quote:
Je was me net voor.
Boots heeft leuke spulletjes, maar ik wil wel weten wat ik koop. Ze schijnen niet op dieren te testen, maar ze gebruiken nog wel palmolie. Daarvoor worden bossen gekapt in Indonesie en Maleisie (om ruimte te maken voor de productie van palmolie) en dat gaat weer ten koste van het leefgebied van dieren, waaronder orang oetans. Ook weer niet diervriendelijk dus. Alhoewel je dan natuurlijk gewoon kan opletten of dat specifieke product palmolie bevat. Ze zijn wel lid van de Roundtable on Sustainable Palm Oil, maar dat schijnt niet zo veel uit te halen.
Ook las ik ergens dat Boots lid was van BIBRA en zo wel weer indirect geld beschikbaar stellen voor dierproeven, maar dat was een pagina uit 2007.
Kwam ook dit tegen:
quote:
Boots has developed an organic standard for its new Botanics Organic range. The six skus each contain at least 90% certified organic ingredients, with the Nourishing Body Oil product containing an impressive 100% certified organic ingredients. Other products include Rosewater Toner (90%), Lip Balm (95%), Relaxing Bath Oil (97%), Hand Wash (94%), and Super Balm (95%), a rich, hydrating balm suitable for use on very dry areas.
Dat klinkt dan op zich wel weer goed.
Alles bij elkaar komt het over als een redelijk milieu- en diervriendelijk bedrijf. Geen koploper, maar ook niet schandalig slecht dus.
Dan durf ik tenminste ook wat te kopen

Barendrecht is voor mij wel goed te doen, maar ik snap echt niet waarom iemand uitgerekend daar een winkel wil openen. Suffe boel.