abonnement Unibet Coolblue
pi_65762256
quote:
'AZ duikt nieuwe keeper op in Argentinië'

28/03/2007 11:21

In Argentinië lijkt AZ een nieuwe doelman te hebben gevonden. De Alkmaarse club heeft naar verluidt de onervaren jeugdinternational Sergio Romero weggeplukt bij Racing Club.

'Romero gaat naar Nederland voor een bedrag van 1,45 miljoen euro', vertelde Racing-hoofd opleidingen Fernando De Tomaso in Estudio Fútbal. 'Op dit moment ondergaat hij de medische keuring en tekent hij zijn contract.'

AZ wil de komst ontkennen noch bevestigen. 'We gaan niet in op geruchten', aldus woordvoerder Erik van Leeuwen tegen VI.nl.

Argentijns jeugdinternational Romero, die zich in juni zou melden in Alkmaar, staat bekend als belofte. Maar veel ervaring heeft de twintigjarige goalie niet. Op 11 februari maakte hij tegen Nueva Chicago zijn debuut in de hoofdmacht van Racing Club.

AZ was al langer op zoek naar een keeper. De Alkmaarse club, die dit seizoen al vijf keepers onder de lat had staan, neemt komende zomer afscheid van Khalid Sinouh. Bovendien is het nog de vraag of Joey Didulica goed herstelt van zijn hersenschudding. De huidige nummer één, Boy Waterman, is gehuurd van SC Heerenveen.
Met dat artikel maakte Nederland voor het eerst kennis met Romero.
Nadat hij eerst met Waterman en daarna met Didulica afrekende verovert hij dit jaar pas echt Nederland.
Hij is al 939 minuten zonder tegendoelpunt en is op weg om een record te vestigen.
Deze keeper zit tegenwoordig ook bij de nationale selectie van grootmacht Argentinië.
quote:
Sergio Romero (Bernardo de Irigoyen, 22 februari 1987) is een Argentijnse voetbalkeeper die momenteel onder contract staat bij AZ Alkmaar. Eerder keepte hij voor RC Avellaneda. Ook speelt hij voor de nationale jeugdelftallen van Argentinië.

RC Avellaneda

Sergio Romero werd geboren in Bernardo de Irigoyen. De keeper genoot zijn jeugdopleiding bij de club waar hij tevens debuuteerde in het betaald voetbal, namelijk Racing Club de Avellaneda, een Argentijnse club dat uitkwam in de Primera División. Tegen het einde van het seizoen, werd Romero tijdens de transferperiode voor zo'n 1,5 miljoen euro verkocht aan het ambitieuze AZ Alkmaar uit Nederland, dat onder leiding stond van Louis van Gaal.

AZ Alkmaar

Op 30 september 2007 maakte hij zijn debuut in het eerste elftal van AZ in de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo, vanwege een blessure van eerste doelman Boy Waterman. Vanaf 17 februari 2008 verdedigt hij het doel van AZ de resterende wedstrijden van het seizoen. Eerste doelman Boy Waterman keepte de laatste weken niet overtuigend en trainer Louis van Gaal gunt hem een kans. Ondanks dat Romero goed speelt, eindigt AZ dat seizoen teleurstellend op een 11e plaats in de competitie.

Interlands

Hij maakt zijn debuut voor Racing Club op 11 februari 2007, in de wedstrijd tegen Nueva Chicago. Op 8 augustus 2007 werd Romero voor het eerst opgenomen in de Argentijnse selectie voor een vriendschappelijke interland tegen Noorwegen. Daarna werd hij nogmaals opgeroepen voor de wedstrijd tegen Australië. Tot een debuut voor het nationale elftal kwam het nog niet.
quote:
Prijzenlijst:
Wereldkampioen -20 in 2007
Olympisch kampioen 2008


  donderdag 5 februari 2009 @ 12:39:19 #2
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_65762928
Potentiële topkeeper, sober en degelijk ondanks zijn flamboyante uitstraling. IJzersterke reflexen en hij lijkt altijd op de goede plek te staan, goed concentratievermogen. Heel constant bovendien, echt een verademing na Waterman die iedere wedstrijd weer een andere vorm had en te graag de showpik uithing met de bal aan z'n voet.

