abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65918258
Ik vind er geen ruk aan. Het hele genre niet. Ik speelde vroeger wel eens 2 weken zon spel, maar het blijft meer van de zelfde niet-spannende droge koek.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_65964301
Na 4/5 jaar heb ik nu redelijk wat characters (zie fotoboek).
Verschilt per persoon hoe verslavend het is denk ik. Toen ik een tijdje geen opleiding had was het een periode best erg. Nu ga ik weer naar school etc. en heb ik er minder tijd voor.
pi_65964390
Dat verschilt per persoon.

Tot zo ver RaymanNL's wijze uitspraken.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_66003413
Heb het een keer met een trail gespeeld, tot level 9 ofzo gekomen, totdat een vriend zei dat ik een poos moest gaan levellen om vijanden in andere gebieden aan te kunnen en vanalles moest gaan verzamelen enzo.
Toen verloor ik mijn interesse

Daarbij zou ik er weinig tijd voor hebben ivm school etc en als ik dan al game zijn het steamgames ofzo
Suddenly there was a change.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:05:31 #55
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_66030666
Ik vind het totaal niet verslavend, vind er ook helemaal niks aan. Heb het een weekje of 2 gespeeld en was er eigenlijk na de 1ste week al op uitgekeken.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen die het wel helemaal geweldig vinden, er verslaafd aan raken. Ligt helemaal aan je zelf denk ik.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:57:05 #56
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_66032538
Ik vind het leuk om door die wereld te lopen , te vliegen en te zwemmen. De zeppelin's vind ik ook geweldig!
Ik heb er alleen geen zin in om verplicht te worden om te spelen, alleen als ik er zin in heb log ik in.
Ik vind het dus niet verslavend.
pi_66034015
Ik heb het actief gespeeld, 4 dagen per week raide ik ( soms wel 7) .. heb eigenlijk alleen de normale wow gespeeld(met MC en BWL).

Maar goed.. ik was dus wel flink verslaafd., ik geef het nu wel toe. En gelukkig heb ik geen behoefte meer aan dat geweldige spel!

Nu zie ik het iets als tijd verdoen, dat je zoveel tijd kost en waar je zo weinig voor terug krijgt. Het is gewoon tijdverspilling.
Even iets over mij en WOW, ik speelde maar 1 char, we waren 2e van de server. Ik was een warrior, en dit was mijn enige actieve char, ik had nog wel een char om wat te farmen maar eigenlijk speelde ik alleen mijn warrior. En raiden was waarvoor ik speelde.

In principe speel ik nog steeds veel games, maar het probleem met wow is:
- Je bent er altijd mee bezig, als je niet raid ben je wel met de raid van vandaag morgen gister of overmorgen bezig(tijdens je werk weet ik veel).
- Ik was best sociaal, ging vaak op stap naast wow en werkte veel. Maar op het moment dat ik dat niet deed, deed ik wow. Altijd, omdat je zoveel moet doen!, Je krijgt ook een soort van verplicht gevoel als je raid met dezelfde guild voor een jaar lang.

Dit zijn voor mij de verslavende delen, ik raffelde mijn school en sociaal leven maar af.. zesjes enzo! Ik haalde alles wel, en kwam best sociaal over, maar eigenlijk draaide alles maar om het spelen van WoW..

Voorbeeld 1: "ik zei tegen mijn projectgroep, dat ik niet zo goed was in savonds leren.. dus deed ik alles maar overdag zodat ik wow kon doen savonds".
Voorbeeld 2: Op zaterdag werkte ik, op het moment dat ik thuis kwam deed ik nog ff snel Zul Gurub voordat ik op stap was.
Voorbeeld 3: Woensdag altijd vrij! want dan waren de orbs up en nieuwe patches etc..
Voorbeeld 4: Als woensdag de server te lang down waren verveelde ik me KAPOT..
Voorbeeld 5: WoW was mijn enige hobby, ik speelde ook totaal geen andere games meer.
Voorbeeld 6: een vriend van mij speelde ook, ipv te lullen over vrouwen en bier(deden we ook wel, maar veel minder) hadden we het altijd over wow..
Voorbeeld 7: Ik flipte als internet down was(was vooral in het begin, later minder)

Toendertijd zag ik dit probleem niet, ik was best sociaal toch? Ik ging op stap en mijn HBO opleiding ging goed!, dus ik kan gewoon WoW doen!

Nu presteer ik veel beter op het werk, school en sociaal gebied, en heb ik in 2 jaar 4x zoveel bereikt als in mijn 2 jaar wow ...

Al met al, mis ik wow nog steeds. Het gevoel van first kills met 40 man vergeet ik nooit,elke ochtend even minen op arcanite bars te verzamelen voor mijn arcanite reaiper en outdoor raid bosses spotten en killen waren gewoon super!!

Maar goed, als je kijkt wat ik daar voor terug kwijt is het wow niet waard

Het verslavende is gewoon dat je denkt dat je niet verslaafd bent omdat je "DENKT" dat je de boel (leven enzo) wel onder controle hebt, maar eigenlijk gaat het allemaal maar langs je heen, omdat je de hele dag aan WoW denkt.. Je mist gewoon zoveel en krijgt er gewoon te weinig voor terug!

