abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65761564
Goed nieuws .
quote:
AMSTERDAM – De Britse drogmeticaformule Boots keert terug naar Nederland. In totaal komen er twee pilotvestigingen, waarvan de eerste op 9 februari de deuren moet openen in Amsterdam.

Dat meldt Retail Actueel. Boots, The Chemist! Deed eind jaren negentig een eerdere poging Nederland te veroveren. Deze werd in 2000 afgeblazen. De nieuwe introductie gebeurt in samenwerking met Kring-apotheken. Het moet een combinatie worden van een volledige apotheek, met een uitgebreid assortiment zelfzorggeneesmiddelen, gezondheids, en verzorgingsproducten.

Boots is onderdeel van de gezondheidskolos Alliance Healthcare. In het Verenigd Koninkrijk is het bedrijf marktleider op het gebied van medicijnverkoop, met een marktaandeel van 17 procent. Het bedrijf was in het verleden beursgenoteerd, maar is tegenwoordig eigendom van investeringsgroep Kohlberg Kravis Roberts. Dit is onder meer ook de eigenaar van Maxeda in Nederland. Boots heropent op 9 februari aan de Stadionweg in Amsterdam.
bron

Dat zal dan ook wel de reden zijn dat de samenwerking met Etos is gestopt.
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:10:10 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65762230
Wow fijn .
Ik hoop dat die 2e vestiging dan in Utrecht komt .
KuikenGuppy
pi_65762301
Boots
De apotheek waar mijn vriendin ooit de pil ging halen in Ierland, en de medewerkster begon te blozen en begon te fluisteren "Do you know how this works? Do you need information about it? Be sure to know what you're doing before you start with it!"
M'n vriendin: "huh? I've used it for a long time already."
Verkoopster, nog steeds fluisterend en blozend: "Oh okay. Here you go." en drukt het zakje in de handen van m'n vriendin en loopt snel weg.

Toegegeven, dat ligt meer aan Ierland dan aan Boots, maar toch, leuke herinnering
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator donderdag 5 februari 2009 @ 12:16:40 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_65762390
Goed nieuws, ik kwam altijd bij Boots in Amsterdam Noord en opeens was hij weg. Toevallig dat de nieuwe Boots nu weer vlak bij mij in de buurt komt!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:17:43 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65762413
Gedurfd in de huidige tijd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_65762520
Ik van Boots!
In Engeland kocht ik me daar altijd helemaal arm aan cremes. Heerlijke winkel. En ze hebben savlon.
Fok!bejaarde
pi_65765482
Oh, dat is nog eens goed nieuws.
pi_65767471
Ik wip altijd wel even naar binnen wanneer ik in Engeland ben, tof
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:54:48 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65767581
Hadden ze niet een filiaal aan de Hoogstraat in R'dam?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:19:49 #10
58921 Day
You can fly!
pi_65768428
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:54 schreef eleusis het volgende:
Hadden ze niet een filiaal aan de Hoogstraat in R'dam?
Ja, klopt! En we kregen er een stomme Etos voor terug!
Hoop dat we er weer 1 krijgen, geweldige winkel!!!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  Licht Ontvlambaar donderdag 5 februari 2009 @ 15:57:23 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_65769681
Boots Ik hoop dat het deze keer blijvend is!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_65770225
Ze hebben altijd van die leuke cadeauverpakkingen .
Tap tap tap
pi_66081233
Ik ben van de week met een vriend geweest. We hebben ook wat foto's gemaakt. Bij aankoop van iedere 2 Boots producten kreeg je ook een 'best of Boots' setje cadeau.

De tweede pilot wordt eerdags in Barendrecht geopend.

Erg tof. Ik had alleen verwacht dat het groter zou zijn, maar het is dus een apotheek met een kleine drogisterij. Er is ook een aparte kassa voor dat gedeelte.

pi_66081901
Die make-up . testen ze trouwens nog steeds op dieren?
Tap tap tap
pi_66081983
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:45 schreef CherryLips het volgende:
Neuh tegenwoordig op josti's
pi_66082341
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Neuh tegenwoordig op josti's
Dan is het goed.
Tap tap tap
pi_66082898
ahh zouden we dan eindelijk weer leuke Wallace & Gromit spulletjes kunnen kopen?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_66090684
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:45 schreef CherryLips het volgende:
Je was me net voor.

