlijke offtopic dramaverhalen aan het ophalen volgens mij...
Maar wel het topic waar jouw OP in thuis hoort lijkt me
pi_65769142
FIFA/UEFA: "Kunnen we niet maken, want die arme Afrikaantjes kunnen dat niet betalen... en dan kunnen ze niet hetzelfde voetbal spelen... "

FUCK HUN. Instant Replays, Hawk Eye, 2 Challenges per team plus 1 extra als beide challenges gewonnen worden en exacte speeltijd.

Dan ga ik weer voetbal kijken.
kthxbye~
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:49:23 #7
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_65769460
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:40 schreef Keito het volgende:
FIFA/UEFA: "Kunnen we niet maken, want die arme Afrikaantjes kunnen dat niet betalen... en dan kunnen ze niet hetzelfde voetbal spelen... "

FUCK HUN. Instant Replays, Hawk Eye, 2 Challenges per team plus 1 extra als beide challenges gewonnen worden en exacte speeltijd.

Dan ga ik weer voetbal kijken.
das ook wel een beetje het probleem eigenlijk; er kijken toch wel mensen naar het voetbal, hoe erg de fifa/uefa/knvb het ook verneuken.
het is nou eenmaal volkssport nummer één, maar dat betekend niet dat het hopeloos moet verouderen.
pi_65769585
Ondanks dat ik voor het gebruik van videobeelden stem, lijkt het me wel gaar om ala American Football de match elke keer stil te leggen
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:57:14 #9
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_65769677
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:53 schreef RoBro het volgende:
Ondanks dat ik voor het gebruik van videobeelden stem, lijkt het me wel gaar om ala American Football de match elke keer stil te leggen
ik weet dat het veel lettertjes bij elkaar zijn, maar lees dit eens:
http://www.tobsport.nl/Ar(...)voor%20Scheringa.htm

pi_65770645
Nette OP, maar je mag toch echt verder in Schorsen scheidsrechters: Waarom gebeurt dit in Nederland niet? of Conservatisme, een gevaar voor de voetballerij?

Dezelfde discussies lopen daar prima .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')