Wel is ie nog twijfelachtig bij hoge ballen, dan word het soms een grabbelaar, maar het lijkt me dat hij dat er nog wel uit kan krijgen, Sergio wordt deze maand pas 22. Al zouden de meesten het niet zeggen als ze 'm voor het eerst zagen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:41:17 #3
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_65762974
Die knakker hebben ze goed gescout bij AZ, zit potentie in.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_65763055
Het is ook wel aardig in zijn voordeel dat hij bij een goed draaiende club draait.
Maar verder een goede keeper inderdaad, ben beniewd of hij het eredivisie record van het langst geen tegengoal gaat breken.
pi_65763263
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:39 schreef Kriegel het volgende:
Wel is ie nog twijfelachtig bij hoge ballen, dan word het soms een grabbelaar, maar het lijkt me dat hij dat er nog wel uit kan krijgen, Sergio wordt deze maand pas 22. Al zouden de meesten het niet zeggen als ze 'm voor het eerst zagen.
Dat 'grabbelen' is juist genieten, af en toe de bal wegwerken met een karatetrap, René Higuita stijl .


Of de tegenstander natuurlijk !
pi_65763308
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:49 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Dat is juist genieten, af en toe de bal wegwerken met een karatetrap, René Higuita stijl .


Of de tegenstander natuurlijk !
Dat onbesuisde moet er natuurlijk nog wel bij hem uit.
Nu kwam hij goed weg zonder rode kaart.
Vorig seizoen heeft hij natuurlijk ook een paar penalty's veroorzaakt.
pi_65763381
Zijn vrouw is ook niet verkeerd zo te zien..
pi_65764138
1,45 Miljoen, pffff die gaat geld opleveren voor ome Dirk..

Tis absoluut een topkeeper die goed heeft bewezen via Jong AZ een goede keeper te zijn!





[ Bericht 52% gewijzigd door fuckbuddy op 05-02-2009 13:33:51 ]
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_65764763
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:18 schreef fuckbuddy het volgende:



quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:53 schreef GustavFTW het volgende:
Zijn vrouw is ook niet verkeerd zo te zien..
pi_65764818
Het allermooiste is de wedstrijdbeleving van deze held.
pi_65764851
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:38 schreef TIM-846 het volgende:

[..]


[..]


  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 februari 2009 @ 13:52:51 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65765290
en hij heeft Olympisch goud op zak
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65765346
Ik ben nog niet overtuigd. Ben benieuwd hoe hij het tegen PSV doet volgende week.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_65765436
Kutkeeper, hij heeft alles
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_65766115
Hij is echt heel goed hoor, waarschijnlijk wordt hij de eerste keeper van het Argentijns elftal. Ik zie romero bijna elke weekend..
pi_65766151
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:15 schreef LaTiNLoCo het volgende:
Hij is echt heel goed hoor, waarschijnlijk wordt hij de eerste keeper van het Argentijns elftal. Ik zie romero bijna elke weekend..
Hij heeft met leeftijdgenoot Ustari een geduchte concurrent al is hij wel lang geblesseerd geweest.
pi_65766218
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:16 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hij heeft met leeftijdgenoot Ustari een geduchte concurrent al is hij wel lang geblesseerd geweest.
Dat is wel zo, maar Romero blijft beter dan Carrizo en Ustari..hij komt er echt wel..
pi_65766281
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:18 schreef LaTiNLoCo het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar Romero blijft beter dan Carrizo en Ustari..hij komt er echt wel..
Hoe weet je dan dat hij beter is dan Ustari?
Tot nu toe heeft Ustari altijd boven in de pikorde van Argentinie gestaan, voor Romero.
Ik denk ook wel dat hij er komt maar je moet zijn concurrenten echt niet uitvlakken.
pi_65766648
Ik vind zelf dat Romero beter is dan Ustar, Romero heeft meer karakter, maar dat is mijn mening. Let maar eens op Maradona gaat voor Romero kiezen binnenkort..
pi_65767597
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:54 schreef neilpad het volgende:
Ik ben nog niet overtuigd. Ben benieuwd hoe hij het tegen PSV doet volgende week.
Vergeet niet dat deze gozer nog volop in ontwikkeling is, hij heeft zich al eerder bewezen tegen PSV en ik ben ervan overtuigd dat hij dit weer zal doen.
Hij is 21 jaar