Boots heeft leuke spulletjes, maar ik wil wel weten wat ik koop. Ze schijnen niet op dieren te testen, maar ze gebruiken nog wel palmolie. Daarvoor worden bossen gekapt in Indonesie en Maleisie (om ruimte te maken voor de productie van palmolie) en dat gaat weer ten koste van het leefgebied van dieren, waaronder orang oetans. Ook weer niet diervriendelijk dus. Alhoewel je dan natuurlijk gewoon kan opletten of dat specifieke product palmolie bevat. Ze zijn wel lid van de Roundtable on Sustainable Palm Oil, maar dat schijnt niet zo veel uit te halen.

Ook las ik ergens dat Boots lid was van BIBRA en zo wel weer indirect geld beschikbaar stellen voor dierproeven, maar dat was een pagina uit 2007.

Kwam ook dit tegen:
quote:
Boots has developed an organic standard for its new Botanics Organic range. The six skus each contain at least 90% certified organic ingredients, with the Nourishing Body Oil product containing an impressive 100% certified organic ingredients. Other products include Rosewater Toner (90%), Lip Balm (95%), Relaxing Bath Oil (97%), Hand Wash (94%), and Super Balm (95%), a rich, hydrating balm suitable for use on very dry areas.
Dat klinkt dan op zich wel weer goed.

Alles bij elkaar komt het over als een redelijk milieu- en diervriendelijk bedrijf. Geen koploper, maar ook niet schandalig slecht dus.

Dan durf ik tenminste ook wat te kopen Barendrecht is voor mij wel goed te doen, maar ik snap echt niet waarom iemand uitgerekend daar een winkel wil openen. Suffe boel.
Sanity is (not) statistical
pi_66090875
Waar in Barendrecht is het dan?

En lijkt me sowieso als drogisterij erg moeilijk om helemaal OK te zijn betreft dierproeven e.d.
Als je met je huismerken nog beetje betaalbaar wil zijn moet je toch voordelig zijn, dus gaat vaak weer ten koste van de diervriendelijkheid enzo.
pi_66091029
Niet helemaal waar. Kruidvat is een van de merken die al jaaaaaaren dierproefvrij is en die heeft toch geen bizar dure spullen.

Maar goed, meer dingen spelen een rol natuurlijk. Zoals de herkomst (productie, transport) van de ingredienten, wel of niet fair trade, wel of niet biologisch, wel of niet giftig, etc.

Het is ook allemaal niet zo simpel als het lijkt en zeker voor wat betreft medicijnen heb je niet altijd een goed alternatief denk ik.

Waar het is weet ik niet. Mylene postte hierboven dat de volgende winkel in Barendrecht zou openen, maar niet waar.
pi_66091231
Ja klopt, je kan wel een deel beinvloeden, maar 100% lukt nooit, zoals je zelf al zegt je kan niet alle randvoorwaarden ook beheersen, je bent toch afhankelijk van meerdere partijen

En wellicht ligt het dicht tegen Rdam aan?
pi_66091345
Als de make-up niet op dieren worden getest, vind ik dat al een mooie stap vooruit, want dat deden ze vroeger volgens mij wel. Nou ben ik geen wereldverbeteraar ofzo, maar er zijn een paar dingetjes waar ik wel moeilijk over doe .
Tap tap tap
pi_66091399
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:07 schreef Loveless85 het volgende:
Waar in Barendrecht is het dan?
Een bestaande Kring apotheek die wordt omgebouwd. Google geeft twee hits, Middenbaan en Muziekplein.

Lees meer: Alliance Healthcare start proef met nieuw apotheekconcept samen met Kring-apotheek BV
pi_66091458
Ok, dus ofwel in het centrum van Dullville (wat niet echt pal naast het station ligt en waar je slecht kan parkeren), ofwel buiten het centrum van Dullville wat dus nog verder is en waar je alleen kan komen met een lange route van de Connexxion bus die je dan moet nemen vanaf Zuidplein of vanaf station Barendrecht (waar twee keer per uur een trein stopt). Wat een locaties
pi_66091494
Tegenwoordig is het vanaf zuidplein wel goed te bereiken met de bus, maar snap ook de locatie niet zo goed, doe het dan op zuidplein of centrum van Rdam, lijkt me beter bereikbaar en je hebt er veeel meer traffic dan in Barendrecht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')