Ik ben blij dat ik nog van de prioriteiten stellen ben, anders zat ik waarschijnlijk nu zonder diploma ergens vakken te vullen met 0 vrienden;)

In totaal had ik in 2 jaar tijd 150d played geloof ik

[ Bericht 0% gewijzigd door KraZj op 13-02-2009 20:44:58 ]
pi_66034672
Inderdaad, vrij vervelend dat Wow. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen ding en interesses, dat respecteer ik. Alleen vind het vrij jammer als ik iets vraag om iets te doen (bijv. even een biertje drinken bij iemand) of iets anders zij liever Wow gaan spelen. Beetje jammer, vooral als ik een sms stuur of iets anders waar ze niet eens op antwoorden Kom op zeg, soms te lui om even naar elkaars huis te gaan.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:56:04 #59
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_66034931
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_66037709
Ben benieuwd hoe die vent eruit ziet zeg
Geef mij maar Amsterdam
pi_66037789
tvp
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_66046571
Ik heb het veel gespeeld, 143d / played, maar dat is wel verdeeld over 4 jaar.

Hardcore: okt 2005- dec 2006. PVE guild, TOP 2 van de server, in principe ging de guild 5 dagen per week raiden, ik kon maar 3 dagen, dat was wel ok, maar echt het minimum. We gingen wel voor server first en altijd proberen de alliance guild de loef af te steken bij de outdoor bosses. Ik vond het erg leuk, het was echt een groepsgevoel. guildleader was ook geweldig, hij
heeft de boel jaren bij elkaar gehouden en elk conflict op gelost, en dat met 70 man + een paar dames van 16-30 jaar uit 10 verschillende landen. Gamer? Die kerel zou ik zo een management functie aanbieden.

Toch vond ik alleen DAT leuk. Het raiden, vechten.. en zelf tactics bedenken. Farmen deed ik nooit, en ook reputatie grinden of nieuwe alts levelen, bah nee.

in 2007 op een laag pitje gespeeld in TBC al snel helemaal gestopt. In 2008 nog wel ff Lich King gekocht, maar niet veel gespeeld. It's over.

Aantal vrienden spelen nog wel, 1 voordeel. IPV 5 dagen raiden, slaan ze nu in 1,5 avond alle content leeg, en kunnen dus nog wat anders doen in hun leven. (Ook al bestaat dat iets anders doen geloof ik nu uit dagenlang voor de mailbox campen in de hoop dat je een bepaald snoepje krijgt)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_66053826
20 dagen played, maar als ik 80 ben dan gaat voor mij de stekker eruit.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:44:12 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_66054322
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:25 schreef drumstickNL het volgende:
20 dagen played, maar als ik 80 ben dan gaat voor mij de stekker eruit.
Dat snap ik dan weer niet, eigenlijk begint het spel pas op level 80. Levellen is maar zo'n klein gedeelte van het spel.. .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_66058185
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat snap ik dan weer niet, eigenlijk begint het spel pas op level 80. Levellen is maar zo'n klein gedeelte van het spel.. .
Nah, gaat mij meer om de quests. Op lvl 80 ff wat dungeons doen en dan..
  zaterdag 14 februari 2009 @ 18:54:04 #66
154052 RobertVH
I am your father
pi_66061359
Het beste is nog wel Fokkers met gemiddeld 50 posts per dag die het over het sociale leven van WoWers hebben

Zelf nooit gespeeld, paar jaar terug wel eens een maandje of 2 ROSE gespeeld, was wel grappig maar toen moest je ervoor gaan betalen volgend mij..
pi_66066283
Net zo verslavend als ieder ander spel dat
- een hoge replay value heeft
- simpelweg veel content bied
als er veel tijd past in een spel word het veel gespeeld

TV verslaat Wow nog altijd.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 22:09:19 #68
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_66067960
Ik vind het meevallen. Kreeg wel veel kritiek toen ik aangaf dat ik het ging spelen, maar ik weet ook van mezelf dat ik niet erg gevoelig ben voor verslavingen. Nu wil ik absoluut niet generaliseren, maar ik kreeg veel voorbeelden van mensen die verslaafd waren, maar het waren ook mensen die niet konden stoppen met roken! Dus die zijn al gevoeliger voor verslavingen.. en tja, dat moet je nu juist niet hebben..

Ik activeer mijn account ook alleen als ik weet dat ik de komende maand er veel tijd voor heb. Heb ik geen tijd door bijvoorbeeld tentamens, dan activeer ik hem ook niet Nu staat hij ook even op non-actief..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 15 februari 2009 @ 19:24:18 #69
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_66093546
Tijdens de 40 man instances was het nog verslavend , maar eigenlijk nadat TBC uitkwam was het spel gewoon minder boeiend. Heb Wotlk eind december gekocht maar ik heb geen neiuwe prepaid kaart gekocht omdat het gewoon niet lang boeit . Geen gedoe met die rotbadges etc.
pi_66108277
Ik was level 21 ofzoiets, toen gestopt omdat ik gedood werd in de "wildy" en heel veel spullen kwijt was
toen sneed ik in mijn pols
en kon ik natuurlijk niet verder
triest verhaal he
stuur het door naar 5 mensen en dit overkomt jou NIET!!
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_66108313
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:27 schreef Hyperstorm het volgende:
Na 4/5 jaar heb ik nu redelijk wat characters (zie fotoboek).
Verschilt per persoon hoe verslavend het is denk ik. Toen ik een tijdje geen opleiding had was het een periode best erg. Nu ga ik weer naar school etc. en heb ik er minder tijd voor.
*Checkt fotoboek*

Zo dan . Ik had andere foto's verwacht...