Mede dankzij Romero staan wij nu eerste en hebben we maar 11 tegen doelpunten uit 21 wedstrijden. Das fenomenaal. Vergeet niet dat onze verdediging aanzienlijk zwakker is nu we geen Moreno en Moisander hebben, daarom "huiver" ik ook voor PSV over 2 weken...
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_65768125
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:55 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Vergeet niet dat deze gozer nog volop in ontwikkeling is, hij heeft zich al eerder bewezen tegen PSV en ik ben ervan overtuigd dat hij dit weer zal doen.
Hij is 21 jaar

Mede dankzij Romero staan wij nu eerste en hebben we maar 11 tegen doelpunten uit 21 wedstrijden. Das fenomenaal. Vergeet niet dat onze verdediging aanzienlijk zwakker is nu we geen Moreno en Moisander hebben, daarom "huiver" ik ook voor PSV over 2 weken...
Inderdaad, hij is pas 21. In Canada kampioen met 1 tegendoelpunt volgens mij, en Olympisch kampioen ook zonder tegendoelpunten in de wedstrijden waar hij gespeeld heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door LaTiNLoCo op 05-02-2009 15:19:28 ]
pi_65769534
Klasbak

Wilde zich vorig seizoen snel bewijzen en maakte daardoor onnodige overtredingen die toen punten hebben gekost. Is gelukkig rustiger geworden en pakt nu punten. Bij hoge ballen zit hij soms nog mis, maar hij is idd nog erg jong en als je ziet hoeveel progressie hij in een jaar heeft geboekt, dan heb ik er alle vertrouwen dat hij een hele grote gaat worden.
pi_65769718
quote:
Doelman Romero heeft al 849 939 minuten op rij geen doelpunt geïncasseerd in de Eredivisie. De laatste speler die hem passeerde was Santi Kolk van Vitesse op 16 november.

Het eredivisierecord voor een doelman is nog altijd in handen van Heinz Stuy. Die hield in de jaargang 1970-1971 namens Ajax de tegenstanders 1.082 minuten op rij van scoren af.

AZ is in zijn laatste negen tien eredivisieduels zonder tegendoelpunt en dat is een ruim clubrecord.
Het eredivisierecord is twaalf duels op rij zonder tegentreffer en werd gevestigd door PSV in december 2004.

AZ heeft tevens in vijftien zestien afzonderlijke duels ‘de nul’ gehouden. Het seizoensrecord is 23 en werd gevestigd door FC Twente in 1971-1972 en geëvenaard door PSV in 2004-2005.
pi_65770041
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:51 schreef Gatalin het volgende:
Klasbak

Wilde zich vorig seizoen snel bewijzen en maakte daardoor onnodige overtredingen die toen punten hebben gekost. Is gelukkig rustiger geworden en pakt nu punten. Bij hoge ballen zit hij soms nog mis, maar hij is idd nog erg jong en als je ziet hoeveel progressie hij in een jaar heeft geboekt, dan heb ik er alle vertrouwen dat hij een hele grote gaat worden.
En aan het begin moest hij heel erg wennen aan "Nederland". Hij had hier ook verder niemand Ook aan de nederlandse speelstijl.

Het is toch wel moeilijk hoor voor zo'n jong iemand..
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:28:27 #25
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_65770834
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:51 schreef Gatalin het volgende:
Bij hoge ballen zit hij soms nog mis.
Toch vind ik hem wel erg sterk in de lucht. Dat hij er wel eens naast zit heeft ook te maken dat hij de gehele 16-meter bestrijkt.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')