Je hebt fouten maken en fouten maken.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:14 schreef Sensation89 het volgende:
De scheidsrechters maken die fouten toch niet expres? Oke, ik heel ernstige gevallen zou ik het kunnen begrijpen, maar om dit in Nederland in te voeren gaat me echt te ver. Scheidsrechters zijn ook maar mensen.

Of in krampachtig fluiten. Hoewel dat eigenlijk ook al wel kan met de beoordelingen die ze nu krijgen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
Strenge regels zorgt voor discipline en een verhoogde alertheid wat weer resulteert in minder fouten.

JAWOL HER STURMBAHNFUHRER!quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
Strenge regels zorgt voor discipline en een verhoogde alertheid wat weer resulteert in minder fouten.

Ik kan me niet voorstellen dat ze nog kunnen blunderen...quote:Op woensdag 5 november 2008 03:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
JAWOL HER STURMBAHNFUHRER!
Dat scheidsen ook op hun vingers getikt kunnen worden ben ik voor. Maar niet hoe jij het formuleerd. Want wie zegt dat strengere regels voor discipline, alertheid en minder fouten zorgt. Misschien komt er dan juist NOG meer druk te staan op de scheidsen en bezwijken ze nog opzichtiger. Ze kunnen nu al niet onder grote druk presteren want in alle grotere wedstrijden gaan ze ten onder.

Maar komop zeg van een beetje werkdruk is nog niemand slechter geworden, typisch nederlands trouwens om gewoon de hand boven het hoofd te houden van deze prutsers zodat het echte probleem namelijk de blunders onderbelicht blijft en niet aangepakt.
 Maar komop zeg van een beetje werkdruk is nog niemand slechter geworden, typisch nederlands trouwens om gewoon de hand boven het hoofd te houden van deze prutsers zodat het echte probleem namelijk de blunders onderbelicht blijft en niet aangepakt.

Zelfde in het amateurvoetbal, wat een malloten lopen er rond die tekeer gaan tegen die scheidsrechters.
  Zelfde in het amateurvoetbal, wat een malloten lopen er rond die tekeer gaan tegen die scheidsrechters.  Scheidsrechters hebben recht op zelfontplooiing alleen dan kunnen ze uitgroeien tot de echte culina's en karakters die het veld beheersen. Niet met een moker boven je hoofd die bij een enkele fout al een straf oplevert, het lijkt het voormalige irak of noord-korea wel
  Scheidsrechters hebben recht op zelfontplooiing alleen dan kunnen ze uitgroeien tot de echte culina's en karakters die het veld beheersen. Niet met een moker boven je hoofd die bij een enkele fout al een straf oplevert, het lijkt het voormalige irak of noord-korea wel   

dat lijkt me onmogeljkquote:Op woensdag 5 november 2008 13:20 schreef Bootje84 het volgende:
ik ben ook een groot voorstander van scores achteraf aanpassen bij dingen als buitenspel enzo. Punt is alleen de vraag; wat doe je als een club een onterechte vrije trap heeft ontvangen en hieruit scoort.?
lastig lastig..

Totaal onrealistisch natuurlijk. En niet alleen bij een onterechte vrije trapquote:Op woensdag 5 november 2008 13:20 schreef Bootje84 het volgende:
ik ben ook een groot voorstander van scores achteraf aanpassen bij dingen als buitenspel enzo. Punt is alleen de vraag; wat doe je als een club een onterechte vrije trap heeft ontvangen en hieruit scoort.?
lastig lastig..

Rightquote:Op woensdag 5 november 2008 13:20 schreef Bootje84 het volgende:
lastig lastig..

Zal een gezellige boel worden in het stadion als tijdens de klassieker de 2-1 in blessuretijd wordt afgekeurd.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ze moeten gewoon met videobeelden kunnen werken. Desnoods geef je een team een maximum van 3 varianten op een time out, waarbij je ze de mogelijkheid geeft een arbitrale beslissing te laten herzien (door een extra waarnemer bv, of een speciaal aangewezen team van waarnemers desnoods met behulp van computers - ik noem maar effe wat).

