abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62944399
Vandaag werd bekend dat in Italie grensrechter Calcagno voor 2 wedstrijden geschorst is, naar aanleiding van de vele blunders en fouten afgelopen zondag bij Milan - Napoli, allemala in het voordeel van de thuisclub.

Eerder gebeurde dit al met arbiter Gervasoni nadat deze Inter vorig seizoen aan een 3-2 zege over Parma hielp met een hele serie aan dubieuze beslissingen.

En ook spelers worden achteraf geschorst voor vervelende vormen van spelbederf.
Zo is Gila op dit moment nog geschorst (2 matchen) vanwege een goal met de hand tegen Palermo, en werd Adriano al eens geschorst, ook voor 2 wedstrijden, na zo'n opzichtige schwalbe tegen Roma dat er alleen maar van opzet sprake kon zijn.

Waarom gebeurt dat in Nederland niet, dat een scheids (of grensrechter) officieel geschorst wordt als deze er een potje van maakt, of een speler achteraf aangepakt wordt voor bijvoorbeeld hierboven genoemde soorten van spelbederf?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:11:05 #2
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_62944451
helemaal voorstander
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_62944469
dan hebben we op het eind geen scheidsrechters meer over
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:40:17 #4
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_62945418
Omdat er maar weinig eredivisiewaardige scheidsrechters zijn. En ze alleen maar beter worden door wedstrijden te fluiten. Denk ook dat ze in Italie iets scherper zijn op scheidsrechters vanwege het Juventus,Fiorentia etc schandaal van een aantal jaar geleden.
#FreeHat
pi_62946540
De scheidsrechters maken die fouten toch niet expres? Oke, ik heel ernstige gevallen zou ik het kunnen begrijpen, maar om dit in Nederland in te voeren gaat me echt te ver. Scheidsrechters zijn ook maar mensen.
pi_62948318
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:14 schreef Sensation89 het volgende:
De scheidsrechters maken die fouten toch niet expres? Oke, ik heel ernstige gevallen zou ik het kunnen begrijpen, maar om dit in Nederland in te voeren gaat me echt te ver. Scheidsrechters zijn ook maar mensen.
Je hebt fouten maken en fouten maken.

Als iemand het echt te bont maakt, kan je het best aanpakken.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_62948651
Strenge regels zorgt voor discipline en een verhoogde alertheid wat weer resulteert in minder fouten.
pi_62948769
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
Strenge regels zorgt voor discipline en een verhoogde alertheid wat weer resulteert in minder fouten.
Of in krampachtig fluiten. Hoewel dat eigenlijk ook al wel kan met de beoordelingen die ze nu krijgen.

Wat ze bijvoorbeeld met Adriano gedaan hebben na die schwalbe, dat lijkt me dan wel weer prima.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_62957650
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
JAWOL HER STURMBAHNFUHRER!

Dat scheidsen ook op hun vingers getikt kunnen worden ben ik voor. Maar niet hoe jij het formuleerd. Want wie zegt dat strengere regels voor discipline, alertheid en minder fouten zorgt. Misschien komt er dan juist NOG meer druk te staan op de scheidsen en bezwijken ze nog opzichtiger. Ze kunnen nu al niet onder grote druk presteren want in alle grotere wedstrijden gaan ze ten onder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 5 november 2008 @ 09:40:50 #10
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62961853
quote:
Op woensdag 5 november 2008 03:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

JAWOL HER STURMBAHNFUHRER!

Dat scheidsen ook op hun vingers getikt kunnen worden ben ik voor. Maar niet hoe jij het formuleerd. Want wie zegt dat strengere regels voor discipline, alertheid en minder fouten zorgt. Misschien komt er dan juist NOG meer druk te staan op de scheidsen en bezwijken ze nog opzichtiger. Ze kunnen nu al niet onder grote druk presteren want in alle grotere wedstrijden gaan ze ten onder.
Ik kan me niet voorstellen dat ze nog kunnen blunderen...
pi_62965194
Idd nog meer blunderen kan er ook nog wel bij Maar komop zeg van een beetje werkdruk is nog niemand slechter geworden, typisch nederlands trouwens om gewoon de hand boven het hoofd te houden van deze prutsers zodat het echte probleem namelijk de blunders onderbelicht blijft en niet aangepakt.
pi_62966865
ik vind de scheidsrechters in Nederland wel meevallen, de traditionele top 3 wordt niet meer met gemak kampioen en iedereen praat elkaar maar na over dat de scheidsrechters zo slecht zijn. En dan altijd die zure koppen van die verwende spelers en trainers dat de scheidsrechter het weer gedaan heeft. Zelfde in het amateurvoetbal, wat een malloten lopen er rond die tekeer gaan tegen die scheidsrechters.