Aardige lijst characters trouwens .
pi_66108404
Ik heb best veel MMORPG ervaring. Niet met WOW trouwens, wel met R.O.S.E. (Rush on Seven Episodes; beste MMORPG ever made imo) en met KalOnline. Rose heb ik ongeveer 10 maanden gespeeld, KalOnline ongeveer 1,5 jaar. En ik speelde vrij intens, als ik tijd had. Soms 3-4 uur per dag, met excessen tot 15 uur per dag, in vakantieperiodes. Ik had een monitor (Xfire) waarop ik op het einde ongeveer 3300 uur in 1,5 jaar had gespeeld. Het nadeel van dit soort games is dat je hoe langer je speelt, hoemeer tijd je erin moet stoppen om rewards te halen. ik had een fulltime baan, van 8 tot 5 en daarna ging ik samen met mijn vriendin dingen doen, waardoor ik pas rond 23.00 uur de computer aanzetten. Omdat ik toch wilde spelen, speelde ik meestal tot 3 of 4 uur snachts, waarna ik dan om 7:20 weer op moest, redelijk doodmoe. Dit deed ik elke dag door de week, dus ik denk dat ik op gegeven moment toch wel een slaapgebrek had opgebouwd. Ondertussen speel ik al een jaar niet meer, en het ophouden met spelen was heel erg makkelijk. Ik had op een dag gewoon geen zin meer om te spelen en heb daarna nooit meer gespeeld.

Dus verslavend, ja, maar makkelijk om te stoppen.
<hr>
pi_66108492
quote:
Op maandag 16 februari 2009 02:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
....... en daarna ging ik samen met mijn vriendin dingen doen, waardoor ik pas rond 23.00 uur de computer aanzetten. Omdat ik toch wilde spelen, speelde ik meestal tot 3 of 4 uur snachts, waarna ik dan om 7:20 weer op moest, redelijk doodmoe. Dit deed ik elke dag door de week, dus ik denk dat ik op gegeven moment toch wel een slaapgebrek had opgebouwd
lol understatement van het jaar. En hoezoe deed ik? Je post dit ook om 03:00 AM (jaja ik weet het ik ook, mijn excuus is dat ik eindelijk Harry Snotaap and the Deathly Hallows heb gelezen vanavond, en die moest wel uit....
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_66108505
In the end we're all nerds
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_66108514
quote:
Op maandag 16 februari 2009 03:27 schreef sezten het volgende:
In the end we're all nerds
and live happily ever after
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66126682
quote:
Op maandag 16 februari 2009 02:46 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

*Checkt fotoboek*

Zo dan . Ik had andere foto's verwacht...

Aardige lijst characters trouwens .
pi_66128478
Ik zou dit spel ook wel willen spelen, ik heb de 10-dagen trial al wel een keer gedaan en ziet er gewoon veel vetter uit dan al die andere MMORPG's. Maarja, ik ga er niet maandelijks (?) geld voor betalen. Daar doe ik veel leukere dingen mee.
BlaDieBla
  maandag 16 februari 2009 @ 18:48:58 #78
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_66128997
Leuk spel, jammer dat het op een gegeven moment verplicht werd om een x aantal keer in de week mee te gaan. Ik snap wel dat het nodig was, anders gebeurde er niks, maar dat is voor mij niet weggelegd.

Iets afzeggen voor WoW heb ik wel eens een enkele keer gedaan, je maakt afspraken met mensen en die kom ik dan ook na. Meestal was het overigens ook andersom. Zowel mijn studie, vriendin als vrienden hebben nooit iets geleden onder het feit dat WoW speelde. Ben overigens al voor de eerste uitbreiding gestopt.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_66132716
quote:
Da's van een multiboxer. Die gast speelde met iets van 25 characters tegelijk ofzo. Je hebt dan gewoon een programmaatje die alles wat je intypt in scherm 1, ook naar scherm 2 t/m 25 word gestuurd. Zo krijg je dus 25 characters die allemaal tegelijk lopen en ook allemaal tegelijk bijvoorbeeld een fireball casten. Doe je dus 1 aanval automatisch 25 keer en own je iedereen.

Zelf vond ik 25 iets te ver gaan, 3 is het maximum waar ik tegelijk mee heb gespeeld.

[edit]Oh 36 waren het er, nog meer .
pi_66133889
quote:
Lol ik ken ook wel mensen die hebben meerderen char maar dit is echt erg
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:15:31 #81
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_66143731
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:55 schreef Bullebak het volgende:
Ben benieuwd hoe die vent eruit ziet zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')