Omdat we elk weekend negen scheidsrechters nodig hebben.quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:09 schreef DIGGER het volgende:
Waarom gebeurt dat in Nederland niet, dat een scheids (of grensrechter) officieel geschorst wordt als deze er een potje van maakt, of een speler achteraf aangepakt wordt voor bijvoorbeeld hierboven genoemde soorten van spelbederf?
Rot op met die video-beelden. We zijn geen Amerikaanse nep-sport.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ze moeten gewoon met videobeelden kunnen werken. Desnoods geef je een team een maximum van 3 varianten op een time out, waarbij je ze de mogelijkheid geeft een arbitrale beslissing te laten herzien (door een extra waarnemer bv, of een speciaal aangewezen team van waarnemers desnoods met behulp van computers - ik noem maar effe wat).
Zo voeg je iets toe aan het spel met respect voor de natuurlijke flow van het spel. Bovendien kun je niet blijven volhouden dat fouten zijn toegestaan waar zulke belangen op het spel staan.
Met een dergelijke oplossing zou je beide kampen tegemoet kunnen komen.

Dat gebeurt nooit zonder videobeelden?quote:Op woensdag 5 november 2008 14:44 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Zal een gezellige boel worden in het stadion als tijdens de klassieker de 2-1 in blessuretijd wordt afgekeurd.

Inderdaad. Af en toe een buitenspelgoal hoort erbij.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:45 schreef M0NTANA het volgende:
Rot op met die video-beelden. We zijn geen Amerikaanse nep-sport.

Dat is heel lief, maar anno 2008 zijn de belangen te groot. Niemand is geinteresseerd in jouw of mijn mening daaromtrent, dus die videobeelden komen er toch wel. Jammer, maar helaas....quote:Op woensdag 5 november 2008 14:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Omdat we elk weekend negen scheidsrechters nodig hebben.
[..]
Rot op met die video-beelden. We zijn geen Amerikaanse nep-sport.

Die komen er vooralsnog echt nog niet. Niet zolang Blatter en consorten het voor het zeggen hebben.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat is heel lief, maar anno 2008 zijn de belangen te groot. Niemand is geinteresseerd in jouw of mijn mening daaromtrent, dus die videobeelden komen er toch wel. Jammer, maar helaas....

Fuck de belangen, voetbal is een sport. Een sport die groot geworden is zoals het nu is, waarom veranderen?quote:Op woensdag 5 november 2008 14:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat is heel lief, maar anno 2008 zijn de belangen te groot. Niemand is geinteresseerd in jouw of mijn mening daaromtrent, dus die videobeelden komen er toch wel. Jammer, maar helaas....
Lijkt me zaak het dan op een goede manier in te passen. Constant naar videobeelden kijken daar zit niemand op te wachten natuurlijk, dat bedoel ik ook niet.

Als de 40 grootste Europese clubs vóór zijn, dan hobbelt de UEFA er rustig achteraan. En tot de tijd komt dat de FIFA WK's gaat organiseren zonder Europa, hobbelt de FIFA daar weer rustig achteraan.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:49 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Die komen er vooralsnog echt nog niet. Niet zolang Blatter en consorten het voor het zeggen hebben.
De UEFA/FIFA is één groot conservatief clubje.

We zijn al 20 jaar verder. Het heeft weinig zin nu nog te blijven hangen in een tijd die pas terugkomt wanneer alles z'n natuurlijke beloop heeft gehad.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Fuck de belangen, voetbal is een sport. Een sport die groot geworden is zoals het nu is 20 jaar geleden was, waarom veranderen?

Van mij hoeft er helemaal niets aan het voetbal veranderd te worden. Het is toch succesvol zoals het is?quote:Op woensdag 5 november 2008 14:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
We zijn al 20 jaar verder. Het heeft weinig zin nu nog te blijven hangen in een tijd die pas terugkomt wanneer alles z'n natuurlijke beloop heeft gehad.
10 jaar terug dacht ik er net zo over als jij, maar de realiteit heeft m'n denkbeelden wat dat betreft voor een redelijk deel ingehaald.
Je kunt het best op een goede manier inpassen.

Vind je dat echt?quote:Op woensdag 5 november 2008 14:58 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Van mij hoeft er helemaal niets aan het voetbal veranderd te worden. Het is toch succesvol zoals het is?
Het gaat er om dat er een duidelijk belang is voor werkelijk iedere, maar dan ook iedere organisatie die partij is in het voetbal.quote:Als we nu zo'n immense verandering gaan doorvoeren, is de drempel meteen lager. Wat is dan de volgende stap?
Bijna hetzelfde inderdaad.quote:Een commercial-break tijdens de eerste en tweede helft?