Alle karakters van die scheidsrechters worden kapot gemaakt en monddood gemaakt, ook door jaap uilenberg en consorten. Laat de scheidrechters alsjeblieft gewoon hun werk doen en ze vrij laten fluiten naar wat een wedstrijd nodig heeft. En probeer ze niet geforceerd in een bepaalde richting te duwen met extra straffen ofzo Scheidsrechters hebben recht op zelfontplooiing alleen dan kunnen ze uitgroeien tot de echte culina's en karakters die het veld beheersen. Niet met een moker boven je hoofd die bij een enkele fout al een straf oplevert, het lijkt het voormalige irak of noord-korea wel
  Trouwste user 2022 woensdag 5 november 2008 @ 13:03:55 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_62966912
Natuurlijk gebeurt dat wel in Nederland. Ze krijgen dan geen westrijen om te leiden.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_62967244
Omdat

As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_62967305
ik sta in de club met een drankje links en een bil rechts
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  woensdag 5 november 2008 @ 13:20:29 #16
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_62967381
ik ben ook een groot voorstander van scores achteraf aanpassen bij dingen als buitenspel enzo. Punt is alleen de vraag; wat doe je als een club een onterechte vrije trap heeft ontvangen en hieruit scoort.?

lastig lastig..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  woensdag 5 november 2008 @ 14:06:37 #17
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_62968813
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:20 schreef Bootje84 het volgende:
ik ben ook een groot voorstander van scores achteraf aanpassen bij dingen als buitenspel enzo. Punt is alleen de vraag; wat doe je als een club een onterechte vrije trap heeft ontvangen en hieruit scoort.?

lastig lastig..
dat lijkt me onmogeljk
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_62969242
quote:

lastig lastig..
Totaal onrealistisch natuurlijk. En niet alleen bij een onterechte vrije trap
pi_62969527
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:06 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

dat lijkt me onmogeljk
En te bizar voor woorden.
That's all folks!
pi_62969619
quote:

lastig lastig..
Right
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_62969679
Ze moeten gewoon met videobeelden kunnen werken. Desnoods geef je een team een maximum van 3 varianten op een time out, waarbij je ze de mogelijkheid geeft een arbitrale beslissing te laten herzien (door een extra waarnemer bv, of een speciaal aangewezen team van waarnemers desnoods met behulp van computers - ik noem maar effe wat).

Zo voeg je iets toe aan het spel met respect voor de natuurlijke flow van het spel. Bovendien kun je niet blijven volhouden dat fouten zijn toegestaan waar zulke belangen op het spel staan.

Met een dergelijke oplossing zou je beide kampen tegemoet kunnen komen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 5 november 2008 @ 14:44:00 #22
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62970000
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ze moeten gewoon met videobeelden kunnen werken. Desnoods geef je een team een maximum van 3 varianten op een time out, waarbij je ze de mogelijkheid geeft een arbitrale beslissing te laten herzien (door een extra waarnemer bv, of een speciaal aangewezen team van waarnemers desnoods met behulp van computers - ik noem maar effe wat).
Zal een gezellige boel worden in het stadion als tijdens de klassieker de 2-1 in blessuretijd wordt afgekeurd.
  woensdag 5 november 2008 @ 14:45:33 #23
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_62970058
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:09 schreef DIGGER het volgende:
Waarom gebeurt dat in Nederland niet, dat een scheids (of grensrechter) officieel geschorst wordt als deze er een potje van maakt, of een speler achteraf aangepakt wordt voor bijvoorbeeld hierboven genoemde soorten van spelbederf?
Omdat we elk weekend negen scheidsrechters nodig hebben.
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:35 schreef Pappie_Culo het volgende:

Zo voeg je iets toe aan het spel met respect voor de natuurlijke flow van het spel. Bovendien kun je niet blijven volhouden dat fouten zijn toegestaan waar zulke belangen op het spel staan.

Met een dergelijke oplossing zou je beide kampen tegemoet kunnen komen.
Rot op met die video-beelden. We zijn geen Amerikaanse nep-sport.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_62970098
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:44 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Zal een gezellige boel worden in het stadion als tijdens de klassieker de 2-1 in blessuretijd wordt afgekeurd.
Dat gebeurt nooit zonder videobeelden?

Nee, geen geldige reden om het niet te doen zoals het daar staat.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 5 november 2008 @ 14:47:14 #25
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_62970106
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:45 schreef M0NTANA het volgende:
Rot op met die video-beelden. We zijn geen Amerikaanse nep-sport.
Inderdaad. Af en toe een buitenspelgoal hoort erbij.

Enige waar ik voor ben is een camera op de doellijn. Hoort de scheidsrechter via een piepje in z'n oor of hij er wel of niet over is geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')