Ow... het bestond dus alquote:Op woensdag 5 november 2008 15:02 schreef katuitdeboom het volgende:
al een aantal keren is het idee geopperd om met een hawk-eye te werken zoals dat wordt toegepast in het tennis.
Elk voetbalteam heeft dus 3 kansen om te beelden raad te plegen. Hierdoor ligt het spel niet constant stil en toch kan je bij doorslaggevende moment de video raadplegen. Daarnaast zou ik het absoluut niet storend vinden als dit zou worden toegepast in het voetbal. Het hele stadion zit dan met spanning te wachten of het een penalty is of niet, de sfeer zal in ieder geval niet doodslaan

Waarom niet?quote:
Onzin, omdat er steeds meer geld gemoeid is met het voetbal, moeten de regels aangepast worden?quote:[..]
Het gaat er om dat er een duidelijk belang is voor werkelijk iedere, maar dan ook iedere organisatie die partij is in het voetbal.
Ja, dan wil iets nogal eens doorgang vinden. Maar de meeste proefballonnetjes zijn niet echt te vergelijken met dit onderwerp, kijkend naar het doel en de feitelijke onderbouwing van het verhaal.
Komt vanzelf, als je dit soort onderbrekingen al toestaat.quote:[..]
Bijna hetzelfde inderdaad.

Omdat het voetbal er volgens mij niet beter op is geworden.quote:
Geld regeert de hele wereld ja. Dat verzin ik niet. Zie het als een natuurwet.quote:Onzin, omdat er steeds meer geld gemoeid is met het voetbal, moeten de regels aangepast worden?
Dus geld regeert?
Lijkt me sterk. De wedstrijd wordt wel vaker stilgelegd. Ook dat is een onderbreking.quote:Komt vanzelf, als je dit soort onderbrekingen al toestaat.

quote:Op woensdag 5 november 2008 13:20 schreef Bootje84 het volgende:
ik ben ook een groot voorstander van scores achteraf aanpassen bij dingen als buitenspel enzo.
 . Dat zal resulteren in een 3e wereldoorlog.
. Dat zal resulteren in een 3e wereldoorlog.

Bij tennis is een bal uit of is een bal niet uit. Een penalty of niet zal altijd een oordeel van de scheidsrechter blijven, videobeelden of niet.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:02 schreef katuitdeboom het volgende:
al een aantal keren is het idee geopperd om met een hawk-eye te werken zoals dat wordt toegepast in het tennis.
Elk voetbalteam heeft dus 3 kansen om te beelden raad te plegen. Hierdoor ligt het spel niet constant stil en toch kan je bij doorslaggevende moment de video raadplegen. Daarnaast zou ik het absoluut niet storend vinden als dit zou worden toegepast in het voetbal. Het hele stadion zit dan met spanning te wachten of het een penalty is of niet, de sfeer zal in ieder geval niet doodslaan

1 kans lijkt me al eigenlijk misschien teveel.... de actuele speeltijd is tegenwoordig al ongeveer 25 min. per speelhelft. Er moet wel vaart in het spelletje zitten, dat is de charme van voetbal, het gaat op en neer in een razend tempo hoe hoger het niveau.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:02 schreef katuitdeboom het volgende:
 not helping!
  not helping!   

quote:Op donderdag 6 november 2008 12:02 schreef ASroma het volgende:
[..]
1 kans lijkt me al eigenlijk misschien teveel.... de actuele speeltijd is tegenwoordig al ongeveer 25 min. per speelhelft. Er moet wel vaart in het spelletje zitten, dat is de charme van voetbal, het gaat op en neer in een razend tempo hoe hoger het niveau.
Time-outsnot helping!
 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

'fuck de belangen'quote:Op woensdag 5 november 2008 14:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Fuck de belangen, voetbal is een sport. Een sport die groot geworden is zoals het nu is, waarom veranderen?
 !  Hoe oud ben jij?
 !  Hoe oud ben jij?  

Videobeelden hebben dan wel degelijk nut, om achteraf te zien bijv. of iemand uberhaupt is geraakt.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Bij tennis is een bal uit of is een bal niet uit. Een penalty of niet zal altijd een oordeel van de scheidsrechter blijven, videobeelden of niet.

net zoiets als hawkeye bij tennis..? lijkt mij opzich een goed idee! max 3 kansen, en als je gelijk hebt kost het je geen kans.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
Zo voeg je iets toe aan het spel met respect voor de natuurlijke flow van het spel. Bovendien kun je niet blijven volhouden dat fouten zijn toegestaan waar zulke belangen op het spel staan.
Met een dergelijke oplossing zou je beide kampen tegemoet kunnen komen.

Dan hoop ik dat jij snel dood gaat.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:04 schreef M0NTANA het volgende:
Hoop dat ik tijdens mijn leven de invoering van de videobeelden niet hoef mee te maken.

Doodverwensing. Ban.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat jij snel dood gaat.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |